Konferencja inauguracyjna Wolsztyn 14 listopada 2007.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
GIMNAZJUM IM. STANISŁAWA STASZICA W PANKACH
Advertisements

1 KORZESZÓWKORZESZÓWKORZESZÓWKORZESZÓW Wnioski z nadzoru sprawowanego przez Podkarpackiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2005/06.
PUBLICZNE GIMNAZJUM W DRAWSKU
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
Wyniki sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego i maturalnego w 2009 r. uczni ó w szk ó ł prowadzonych przez Gminę Miejską Mielec.
Lp. TYPY SZKÓŁ LICZBA UCZNIÓW LICZBA ODDZIAŁÓW 1 SZKOŁY PODSTAWOWE GIMNAZJA V LO 2699 OGÓŁEM 4951 uczniów 209 oddziałów LICZBA DZIECI.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Wpływ domu rodzinnego na sukcesy edukacyjne uczniów
Monitorowanie osiągnięć uczniów Przygotowanie uczniów do sprawdzianu/
Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów OECD PISA
ANALIZA WYNIKÓW PISEMNEGO EGZAMINU MATURALNEGO Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Zespół Szkół w Podgrodziu 2010/11. Zespół Szkół w Podgrodziu Publiczna Szkoła Podstawowa Publiczne Gimnazjum Publiczne Przedszkole.
PODSTAWA PROGRAMOWA STANDARDY WYMAGAŃ EGZAMINACYJNYCH uczeń potrafi:
Zestawienie wyników egzaminu
Otwarte formy nauczania
Diagnoza edukacyjna Znaczenie Rodzaje Narzędzia Analiza.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
Analiza wyników egzaminów zewnętrznych absolwentów roku 2011 w Gimnazjum Nr 2 w Ciechanowie z wykorzystaniem metody EWD w ewaluacji wewnątrzkolnej. Opracowanie:
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
WYNIKI SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY 2010 DLA SZKOŁY.
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego. CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA Średni wynik szkoły znajduje się w 7 przedziale skali staninowej.
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2013r
Wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r. Analiza.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
Raport o stanie szkoły Zespół Szkół w Bratkowicach.
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu nakielskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu żnińskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Warlubie, r.. Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu świeckiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów.
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
Egzamin w gimnazjum składał się z 3 części: humanistycznej, matematyczno-przyrodniczej i języka obcego nowożytnego. Podczas egzaminu kończącego gimnazjum.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r. Analiza.
Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części humanistycznej
Organizacja i harmonogram przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego w roku szkolnym 2013/2014 Gimnazjum nr 36 w Łodzi im.K.Kieślowskiego.
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. WYNIKI SPRAWDZIANU.
OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości dodanej OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2014r. uczniów szkó ł w gminie Mas ł ów.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Informator dla rodziców
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
Sprawdzian po klasie szóstej INFORMACJE W PIGUŁCE Do rozwiązania było 26 zadań z języka polskiego i matematyki Maksymalnie można było uzyskać 40.
Wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r. Analiza.
Sprawdzian szóstoklasisty
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY 2015
Wyniki egzaminu gimnazjalnego w Społecznym Gimnazjum w Rybniku.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno- przyrodniczej z zakresu przedmiotów przyrodniczych w roku szkolnym 2014/2015.
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
Zmiany podstawy programowej – perspektywa 2009 roku
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Próbny egzamin ÓSMOKLASISTy 2018/2019
Próbny Egzamin Ósmoklasisty
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
Zapis prezentacji:

Konferencja inauguracyjna Wolsztyn 14 listopada 2007

Potrzeby doskonalenia nauczycieli w powiecie wolsztyńskim na podstawie analizy wyników sprawdzianu i egzaminu zewnętrznego

Dane liczbowe Liczba doradców: 2 Typ szkoły/placówkiliczba nauczycieli Przedszkole109 Szkoła podstawowa370 Gimnazjum180 Szkoła ponadgimnazjalna456

Kontekst społeczny– procesy różnicowania się poziomu szkół Wykres: dynamika międzyszkolnego zróżnicowania się wyników GH

Kontekst społeczny– procesy różnicowania się poziomu szkół Wykres: dynamika międzyszkolnego zróżnicowania się wyników GMP

Kontekst społeczny– procesy różnicowania się poziomu szkół Wykres: dynamika międzyszkolnego zróżnicowania się wyników sprawdzianu

Współczynnik łatwości obszarów umiejętności powiatu wolsztyńskiego - sprawdzian czytaniepisanierozumowaniekorzystanie z informacji wykorzystywanie wiedzy w praktyce cały arkusz 0,770,620,600,640,560,64

Współczynnik łatwości obszarów umiejętności dla powiatu: wolsztyński- arkusz S-A1-072 gminaczytaniepisanierozumowaniekorzystanie z informacji wykorzystywanie wiedzy w praktyce cały arkusz Gm. Przemęt0,750,610,600,640,540,63 Gm. Siedlec0,730,560,490,600,440,57 M-Gm. Wolsztyn0,790,640,650,640,620,68

Współczynnik łatwości obszarów umiejętności - arkusz GH-A1-072 czytanie i odbiór tekstów kultury tworzenie własnego tekstu cały arkusz

Współczynnik łatwości obszarów umiejętności - arkusz GH-A1-072 gminaczytanie i odbiór tekstów kultury tworzenie własnego tekstu cały arkusz Gm. Przemęt Gm. Siedlec M-Gm. Wolsztyn

Współczynnik łatwości obszarów umiejętności - arkusz GM-A1-072 stosowanie terminów, pojęć i procedur w praktyce i kształceniu wyszukiwanie i stosowanie informacji wskazywanie i opisywanie faktów, związków i zależności stosowanie zintegrowanej wiedzy i umiejętności cały arkusz

Współczynnik łatwości obszarów umiejętności dla powiatu: wolsztyński- arkusz GM-A1-072 gminastosowanie terminów, pojęć i procedur w praktyce i kształceniu wyszukiwanie i stosowanie informacji wskazywanie i opisywanie faktów, związków i zależności stosowanie zintegrowanej wiedzy i umiejętności cały arkusz Gm. Przemęt 0,450,700,480,360,50 Gm. Siedlec 0320,620,440,240,42 M-Gm. Wolsztyn 0,380,680,490,290,46

Wnioski na podstawie wyników sprawdzianów i egzaminów zewnętrznych 1.Stosunkowo trudna dla uczniów okazała się umiejętność pisania różnych form wypowiedzi. -na podstawie analizy wyników sprawdzanych umiejętności stwierdza się, że średnio dla 40% uczniów stanowiło to trudność w zakresie powyższych umiejętności, -Umiarkowanie trudne i trudne okazało się dla większości uczniów tworzenie własnego tekstu (ok.50%), -Prawie połowa uczniów miała trudności z zastosowaniem wiedzy w praktyce a poziom opanowania tych umiejętności decyduje niejednokrotnie o wynikach ucznia, -można przypuszczać, iż na wyniki ma wpływ również kontekst dotyczący lokalizacji szkół oraz środowisko rodzinne

Wnioski na podstawie wyników sprawdzianów i egzaminów zewnętrznych 2. Niskie wyniki w zakresie sprawdzanych umiejętności matematycznych. -ponad 60% uczniów gimnazjów ujawniło trudność zastosowania terminów, pojęć i procedur w praktyce i kształceniu, - 52% uczniów miało problemy ze wskazywaniem i opisywaniem faktów, związków i zależności, -70% uczniów nie potrafiło zastosować zintegrowanej wiedzy i umiejętności w zadaniach matematyczno-przyrodniczych, -można przypuszczać, że na wyniki miał wpływ brak stosowania przykładów z praktyki i odwoływania się do doświadczeń ucznia.

Działania szkoły celem poprawy wyników Konieczne jest wobec tego organizowanie efektywnych warunków uczenia celem doskonalenia sprawdzanych umiejętności: 1. rozpoznanie indywidualnych możliwości ucznia, 2. dokonanie wglądu w metody pracy nauczyciela nad sprawdzanymi umiejętnościami, 3. tworzenie warunków do odkrywania i doświadczania, przeżyć estetycznych, artystycznych, sportowych, kulturalnych i społecznych, 4. podjęcie kompleksowych działań na każdym poziomie edukacyjnym, umożliwiających uczniom opanowanie umiejętności samodzielnego uczenia się.

Warunki wpływające na efektywność kształcenia Warunki organizacyjne procesu Liczba uczniów w klasach Podział na grupy Wyposażenie Środki dydaktyczne Plan zajęć Program

Warunki wpływające na efektywność kształcenia Nauczyciel Metody Styl pracy Wiedza przedmiotowa

Warunki wpływające na efektywność kształcenia Uczeń Styl pracy ucznia Gotowość i zainteresowanie przedmiotem Percepcja – styl uczenia się, Możliwości indywidualne ucznia

Konkluzja Przy średnich wynikach na wejściu do danego poziomu szkoły, na koniec wyniki też są niższe. W szkołach gdzie nauczyciele pracują grupowo rezultaty pracy są wyższe. Można przypuszczać, że brak umiejętności efektywnego uczenia się stanowi barierę nie do przebycia.