Scott Wilson Ltd. Oddział w Polsce Na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Strategia rozwoju I Pan-Europejskiego Korytarza Transportowego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Koncepcja przestrzenna docelowego układu drogowego
Advertisements

Wojciech Budzyński Strategia kształtowania postaw społecznych odnośnie rozbudowy sieci dróg i autostrad w Polsce
Plany transportowe w świetle doświadczeń wybranych krajów UE
Obwodnica Ełku jako ważny element
Plan gospodarowania wodami – harmonogram i planowane prace
BUDOWA OBWODNICY MIASTA SZCZYTNO W CIĄGU DROGI KRAJOWEJ NR 53
Studium wykonalności – analiza możliwości realizacji i eksploatacji projektu inwestycyjnego Szymon Kawa.
Obwodnica Olsztyna – opis konfliktu
WOJEWÓDZTWO MAŁOPOLSKIE
prof. nzw. dr hab. inż. Andrzej Kraszewski
Warszawa, wrzesień 2007 r. Kryteria wyboru projektów współfinansowanych w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007 – 2013 Warszawa, 7.
Plan działania Wrocław, PLAN DZIAŁANIA – STATUS DOKUMENTU W SYTEMIE REALIZACJI DOPRECYZOWANIE ZAPISÓW PO KL SzOP PD -
Droga ekspresowa S-8 na odcinku Augustów-Suwałki
Dróg Wojewódzkich na lata 2007 – 2013
Konsultacje wojewódzkie Programu Bezpieczeństwa Powodziowego w Regionie Wodnym Środkowej Wisły r.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r.1 INFRASTRUKTURA DROGOWA Szkolenie dla beneficjentów Regionalnego Programu Operacyjnego.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział we Wrocławiu S8 Wrocław-Syców na Euro 2012.
PROGNOZA ODDZIAŁYWANIA NA ŚRODOWISKO PROJEKTU STRATEGII ROZWOJU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO- POMORSKIEGO NA LATA
AKTUALIZACJA STRATEGII ROZWOJU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY WOJEWODZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA Toruń,
Warszawa, 16 września 2008 roku
PRZEPISY PRAWA BUDOWLANEGO
Planowane roboty drogowo-mostowe w latach 2009 ÷ Projekt -
Muzeum Warszawskiej Pragi w organizacji O/MHW
KONSULTACJE SPOŁECZNE MAZURSKIEGO PARKU NARODOWEGO
MODEL ZARZĄDZANIA DROGAMI NA POZIOMIE LOKALNYM
Przebudowa ul. Brzezińskiej wraz z budową Obwodnicy Nowosolnej
Inwestor: Wykonawca dokumentacji projektowej:
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
1 I spotkanie Lokalnego Forum Planowania Strategicznego 6 listopada 2007 rok.
ANALIZA CZYNNIKÓW DETERMINUJĄCYCH ROZWIĄZANIA
STUDIUM UWARUNKOWAŃ I KIERUNKÓW ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO
Prof.dr hab. Michał Jasiulewicz Politechnika Koszalińska Wydział Nauk Ekonomicznych GOSPODARKA PRZESTRZENNA Studia I-go stopnia.
Zieleń w mieście – dlaczego jej potrzebujemy?
SAMODZIELNY ZAKŁAD OCHRONY I KSZTAŁTOWANIA ŚRODOWISKA
Propozycja rozszerzenia Listy projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko o nowe projekty w zakresie sektora transportu.
STRATEGIA ROZWOJU SYSTEMU TRANSPORTU WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Zmiana Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Małopolskiego
Wstępne studium wykonalności dla projektu „Budowa nowej linii kolejowej w relacji Modlin – Płock” Prezentacja wyników prac.
Delimitacja miejskich obszarów funkcjonalnych Włocławka oraz wsparcie ich rozwoju poprzez przygotowanie dokumentów planistyczno-strategicznych KONFERENCJA.
Plany ochrony parków krajobrazowych i ich rola w ochronie krajobrazu i przyrody. Konferencja „Chronić chronione” r. Dr inż. Marian Tomoń.
Platforma informacyjna wsparciem procesu optymalizowania rozwoju systemu transportowego KRAKOWIC dr hab. inż. Andrzej Szarata Politechnika Krakowska Katowice,
Budowa dwutorowej linii 400 kV Kozienice – Ołtarzew
Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej Warszawa, grudzień 2011.
KOMUNIKACJA ROWEROWA NA TERENIE MIASTA OTWOCK. KOALICJA ROWEROWA OTWOCK.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich (M07)
„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych – realizacja w 2015 roku
PROJEKTY NA RZECZ RÓŻNORODNOŚCI BIOLOGICZNEJ ZE ŚRODKÓW PO INFRASTRUKTURA I ŚRODOWISKO października 2015 r.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Gmina-Miasto Koszalin Budowa i przebudowa dróg stanowiących zewnętrzny pierścień układu komunikacyjnego miasta Koszalin – I etap odcinek od ul. Gnieźnieńskiej.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu płockiego. Płock, 13 października 2009r.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu ciechanowskiego Ciechanów, 20 października 2009.
1 Wnioski z konkursu dla JST dot. rozwoju miast, finansowanego ze środków MF EOG.
BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM „BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM” GMINA MIASTO SZCZECIN.
STRATEGICZNY PROGRAM TRANSPORTOWY DZIELNICY POŁUDNIE W MIEŚCIE GDAŃSKU NA LATA DYSKUSJA PUBLICZNA Gdańsk r. Tomasz Budziszewski Biuro.
Rewitalizacja Parku Książąt Pomorskich „A” w Koszalinie Gmina-Miasto Koszalin Szczecin, marzec 2010r.
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Celem Polityki Transportowej Państwa jest spełnienie: racjonalnych oczekiwań społeczeństwa wywołanych wzrostem mobilności, co oznacza wzrost zapotrzebowania.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu ostrołęckiego. Ostrołęka, 27 października 2009 r.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie ul. Mińska 25, Warszawa Tel.: , Faks:
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
PROJEKT ELITON TOMICE PROWADZĄCY ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH W POZNANIU ZAMAWIAJĄCY STAROSTA POZNAŃSKI MARSZAŁEK WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Inwestycje na drogach krajowych Warmii i Mazur
Zapis prezentacji:

Scott Wilson Ltd. Oddział w Polsce Na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Strategia rozwoju I Pan-Europejskiego Korytarza Transportowego. Część I: korytarz drogowy

CELE I ZNACZENIE OPRACOWANIA Spełnienie wymogów RADY EUROPY i Stałego Komitetu Konwencji Berneńskiej Pierwsze tego typu studium strategiczne w Polsce Analiza z uwzględnieniem wielu kryteriów

KORYTARZ 75 km od linii prostej Warszawa-Budzisko (270 km) Określono 40 różnych wariantów przebiegu PREZENTOWANE SCENARIUSZE OBEJMUJĄ WSZYSTKIE MOŻLIWE I RACJONALNE PRZEBIEGI KORYTARZA DROGOWEGO BUDZISKO-WARSZAWA OBSZAR ANALIZY

KRYTERIA OCENY SIECIOWO - RUCHOWE SPOŁECZNE EKONOMICZNE ŚRODOWISKOWE

ANALIZY SIECIOWE - KRYTERIA Kryteria planistyczne wojewódzkie plany zagospodarowania przestrzennego istniejąca dokumentacja projektowa Kryteria techniczne długość wariantów wykorzystanie istniejących dróg krajowych udział odcinków nowych i rozbudowywanych średnie i duże obiekty inżynierskie szacunkowy czas realizacji Kryteria funkcjonalne główne ośrodki gospodarcze miasta ogółem

CZAS REALIZACJI Wynika ze stopnia zaawansowania prac projektowych i planistycznych Konieczność wprowadzenia drogi ekspresowej do planów i zrobienie projektów wymaga minimum 8 lat Zastosowanie specustawy drogowej pozwala skrócić ten czas o rok

ANALIZY RUCHOWE Ruch na trasie Potoki, praca przewozowa im więcej ruchu przenosi trasa tym lepiej Ruch na sieci Trasa wysysa ruch z innych dróg niższych klas poprawiają się warunki ruchu i oszczędza się czas Efekt ten jest uwzględniany poprzez porównanie pracy przewozowej dla sieci 0 i sieci z danym wariantem trasy. Zmniejszenie ruchu na obszarach cennych przyrodniczo Dodatkowe drogi konieczne przy wyborze danego scenariusza trasy

RUCH PRZEZ OBSZARY CHRONIONE Przejęcie części ruchu przez trasę ekspresową powoduje z mniejsz enie ruchu na innych drogach – w tym także tych, które przechodzą przez obszary chronione

OBSŁUGA OTOCZENIA Mieszkańcy Miejsca pracy Jednostki REGON

ZAPOTRZEBOWANIE NA TRASĘ Samorządy lokalne – zawsze silne zapotrzebowanie na trasę przez region. Tendencja do pozytywnej oceny wariantów/grup wariantów przebiegających przez miejsce zamieszkania (region/miasto) respondenta. Każda grupa wariantów gromadzi pewną liczbę opinii pozytywnych. Skrajny rozrzut ocen na grupie wariantów 1 – albo jest oceniany najlepiej (mieszkańcy wzdłuż trasy), albo najgorzej (pozostali).

Różnica interesów – konflikty o podłożu ekologicznym: Dolina Rospudy – ekolodzy vs mieszkańcy Augustowa i zwolennicy trasy przez Białystok, Dolina Biebrzy, Puszcza Knyszyńska, Narwiański PN – ekolodzy vs zwolennicy trasy przez Białystok. Miejsca o wysokiej homogeniczności preferencji za trasą – Ostrów Maz., Łomża, Ostrołęka. KONFLIKTY SPOŁECZNE

WYKUPY GRUNTÓW KOSZT SIEDLISKA ROBOTY ZIEMNE NAWIERZCHNIA OBIEKTY MOSTOWE KOSZTY ZAGOSPODAROWANIA OBSZARÓW OGRANICZONEGO UŻYTKOWANIA KOSZTY ŚRODOWISKOWE KOSZTY WSKAŹNIKOWE - ELEMENTY

RODZAJE KOSZTÓW EKONOMICZNYCH KOSZTY EKSPLOATACJI POJAZDÓW KOSZTY CZASU UŻYTKOWNIKÓW KOSZTY ZDARZEŃ DROGOWYCH (WYPADKÓW) KOSZTY ZANIECZYSZCZEŃ KOSZTY DROGOWE

ANALIZY EKONOMICZNE NAJDROŻSZY (WAR. 24g): 10,1 MLD PLN - 27,4 MLN PLN/km NAJTAŃSZY (WAR. 42): 7,9 MLD PLN - 25,6 MLN PLN/km NAJBARDZIEJ EFEKTYWNY (WAR. 43) EIRR 8,5%/26,5% NAJMNIEJ EFEKTYWNY (WAR. 24a) EIRR 3,6%/17,6%

WNIOSKI Z ANALIZY EKONOMICZNEJ KORZYŚCI EKONOMICZNE UZASADNIAJĄ INWESTYCJĘ DLA KAŻDEGO WARIANTU DLA 2013 ROKU NIEKTÓRE WARIANTY NIE WYKAZUJĄ JESZCZE POŻĄDANYCH EFEKTÓW EKONOMICZNYCH PODSTAWOWYM CZYNNIKIEM DECYDUJĄCYM O KORZYSTNYCH WSKAŹNIKACH ENPV I ERR, DLA POSZCZEGÓLNYCH WARIANTÓW SĄ KORZYŚCI EKONOMICZNE WYNIKAJĄCE Z OSZCZĘDNOŚCI CZASU

ANALIZY ŚRODOWISKOWE Kryteria kolizji z obszarami ochrony prawnej Parki Narodowe Obszary Natura 2000 (Ochrony ptaków i siedlisk) Parki Krajobrazowe Rezerwaty Inne (np. Zielone Płuca Polski, Obszary Chronionego Krajobrazu)

OBSZARY CHRONIONE PRAWEM NIE MA WARIANTU, KTÓRY NIE KOLIDOWAŁBY Z OBSZARAMI CHRONIONYMI PRAWEM

ANALIZA WIELOKRYTERIALNA – OCENY SKRAJNE

WARIANT 1 – zawarty we wszystkich obowiązujących dokumentach prawnych OCENA WPŁYWU USTALEŃ DOKUMENTU NA ŚRODOWISKO

ANALIZY HAŁASU

EMISJA ZANIECZYSZCZEŃ

ROZMIESZCZENIE SIEDLISK PTASICH GATUNKI CHRONIONE W OTOCZENIU TRASY

WARIANT REKOMENDOWANY PRZEZ ZESPÓŁ AUTORSKI REKOMENDACJA

HARMONOGRAM KONSULTACJI SPOŁECZNYCH - 8 maja 2008 – rozpoczęcie procesu konsultacji społecznych, materiały do konsultacji dostępne również na stronie maja – 6 czerwca 2008 – cykl spotkań konsultacyjnych - 13 czerwca 2008 – końcowa data składania uwag - 13 czerwca – 4 lipca 2008 – opracowywanie wyników konsultacji społecznych - 4 lipca 2008 – zakończenie prac Uwagi można składać na adres: Scott Wilson, ul. Rejtana 17, Warszawa lub pocztą elektroniczna na adres KONSULTACJE SPOŁECZNE

HARMONOGRAM SPOTKAŃ KONSULTACYJNYCH - 27 maja 2008, g – Ostrów Mazowiecka - 29 maja 2008, g – Suwałki - 30 maja 2008, g – Ełk - 3 czerwca 2008, g – Pułtusk - 5 czerwca 2008, g – Ostrołęka - 5 czerwca 2008, g – Łomża - 6 czerwca 2008, g – Białystok Zachęcamy do wypełnienia ankiety na stronie KONSULTACJE SPOŁECZNE