Wydział Edukacji Pozaszkolnej i Specjalnej Gdańsk, dn. 27 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Uczniowie niepełnosprawni w szkołach województwa dolnośląskiego
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
Kuratorium Oświaty w Gdańsku
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 27 sierpnia 2009 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Podstawy Pomocy Psychologicznej
P RAWA DZIECKA NIEPEŁNOSPRAWNEGO O PRACOWANIE : M ARIA R USIN – ST. W IZYTATOR K URATORIUM O ŚWIATY W R ZESZOWIE R ZESZÓW – GRUDZIEŃ
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Kontrole planowe w roku szkolnym Tematyka i liczba kontroli Realizacja prawa dziecka pięcioletniego do rocznego przygotowania przedszkolnego.
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Procedury i możliwości wykorzystania na terenie szkoły.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna wspomaga szkołę w realizacji zadań wychowawczych Opracował zespół w składzie: Joanna Brzoskowska PP-P Nr 2 Gdańsk,
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Uczeń niepełnosprawny w szkole ogólnodostępnej Opracowanie: Maria Rusin Kuratorium Oświaty w Rzeszowie.
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkołach
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Wydział Edukacji Pozaszkolnej i Specjalnej Gdańsk, dn. 24 sierpnia 2009 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Kuratorium Oświaty w Warszawie Wydział Zwiększania Szans Edukacyjnych
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Kuratorium Oświaty w Kielcach
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
KONTROLE DORAŹNE Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Kontrole planowe Szkoły podstawowe Ośrodki doskonalenia nauczycieli Poradnie psychologiczno-pedagogiczne Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym.
Kierunki realizacji polityki oświatowej na rok szkolny 2015/2016 Rok Otwartej Szkoły Pracownia Wychowania i Profilaktyki ŁCDNiKP.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
PODSUMOWANIE NADZORU PEDAGOGICZNEGO WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY ( )
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
1 Nadzór pedagogiczny Lubelskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2014/2015.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Doradztwo zawodowe w szkołach
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych
Pedagogika, studia II stopnia
Zmiany w prawie oświatowym
Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego.
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
Zasady działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych.
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Zapis prezentacji:

Wydział Edukacji Pozaszkolnej i Specjalnej Gdańsk, dn. 27 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku

Nadzór pedagogiczny nad 146 szkołami i placówkami na terenie całego województwa w tym: Poradniami psychologiczno – pedagogicznymi - 38 Zespołami Szkół Specjalnych - 11 Zasadniczymi Szkołami Zawodowymi w szkołach ogólnodostępnych – 6 Specjalnymi Ośrodkami Szkolno – Wychowawczymi-26 Przedszkolami Specjalnymi – 11 Szkołami Przyszpitalnymi - 8

Kuratorium Oświaty w Gdańsku Ośrodkami Rewalidacyjno – Wychowawczymi- 8 Bursami szkolnymi oraz Domem Wczasów Dziecięcych- 6 Placówkami oświatowo – wychowawczymi 27 (w tym 7 Szkolnych Schronisk Młodzieżowych) Młodzieżowymi Ośrodkami Wychowawczymi - 3 Młodzieżowym Ośrodkiem Socjoterapii Szkołami w Schroniskach dla nieletnich - 2

Kuratorium Oświaty w Gdańsku Wnioski ze sprawowanego nadzoru nad szkołami i placówkami Placówki kształcenia specjalnego wysoko wykwalifikowana kadra, znacznie wzbogacona oferta zajęć rewalidacyjnych, dbałość o zapewnienie bezpieczeństwa uczniom w szkole, wprowadzane są innowacje pedagogiczne, dbałość o doposażenie placówek w sprzęt specjalistyczny, funkcjonuje wczesne wspomaganie rozwoju dziecka, rozpoznawane są potrzeby i możliwości edukacyjne uczniów (dostosowanie programów nauczania), tworzone są nowe profile kształcenia zawodowego, realizowane są ciekawe programy wychowawcze, profilaktyczne i wspierania rodziny.

Kuratorium Oświaty w Gdańsku Młodzieżowe Ośrodki Wychowawcze, Ośrodek Socjoterapii, szkoły w Schroniskach dla nieletnich wysoko wyspecjalizowana kadra pedagogiczna, efektywna praca terapeutyczno – wychowawcza, prawidłowo prowadzona dokumentacja dotycząca wychowanków, dbałość o ofertę programową, podejmowanie oddziaływań wychowawczych przygotowujących nieletnich do samodzielnego życia po opuszczeniu ośrodków, pozytywne wyniki w nauce wychowanków ośrodków, dbałość o wyposażenie bazy,

Kuratorium Oświaty w Gdańsku Poradnie psychologiczno – pedagogiczne wysoko wyspecjalizowana kadra, prawidłowa realizacja nadzoru pedagogicznego przez dyrektorów; wykonanie zadań priorytetowych, skracanie czasu oczekiwania na diagnozę, dobrze prowadzone punkty konsultacyjne, tworzenie dobrej atmosfery i dbałość o klienta, wprowadzanie innowacji pedagogicznych, zwiększenie ilości poradni mogących orzekać o potrzebie kształcenia specjalnego dla dzieci i młodzieży nie słyszącej i niedosłyszącej, niewidomej i niedowidzącej, autystycznej. szybka interwencja w sytuacjach kryzysowych, dbałość o bazę i wyposażenie w tym komputerowe,

Kuratorium Oświaty w Gdańsku Placówki wychowania pozaszkolnego wysoki poziom kwalifikacji zawodowych nauczycieli, szeroka oferta programowa dostosowana do potrzeb, możliwości i zainteresowań dzieci i młodzieży, wykorzystanie grantów na zajęcia profilaktyczne, udział dzieci i młodzieży w różnorodnych festiwalach i konkursach, profesjonalna organizacja imprez, wprowadzanie innowacji pedagogicznych, aktywna współpraca ze środowiskiem lokalnym, dbałość o wyposażenie placówek,

Kuratorium Oświaty w Gdańsku Bursy szeroka oferta zajęć wychowawczych ukierunkowanych na indywidualny rozwój wychowanków, stałe rozszerzanie działań opiekuńczych ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb materialnych młodzieży z rodzin najuboższych, stała pomoc uczniom w procesie dydaktycznym, podejmowanie skoordynowanych działań osób i instytucji na rzecz systemowej pomocy dziecku i rodzinie, dbałość o wyposażenie bazy, dobra promocja w środowisku,

Kuratorium Oświaty w Gdańsku Uogólnione wnioski dla wszystkich typów szkół i placówek w nadzorze WEPiS należy zwracać uwagę na: prawidłowe prowadzenie dokumentacji szkół/placówek zgodnie z przepisami prawa oświatowego, właściwe sprawowanie nadzoru pedagogicznego, rozpowszechnianie pozytywnych praktyk, efektywne wykorzystanie sprzętu specjalistycznego, programów komputerowych ze środków UE, wzmocnienie udziału rodziców w życiu szkół/ placówek,

Kuratorium Oświaty w Gdańsku INNE ZADANIA WYDZIAŁU EDUKACJI POZASZKOLNEJ I SPECJALNEJ Koodynacja zadań wojewódzkich: Pomoc psychologiczno-pedagogiczna, Prawa ucznia i dziecka, Wczesne wspomaganie rozwoju, Kształcenie i wychowanie integracyjne, Kształcenie specjalne, Podręczniki szkolne i książki pomocnicze do kształcenia specjalnego, Wypoczynek dzieci i młodzieży, Konkursy inne niż przedmiotowe.

Kuratorium Oświaty w Gdańsku Awans zawodowy- stopień dyplomowany w placówkach w nadzorze WEPiS liczba złożonych wniosków o postępowanie kwalifikacyjne na nauczyciela dyplomowanego – 62 (akceptację komisji uzykało 59) w tym: PPP – złożono 13 wniosków, akceptację uzyskało 13, SOSW – złożono 28 wniosków, akceptację uzyskało 27, Zespoły Szkół Specjalnych – złożono 17 wniosków, akceptację uzyskalo 16, Placówki wychowania pozaszkolnego –złozono 3 wnioski, akceptację uzykały 2, Dyrektorzy – złożono 1 wniosek i... uzyskał akceptację

Kuratorium Oświaty w Gdańsku WIZYTACJE planowane NA ROK SZKOLNY 2008/09 1. Specjalny Ośrodek Szkolno -Wychowawczy Nr 2 w Gdańsku, 2. Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy Nr 2 w Gdyni, 3. Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy w Słupsku, 4. Ośrodek Szkolno – Wychowawczy dla Niesłyszących Nr 2 w Wejherowie, 5. Zasadnicza Szkoła Zawodowa Specjalna w Powiatowym Zespole Szkół Nr 2 w Kościerzynie, 6. Zasadnicza Szkoła Zawodowa Specjalna w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Malachinie, 7. Zespół Szkół Specjalnych Nr 4 w Sopocie, 8. Zespół Kształcenia Podstawowego i Gimnazjalnego Nr 29 w Gdańsku, 9. Zespół Kształcenia Podstawowego i Gimnazjalnego Nr 30 w Gdańsku, 10. Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna Nr 1 w Gdańsku, 11. Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Słupsku ul. Fabryczna, 12. Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Nowym Dworze GD., 13. Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Tczewie, 14. Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna w Chojnicach, 15. Powiatowy Zespół Poradni Psychologiczno- Pedagogicznych w Wejherowie, 16. Ośrodek Edukacji Ekologicznej w Krynicy Morskiej, 17. Międzyszkolny Ośrodek Sportowy w Kwidzynie, 18. Pałac Młodzieży w Gdańsku, 19. Młodzieżowy Dom Kultury Ratusz, 20. Młodzieżowy Dom Kultury w Sopocie,

Kuratorium Oświaty w Gdańsku PLAN WSPOMAGANIA DYREKTORÓW W ROKU SZKOLNYM 2008/2009 WYBRANE TEMATY Organizacja pracy w r.szk. 2008/2009, Uregulowania prawne dotyczące nadzoru pedagogicznego. Prowadzenie dokumentacji placówki w świetle obowiązujących przepisów prawa oświatowego. Analiza awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego – sesja letnia 2008 r. Nadzór pedagogiczny dyrektora ze szczególnym uwzględnieniem przeprowadzania hospitacji i kontroli czasu pracy nauczycieli.

Kuratorium Oświaty w Gdańsku Procedura opiniowania w niepublicznych poradniach psychologiczno – pedagogicznych. Forum poradnictwa psychologiczno – pedagogicznego. Diagnoza dysleksji. Dostosowanie warunków egzaminów i sprawdzianów dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się oraz do uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Realizacja zajęć rewalidacyjno – wychowawczych w placówkach kształcenia specjalnego. Porozumienie bez przemocy wg M. Rosenberga. Praca z dzieckiem w szkole przyszpitalnej – zasady, metodyi formy pracy. Terapeutyczno – rewalidacyjna rola szkoły przyszpitalnej. Innowacje i eksperymenty pedagogiczne – planowanie, wdrażanie, ewaluacja. Szkoła tworząca sytuacje wyzwalające emocjonalny związek z krajem ojczystym – przykłady pracy. Aktywizowanie ucznia w procesie wychowania.

Kuratorium Oświaty w Gdańsku Rola i zadania placówki wychowania pozaszkolnego. Rola i zadania szkolnych schronisk młodzieżowych. Dorosły wychowanek bursy – prawa i obowiązki. Rola i zadania MOW/MOS: - procedury rozwiązywania sytuacji trudnych, - innowacje pedagogiczne, - nowe metody i formy pracy; Dorosły wychowanek MOW/MOS (prawa i obowiązki). Sport i rekreacja albo alternatywa spędzenia czasu wolnego przez dzieci i młodzież /w tym zagrożonych uzależnieniami i niedostosowaniem społecznym/ – przykłady dobrej praktyki. Organizacja wypoczynku. Upowszechnianie wśród dzieci i młodzieży krajoznawstwa i różnych form turystyki. Przypomnienie zasad sporządzania arkusza organizacyjnego.

Kuratorium Oświaty w Gdańsku Dziękuję za uwagę