Projekt realizowany w Zespole Szkół nr 5 im. Józefa Rymera VII Liceum Ogólnokształcące i V Liceum Profilowane w latach
Zajęcia w roku szkolnym 2009/2010: Polubić matematykę Moja przedsiębiorczość Wykorzystanie technologii informacyjnej we wspomaganiu kształtowania postaw twórczych i prospołecznych
Polubić matematykę CELE ZAJĘĆ: motywacja i wspieranie uczniów słabych mających problemy z matematyką do tego przedmiotu z matematyką do polubienia tego przedmiotu przez zrozumienie podstawowych pojęć matematycznych, wykorzystywanie myślenia matematycznego do rozwiązywania prostych zadań
Polubić matematykę Międzygrupowy konkurs z wiedzy o funkcjach
Moja przedsiębiorczość CELE ZAJĘĆ: wsparcie postaw przedsiębiorczych wśród uczniów wsparcie postaw przedsiębiorczych wśród uczniów w kształtowaniu i planowaniu swojej kariery zawodowej w kształtowaniu i planowaniu swojej kariery zawodowej aktywizacja zawodowa młodzieży aktywizacja zawodowa młodzieży identyfikacja predyspozycji zawodowych uczestników identyfikacja predyspozycji zawodowych uczestników wypracowanie umiejętności zakładania i prowadzenia wypracowanie umiejętności zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej oraz skutecznego poszukiwania pracy
Moja przedsiębiorczość Umiemy: scharakteryzować człowieka przedsiębiorczego scharakteryzować człowieka przedsiębiorczego dokonać analizy własnego systemu wartości i umieć go zweryfikować dokonać analizy własnego systemu wartości i umieć go zweryfikować
Moja przedsiębiorczość Potrafimy: wyjaśnić, na czym polega kreatywność i przedsiębiorczość człowieka wyjaśnić, na czym polega kreatywność i przedsiębiorczość człowieka poszukać w sobie cech przedsiębiorczego ucznia poszukać w sobie cech przedsiębiorczego ucznia wykazać zachowania przedsiębiorcze uczniów wykazać zachowania przedsiębiorcze uczniów
Moja przedsiębiorczość Potrafimy: Potrafimy: wymienić plusy i minusy wybranego zawodu wymienić plusy i minusy wybranego zawodu zaplanować swoją drogę edukacyjną, uwzględniając swoje możliwości i ograniczenia zaplanować swoją drogę edukacyjną, uwzględniając swoje możliwości i ograniczenia przeprowadzić indywidualną analizę SWOT przeprowadzić indywidualną analizę SWOT
Wykorzystanie technologii informacyjnej we wspomaganiu kształtowania postaw twórczych i prospołecznych CELE ZAJĘĆ: wyrabianie umiejętności zagospodarowania czasu wolnego (zainteresowań, zdolności, kreatywności, poczucia wolnego (zainteresowań, zdolności, kreatywności, poczucia własnej wartości) własnej wartości) nabycie wiedzy i umiejętności związanych z wykorzystaniem nabycie wiedzy i umiejętności związanych z wykorzystaniem Internetu jako środka komunikacji i publikacji Internetu jako środka komunikacji i publikacji rozwijanie umiejętności uczestniczenia młodzieży w kulturze rozwijanie umiejętności uczestniczenia młodzieży w kulturze zrozumienie roli witryny internetowej i ocena przydatności zrozumienie roli witryny internetowej i ocena przydatności danej witryny danej witryny
Wykorzystanie technologii informacyjnej we wspomaganiu kształtowania postaw twórczych i prospołecznych strony internetowe wykonane przez uczniów:
Aktywny udział w kursach akademickich Twórcze pisanie Twórcze pisanie Komunikowanie a płeć Komunikowanie a płeć Chemia Chemia Matematyka Matematyka
Aktywny udział w kursach akademickich W kursach uczestniczyło 16 osób
Zespół muzyczny ROCKDOWN Nasi uczniowie wzięli udział w konkursie na najlepszy zespół muzyczny Zespół powstał w czerwcu 2009 Skład zespołu: Rafał Chodara, Marcin Syty, Maja Holona, Michał Duda Maja Holona, Michał Duda Zespół wykonuje muzyką rockową/ hard rockową
Mój Grupę reprezentują: Martyna Czubała Karolina Glazik Piotr Daniluk
Mój Spotkanie z członkami samorządu lokalnego Radni Miasta Rybnika oraz członkowie Rad Dzielnicy: Radni Miasta Rybnika oraz członkowie Rad Dzielnicy: Władysław Horabik-przewodniczący Komisji Oświaty Kultury i Sportu Władysław Horabik-przewodniczący Komisji Oświaty Kultury i Sportu Henryk Ryszka-Komisja Komunikacji Henryk Ryszka-Komisja Komunikacji i Transportu Zbiorowego i Transportu Zbiorowego
Udział w Juwenaliach Karolina reprezentowała szkołę w czasie konferencji prasowej z członkami zespołu Dżem
Planowane przedsięwzięcia na rok szkolny 2010/2011 Zajęcia z języków obcych pozwolą sprawniej komunikować się w językach angielskim, niemieckim i francuskim
Planowane przedsięwzięcia na rok szkolny 2010/2011 Zajęcia matematyczno- przyrodnicze: pozwolą przekonać się, że matematyka jest przyjemna i można ją polubić i można ją polubić
Planowane przedsięwzięcia na rok szkolny 2010/2011 Koła zainteresowań z przedsiębiorczości i informatyczne pozwolą: rozwinąć zdolności interpersonalne, zwiększyć poczucie bezpieczeństwa i zakres wiedzy przydatnej na europejskim rynku pracy rozwinąć zdolności interpersonalne, zwiększyć poczucie bezpieczeństwa i zakres wiedzy przydatnej na europejskim rynku pracy nabyć wiedzę i umiejętności związane z wykorzystaniem technologii informacyjnej i Internetu jako środka komunikacji i publikacji nabyć wiedzę i umiejętności związane z wykorzystaniem technologii informacyjnej i Internetu jako środka komunikacji i publikacji
Planowane przedsięwzięcia na rok szkolny 2010/2011 Planujemy również ciekawe prelekcje z zakresu zdrowej i bezpiecznej przyszłości, zajęcia motywacyjne oraz atrakcyjne wycieczki i wizyty studyjne
Dziękuję za uwagę