Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Zmiany w egzaminie maturalnym od 2015 r.
GIMNAZJUM IM. STANISŁAWA STASZICA W PANKACH
NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
Realizacja podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r
EGZAMIN MATURALNY 2012 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
Wymaganie 1.2 Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Co warto wiedzieć o ewaluacji?
Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2010/2011 Gimnazjum Publiczne nr 2 w Solcu Kujawskim Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób , aby uczniowie.
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Pacynie rok szkolny 2012/2013r.   „Uczniowie są aktywni ”  
EGZAMIN MATURALNY ’2005 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 .IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
EGZAMIN MATURALNY ’2015 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Szkoła Podstawowa im. Józefa hr. Skarbka w Woli Skarbkowej www. spwolaskarbkowa.osieciny.pl tel. (0-54)
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ 2013/2014. W roku szkolnym 2013/2014 kolejny raz podjęliśmy działania mające na celu podniesienie jakości pracy naszej.
Zespół Nauczycieli Przedmiotów Przyrodniczych rok szkolny 2013/2014.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2014/2015, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
2015/2016 Opracowała: Bożena Markiewicz
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
Technologia informacyjna
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
RAPORT Z EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
MIEJSKI OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Raport z przeprowadzonej ewaluacji wewnętrznej w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu rok szkolny 2015/2016 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z.
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
TERMINARZ EGZAMINU historia i wos – godz. 9:00
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W MIEJSKIM PRZEDSZKOLU INTEGRACYJNYM NR27 IM. ”WESOŁYCH KRASNALI” W ROKU SZKOLNYM 2018/2019 Dzieci nabywają wiadomości.
ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH IM. MJR. H. DOBRZAŃSKIEGO
Opracowanie wyników egzaminów maturalnych 2019
Zapis prezentacji:

Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ Wymaganie 11: Szkoła lub placówka organizując procesy edukacyjne uwzględnia wnioski z analizy wyników sprawdzianów, egzaminów gimnazjalnych oraz innych badań zewnętrznych i wewnętrznych Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie

POZYSKANIE INFORMACJI Cel ewaluacji POZYSKANIE INFORMACJI na temat sposobów prowadzenia w szkole analiz wyników sprawdzianów, egzaminów gimnazjalnych oraz innych badań zewnętrznych sprawdzenie czy wnioski te są wdrażane i czy przyczyniają się do wzrostu efektów kształcenia

W jakim celu prowadzona jest analiza wyników sprawdzianu i egzaminu? Pytania kluczowe W jaki sposób w szkole dokonuje się analizy wyników sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego? W jaki sposób wdrażane są wnioski z analizy sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego i badań zewnętrznych? W jakim celu prowadzona jest analiza wyników sprawdzianu i egzaminu? W jakim stopniu wdrażane działania przyczyniają się do wzrostu efektów kształcenia?

Uczestnicy i metody ewaluacji 27 nauczycieli 59 uczniów (kl. 6, IIIA i IIIB) Ankieta on- line dyrektor szkoły Wywiad raport z ewaluacji zewnętrznej sprawozdania z posiedzeń RP sprawozdania z analiz egzaminów gimnazjalnych i sprawdzianów strona internetowa szkoły Analiza dokumentów szkoły

Wyniki ankiet

Czy w szkole analizuje się wyniki egzaminów zewnętrznych (tj Czy w szkole analizuje się wyniki egzaminów zewnętrznych (tj. sprawdzianów, egzaminów gimnazjalnych, innych badań zewnętrznych)?

Jakie są to analizy?

Kto dokonuje analiz w szkole?

W jaki sposób prezentowane są wyniki egzaminu? W formie sprawozdań/ referatów podczas posiedzeń Rad Pedagogicznych na zebraniach w zespołach przedmiotowych na zebraniach z rodzicami

Czy podczas lekcji uwzględnia się wyniki analiz sprawdzianu i egzaminu?

Czy we wnioskach jednoznacznie wskazuje się sukcesy i porażki?

Czy może pan/ pani zaproponować Inny sposób analizy egzaminu/ sprawdzianu? znaczna część nauczycieli nie ma zdania na ten temat lub nie potrafi wskazać innych rozwiązań Inne pomysły większa współpraca w zespole część jakościowa opracowywana przez nauczyciela przedmiotu, część ilościowa przez informatyka lub matematyka obecny sposób jest zadowalający

Czy nauczyciele informują Cię o wymaganiach egzaminacyjnych w zakresie swoich przedmiotów?

W jaki sposób wdrażane są umiejętności egzaminacyjne? 34 uczniów Nauczyciele zwracają uwagę uczniów na znajomość podstawy programowej z poszczególnych przedmiotów Nauczyciele zwracają uwagę na poprawność językową i ortograficzną prac pisemnych 28 uczniów Nauczyciele zapoznają uczniów z różnymi typami zadań egzaminacyjnych - zwłaszcza wymagającymi wiedzy zintegrowanej Nauczyciele zachęcają uczniów do udziału w zajęciach dodatkowych przygotowujących do egzaminu

W jaki sposób wdrażane są umiejętności egzaminacyjne? 14 uczniów Nauczyciele zachęcają uczniów mających trudności w nauce do udziału w zajęciach wyrównawczych 9 uczniów Nauczyciele monitorują uczestnictwo wychowanków w zajęciach wyrównawczych

W jaki sposób nauczyciele wdrażają wnioski z analizy wyników w swojej pracy? 17 nauczycieli Realizuję wnioski wynikające z analizy egzaminów wypracowane przez nauczycieli bloków przedmiotowych Zachęcam uczniów mających trudności w nauce do udziału w zajęciach wyrównawczych 16 nauczycieli Zapoznaję uczniów z różnymi typami zadań egzaminacyjnych zwłaszcza wymagającymi stosowania wiedzy zintegrowanej

W jaki sposób nauczyciele wdrażają wnioski z analizy wyników w swojej pracy? 15 nauczycieli Zachęcam uczniów do udziału w zajęciach dodatkowych przygotowujących do egzaminu 14 nauczycieli Zapoznaję uczniów z wymaganiami egzaminacyjnymi w zakresie swojego przedmiotu Realizuję wnioski dyrektora szkoły dotyczące sprawdzania poprawności językowej i ortograficznej prac pisemnych

W jaki sposób nauczyciele wdrażają wnioski z analizy wyników w swojej pracy? 4 nauczycieli Inne: praca z uczniem zdolnym zachęcanie uczniów do wykonywania dodatkowych zadań polecanie ciekawych stron internetowych z zadaniami zapoznanie uczniów z ciekawą literaturą przedmiotu, pomocną w przygotowaniu do egzaminu

Czy bierzesz udział w dodatkowych zajęciach przygotowujących do egzaminu/ sprawdzianu?

Udział w zajęciach dodatkowych Zajęcia dodatkowe język polski (32 osoby) matematyka (19 osób) chemia (6 osób) biologia (5 osób) historia

Proponowane formy udoskonalenia w celu poprawy jakości pracy szkoły Dyrektor zwiększenie pracy w zespołach przedmiotowych zmiana formy prezentowania wyników analiz egzaminu/ sprawdzianu na RP- przekazywanie ogólnych i konkretnych informacji. Bardziej szczegółowa analiza omawiana powinna być w zespołach przedmiotowych Nauczyciele zwiększenie ilości zajęć dodatkowych, szczególnie tych, które poświęcone są przygotowaniu uczniów do egzaminów i konkursów kuratoryjnych opracowanie zbioru zadań według standardów wymagań egzaminacyjnych zwiększenie motywacji uczniów do nauki systematyczna i ustawiczna praca konsekwentne realizowanie dotychczasowych założeń Uczniowie zajęcia dodatkowe przygotowujące do egzaminów, np. z języka angielskiego organizowanie wycieczek zagranicznych udział w projektach edukacyjnych

Wnioski

Stosowane są ilościowe i jakościowe metody analizy Wnioski W szkole przeprowadza się analizę wyników sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego i innych badań zewnętrznych, w celu poprawy jakości pracy szkoły Stosowane są ilościowe i jakościowe metody analizy Wnioski z analiz opracowywane są w zespołach przedmiotowych, najczęściej przez nauczycieli danego przedmiotu

Wnioski Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego zamieszczane są na stronie internetowej szkoły, prezentowane w zespołach przedmiotowych, podczas Rad Pedagogicznych, zebrań z rodzicami, Rady Rodziców Wnioski są systematycznie wdrażane, jednakże wynik egzaminu/ sprawdzianu uzależniony jest w znacznym stopniu od potencjału intelektualnego uczniów oraz od środowiska rodzinnego

Wnioski- zalecenia do dalszej pracy Przeprowadzenie szkolenia z obsługi programu Excel i statystyki dla całej Rady Pedagogicznej Udział nauczycieli w szkoleniu: „Jak wykorzystać wynik egzaminów zewnętrznych do podniesienia jakości pracy szkoły” W ramach pedagogizacji rodziców, już we wrześniu zorganizować spotkanie w celu uświadomienia rodzicom znaczenia wyniku egzaminu gimnazjalnego w wyborze dalszej drogi kształcenia

Wnioski- zalecenia do dalszej pracy Bardzo szczegółową analizę wyników egzaminu i sprawdzianu dokonywać tylko podczas spotkań w zespołach przedmiotowych. Na RP prezentować tylko ogólne wyniki egzaminu, tj. porównanie z krajem, województwem, gminą (prezentacja punktowa, staninowa, procentowa) Zorganizowanie zajęć dodatkowych przygotowujących do egzaminu/ sprawdzianu, które byłyby finansowane przez gminę a nie tylko realizowane w ramach zajęć z art. 42.2 (dotychczasowa liczba godzin jest niewystarczająca, często brakuje czasu na realizację zajęć np. z j. angielskiego, chemii, wos-u, geografii, fizyki) Podczas lekcji stosować różne typy zadań egzaminacyjnych, np. w formie poleceń, ćwiczeń

Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie Raport z ewaluacji przygotował zespół w składzie: Marlena Bartkowiak Violetta Kwinta Aleksandra Arciuch Monika Jerzewska Małgorzata Laskowska Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie