Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. DR MARIA GORCZYŃSKA PEŁNOMOCNIK REKTORA UNIWERSYTETU EKONOMICZNEGO W KATOWICACH DS. OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
System Zapewnienia Jakości Kształcenia w AGH
Advertisements

Oferta dla doktorantów Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
Informacja na temat FŚPMdSiD PW w roku akademickim 2013/2014
Prezentacja wyników badań
Pełnosprawny Student VI
Sytuacja studentów głuchych po wejściu Ustawy o języku migowym
Aleksander Waszkielewicz Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego
regulaminów uczelni wyższych pod kątem dostosowania ich zapisów
10 lat działalności Biura ds. Osób Niepełnosprawnych – bliżej Europy w obszarze równości szans.
Rozszerzenie grupy odbiorców dotacji
Punkt Informacyjno – Konsultacyjny dla studentów niepełnosprawnych
Prowadzenie dokumentacji
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
PROGRAM UNIWERSYTETU PRZYRODNICZEGO WE WROCŁAWIU
Obowiązki uczelni wyższych Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych
KONFERENCJA „PEŁNOSPRAWNY STUDENT”
Podstawowe terminy. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. wraz z późniejszymi zmianami Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 5 października.
Zmiany w systemie stypendialnym UW 2012/ kwietnia 2012.
INSTYTUT SOCJOLOGII UNIWERSYTET WROCŁAWSKI
DOSKONALENIE PROGRAMÓW KSZTAŁCENIA WARSZTATY 8 maj 2013.
Indywidualne nauczanie
STUDIUM WOJSKOWE AM Studenci studiów stacjonarnych, uznani za zdolnych do służby wojskowej (kategoria zdrowia A), podlegają obowiązkowi odbycia w czasie.
Sprzeczności i „niewykonalne” zapisy
ALGORYTM Co wynika dla uczelni technicznych
Program ERASMUS w Śląskiej Wyższej Szkole Medycznej w Katowicach.
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Budowa i funkcjonowanie systemu zapewniania jakości kształcenia na Wydziale Lingwistyki Stosowanej UW.
Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS
Pełnosprawny Student VIII
Jak zachęcić osoby z niepełnosprawnością do mówienia o swoich potrzebach oraz korzystania ze wsparcia BON dr Mirosław Rutkowski Uniwersytet Jana Kochanowskiego.
Wsparcie osób nieposiadających orzeczenia Kontekst prawny Aleksander Waszkielewicz Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego Pełnosprawny Student VIII Kraków,
Jakość kształcenia, a potrzeby osób z niepełnosprawnościami Monika Szpringer Robert Dutkiewicz.
WYPEŁNIANIE FORMULARZA WNIOSKU O PRZYZNANIE STYPENDIUM SPECJALNEGO DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH (INSTRUKCJA DO ZAŁĄCZNIKA NR 2 DO REGULAMINU USTALANIA WYSOKOŚCI,
STUDENT Z ZESPOŁEM ASPERGERA
Sposób rejestracji CIS Opracował: Wojciech Zarzycki.
Opracował :© 2014 Jerzy Płatakis Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS na rok akademicki 2014/2015 WYPEŁNIANIE FORMULARZA.
Bezpłatny dostęp do podręczników, materiałów edukacyjnych, materiałów ćwiczeniowych Wydział Finansów i Infrastruktury Oświatowej Urzędu Miejskiego Wrocławia.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
1 Uznawanie efektów uczenia się Podstawa prawna 1.Ustawa z dnia 27 lipca 2005 roku – Prawo o szkolnictwie wyższym; 2.Rozporządzenie MNiSW z dnia 14 września.
Analiza wyników ankiet studenckich za rok 2014/2015 ( semestr zimowy)
Kto może ubiegać się o stypendium Rektora?
Szkolenie z praw i obowiązków studenta UEP
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia w Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie Sprawozdanie z działalności w roku akademickim 2014/2015.
UCZELNIA PRZYJAZNA NIEPEŁNOSPRAWNYM Wsparcie studentów niepełnosprawnych Katowice, 10 października 2015.
Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. ASYSTENT DLA STUDENTÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI.
DOSTĘPNOŚĆ INFORMACJI
Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. Projekt zwiększenia dotacji na zadania związane z kształceniem osób z niepełnosprawnościami Aleksander.
POTWIERDZANIE EFEKTÓW UCZENIA SIĘ Szczecin 26 październik 2015.
Opracował :© 2015 Jerzy Płatakis Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS na rok akademicki 2015/2016 WYPEŁNIANIE FORMULARZA.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
1. Podział na grupy 2. Wybór starostów poszczególnych grup (zostają po spotkaniu w celu wybrania starosty roku) 3. Założenie konta mailowego dla roku.
Zasady i kryteria oceny pracownika i jego awansu na przykładzie Biblioteki Uniwersyteckiej w Olsztynie Katarzyna Maćkiewicz Biblioteka Uniwersytecka Uniwersytet.
DOKUMENTACJA PROCESU KSZTAŁCENIA
Magdalena Kubik URLOP OD ZAJĘĆ EGZAMINY I PRACE DYPLOMOWE
Opiekunowie roczników
Dokumenty regulujące proces studiów na Wydziale Lekarskim UJ CM Gdzie szukać informacji? Bogusława Adamczyk Kraków, 14 grudnia 2016.
Centrum Języków Obcych Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Regulamin studiów pierwszego stopnia, drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich oraz Regulamin studiów doktoranckich w pigułce Piotr Szumliński.
Podstawa prawna na UKSW
Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS
Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS
Wybrane zagadnienia dotyczące toku studiów doktoranckich
Kształcenie września 2018.
AGH: Zamierzenia Spotkanie Władz AGH,
Punkt Informacyjno – Konsultacyjny dla studentów niepełnosprawnych
PROJEKTY POWER
Zapis prezentacji:

Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. DR MARIA GORCZYŃSKA PEŁNOMOCNIK REKTORA UNIWERSYTETU EKONOMICZNEGO W KATOWICACH DS. OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH

Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. Szkoły wyższe są zobowiązane do stwarzania Osobom Niepełnosprawnym warunków do pełnego udziału w procesie kształcenia i w badaniach naukowych

Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. Załącznik nr 1 do Uchwały nr 44/2014/2015 Senatu Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach Regulamin studiów w Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach Art. 3 ust.5 Uniwersytet, w miarę możliwości, zapewnia studentom niepełnosprawnym odpowiednie warunki odbywania zajęć i ich zaliczania, uwzględniając stopień niepełnosprawności.

Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. KONCEPCJA NIEZALEŻNEGO STUDIOWANIA KONCEPCJA NIEZALEŻNEGO ŻYCIA

Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Dotacja na zadania związane ze stwarzaniem studentom i doktorantom będącym osobami niepełnosprawnymi Warunków do pełnego udziału w procesie kształcenia

Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. Zarządzeniu Rektora UE nr 17/14 w sprawie rozdysponowania środków z dotacji Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na zadania związane ze stwarzaniem studentom i doktorantom, będącym osobami niepełnosprawnymi, warunków do pełnego udziału w procesie kształcenia

Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. Uniwersytet daje możliwość oraz „narzędzia” wyrównujące STUDENTOM/DOKTORANTOM NIEPEŁNOSPRAWNYM SZANSE

Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. Student/Doktorant może starać się o: korzystanie z usług tłumacza języka migowego, korzystanie z usług asystenta osoby niepełnosprawnej, dodatkowe zajęcia z lektoratów i wychowania fizycznego, uczestnictwo w warsztatach i szkoleniach;

Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. Student/Doktorant może starać się także o: zmianę formy egzaminów i zaliczeń na dostosowaną do możliwości studenta, zmianę warunków uczestnictwa w zajęciach, wykonanie materiałów dydaktycznych w formie dostosowanej do jego potrzeb i możliwości, np. druk powiększony lub w alfabecie Braille’a, przyznanie miejsca w Domu Studenckim, inne udogodnienia, umożliwiające studiowanie na takich samych warunkach jak studenci pełnosprawni.

Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. STUDENT/DOKTORANT MAJĄCY PRZYDZIELONEGO ASYSTENTA NIE MUSI PROSIĆ O POMOC KOLEGÓW

Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. ASYSTENT STUDENTA/DOKTORANTA MA SŁUŻYĆ POMOCĄ A NIE WYRĘCZAĆ

Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. ZADANIA – CZYNNOŚCI ASYSTENTA STUDENTA/DOKTORANTA

Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. - pomoc w przemieszczaniu się między budynkami Uniwersytetu, - sporządzanie notatek z zajęć dydaktycznych, - wspieranie studenta/doktoranta w załatwieniu wszelkich formalności związanych z procesem kształcenia - w dziekanatach oraz innych jednostkach organizacyjnych Uniwersytetu, w tym pomoc w korzystaniu z zasobów bibliotecznych.

Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. USŁUGA ASYSTENTA STUDENTA/DOKTORANTA PRZYZNAWANA JEST NA SEMESTR

Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. WNIOSEK O PRZYZNANIE ASYSTENTA STUDENTA/DOKTORANTA

Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. Jan Kowalski Katowice, dnia 15 października 2015 imię i nazwisko I II / 202 rok studiów semestr / grupa Finanse i Rachunkowość kierunek studiów Pełnomocnik Rektora ds. Osób Niepełnosprawnych Dr Maria Gorczyńska Zwracam się z prośbą o przyznanie usługi asystenta studenta niepełnosprawnego, w semestrze zimowym w roku akademickim 2015/2016, sfinansowanej ze środków przeznaczonych na zadania związane ze stwarzaniem studentom i doktorantom, będącym osobami niepełnosprawnymi warunków do pełnego udziału w procesie kształcenia. Swoją prośbę uzasadniam posiadanym stopniem niepełnosprawności.

Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. Dokumenty dołączane do WNIOSKU O PRZYZNANIE ASYSTENTA STUDENTA/DOKTORANTA

Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. DOKUMENTY Kserokopia orzeczenia Plan zajęć (dodatkowo)

Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. DECYZJA O PRZYZNANIU ASYSTENTA STUDENTA/DOKTORANTA

Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. Prorektor ds. Edukacji i Współpracy z Zagranicą po zasięgnięciu opinii Pełnomocnika Rektora ds. Osób Niepełnosprawnych

Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. DOKUMENTACJA WYKONYWANIA CZYNNOŚCI I CZASU ICH WYKONYWANIA ASYSTENTA STUDENTA/DOKTORANTA

Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. HARMONOGRAM WYKONANYCH CZYNNOŚCI PRZEZ ASYSTENTA STUDENTA/DOKTORANTA

Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. lpdataRodzaj wykonywanej czynności MiejsceCzasPodpis pracownika Podpis studenta 1.12/01/ 2015 Sporządzanie notatek Aula A90 minut XXXXXXZZZZZZ

Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. PEŁNOMOCNIK REKTORA DS. OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH KONTROLA I AKCEPTACJA WYKONANYCH USŁUG ASYSTENCKICH

Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. ASYSTENT STUDENTA/DOKTORANTA NIEPEŁNOSPRAWNEGO

Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. Zgodnie z Zarządzeniem Rektora UE Asystentem Studenta/Doktoranta może być: Student / Doktorant Uniwersytetu Inna osoba na umotywowany wniosek Studenta/Doktoranta niepełnosprawnego

Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. Akceptacji Asystenta Studenta/Doktoranta odbywa się na podstawie oceny: CV, Listu motywacyjnego, Rozmowy z Pełnomocnikiem Rektora przy udziale wskazanych przez Niego osób (Studenta/Doktoranta niepełnosprawnego; pracownika UE, członka OSN)

Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. Wykorzystanie poszczególnych form pomocy

Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. Dziękuję za uwagę

Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. Projekt współfinansowany ze środków Gminy Miejskiej Kraków Patroni medialni: Partner: Patroni honorowi: