Projekt 1-1-1 jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
MARIANNA HAJDUKIEWICZ
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Diagnostyka i ewaluacja konieczność czy potrzeba?
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Nadzór pedagogiczny nad szkoleniem zawodowym
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Zasady konstruowania programów projakościowych
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Nowa rola placówek doskonalenia nauczycieli
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Opracował J. Stryjkowski
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Zaproszenie do Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli Dyrektor kluczem do sukcesu szkoły Kielce, wrzesień 2014.
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
Doskonalenie pracy nauczyciela ODiDZ, w tym mobilności zagraniczne
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Człowiek najlepsza inwestycja Konferencja inaugurująca projekt ”Większa wiedza – Skuteczna praktyka - Doskonalenie kadr oświaty powiatu zgierskiego” 11.
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
Spotkanie SORE z Radą Pedagogiczną 1. Założenia programu 2.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2016/2017.
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Pedagogika, studia II stopnia
Przykłady dobrych praktyk
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada 2007r.

Strategia doskonalenia Strategia doskonalenia nauczycieli to: działania systemowe ukierunkowane na podniesienie efektywności kształcenia

Strategia doskonalenia 1. Formułowanie celów dotyczących stanu kadry oświatowej. 2. Określenie sposobów doskonalenia kadry oświatowej 3. Realizacja założonych celów 4. Badanie efektywności podejmowanych działań

Schemat działań w ramach strategii doskonalenia nauczycieli System doskonalenia Ocena efektywności zrealizowanych form Realizacja doskonalenia kadry oświatowej Ocena stanu aktualnego Jak jest? Ustalenie potrzeb w zakresie doskonalenia Co chcemy osiągnąć?

Opracowanie strategii doskonalenia 1. Diagnoza aktualnego stanu a) stan doskonalenia nauczycieli b) stan kadry pedagogicznej szkół c) stosowane programy i podręczniki. d) sytuacja społeczna powiatu. e) wyniki egzaminów zewnętrznych.

Opracowanie strategii doskonalenia 2. Opracowanie celów dotyczących stanu kadry oświatowej : Jakie są oczekiwania w stosunku do nauczycieli? Doskonalenie umiejętności przygotowania ucznia a) do samodzielnego rozwiązywania problemów, b) umiejętnego korzystania z posiadanych informacji, czyli posługiwania się wiedzą.

Opracowanie strategii doskonalenia 3. Doskonalenie kadry oświatowej ze szczególnym uwzględnieniem aktualnych potrzeb Ustalenie wspólnej koncepcji stanowiącej podstawę doskonalenia nauczycieli Opracowanie propozycji szkoleniowych dla poszczególnych grup nauczycieli Opracowanie koncepcji realizacji Wewnątrzszkolnego Doskonalenia Nauczycieli Uruchomienie punktu konsultacyjnego dla nauczycieli w ramach projektu Opracowanie programu doradztwa metodycznego w powiecie Planowanie rozwoju kadry oświatowej

Opracowanie strategii doskonalenia 4.Realizacja doskonalenia kadry oświatowej Realizacja zinstytucjonalizowanych form doskonalenia kadry oświatowej Prowadzenie konsultacji w ramach projektu 111 Realizacja WDN ukierunkowanego na doskonalenie pracy nauczycieli poszczególnych szkół. Realizacja programu doradztwa metodycznego.

Opracowanie strategii doskonalenia 5. Ocena efektywności realizowanych form Ewaluacja końcowa zajęć szkoleniowych prowadzonych w formie stacjonarnej Ewaluacja odroczona realizacji szkoleń. Ewaluacja konsultacji Autoewaluacja funkcjonowania WDN w szkołach

Cel projektu Wsparcie nauczycieli w powiatach bezpośrednio w miejscu ich zamieszkania. umożliwienie nauczycielom w miejscu pracy i zamieszkania bezpośredniego systematycznego kontaktu z konsultantem Ośrodka, umożliwienie prowadzenia form doskonalenia jak najbliżej miejsca pracy nauczycieli, zapewnienie nauczycielom lepszego kontaktu z nowościami zawodowymi, uaktywnienie środowiska, uruchomienie platformy spotkań nauczycieli z danego terenu w większym gronie, celem wymiany doświadczeń.

Formy i treści Formy pracy konsultacje, kursy doskonalące, warsztaty, konferencje. Treści metodyczno – programowe problematyka psychologiczno-pedagogiczna wg potrzeb nauczycieli.

Mapka województwa 73 doradców nauczycieli nauczycieli objętych doradztwem nauczycieli korzystających z doradztwa

Liczba nauczycieli korzystających z doradztwa

Wymagania do nauczycieli głęboka i szeroka wiedza merytoryczna, pedagogiczno psychologiczna umiejętności pozwalające na pomoc w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych umiejętność skutecznej komunikacji współpraca z rodzicami i środowiskiem lokalnym znajomość języków obcych korzystanie z technologii informacyjnej

Formy pracy konsultacje, kursy doskonalące, warsztaty, konferencje. Treści metodyczno – programowe problematyka psychologiczno-pedagogiczna wg potrzeb nauczycieli.

Propozycja ODN w Poznaniu Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu proponuje szeroką ofertę form doskonalenia dla nauczycieli. Szczególnie polecamy udział w projektach edukacyjnych, dzięki którym nauczyciel nabyte umiejętności wprowadza bezpośrednio do praktyki szkolnej

Oferta ODN w Poznaniu Projekt111 Projekty edukacyjne Konsultacje Doskonalenie doradców Kursy doskonalące OFERTA ODN w Poznaniu

Nie wystarczy uczestniczyć w doskonaleniu, trzeba jeszcze wykorzystać tę wiedzę i umiejętności w pracy z uczniem.

Dlaczego to jest tak ważne Po raz pierwszy Dotąd nie było takiego przedsięwzięcia Obejmuje się cały powiat Ewaluacja Monitorowanie Współpraca władz samorządowych z Ośrodkiem

Dziękuję za uwagę Ewa Superczyńska Dyrektor ODN w Poznaniu