Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku KLUCZOWE SEKTORY WOJEWÓDZTWA PODLAKIEGO SEKTOR TRANSPORTU 1.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Koncepcja klastra a konkurencyjność przedsiębiorstw
Advertisements

Leszek Skalny Kraków, dnia 29 marca 2007 r.
innowacyjna wielkopolska
REGIONALNA STRATEGIA INNOWACJI aktualizacja na lata
Aktualizacja Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Kujawsko- Pomorskiego Zespoły tematyczne Pierwsze plenarne spotkanie grupy eksperckiej Przysiek,
FORUM BIZNESU KONFERENCJA i SEMINARIUM BiznesKlaster – innowacyjna forma współpracy sektora biznesu, nauki i administracji Białystok r. KONFERENCJA.
Projekt „Regionalna Strategia Innowacji – RSI 2030”
Ustawa o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej
Stan sektora w regionach
Plany działania na 2007 i 2008 rok dla regionalnych Priorytetów PO KL Wrocław,
Przedsięwzięcia Innowacyjne w ramach 7. Programu Ramowego UE
Wojewoda Kujawsko-Pomorski OPINIA WOJEWODY KUJAWSKO-POMORSKIEGO na temat zgodności celów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Pierwsze posiedzenie Grupy Strategicznej Programu Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL Warszawa, 15 marca 2007 r.
Typologia podmiotów gospodarki turystycznej
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
Narodowa Strategia Spójności
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
1 Krajowa Agencja Poszanowania Energii S.A. Polsko - Japońskie Centrum Efektywności Energetycznej.
Zespół konsultantów: Michał Kłos Przemysław Kurczewski Robert Lewicki
Zespół konsultantów: Michał Kłos Jarosław Piszczek Michał Jędrzejczak
Gościejewo 74 Gościejewo Zespół konsultantów: Jarosław Piszczek
Ul. Gdyńska 31/33 Poznań Zespół konsultantów: Przemysław Kurczewski
Zespół konsultantów: Michał Kłos Robert Lewicki Jarosław Piszczek
Ul. Rolna 14 Wronki Zespół konsultantów: Robert Lewicki
Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku
Modelowanie Podlaskiego Obserwatorium Rynku Pracy i Prognoz Gospodarczych Zespół ekspertów: dr hab. inż. Wiesław Matwiejczuk, prof.nzw. - kierownik projektu.
Ośrodek Przetwarzania Informacji Poznań,
Priorytet II Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Departament Rozwoju Regionalnego.
1 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej Poznań Małgorzata Świderska Warszawa Sektorowy Program Operacyjny WZROST KONKURENCYJNOŚCI.
26/03/2017 Sposób na konkurencyjność – Jak innowacyjne są polskie przedsiębiorstwa Marta Mackiewicz.
Dr Krzysztof Borodako Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Sektor badawczo-rozwojowy i poziom innowacyjności gospodarki Wielkopolski na tle kraju Wanda Maria Gaczek Poznań, 13 grudnia 2006 r.
Rozw ó j Polski Wschodniej. 2 października 2007 r. komisarz ds. polityki regionalnej Danuta Hübner podpisała decyzję Komisji Europejskiej przyjmującą
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego 1 17 października 2008 r. Anna Dobrowolska Dyrektor Departamentu Funduszy Europejskich Efekty SPO WKP –rola Ministerstwa.
ANALIZA KLUCZOWYCH SEKTORÓW WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO
Powiązania sektora transportu z rynkiem pracy
Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku
Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku
Sektor handlu i usług elektronicznych
ZAŁOŻENIA I KONCEPCJA PRZEPROWADZONOEGO BADANIA
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku Sektor transportu PROGNOZY ROZWOJU SEKTORA TRANSPORTU W WOJEWÓDZTWIE PODLASKIM dr Katarzyna Dębkowska 1.
Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku Podlaski Absolwent Absolwenci kierunków turystycznych, informatycznych i medycznych na rynku pracy dr Jarosław Kilon.
Program pilotażowy w województwie kujawsko-pomorskim PODSTAWOWE ZAŁOŻENIA I EFEKTY REALIZACJI PROGRAMU Michał Majcherek - Kierownik Projektu Pracodawcy.
Uwarunkowania rozwoju sektora transportu w województwie podlaskim
Innowacyjne Polskie Przedsiębiorstwa MINISTERSTWO NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO.
Węgiel brunatny w Polityce Energetycznej Polski do 2030 roku
Wielkopolskie Regionalny Program Operacyjny 2007 – 2013 Priorytet II Infrastruktura Komunikacyjna Działanie 2.7 Infrastruktura społeczeństwa informacyjnego.
Propozycja prac grup tematycznych Kujawsko-Pomorskiej Rady Innowacji KUJAWSKO-POMORSKA RADA INNOWACJI I ZESPÓŁ EKSPERTÓW DS. POLITYKI INNOWACYJNEJ WOJEWÓDZTWA.
Spotkania konsultacyjne
Europejski Rok Dialogu Międzykulturowego 2008 Dystans społeczny wobec Innego: przypadek młodzieży Podlasia Tomasz Kasprzak, Stowarzyszenie Spotkania, Bart.
Poddziałanie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
mieszkańców pomorskiej wsi
Założenia diagnozy strategicznej Obszaru Metropolitalnego Warszawy
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
Projekt „Indywidualne ścieżki zatrudnienia” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Projekt jest realizowany.
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej, Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Olsztyn, 21 marca 2013 roku Spotkanie dotyczące.
Tomasz Klajbor Kierownik Realizacji Projektu IV Regionalne Forum Innowacji Gdańsk, 10 czerwca 2005 r. Proces Wdrażania Regionalnej Strategii Innowacji.
Ogniwa ochrony bezpieczeństwa ludności
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Badanie potencjału województwa pomorskiego w zakresie zróżnicowania.
„LUDZIE DLA TURYSTYKI” – ROZWÓJ MAZOWIECKICH KADR NA RZECZ ROZWOJU GOSPODARKI TURYSTYCZNEJ W REGIONIE Warszawa, 26 lutego 2015 WARSZAWA_09_12_2015 Projekt.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Wsparcie dla przedsiębiorstw: Działanie 5.5. Promocja i rozwój markowych.
Opracowania towarzyszące Strategii Diagnoza sytuacji społeczno-gospodarczej Białegostoku Raport z badań opinii mieszkańców Białegostoku Raport z badań.
Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku ul. Pogodna Białystok
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
Projekt systemowy LUBUSKIE CENTRUM INNOWACJI Deklaracje współpracy na rzecz rozwoju innowacji w regionie Maciej Nowicki Dyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego.
Rola obserwatoriów we wspieraniu polityki regionalnej
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
Pomorski system wsparcia ekonomii społecznej
Zapis prezentacji:

Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku KLUCZOWE SEKTORY WOJEWÓDZTWA PODLAKIEGO SEKTOR TRANSPORTU 1

Białystok, r.Sektor transportu2 Redakcja Naukowa - dr hab. inż. Joanna Ejdys, prof. nzw. Zespół ekspertów dr Katarzyna Dębkowska – kierownik badania dr Urszula Widelska dr Jarosław Kilon Dr Jacek Marcinkiewicz mgr Adam Mirosław Walicki mgr Anna Raczkowska Eksperci wspierający dr Maciej Dobrzyński - ekspert z dziedziny logistyki, Politechnika Białostocka Mikołaj Linkiewicz - dyrektor biura Stowarzyszenia Przewoźników Podlasia Recenzja Prof. dr hab. Alicja Sosnowska

Zasadniczym celem prowadzonych badań było szczegółowe zaprezentowanie roli i znaczenia sektora transportu jako kluczowego sektora w województwie podlaskim. Białystok, r.Sektor transportu3

Białystok, r.Sektor transportu4 Cele szczegółowe: Źródło: opracowanie własne (n=300) 1.Określić stan rozwoju sektora w województwie podlaskim (w tym wskazać na jego słabe i mocne strony na tle rozwoju sektora w kraju i na świecie). 2.Ustalić główne determinanty oraz bariery rozwojowe sektora. 3.Przedstawić prognozy przyszłości sektora w województwie podlaskim z uwzględnieniem jego zagrożeń i szans rozwojowych. 4.Przedstawić warunki pomyślnego rozwoju danego obszaru w województwie podlaskim. 5.Dostarczyć obiektywnych i wyczerpujących informacji, niezbędnych podmiotom w procesie planowania strategicznego i określenia ich pozycji konkurencyjnej. 6.Poprzez identyfikację barier rozwojowych wskazać podmiotom sfery regulacji (w tym instytucjom rynku pracy, władzom lokalnym i regionalnym) kierunki działań zmierzające do ich ograniczenia. 7.Dostarczyć informacji w zakresie istniejących form, możliwości wsparcia sektora ze środków krajowych i unijnych. 8.Określić poziom wynagrodzeń.

Metody badawcze wtórna analiza danych (desk research), analiza 5 sił Portera, analiza SWOT, badania ilościowe wśród przedsiębiorstw– badania ankietowe, badania jakościowe wśród przedstawicieli sektora - badania IDI i FGI, badania typy foresight wykorzystujące panele ekspercie oraz analizę STEEPVL. Białystok, r.Sektor transportu5 Źródło: opracowanie własne (n=300)

Struktura próby badawczej ze względu na klasyfikację podstawowej działalności gospodarczej wg PKD 2007 Białystok, r.Sektor transportu6 Klasyfikacja prowadzonej działalności wg PKD 2007Udział Transport kolejowy towarów0,7% – Działalność taksówek osobowych22,7% Transport drogowy towarów oraz działalność usługowa związana z przeprowadzkami 59,3% C. - Działalność pozostałych agencji transportowych5,3% Pozostała działalność pocztowa i kurierska5,7% Inne6,3% Suma100,0% Źródło: opracowanie własne (N=300).

Struktura próby badawczej ze względu wielkość (poziom zatrudnienia) ankietowanego przedsiębiorstwa Białystok, r.Sektor transportu7 Liczba zatrudnionychUdział 1-9 osób89,7% osób6,7% osób3,7% Suma100,0% Źródło: opracowanie własne (N=300).

Struktura próby badawczej ze względu formę organizacyjno- prawną ankietowanego przedsiębiorstwa Białystok, r.Sektor transportu8 Forma organizacyjno-prawnaUdział osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą85,8% spółka akcyjna1,4% spółka cywilna0,3% spółka jawna2,0% spółka partnerska0,3% spółka z ograniczona odpowiedzialnością8,8% inna1,4% Suma100,0% Źródło: opracowanie własne (N=300).

Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ! 9

Białystok, r.Podlaski Absolwent10