Akademiaprzyszłościakademiaprzyszłości. plan prezentacji idea, misja, standardy elementarz akademii współpraca ze szkołami i wolontariuszami struktura.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Australia.
Advertisements

Ekorozwój w naszym regionie – Szkolny ogródek Opracowali : Mateusz Gryczuk IIIB Jakub Wykrętowicz IIIB.
Nasza parafia Nasza wieś Kaszów w liczbach Nasza szkoła.
Zespół Szkół w Ostrowie Daniel Maliczowski & Paweł Wróbel.
O PTYMISTYCZNI R ODZICE Przedszkola Samorządowego Nr 35 Wesołe w Białymstoku.
SzOK czyli Szkolny Ośrodek Kariery Szkolny Ośrodek Kariery prowadzi działania, których celem jest ukształtowanie umiejętności wspomagających absolwentów.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2012/2013.
ODYSEJA UMYSŁU.
Wprowadzenie nowego pracownika do organizacji
Irina Svichenyuk Valeria Poligova Skąd biorą się motywy dla podróży? Skąd biorą się motywy dla podróży? Każdy człowiek ma jakieś własne potrzeby. To.
Turystyka krajoznawcza
TURYSTYKA W INTERESACH
System Stypendialny W Gminie Żyraków. Podstawa prawna: Uchwała nr V/73/03 Rady Gminy w Żyrakowie z dnia 28 marca 2003 roku w sprawie: zasad udzielania.
ŚWIATOWY TYDZIEŃ PRZEDSIĘBIORCZOŚĆI
SUKCES MAĆKA KONKURS Kamienne archiwum Ziemi. Muzeum Geologiczne Państwowego Instytutu Geologicznego w Warszawie zorganizowało Ogólnopolski Konkurs Geologiczno.
Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie
PROJEKT WEDŁUG DILBERTA
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wzrost kompetencji życiowych i umiejętności zawodowych.
Szkoła marzeń.
1 COMPANY PRIVATE 1 EDUKACJA DLA PRZEMYSŁU PRZEMYSŁ DLA EDUKACJI Janusz Zakręcki Prezes Zarządu, Dyrektor Naczelny Mielec, 7 grudnia 2009r.
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród 120 uczniów naszej szkoły.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
Debata- samorządność.. Samorząd Uczniowski to działająca w szkole instytucja, obejmująca całą społeczność uczniowską, niezależna od administracji oświatowej.
SAMORZĄD SZKOLNY Samorząd szkolny to jeden ze szkolnych organów. W jego skład wchodzą wszyscy uczniowie danej szkoły. Samorząd szkolny działa na podstawie.
Nasze pomysły i propozycje…. Organizowanie warsztatów Rozmowy z uczniami podczas godzin wychowawczych.
Regularnie, co najmniej raz w semestrze, odwiedzamy DPS w Jaworze, a także Dom Małego Dziecka w Jaworze. Wyjazdy te są w programie Szkolnego Klubu Wolontariatu.
Młodzież a wolontariat.. Opracowanie: Judyta Szłapa Urszula Buczek.
Pomoc słabszym w nauce Sprzątanie pobliskiego terenu Pomoc starszym.
Szkoła w chmurze.
TWORZYMY SPOŁECZEŃSTWO OTWARTE DLA KAŻDEGO
Jest to ustrój polityczny, w którym źródło władzy stanowi wola większości obywateli (sprawują oni rządy bezpośrednio lub za pośrednictwem przedstawicieli).
Szkolenie dla pedagogów Szkolenie dla pedagogów Comenius Regio Radom 2011.
DIE INITIATIVE SCHULEN: PARTNER DER ZUKUNFT INICJATYWA SZKOŁY: PARTNERZY RZYSZŁOŚCI.
Technologię informatyczną wykorzystywana jest na tych zajęciach w dwojaki sposób: Przy użyciu płyt CD, które są jednym z elementów obudowy programu Matematyka.
Szkolnictwo w Wielkiej Brytanii
W roku 2007/2008 nasza szkoła wzięła udział w programie Uczniowie z klasą w kategorii pomagam innym. W związku z tym powstały dwa projekty opracowane.
TUTORING Szkoła Podstawowa nr 93 im. Tradycji Orła Białego we Wrocławiu Rok szkolny 2010/ 2011.
Jan Paweł II orędownik prawdy
XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca 2011 roku Warszawa.
Jest to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
Projekt Aktywizacja, Specjalizacja, Praktyka-promocja zatrudnienia kobiet realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
12 luty 2008r.- Dzień Bezpieczeństwa Internetu Bezpieczeństwo dziecka w SIECI.
Dzień Towarzystwa Przyjaciół Dzieci w naszej szkole.
PolGIS jako nowoczesny system do paszportyzacji sieci
Biznes Społecznie Odpowiedzialny My też mamy coś do powiedzenia! Ogólnopolski Konkurs CSR Biznes Społecznie Odpowiedzialny My też mamy coś do powiedzenia!
Wydatki na zakup podręczników i akcesoriów szkolnych gemiusReport sierpień 2006.
Klasa Humanistyczno-Artystyczna
Nasza szkoła. Środowisko szkoły Środowisko szkoły społeczno - wychowawcze Środowisko szkoły społeczno - instytucjonalne.
Konstruowanie programów przeciwdziałania agresji i przemocy w szkole
Program COMENIUS – Partnerskie Projekty Szkół. Norwegia Anglia Włochy (koordynator) Hiszpania Niemcy.
AKADEMIA PRZYSZŁOŚCI bilans półrocza edycji 2009/10.
Świat na główce od szpilki Odkrywcy mikroskopijnego świata.
Projekt Zespołu Szkół im. I. Łukasiewicza w Policach Konferencja Szczecin 2009.
Projekt Szkoły Jagiellońskie dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwoju.
Wielkopolski Model Asystenta Rodziny Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu Jarocin, 23 września 2011 r.
Współpraca SP 113 z Fundacją "Dr Clown„ 2011/2012.
Trwałość projektu "Pomorskie dobry kurs na edukację. Wspieranie uczniów o szczególnych predyspozycjach w zakresie matematyki, fizyki i informatyki" Obszar.
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
SYSTEM WZMOCNIEŃ POZYTYWNYCH ZACHOWAŃ
Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół
Egzamin zawodowy 2010 Zespół Szkół nr 1 im. Jana Pawła II Władysławowo, listopad 2009.
KW2 Czy można żyć bez KW2? - Można, ale co to za życie?... [S.Toton 2001r.n.e.]
Zapis prezentacji:

akademiaprzyszłościakademiaprzyszłości

plan prezentacji idea, misja, standardy elementarz akademii współpraca ze szkołami i wolontariuszami struktura organizacyjna historia i rozwój zamierzenia w marzeniach nasi partnerzy atuty projektu

ideaidea Każde dziecko ma prawo do sukcesu (!) Każde, bez wyjątku. Bez względu na wiek, pochodzenie, status materialny czy powszechne opinie... Dlatego inwestujemy w tych, których na pozór przekreśla bieda, trudna sytuacja rodzinna czy szkolna. Bieda to nie tylko brak pieniędzy, to również brak przyjaciół i perspektyw. To także bezradność i przekonanie, że z biedą nic nie da się zrobić. Przerywamy zaklęty krąg biedy, również tej mentalnej.

misjamisja Trudności w nauce są powszechnym zjawiskiem. Przyzwyczajeni do tego faktu, nie reagujemy. I tak problem staje się społeczną normą. W rzeczywistości – kłopot nie znika. Przeżywany przez dziecko w samotności, warunkuje często życie poza społeczeństwem. Dzieciom znającym jedynie gorycz niepowodzeń chcemy pomóc w zasmakowaniu własnych osiągnięć. Tym samym przywrócić im utraconą godność i poczucie własnej wartości.

standardstandard Indywidualne zaangażowanie w każde dziecko z osobna ma podkreślać jego osobistą wyjątkowość. 1 uczeń w ciągu 1 roku szkolnego – ma zapewnione wsparcie w nauce 1 raz w tygodniu przez 1 wolontariusza – tutora*. Tutor – student uczelni wyższej - niesie w sobie szczególną powinność: motywację do nauki, wysokie aspiracje życiowe, szerokie horyzonty myślenia. Ofiarowuje dziecku swoją dobroć: swój czas, swoje kompetencje, skoncentrowanie właśnie na nim. Pomaga odkrywać ukryty w dziecku potencjał oraz rozbudzać odwagę do marzeń. * tutor - dawn. opiekun, wychowawca; na wyższych uczelniach anglos. - adiunkt kierujący indywidualnie pracą studentów. etym. - ang. z łac. 'obrońca; opiekun małoletnich'

nasz elementarz 1. Zapewnij poczucie bezpieczeństwa. 2. Ustal zasady współdziałania. 3. Stosuj pozytywne komunikaty. 4. Sprzyjaj osiąganiu sukcesów. 5. Umacniaj samodzielność. 6. Rozwijaj dociekliwość poznawczą i twórcze myślenie.

współpraca ze szkołami Projekt realizowany jest w oparciu o wzajemne zobowiązania zawarte w Porozumieniu między Stowarzyszeniem a partnerską szkołą Uczniowie szkół podstawowych i gimnazjów są bezpośrednimi adresatami projektu Sale szkolne służą spotkaniom uczniów i wolontariuszy Wybrana osoba z grona pedagogicznego –najczęściej pedagog - pełni rolę tzw. koordynatora szkolnego. Przeprowadza odpowiedni nabór uczniów do programu, będąc przy tym stałym konsultantem dla wolontariuszy, w sprawach dot. szczególnych potrzeb uczniów

zarządzanie wolontariuszami … profesjonalne i efektywne – to klucz do powodzenia projektu! Do głównych wytycznych należą tu: odpowiednio przeprowadzona rekrutacja obowiązkowe szkolenia wstępne system liderów, odpowiedzialnych za pracę poszczególnych zespołów wolontariuszy w szkołach monitoring dokonywany m.in. poprzez comiesięczne spotkania w zespole liderów wyjazdy motywacyjne indywidualna ścieżka rozwoju – każdy wolontariusz może stopniowo pełnić funkcję lidera, trenera, managera PR, eksperta, asystenta koordynatora – w zależności od zaangażowania i predyspozycji

Legenda za całościową realizację projektu odpowiedzialny jest koordynator projektu, wspierany przez asystenta konsultantem merytorycznym dla realizatorów projektu jest ekspert – najczęściej psycholog szkolenia dla wolontariuszy przeprowadza trener w szkołach partnerskich nad realizacją projektu czuwa koordynator szkolny – zazwyczaj pedagog pracę wolontariuszy w danej szkole organizuje lider zespołu), wspierany przez prodziekana ucznia w nauce wspiera bezpośrednio tutor - wolontariusz Koordynator szkolny społeczność

rozwój w historii czerwiec 2003 – zbiórka podręczników na Placu Mariackim w Krakowie edycja 2003/2004 – otwieramy grupowe centra korepetycyjne w kilku szkołach edycja 2004/2005 – reaktywujemy program w systemie 1x 1 x 1 x 1, odbywają się szkolenia dla wolontariuszy edycja 2005/2006 – rośnie liczba szkół, uczniów i wolontariuszy edycja 2006/2007 – zostaje opracowany i wydany w formie Vademecum… program akademii, startuje system liderów, otwieramy się na działania w Małopolsce; cieszymy się z pomocy, którą objęliśmy w minionych latach ponad 300 dzieci edycja 2007/ zainicjowanie działań na terenie Kielc, Lublina, Sosnowca i Nowego Sącza, zadbanie o kulturę akademii przyszłości widocznej w oprawie zewnętrznej (indeksy dla uczniów, wyprawki szkolne, wspólne uroczystości dla dzieci i wolontariuszy), w progi akademii rekrutujemy blisko 400 uczniów i tyle samo tutorów

inauguracja roku 2007/ listopada odbyła się uroczysta inauguracja roku akademickiego Akademii Przyszłości WIOSNY. W auli Collegium Novum UJ w roli studentów zadebiutowało 120 dzieci z Krakowa. Wszystkie one dostały z tej okazji specjalne indeksy, a inauguracyjny wykład wygłosili dla nich: ksiądz Jacek Stryczek – Prezes WIOSNY, a także Kasia Rogowiec – jej honorowy Ambasador, dwukrotna Mistrzyni Paraolimpijska. Równolegle inauguracyjne spotkania dla ponad 150 dzieci odbyły się w Kielcach, Oświęcimiu, Lublinie, Sosnowcu i Nowym Sączu.

gala sukcesów O tym, że mając niewiele ponad metr, można być człowiekiem sukcesu, mogą zaświadczyć wszyscy, którzy uczestniczyli w Gali Sukcesów Akademii Przyszłości, która odbyła się 17 czerwca w Auditorium Maximum Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Była to pierwsza na świecie gala prowadzona przez dzieci, podczas której specjalne Dyplomy Sukcesu trafiły do ponad 150 uczniów Wiosennej Akademii. Wszystkich absolwentów akademii w edycji 2007/2008 było 356! Świadkami tego niezwykłego wydarzenia byli honorowi Ambasadorzy Akademii – Mistrzyni Paraolimpijska Kasia Rogowiec i Rafał Tito Kryla, gwiazda programu You Can Dance.

atuty projektu nasze działanie odpowiadają na zdiagnozwaną potrzebę dziecka pomagamy dziecku indywidualnie, z zamysłem długofalowym – inwestujemy w edukację i całokształt rozwoju jego osobowości pracujemy wg przemyślanego programu wychowawczego, którego punktem centralnym jest dbałość o doświadczenie sukcesu zapewniamy wolontariuszom wsparcie merytoryczne, profesjonalną organizację działań, twórczą atmosferę pracy, możliwość podnoszenia swoich kwalifikacji, zapobiegamy anonimowości – dbamy o integrację środowiska naszych wolontariuszy na bieżąco weryfikujemy potrzeby naszych beneficjentów oraz podnosimy jakość projektu poprzez konsultacje z ekspertami w różnych dziedzinach nauki przełamujemy bariery społeczne wprowadzając innowacyjne połączenie środowisk szkolnych i akademickich

nasi partnerzy