1 Projekt Szkoła Kluczowych Kompetencji. Ponadregionalny program rozwijania umiejętności uczniów szkół ponadgimnazjalnych Polski centralnej i południowo.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROPOZYCJE ZAPISU Autorzy: Uczniowie należący do Samorządu Szkolnego.
Advertisements

Australia.
Wyk. Michał Liszkowski kl. 6a Moje gimnazjum- KSO Edukator.
Program skierowany został do nauczycieli wszystkich poziomów edukacyjnych z całej Polski, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą kształtować
Ekorozwój w naszym regionie – Szkolny ogródek Opracowali : Mateusz Gryczuk IIIB Jakub Wykrętowicz IIIB.
Baw się, graj i ….. ucz się matematyki Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 w Opolu.
Zespół Szkół w Ostrowie Daniel Maliczowski & Paweł Wróbel.
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2012/2013.
Komunikacja interpersonalna
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich OŚ IV PROW Mariusz Bednarz Grudzień 2007.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata stan wdrażania czyli co udało się zrobić? I co jeszcze przed nami? Mariusz Bednarz 1.
Warunki uzyskania dofinansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Prezentacja przygotowana na podstawie zatwierdzonej wersji PO IiŚ
Solina, 26 października 2009 roku Kompetentny urzędnik – silny samorząd Projekt finansowany jest, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie
Efekt cieplarniany jako skutek nadmiernej emisji CO 2 Wrzesień – Październik 2009 TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU.
MÓJ ANGIELSKI ŚWIAT autor: mgr Iwona Kloc INNOWACJA PEDAGOGICZNA
Moduł analiz systemu Uczniowie Optivum NET (UONET) Przykłady zastosowań
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród 120 uczniów naszej szkoły.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
Debata samorządowa 2 kwietnia 2012 Temat: „JAK DZIAŁA I CO TO JEST SAMORZĄD SZKOLNY?” Demokracja znaczy: przestrzegać reguł gry, nawet jeżeli nie patrzy.
SAMORZĄD SZKOLNY Samorząd szkolny to jeden ze szkolnych organów. W jego skład wchodzą wszyscy uczniowie danej szkoły. Samorząd szkolny działa na podstawie.
TWORZYMY SPOŁECZEŃSTWO OTWARTE DLA KAŻDEGO
Doskonalenie sprawowania nadzoru pedagogicznego Podstawa prawna 1. Rozporządzenie MENiS w/s szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego (...)
PRZEGLĄD JESIENNY SZKÓŁ wrzesień - październik 2005 R.
PODSTAWOWE KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 Warszawa, 17 sierpnia 2011 r.
Zajęcia fakultatywne Wydział Lekarski Rok IV. Warunki konkursu Przedmiotem konkursu jest organizacja zajęć fakultatywnych Jednostka ubiegająca się o ich.
Technologię informatyczną wykorzystywana jest na tych zajęciach w dwojaki sposób: Przy użyciu płyt CD, które są jednym z elementów obudowy programu Matematyka.
TUTORING Szkoła Podstawowa nr 93 im. Tradycji Orła Białego we Wrocławiu Rok szkolny 2010/ 2011.
SZKOLNA PLATFORMA EDUKACYJNA (SPE) to profesjonalne narzędzie służące do za­rządzania i wspomagania procesu kształcenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych.
Powiatowy Urząd Pracy w Tomaszowie Lubelskim Projekt pt.
1 Mierzenie problemowe w zakresie warunków nauczania języków obcych w szkołach publicznych.
Jak skutecznie organizować szkolenia językowe w firmie
Przykłady dobrych praktyk Projekt realizowany w województwie zachodniopomorskim.
XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca 2011 roku Warszawa.
Zapraszamy do Powiatowego Zespołu Szkół w Chojnowie
Jest to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
RADOSNA SZKOŁA (I edycja – 2009 r.). złożone wnioski miejsca zabaw place zabaw JST 144 stowarzyszenia i osoby fizyczne 15 wnioski szkół zakup 1.
Cele i założenia projektu Akademia Młodych Noblistów Paulina Kędzierska Koordynator projektu Akademia Młodych Noblistów.
Technologia Informacyjna w SP 1 w Choszcznie
Konferencja podsumowująca projekt Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt realizowany w ramach ZPORR, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa Ocena i oczekiwania.
Projekt Aktywizacja, Specjalizacja, Praktyka-promocja zatrudnienia kobiet realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
Uczy samodzielności. Jest otwarta na współpracę z innymi. Daje możliwość rozwoju. Przygotowuje do dorosłego życia. Kształtuje postawy przedsiębiorcze.
Program Edukacyjno- Terapeutyczny Ortograffiti
COMENIUS. Comenius – jest jednym z czterech programów sektorowych Programu "Uczenie się przez całe życie" (Lifelong Learning Programme) wspiera finansowo.
STUDIA DOKTORANCKIE Szczecin 11 grudnia Zmiany w przepisach dotyczących studiów doktoranckich 2.
Przedstawienie założeń projektu Naprzeciw zmianom – badanie trendów gospodarczych miasta Jaworzna Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Bezpieczny Internet
A NALIZA OSIĄGNIĘĆ III LO W K RAKOWIE - E DUKACYJNA W ARTOŚĆ D ODANA.
Ćwiczę, uczę się, wygrywam Projekt finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IX Działanie 9.1, Poddziałanie.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalizacja pielęgniarek kluczem do kariery zawodowej.
Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
Instytut Logistyki i Magazynowania
Projekt Szkoły Jagiellońskie dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwoju.
1. Wsparcie pracodawców przechodzących procesy adaptacyjne i ich pracowników szansą stabilizacji regionalnego rynku pracy. Departament Rozwoju Regionalnego.
Trwałość projektu "Pomorskie dobry kurs na edukację. Wspieranie uczniów o szczególnych predyspozycjach w zakresie matematyki, fizyki i informatyki" Obszar.
Beneficjent Zespół Szkół Samochodowych im. T. Kościuszki we Włocławku Włocławek ul. Leśna 1A.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
Język angielski szansą na rynku pracy. Realizacja projektu Rok szkolny 2011/2012 Zajęcia dwa razy w tygodniu po 45 minut – w sumie 37 godzin lekcyjnych.
Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół
Egzamin zawodowy 2010 Zespół Szkół nr 1 im. Jana Pawła II Władysławowo, listopad 2009.
na miarę potrzeb WYSOKO WYKWALIFIKOWANE KADRY SYSTEMU OŚWIATY Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zapis prezentacji:

1 Projekt Szkoła Kluczowych Kompetencji. Ponadregionalny program rozwijania umiejętności uczniów szkół ponadgimnazjalnych Polski centralnej i południowo – zachodniej realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.3 Poprawa jakości kształcenia: Poddziałanie Modernizacja treści i metod kształcenia- projekty konkursowe w ramach Umowy z Ministerstwem Edukacji Narodowej.

2 Projekt jest realizowany przez: Lidera Wyższą Szkołę Ekonomii i Innowacji w Lublinie Partnera Dolnośląską Szkołę Wyższą we Wrocławiu

3 Co zostało zrealizowane: Nauczyciele zaangażowani w realizację projektu napisali 160 autorskich programów nauczania, uwzględniające kompetencje kluczowe w zakresie przedmiotów: –matematyczno-przyrodniczych, ze szczególnym uwzględnieniem matematyki; –technologii informacyjno-komunikacyjnych(ICT); –języków obcych; –przedsiębiorczości;

4 Wsparciem dla nauczycieli były: -warsztaty, realizowane w dwóch etapach, -doradztwo, -nadal funkcjonujące forum dyskusyjne, pozwalające na wymianę doświadczeń, kontakty, współpracę zarówno pomiędzy nauczycielami, jak i koordynatorami merytorycznymi poszczególnych kompetencji. Programy zostały zaopiniowane przez nauczyciela mianowanego, zatwierdzone przez Radę Pedagogiczną i Dyrektora Szkoły oraz wpisane na listę programów realizowanych w danej szkole.

5 Programy autorskie zostały wydane w formie publikacji i przekazane do szkół przez DSW. Do wszystkich Szkół zostały już przekazane: - podręczniki dla uczniów, - zestawy dla uczniów, - pomoce dydaktyczne dla nauczycieli, - pomoce do prowadzenia zajęć, - sprzęt i wyposażenie, - programy komputerowe W trakcie realizacji: - domawiane są podręczniki dla uczniów, w klasach których liczba przekracza 25 osób w klasie - domawiane będą dodatkowe pomoce do prowadzenia zajęć, specyficzne dla każdej szkoły w zależności od kwoty środków która pozostała dla danej szkoły w wyniku wykorzystanego już limitu.

6 Wsparciem dla nauczycieli przy wdrażaniu autorskich programów od 1 września 2010 roku są: -półroczne seminaria, -platforma internetowa, -pomoce i środki dydaktyczne przekazane do szkół -diagnozy klasowe i indywidualne, opracowane w wyniku badań psychologicznych,

7 Aby wszystkie działania zostały uznane w trakcie działań monitorująco – kontrolnych prowadzonych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej, przypominamy o : - prowadzeniu dokumentacji: a) zatwierdzenie programu przez Radę Pedagogiczną w formie dokumentu, b) zatwierdzenie programu przez Dyrektora szkoły w formie dokumentu, c) prowadzenie dzienników lekcyjnych zgodnie z Programem autorskim tzn. tematy powinny wynikać z programu, a ewentualne odstępstwa opisane z wyjaśnieniem dlaczego tak się stało (np. przy ewaluacji on-going) - zachowaniu zasad wizualizacji: oznaczenie klasopracowni, w której odbywają się zajęcia wizualizacją projektową, - oklejeniu podręczników zakupionych w ramach projektu, - oklejeniu wartościowych rzeczy przekazanych szkole i uczniom np. sprzęt, kalkulatory.

8 Co planujemy w ramach dalszych działań: Rozpoczniemy od: -zajęć w ramach Kół Naukowych: jesteśmy w trakcie przygotowania harmonogramów, programów merytorycznych, rekrutacji uczniów. Kryteria doboru uczniów: zainteresowanie ucznia uczestnictwem w zajęciach pozalekcyjnych, zaangażowanie ucznia w bieżącą pracę podczas zajęć z danego przedmiotu, -Przygotowania do udziału w Wakacyjnych Obozach Naukowych. Będą to tygodniowe obozy dla 10 uczniów z każdej klasy Kryteria doboru uczniów: wysoka frekwencja w trakcie roku szkolnego, miejsce zamieszkania, (w kolejności obszar wiejski, miejsko – wiejski, miejski), sytuację materialną ucznia, wskazanie wychowawców klas odnośnie szczególnej sytuacji uczniów,

9 -Studium Kompetentnych Liderów: wysoka średnia na zakończenie roku szkolnego po klasie 2 lub 3, miejsce zamieszkania (w kolejności obszar wiejski, miejsko–wiejski, miejski), wskazania wychowawców. Udział 5 najzdolniejszych uczniów z każdej szkoły w wybranych zajęciach w uczelni, w przedmiotach rozwijających i uzupełniających ich kompetencje kluczowe, -Przedsiębiorstwo Symulacyjne: wysoka frekwencja na zajęciach w trakcie całego roku szkolnego, zainteresowanie ucznia poszerzeniem wiedzy zdobytej podczas zajęć w szkole, zaangażowanie ucznia w bieżącą pracę podczas zajęć dodatkowych. Zadanie realizowane będzie II etapowo: poprzez wykorzystanie narzędzia gry edukacyjnej, dostępnej przez przeglądarkę. Jest to narzędzie wykorzystujące wiedzę z 4 kompetencji, a symulujące funkcjonowanie firmy.

10 Nauczyciele będą mieli zapewnione

11 Lekcje Demonstracyjne – po 10 godzin dla każdej szkoły, Mobilny Instytut Kompetencji – po 20 godzin dla każdej szkoły (średnio po 5 godzin na kompetencję) – w zależności od decyzji Dyrektora szkoły,

12 Konkurs Grantów: w ramach konkursu, każda szkoła ma przygotować co najmniej dwa wnioski konkursowe, zawierające pomysły wypracowane wspólnie przez zespoły uczniowskie. Projekty te powinny łączyć 4 kompetencje kluczowe. W wyniku realizacji tych Grantów, powinny powstać przedsięwzięcia, które pozostaną w szkole i będą służyły rozwijaniu kompetencji kluczowych. W ramach tych grantów możliwy będzie zakup wyposażenia w wysokości 10 tys. zł. dla każdej szkoły na zrealizowanie przedsięwzięcia.

13 Wszystkie informacje o Projekcie znajdują się na stronie

14 Biuro Projektu : Marta Drygała – Kierownik Projektu ul. Mełgiewska 7-9, Lublin, tel. (081) , Anna Król - Koordynator regionalny dla województwa wielkopolskiego, tel. (081) ,

15 Dziękuję za uwagę!