Nauczanie zintegrowane

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”
Advertisements

Wykonanie : Aleksandra Browarska kl. Vc
SZEŚCIOLATEK W NASZEJ SZKOLE Szkoła Podstawowa Nr 2 im
W roku szkolnym 2012/2013 szkoła przygotowała: koła przedmiotowe i zainteresowań z poszczególnych przedmiotów, pomoc psychologiczno-pedagogiczną, indywidualizację
Ortografia na 5 ! Co robić, aby ortografia nie sprawiała problemu?
Przez wiedzę i kompetencje do sukcesu
(na podstawie badań ankietowych)
Agata Kowalska 1013 nr indeksu:
SZEŚCIOLATKI W SZKOLE.
UCZYMY SIĘ UCZYĆ Nauka języków obcych nieodłącznie związana jest z systematycznym zapamiętywaniem wielu informacji. Wiadomo, że zrobienie notatek w zeszycie.
Logopeda: mgr Arleta Jasińska
Pracują w grupach 2,3,4,5 osobowych.
Z zajęć korzystają uczniowie klas I – III ze specyficznymi trudnościami w nauce. Pracują w grupach 2,3,4,5 osobowych. Część zajęć prowadzona jest w sali.
Opracowanie: mgr Dorota Ściślewska
Aby ortografia nie była trudna…
Temat: Organizacja pracy na lekcjach muzyki.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 W Opolu
GLOTTODYDAKTYKA Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy im
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
Wyk. Bartosz Drozdowski oraz Dawid Bukowski
Wydawnictwo STENTOR prezentuje
DYSLEKSJA Termin „dysleksja” wywodzi się z greckiego DYS – utrata
SZKOŁA PODSTAWOWA W ZEGRZU POMORSKIM
Podsumowanie z realizacji projektu
ORTOGRAFIA NIE JEST TRUDNA!.
ORTOGRAFIA Zasady pisowni.
Posiedzenie Rady Pedagogicznej Szkoła Podstawowa nr 130 w Łodzi
Nie sztuka nie mieć trudności, sztuka je pokonać
Licz i baw się – gry z tabliczką mnożenia
„Mamo, tato mówię po angielsku”
Sprawozdanie z realizacji projektu „Indywidualizacja nauczania i wychowania uczniów klas I-III SP z gminy Charsznica” w szkole podstawowej im. Mikołaja.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Świetlica szkolna Gimnazjum nr 2 w Brzeszczach
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Koło wolontariatu działające przy Gimnazjum w Czarnym Borze Podziel się swoim talentem.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 w ZIELONEJ GÓRZE
Opracowanie: Barbara Benisz SP nr 20 w Rybniku
Jak wykorzystujemy technologię informacyjną w procesie dydaktyczno – wychowawczym w kształceniu zintegrowanym?
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA DZIECKA 6 LETNIEGO W ASPEKCIE ROZWOJU MOWY
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
 Z dniem 1 września 2008 r. wprowadzony został do realizacji w naszej szkole „Program zintegrowanej nauki języków obcych w szkole podstawowej”.  Jest.
„Ortograffiti w mojej szkole”
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
„OD PRZEDSZKOLAKA DO DUŻEGO POLAKA”
PROJEKT EDUKACYJNY ORTOFRAJDA.
OD ZABAWY DO KLASOWEJ OFICYNY WYDAWNICZEJ.  POZNANIE CIEKAWYCH SPOSOBÓW UCZENIA SIĘ ORTOGRAFII ICH UPOWSZECHNIANIE  ROZWIJANIE UMIEJĘTNOŚCI POPRAWNEGO.
„Zajęcia z metod i technik uczenia się” 1.
Ortografia w edukacji wczesnoszkolnej
System edukacji w Polsce
PROJEKT „ ĆWICZĘ, UCZĘ SIĘ, WYGRYWAM”
Gotowość szkolna Długotrwały proces przemian psychofizycznych, które prowadzi do przystosowania się dziecka do systemu nauczania początkowego. Zawsze.
Nauka czytania metodą fonetyczno –literowa - barwną B. Rocławskiego
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
6-LATEK W SZKOLE „Nie ta­kie ważne, żeby człowiek dużo wie­dział, ale żeby dob­ rze wie­dział, nie żeby umiał na pa­mięć, a żeby ro­zumiał, nie żeby go.
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
ZADANIE VIII CZYTANIE ŁĄCZY POKOLENIA – RODZICE, DZIADKOWIE, NAUCZYCIELE.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. H. Ch. Andersena to szkoła przyjazna Dzieciom i ich Rodzicom Jesteśmy Szkołą Odkrywców Talentów (pierwszą w Radomiu),
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
SZKOŁA SUKCESU – SZKOŁĄ WSZYSTKICH UCZNIÓW Projekt „ SZKOŁA SUKCESU ” wsp ó łfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne
Charakterystyka metody Glenna Domana
ZESPÓŁ EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
GLOTTODYDAKTYKA.
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Imię i nazwisko nauczyciela
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

Nauczanie zintegrowane Kółko ortograficzne Nauczanie zintegrowane

na fotografii matki, którą kochasz, to jak niestarannie przyszyta łata "Błąd w mowie to jak tłusta plama na fotografii matki, którą kochasz, to jak niestarannie przyszyta łata na jej ubraniu, w którym idziesz w goście. Źle mówić lub pisać to znaczy krzywdzić swoją mową wszystkich, którzy ją zbudowali". Janusz Korczak

Podstawowym zadaniem szkoły w okresie wczesnoszkolnym jest nauczenie dzieci poprawnego mówienia i pisania. Integralną część procesu poprawnego pisania stanowi ortografia, której opanowanie wymaga dużo systematycznej i wytrwałej pracy. Najlepszym sposobem na wdrożenie nawyków ortograficznych u uczniów klas młodszych jest uczenie się przez zabawę. Program zajęć koła ortograficznego opiera się na połączeniu elementów nauki i zabawy.

KOŁO ORTOGRAFICZNE DLA UCZNIÓW NAUCZANIA ZINTEGROWANEGO CZWARTEK 12.35 – 13.20 Sala nr6 OPIEKUN: ELŻBIETA LASIK

ORTOSKRZATY

ZABAWY ORTOGRAFICZNE TANGRAM ORTOGRAFICZNY ÓLANDIA PAŃSTWA I MIASTA SPOCONE DYKTANDO KOLOROWA ORTOGRAFIA KĄCIK ORTOGRAFICZNY

TANGRAM ORTOGRAFICZNY

Filip i Szymon bardzo szybko potrafią z części ułożyć całość, a przy okazji utrwalają pisownię wyrazów z ó niewymiennym.

Dzieci z drugiej klasy chętnie podejmują zadania, które uczą nie tylko ortografii ale także gramatyki, matematyki, rozwijają ich zainteresowania przyrodnicze i poszerzają wiedzę zdobytą na lekcjach.

ÓLANDIA TO MALOWNICZA KRAINA WYMYŚLONA PRZEZ DZIECI, W KTÓREJ MIESZKAJĄ WYRAZY Z „Ó” . ZNAMY TAKŻE INNE KRAINY: ŻYWOCJĘ, HABECJĘ I RZORDANIĘ. ZGADNIJCIE JAKIE WYRAZY W NICH MIESZKAJĄ?

Agata i Nicola z klasy trzeciej zawsze chętnie pracują na zajęciach koła ortograficznego.

PAŃSTWA I MIASTA To ulubiona zabawa dzieci. Na początek należało przejrzeć atlasy geograficzne, wypisać nazwy państw i miast według alfabetu. Z roślinami, zwierzętami i nazwami przedmiotów poradziliśmy sobie bez trudu.

Spocone dyktando Przy pisaniu takiego dyktanda trzeba się spocić. W zabawie biorą udział pary. Tekst dyktanda powieszony jest na ścianie w pewnej odległości. Jedno dziecko czyta kolejno zdania, zapamiętuje i wraca do kolegi. Druga osoba pisze zdania, które dyktuje kolega. Wygrywa para, która najszybciej przepisze tekst na odległość.

KOLOROWA ORTOGRAFIA System dydaktyczny „Kolorowa Ortografia” jako absolutna nowość opiera się na przypisaniu poszczególnym ortogramom (tzn. ż, rz, ó, u, h, ch, i wyjątkom) stałych kolorów i jest jedynym bezstresowym, pamięciowo - wzrokowym sposobem uczenia się i nauczania pisowni. ŻELAZNA ZASADA Ó – różowe od dziś będzie Granatowe rz – wszędzie Ż – zielone niezawodnie H – brązowe bardzo modnie. Sz – wyjątki czerwone U i ch – czarnym posmolone.

Kącik ortograficzny W kąciku mamy do dyspozycji: słowniczki ortograficzne, miesięczniki „Franek”, „Ortofanek” i „Bunio”, bajki ortograficzne, podręczniki i ćwiczenia do nauki ortografii, płyty komputerowe z programami do nauki ortografii, książeczki ortograficzne z serii mini-pus.

Kącik ortograficzny

Ortografia bez problemów

Prezentację przygotowała E. Lasik Zapraszamy na zajęcia