Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

KOMPETENCJE KLUCZOWE W PROJEKCIE EDUKCYJNYM
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
w nowej podstawie programowej
Program wychowawczy szkoły
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Rola nauczyciela w szkole wychowującej
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Projekt "Mamo! Tato! Wyrosłem z przedszkola" realizowany jest w ramach zadania publicznego pn. Realizacja szkolnych projektów promujących przyjazną adaptację.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Im wcześniej dziecko rozpocznie naukę, tym ma większą szansę na rozwój swoich uzdolnień i umiejętności lub diagnozę i pomoc w problemach rozwojowych. Szkoła.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Koncepcja funkcjonowania Gimnazjum w Dziadowej Kłodzie
Niepubliczna placówka doskonalenia nauczycieli „prototo” we wrocławiu
1) diagnostyczna – polegająca na zgromadzeniu informacji wyjściowych o wewnętrznych i zewnętrznych warunkach działania placówki 2) twórcza – związana.
Koncepcja pracy szkoły
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Idea oceniania kształtującego
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
RODZICE W SZKOLE.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 166 W ŁODZI
Internat Dane statystyczne: Dane statystyczne: Liczba wychowanków- 30 Liczba grup wychowawczych -3 Baza materialna Baza materialna grupy: Sypialnie Świetlica.
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE nr 6 ZAPEWNIAMY  Opiekę.  Wychowanie.  Uczenie się.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
dziecko nabywa różnorodne umiejętności, sprawności i doświadczenia zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami dziecko potrafi wykorzystać.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Ogólnopolska Kampania Społeczna UCZEŃ TEŻ CZŁOWIEK TWÓRCZY INDYWIDUALISTA.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Szkoła Podstawowa nr 2 w Plewiskach Nowoczesna szkoła, szkołą jutra. Szkoła jutra- szkołą obywatelskiego dialogu.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Jak organizować społeczne środowisko uczenia się dzieci w klasie I?
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
II KONFERENCJA RAD RODZICÓW RODZICE W SZKOLE
Zapis prezentacji:

Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań

Szkołę tworzą nauczyciele, uczniowie i ich rodzice oraz szerzej pojęte środowisko lokalne, którego potrzeby należy uwzględniać określając wizję i misję szkoły tym samym nadając jej charakter i indywidualność. Wizja jest pewnym wyobrażeniem przyszłości Wizja powinna uwzględniać wyzwania przyszłości i tendencje rozwojowe. Pozwala skupiać uwagę na najważniejszych, wyznaczonych wcześniej wspólnych celach Umożliwia zaplanowanie wykonanie poszczególnych działań w określonym wcześniej czasie

Jak chcemy, żeby wyglądała nasza szkoła za kilka lat? Jaki ma być absolwent naszej szkoły? Jak powinna wyglądać współpraca między nauczycielami? Co ma charakteryzować nauczycieli pracujących w naszej szkole? Jakie wyposażenie szkoły i baza dydaktyczna będą nas satysfakcjonować?

Wizja szkoły powinna być dynamiczna, ukierunkowana na rozwój. Jest opisem tego, jaka szkoła powinna być w określonej perspektywie czasowej Jest opisem cech i właściwości placówki, procesów w niej zachodzących, procedur działania

Odporność na stres Umiejętność uczenia się Uczciwość Samodzielność Obowiązkowość Odpowiedzialność Wrażliwość Umiejętność komunikowania się (w języku ojczystym i przynajmniej jednym języku obcym) Tolerancja Kultura Prawda Patriotyzm

Dba o właściwe planowanie i realizację zadań, organizowanie i przygotowanie pracy własnej oraz rozwiązywanie problemów. Doskonali pracę zespołową w klasie oraz wdraża ocenianie kształtujące. Otwiera wychowanków na świat uniwersalnych wartości takich jak: prawda, dobro i piękno. Dba o właściwy klimat sprzyjający twórczej i efektywnej pracy, wprowadza relacje integrujące nauczycieli, uczniów i rodziców we wspólnotę szkolną. Koordynuje oddziaływania wychowawcze szkoły, domu rodzinnego i społeczności lokalnej. Wzajemne obserwowanie i omawianie lekcji. Wspólna odpowiedzialność za własny rozwój i za realizację celów, które stawia szkoła.

Bezpieczeństwo Porozumienie Dobro Prawda Kultura Tolerancja Samodzielność Odpowiedzialność Obowiązkowość Uczciwość Umiejętność uczenia się Umiejętność współpracy w zespole

Jak chcemy osiągnąć wizję szkoły Określa sposób dojścia do tego pożądanego stanu

Dobrze przekazać uczniom wiedzę. Wzbogacać doświadczenie w uczeniu się Kształtować szacunek dla siebie i innych Dbać o rozwój fizyczny i psychiczny Być szkołą Ku przyszłości

Dbałość o jakość kształcenia. Skupienie się na uczeniu umiejętności. Uczyć zrozumienia, samodzielnego myślenia i wnioskowania Wdrożenie oceniania kształtującego. Traktować ucznia ze zrozumieniem i szacunkiem Rozwijać indywidualne uzdolnienia Dbać o bezpieczeństwo wychowanków i kształtowanie ich postaw odpowiedzialności za bezpieczeństwo własne i innych Zachęcać do poszukiwania prawdy zarówno w aspekcie poznawczym (w nauce) jak i w życiu. Wykorzystanie nowoczesnych technologii Konfrontacja z odkryciami zmieniającego się świata Zapewnienie kadrze właściwego programu szkoleń Rozwój więzi ze społecznością lokalną. Wdrażanie do zdrowego trybu życia, w tym podejścia do właściwego odżywiania