nauczyciel: mgr Justyna Gorzkowicz Przedszkole Miejskie nr 54

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”
Advertisements

Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Nauczyciele o pracy nad projektem europejskim. Miejsce badania: Gimnazjum nr 3 w Tarnobrzegu Termin badania: 15 czerwca 2012 r. Uczestnicy badania: nauczyciele.
który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Obniżanie wieku szkolnego Finansowanie zmian, korzyści płynące z wdrożenia reformy, wskazówki i porady Dla organów prowadzących szkoły podstawowe Luty.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
„Zabawa jest nauką, nauka zabawą. Im więcej zabawy, tym więcej nauki”
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Miejskie Przedszkole nr 34 im. Jasia i Małgosi w Katowicach
Do wiernych i oddanych przyjaciół Zippiego w naszej szkole należą: dzieci z oddziału przedszkolnego działającego przy naszej szkole oraz uczniowie klasy.
Edyta Bańczyk Przedszkole w Krzyżanowicach
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
KLUCZ DO UCZENIA SIĘ „jedyny w Polsce, kompletny, łatwy do wdrożenia, zmieniający wszystkie dzieci i nauczycieli z Gąsienic w piękne i mądre Motyle...”
Projekt Edukacja przedszkolna szansą na sukces Twojego dziecka Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Sprawozdanie z realizacji projektu „Klucz do uczenia się” wdrażanego od 13 września 2012 roku do 13 grudnia 2012 roku przez nauczycielkę mgr Ewelinę Adamczyk.
w Przedszkolu Miejskim nr 44 w Sosnowcu
„Klucz do uczenia się – rozwój umiejętności zawodowych
Praktyka obejmowała przeprowadzenie 48 sesji z programu Klucz do uczenia się. Podczas praktyk realizowałam z dziećmi zajęcia z modułów: Gry Rozwijające.
Zespół Placówek Oświatowych Publiczne Samorządowe Przedszkole w Sypniewie realizacja projektu „Otwarte Przedszkola” współfinansowanego ze środków Europejskiego.
Praktyka w ramach projektu
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
Przedszkole Miejskie nr 44 w Sosnowcu
Matematyka bez barier z kształtami Numicon
"Klucz do uczenia się" opracowała mgr Lidia Bączyk grudzień 2012
Dorota Juranek PM nr 3 Sosnowiec
Prezentacja praktycznego wdrażania „Klucza do uczenia się”
Opracowała: Joanna Kozieł
Przedszkole Miejskie Nr 54 w Sosnowcu
Beata Pachoł Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
PRZEBIEG PRAKTYKI REALIZOWANEJ W RAMACH PROJEKTU: KDU
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
KLOCKOMANIA.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Małgorzata Nikiel-Czyż Szkoła Podstawowa nr 23 w Gliwicach
POZNAJEMY TRADYCJE ANDRZEJKOWE - DZIS BĘDZIEMY WRÓZYĆ SOBIE
Fundacja Rodzina i Przedsiębiorczość
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
- Agnieszka Janiszewska
Dlaczego warto uczyć małe dzieci języków obcych? Opracowała
„Klucz do przeobrażeń procesu wychowawczo - dydaktycznego leży w ręku nauczyciela, który znając i rozumiejąc rzeczywistość pedagogiczną szuka najlepszych,
To coś dla mnie! WOLONTARIAT przyłącz się!. CZYM JEST WOLONTARIAT? Wolontariat to:  świetna przygoda  nowe doświadczenia i znajomości  możliwość sprawdzenia.
POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.
 Zajęcia są prowadzone od powstania Naszej placówki. Jest to wspaniała propozycja dla dzieci, które jeszcze nie rozpoczęły swojej przygody z przedszkolem,
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
REKOMENDACJE WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY DOTYCZĄCE PLANOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA NASTĘPNY ROK SZKOLNY: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego.
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży
W Szkole Podstawowej nr 2 w Kórniku im. Teofili z Działyńskich Szołdrskiej - Potulickiej.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Dziecko sześcioletnie w pierwszej klasie Dziecko sześcioletnie w pierwszej klasie Zasoby edukacyjne Ośrodka Rozwoju Edukacji Wydział Rozwoju Szkół i Placówek.
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
Współpraca z Dziennym Domem Pomocy „Caritas” „Młodzi duchem, młodzi wiekiem, każdy ważnym jest człowiekiem”. Przedszkole Miejskie nr 10 „Kolorowy Świat”
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Sprawozdanie z realizacji VII edycji Akademii Zdrowego Przedszkolaka
Jak kształtować kompetencje kluczowe?
Zapis prezentacji:

nauczyciel: mgr Justyna Gorzkowicz Przedszkole Miejskie nr 54 Podsumowanie praktyki odbywanej w ramach udziału w projekcie „Klucz do uczenia się – rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej”. nauczyciel: mgr Justyna Gorzkowicz Przedszkole Miejskie nr 54 Ul. Kalinowa 115a 41-208 Sosnowiec *Rodzice/prawni opiekunowie wszystkich dzieci, których podobizny znalazły się na zdjęciach zamieszczonych w materiale wyrazili zgodę na ich publikację (stosowne oświadczenia wyrażone na piśmie znajdują się w dokumentacji przedszkolnej).

To jest dom naszej rodziny klocków Zasady obowiązujące na zajęciach W okresie od 24.09.2012 r. do 12.12.2012 r. realizowałam moduł Konstrukcje – Gąsienice, z 12 dzieci z grupy 4-latków, w której pracuję. Wybór grupy był związany z możliwością późniejszego utrwalania treści. Dzięki Pani Dyrektor zaplecze organizacyjne i baza dydaktyczna były doskonale przygotowane do prowadzenia zajęć. Przed rozpoczęciem pracy z „Kluczem do uczenia się” wspólnie z koleżanką przygotowałam planszę z zasadami zajęć oraz domek rodziny klocków. To jest dom naszej rodziny klocków Zasady obowiązujące na zajęciach Każdy klocek ma swój pokój

W ramach odbywanej praktyki zrealizowałam 48 sesji. Uwagi i spostrzeżenia: Zajęcia od samego początku wzbudzały wśród dzieci duże zaciekawienie, niejednokrotnie z żalem opuszczały salę, w której odbywały się sesje. W momencie nieobecności dziecka na sesji była ona realizowana dla niego w innym terminie lub prowadzona w ramach pracy indywidualnej w grupie. Sesje nie wymagały specjalnych modyfikacji, jedynie zdarzało się, że ze względu na dużą ilość działań do zrealizowania była rozkładana na 2 kolejne zajęcia (np. spotkanie z rodziną klocków, przedstawianie klocków w świetle reflektorów). Zajęcia wzbogacałam zabawami ruchowymi, wierszami, zagadkami, piosenkami. Podczas pierwszych kilku sesji dzieci wymagały przypominania o precyzji i dokładności w konstruowaniu. Mniej więcej od połowy zajęć same zwracały na to uwagę i pilnowały tego w swoich budowlach. Większość dzieci dobrze posługuje się już nazwami poszczególnych klocków. Podczas konstruowania budowli według własnego pomysłu dzieci wykazały się dużą kreatywnością.

Poznajemy rodzinę klocków

Oto nasza pierwsza konstrukcja

Poznajemy cechy klocków

Papużko, Papużko, czy umiesz to zrobić? Budujemy poprzez naśladowanie

Budujemy mebelki dla lalek

Konstruujemy łóżko dla dużej i małej lalki

Budujemy na zamówienie meble dla trzech misiów

Budujemy długie i krótkie dróżki

Budujemy dróżkę do domu królika

Budujemy samodzielnie i zespołowo dróżki o różnych szerokościach

Budujemy niskie, wysokie i ozdobne płoty

Budujemy zagrody dla zwierząt

Projektujemy klomby kwiatowe Ratujemy kaczki Projektujemy klomby kwiatowe

Budujemy bramy, wejścia i ozdobne drzwi

Budujemy wieżę z bramami Ocena diagnostyczna wypadła bardzo dobrze

Podsumowując…. Okazało się, że drewniane klocki modularne są bardzo skutecznym narzędziem w procesie wszechstronnego rozwoju małego dziecka. Dzieci poprzez samodzielne działania zdobywały wiedzę i umiejętności. Wykorzystanie formy zabawy sprawiło, że dzieci w naturalny sposób przyswajały trudne pojęcia matematyczne, skomplikowane relacje przestrzenne czy „techniczne” słownictwo. Zajęcia pozwoliły na rozwijanie u dzieci orientacji i wyobraźni przestrzennej, spostrzegawczości, koncentracji uwagi, pamięci, samokontroli. Element prawie każdej sesji polegający na budowaniu według własnego pomysłu ujawnił u wielu dzieci zdolności kreatywnego myślenia i twórczego działania. Dzięki wielu wspólnym zadaniom dzieci uczyły się współpracy w zespole. Proponowane działania pozwalały na wyzwalanie wielu pozytywnych emocji. Udział w projekcie i realizacja programu „Klucz do uczenia się” przyniósł korzyści nie tylko dzieciom ale i mnie jako nauczycielowi prowadzącemu zajęcia. Nie tylko przyczynił się do podniesienia moich kompetencji zawodowych, wzbogacenia warsztatu pracy ale również umożliwił rozwój mojej wyobraźni przestrzennej i kreatywnego myślenia oraz wzbogacił słownictwo techniczne. Dostarczył satysfakcji z obserwowanej radości i sukcesów, jakie odnosiły dzieci podczas zajęć. Bardzo się cieszę, że mogłam uczestniczyć w projekcie „Klucz do uczenia się – rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej”. Chciałabym w przyszłości zgłębić wiedzę na temat pracy z pozostałymi modułami programu. Z pewnością będę kontynuowała pracę z dziećmi z wykorzystaniem programu „Klucz do uczenia się”.  Justyna Gorzkowicz