Ewaluacja zewnętrzna w roku szkolnym 2010/2011

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Uwagi i spostrzeżenia z kontroli
Zasady wyboru podręczników przez nauczycieli.
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Organizacja nauczania indywidualnego
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
przeprowadzonych w szkołach/placówkach województwa wielkopolskiego
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
Kuratorium Oświaty w Gdańsku
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 27 sierpnia 2009 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Kuratorium Oświaty w Rzeszowie
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Kontrole planowe w roku szkolnym Tematyka i liczba kontroli Realizacja prawa dziecka pięcioletniego do rocznego przygotowania przedszkolnego.
Zasady prowadzenia innowacji pedagogicznych w szkołach/placówkach regulują:
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Kuratorium Oświaty w Warszawie 1 Sześciolatek idzie do szkoły.
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Jelenia Góra, 27 kwietnia 2011 r.
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
Plan nadzoru pedagogicznego 2013/2014
Kuratorium Oświaty w Kielcach
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Nadzór pedagogiczny kontrole Ogółem w województwie przeprowadzono 1091 kontroli, w tym: planowych doraźnych - 81 – na wniosek MEN, –
Nadzór pedagogiczny kontrole Ogółem w województwie przeprowadzono 1091 kontroli, w tym: planowych doraźnych - 81 – na wniosek MEN, –
Delegatura w Płocku Kontrole 2012/2013 Liczba przeprowadzonych kontroli – 222 (planowe – 85, doraźne -137)
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Targi podręczników – matematyka Zespół Szkół Nr1 w Olkuszu.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego 2013/2014 przedszkola
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2014/2015
Kuratorium Oświaty w Kielcach
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
Kuratorium Oświaty w Rzeszowie Wydział Nadzoru Pedagogicznego Nadzór pedagogiczny w roku szkolnym 2014/2015.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
PODSUMOWANIE EWALUACJI ZEWNĘTRZNYCH PRZEPROWADZONYCH NA TERENIE DELEGATURY W SIEDLCACH W ROKU SZKOLNYM 2014/ Delegatura w Siedlcach.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
KONTROLE DORAŹNE Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015.
PODSUMOWANIE NADZORU PEDAGOGICZNEGO WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY ( )
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez Łódzkiego Kuratora Oświaty w okresie od 1 czerwca 2015r. do 31 maja 2016r. Kuratorium Oświaty.
Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez Łódzkiego Kuratora Oświaty w okresie od 1 czerwca 2015r. do 31 maja 2016r. Kuratorium Oświaty.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Zmiany w prawie oświatowym
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ Z DNIA 29 SIERPNIA 2014 R
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Zasady działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Kształcenie specjalne
Zapis prezentacji:

Ewaluacja zewnętrzna w roku szkolnym 2010/2011 Ewaluacja całościowa 33 szkoły i placówki Ewaluacja problemowa w obszarze: Procesy 74 szkoły i placówki

Ewaluacja zewnętrzna w roku szkolnym 2010/2011

Ewaluacja zewnętrzna w roku szkolnym 2010/2011

Wnioski przedszkola wysoki stopień wypełniania wymagań we wszystkich badanych obszarach doskonalenie pracy własnej, diagnozowanie i analiza osiągnięć wychowanków współpraca rady pedagogicznej przy opracowaniu koncepcji pracy, różnorodność działań, co stwarza warunki do rozwoju dzieci

Przedszkola działania sprzyjające rozwiązywaniu problemów i doskonaleniu metod i form współpracy, rozwijające u dzieci samodzielność, rozwój ich zainteresowań i zdolności, wiarę we własne możliwości, umiejętność współdziałania, współpracy w zespole. efektywna współpraca z rodzicami.

Szkoły i placówki obszar: Efekty analiza osiągnięć edukacyjnych uczniów, podjęte w jej wyniku działania prowadzą do rozwijania umiejętności uczniów motywowanie uczniów do udziału w konkursach, zawodach sportowych indywidualizacja procesu edukacyjnego wspomagająca uczniów w nabywaniu wiadomości i umiejętności

Szkoły i placówki obszar: Efekty słabe wykorzystanie wyników EWD w gimnazjach oraz liceach ogólnokształcących do wnioskowania o efektywności nauczania niewielki udział rodziców w działaniach szkoły oraz w podejmowaniu decyzji dotyczących życia szkoły stanowi barierę w osiąganiu zaplanowanych efektów pracy.

Szkoły i placówki obszar: Procesy pracownicy, uczniowie i rodzice akceptują koncepcję pracy we wszystkich badanych szkołach nauczyciele współpracują przy organizacji, analizie i realizacji procesów edukacyjnych szkoły prowadzą wielokierunkowe działania wychowawcze związane z kształtowaniem postaw. Dzieci i młodzież włączane są w organizowanie imprez środowiskowych, w tym o charakterze patriotycznym i społecznym

Szkoły i placówki obszar: Procesy najsłabiej uczniowie oceniają organizację procesów edukacyjnych (nuda, ocenianie nie wpływa na planowanie indywidualnego rozwoju) nie dla wszystkich nauczycieli wsparcie, które otrzymują, jest wystarczające, nie wszyscy też mają poczucie pełnego uczestnictwa w podejmowaniu decyzji

Szkoły i placówki obszar: Środowisko współpraca ze środowiskiem, wykorzystanie jego zasobów do promowania edukacji słabe wykorzystywane informacji o losach absolwentów, brak widocznego wpływu tych informacji na doskonalenie efektów nauczania i wychowania niewielkie zaangażowanie rodziców do współpracy ze szkołą.

Szkoły i placówki obszar: Zarządzanie pozytywny wpływ wniosków z ewaluacji wewnętrznej na planowanie rozwoju szkół działania zmierzające do tworzenia warunków nauki i pracy spełniających oczekiwania społeczności szkolnej czasem niewystarczająca baza dydaktyczna ograniczająca możliwość prowadzenia doświadczeń i eksperymentów oraz większego wykorzystania komputerów i Internetu w procesie dydaktycznym.

Kontrole planowe Zaplanowano i przeprowadzono łącznie 860 kontroli zgodności funkcjonowania szkół z przepisami prawa obejmujących ok. 36 % szkół i placówek województwa objętych zakresem kontroli.

Kontrole planowe

Dyrektorzy szkół/placówek wykonują zadania związane Prawidłowość wykonywania przez dyrektorów zadań w zakresie planowania nadzoru pedagogicznego Dyrektorzy szkół/placówek wykonują zadania związane z planowaniem nadzoru pedagogicznego zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. Nr 168, poz. 1324). Zastrzeżenia: przedstawienie planu radzie pedagogicznej z opóźnieniem. brak wszystkich elementów planu brak współdziałania dyrektora z nauczycielami w zakresie opracowywania planu

Prawidłowość dopuszczania do użytku programów przedszkolnych Dyrektorzy przedszkoli/szkół dopuszczają do użytku programy przedszkolne na ogół zgodnie z prawem. Zastrzeżenia: (19 przedszkolom/szkołom wydano zalecenia) Dyrektor nie zasięgnął opinii rady pedagogicznej przed dopuszczeniem do użytku programu wychowania przedszkolnego, bądź zasięgał opinii o zestawie programów. Dyrektorzy SP włączyli zestaw programów wychowania przedszkolnego do szkolnego zestawu programów nauczania, co nie jest zgodne z zapisem art. 22a ust. 2b ustawy z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, 2572, z późn. zm.).

Prawidłowość dopuszczania do użytku Prawidłowość dopuszczania do użytku programów szkolnych – szkoły podstawowe Dyrektorzy przedszkoli/szkół na ogół dopuszczają do użytku programy szkolne zgodnie z prawem. Brak programów opracowanych samodzielnie przez nauczycieli Zastrzeżenia: (20 szkołom wydano zalecenia) łączenie programów wychowania przedszkolnego oraz programy nauczania ogólnego w szkolny zestaw programów nauczania. brak opinii rady pedagogicznej przed dopuszczeniem do użytku w szkole programów nauczania ogólnego. dodatkowe programy mimo, że dopuszczony program edukacji wczesnoszkolnej uwzględnia wszystkie obszary edukacji. formułowanie uchwał

Prawidłowość dopuszczania do użytku programów szkolnych – gimnazja Dyrektorzy przedszkoli/szkół na ogół dopuszczają do użytku programy szkolne zgodnie z prawem. Przyjęte do realizacji programy nauczania obejmują III etap edukacyjny. Brak programów opracowanych samodzielnie przez nauczycieli. Zastrzeżenia: (6 szkołom wydano zalecenia) zasięganie opinii rady pedagogicznej w zakresie zestawu programów nauczania, zamiast opinii o poszczególnych programach formułowanie uchwał

Prawidłowość dopuszczania do użytku Prawidłowość dopuszczania do użytku programów nauczania dla zawodu – technikum, szkoła zasadnicza Dyrektorzy szkół na ogół dopuszczają do użytku programy szkolne zgodnie z prawem. W 3 przypadkach (38 kontroli) dyrektor nie dopuścił programu nauczania dla zawodu Zastrzeżenia: (6 szkołom wydano zalecenia) brak opinii rady pedagogicznej przed dopuszczeniem do użytku w szkole programu nauczania dla zawodu.

Realizacja prawa dziecka pięcioletniego do wychowania przedszkolnego We wszystkich kontrolowanych przedszkolach/szkołach realizowane jest prawo dzieci pięcioletnich do rocznego przygotowania przedszkolnego. Dyrektorzy stosują się nie tylko do przepisów prawa, ale również do ustaleń organu prowadzącego. Wszystkim dzieciom, których nie przyjęto w terminie rekrutacji zapewniono możliwość realizacji prawa do rocznego przygotowania przedszkolnego w oddziałach przedszkolnych, w innych szkołach podstawowych. Zastrzeżenia: (23 szkołom/przedszkolom wydano zalecenia) w statutach szkół podstawowych brak uregulowań w zakresie rekrutacji dzieci do oddziału przedszkolnego dotyczących zarówno zasad jak i terminów rekrutacji.

Działania dyrektorów w ww. zakresie są skuteczne. Prawidłowość nadzorowania realizacji przez dzieci sześcioletnie rocznego obowiązkowego przygotowania przedszkolnego. Działania dyrektorów w ww. zakresie są skuteczne. Dyrektorzy podejmują i dokumentują działania mające na celu uzyskanie informacji o spełnianiu przez dziecko obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego lub obowiązku szkolnego. Poprawił się także przekaz informacji między szkołami i przedszkolami. Zastrzeżenia: (8 szkołom wydano zalecenia) nieprawidłowo prowadzona księga ewidencji. niezgodności wpisów do księgi ewidencji z wykazem dzieci przesłanym przez organy ewidencji ludności.

Zastrzeżenia: (10 szkołom wydano zalecenia) Zgodność organizacji indywidualnego nauczania na podstawie wydanych orzeczeń z obowiązującymi przepisami prawa Zastrzeżenia: (10 szkołom wydano zalecenia) nieuwzględnianie w organizacji indywidualnego nauczania wszystkich obowiązkowych zajęć automatyczne zwalnianie z wychowania fizycznego organizowanie indywidualnego nauczania bez porozumienia z organem prowadzącym i realizowanie tygodniowego wymiaru zajęć indywidualnego nauczania w czasie krótszym niż 3 dni wnioski rodziców o zorganizowanie nauczania indywidualnego składane są ustnie. Trudno wówczas ustalić faktyczną liczbę dni, po których organizowane jest nauczanie

Zastrzeżenia: ( 6 poradniom wydano zalecenia) Zgodność wydawania orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych z obowiązującymi przepisami prawa Zastrzeżenia: ( 6 poradniom wydano zalecenia) brak wymaganych we wniosku rodziców danych, (imiona i nazwiska, adres zamieszkania obojga rodziców lub opiekunów, nazwa i adres szkoły, klasa, zawód, w którym się kształci uczeń) brak wymaganych w orzeczeniach poradni danych: (skład zespołu orzekającego, klasa i zawód, w którym się kształci uczeń, adresy zamieszkania rodziców) orzeczenia wydawane w terminie dłuższym niż 14 dni od dnia posiedzenia zespołu orzekającego

Zgodność organizacji pracy bursy z obowiązującymi przepisami prawa Wszystkie badane bursy realizują swoje zadania zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Zastrzeżenia: (5 placówkom wydano zalecenia) Przestrzeganie przez niepubliczną placówkę doskonalenia nauczycieli przepisów prawa w zakresie planowania pracy i sprawozdawczości oraz zgodności danych zawartych we wpisie do ewidencji ze stanem faktycznym. Zastrzeżenia: (5 placówkom wydano zalecenia) brak planów pracy w placówce brak sprawozdań z realizacji planu pracy, które należy przedłożyć organowi sprawującemu nadzór pedagogiczny niezgłaszanie samorządowi województwa zmian danych objętych wpisem do ewidencji w obowiązującym terminie

Obszary funkcjonowania szkół będące przedmiotem kontroli doraźnych zgodność zatrudniania nauczycieli z wymaganymi kwalifikacjami przestrzeganie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów przestrzeganie statutu szkoły/placówki przestrzeganie praw dziecka i ucznia sprawowanie nadzoru i kierowanie szkołą przez dyrektora

Narzędzia: ewaluacja www.npdyrektorzy.pl Dyrektorzy szkół i placówek w Systemie Ewaluacji Oświaty Rejestracja dyrektorów na platformie kontrola www.men.gov.pl Kształcenie i kadra nadzór pedagogiczny

Dziękuję za uwagę