Zarządzanie kredytami i należnościami Praktyka transakcji transgranicznych w UE
A.Rola i definicja B. Obowiązek fakturowania C. Minimalne adnotacje prawne D. Typowa faktura E. Porady dotyczące zarządzaniaprocesem fakturowania 4. Fakturowanie 2
A.Rola i definicja B. Obowiązek fakturowania C. Minimalne adnotacje prawne D. Typowa faktura E. Porady dotyczące zarządzaniaprocesem fakturowania 4. Fakturowanie 3
A. Rola i definicja Dokument pisemny stanowiący zapis sprzedaży towarów lub usług, wystawiany przez sprzedającego i przekazywany do klienta, w którym wymienione są rodzaje i uzgodnione ceny dostarczonych towarów lub świadczonych usług, wraz z pełną identyfikacją klienta. A Rola symboliczna (formalizacja długu) B Rola dowodowa C Rola w rachunkowości i podatkach
A.Rola i definicja B. Obowiązek fakturowania C. Minimalne adnotacje prawne D. Typowa faktura E. Porady dotyczące zarządzaniaprocesem fakturowania 4. Fakturowanie 5
B. Obowiązek fakturowania Dostawy towarów lub świadczenia usług dokonywanych przez niego na rzecz innego podatnika lub na rzecz niepodlegającej opodatkowaniu osoby prawnej Zrealizowania wszelkich płatności na konto przed dokonaniem jednej z dostaw towarów Dokonania wpłaty wszelkich zaliczek na jego rzecz przez innego podatnika lub niepodlegającą opodatkowaniu osobę prawną przed rozpoczęciem świadczenia usług
A.Rola i definicja B. Obowiązek fakturowania C. Minimalne adnotacje prawne D. Typowa faktura E. Porady dotyczące zarządzaniaprocesem fakturowania 4. Fakturowanie 7
Należy podać następujące informacje: Nadawca Numer identyfikacyjny VAT Adresat Wskazanie miejscowości lub miasta / Data Numer faktury Zawartość faktury Specyfikacja poszczególnych kwot netto w przypadku oddzielnych pozycji
Punktowo określony czas wykonania Całkowita cena (netto) Podatek obrotowy (VAT) Całkowita cena (brutto) Wskazanie podstawy prawnej Wskazanie metody płatności Data dostawy i dane rejestrowe spółki GTBC Konto bankowe
A.Rola i definicja B. Obowiązek fakturowania C. Minimalne adnotacje prawne D. Typowa faktura E. Porady dotyczące zarządzania procesem fakturowania 4. Fakturowanie 11
E. Porady dotyczące zarządzania procesem fakturowania Dopilnuj, aby była dostarczona najpóźniej razem z produktem/usługą; W przypadku korzystania z Internetu, lepiej dołączona jako załącznik; Przed wysłaniem warto zapytać o dane kontaktowe osób odpowiedzialnych; Bardziej prawdopodobne, że zostanie opłacona na czas, gdy jest przetwarzana w ramach cyklu obsługi klienta; Wszelkie pytania o faktury / płatności muszą być procedowane uczciwie i szybko; W odniesieniu do usług i/lub dostaw ciągłych nie stosować rozliczeń ryczałtowych na koniec; ważne płatności lepiej rozbić na bardziej pokaźne raty.