ORGANIZACJA ZARZĄDZANIA CIĄGŁĄ ZDATNOŚCIĄ DO LOTU

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

AKTUALIZACJA STANU PRAWNEGO W ZAKRESIE KONTROLI WYMOGÓW I KONTROLI IDENTYFIKACJI I REJESTRACJI ZWIERZĄT Puławy, ; r.;
REKRUTACJA : Projekt ZDOBĄDŹ ZAWÓD Z PRZYSZŁOŚCIĄ - AUDYTORA ENERGETYCZNEGO skierowany jest do dorosłych osób pracujących,
PRZEPISY DOTYCZĄCE SZKOLEŃ Z ZAKRESU BHP.
Licencjonowanie personelu lotniczego
ROMAN QUALITY SUPPORT - - cell:
POSTĘPOWANIE KONTROLNE
Samochody pożarnicze - walidacja wymagań
Sześciolatek idzie do szkoły
Analiza ogólna zmian w odniesieniu do każdego wyrobu objętego dopuszczeniem Postępowanie Jednostki Certyfikującej w zakresie wydanych świadectw dopuszczenia.
E UROPEJSKIE R AMY K WALIFIKACJI W O BSZARZE T URYSTYKI G RUPA 2 T URYSTYKA Toruń 12 grudnia 2011r.
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
Kryteria objęcia operatorów lotniczych EU ETS – wyłączenia z systemu Urząd Lotnictwa Cywilnego Warszawa, 30 czerwca 2009r.
Przyprawia o zawrót głowy ? Poznaj nasze rozwiązanie ...
" Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007 – 2013 OŚ priorytetowa IV Zrównoważony rozwój obszarów zależnych od rybactwa.
Kompleksowe zarządzanie bezpieczeństwem informacji
1 Aeroklub Polski r..
Wynagrodzenie 1. Ustawa o pracownikach samorządowych z dnia 22 marca 1990 r. Dz. U ze zm. 2. Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie zasad.
Polityka społeczna m.st. Warszawy Biuro Polityki Społecznej Urzędu m.st. Warszawy 2011r.
Ewidencja przebiegu pojazdu
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Podlaski Urząd Skarbowy w Białymstoku Ustawa o opłacie skarbowej Ustawa z r. o opłacie skarbowej Dz.U. z r. Nr 225, poz
Edukacja dla bezpieczeństwa
WSPÓŁPRACA W ZAKRESIE NADZORU NAD WYROBAMI MEDYCZNYMI WPROWADZANYMI DO OBROTU I DO UŻYWANIA NA TERYTORIUM POLSKI Zgodnie z art ustawy z dnia 20 kwietnia.
Kontrole planowe w roku szkolnym Tematyka i liczba kontroli Realizacja prawa dziecka pięcioletniego do rocznego przygotowania przedszkolnego.
„Ochrona osób, mienia, obiektów i obszarów”
Sześciolatek idzie do szkoły. Filozofia zmiany Wyrównywanie szans edukacyjnych upowszechnienie wychowania przedszkolnego obniżenie wieku obowiązku szkolnego.
INSTRUKCJA PROWADZENIA POKŁADOWEGO DZIENNIKA TECHNICZNEGO
Urząd Marszałkowski w Łodzi
1 Prawo energetyczne Założenia zmian do systemu kwalifikacji osób oraz ich spójność z przepisami UE i systemami kwalifikacji w krajach UE Ministerstwo.
Przepisy ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r
EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA 1 EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE.
Umocowanie prawne w przepisach wewnętrznych Spółki: IV. Zasady przekazywania informacji przez drużynę trakcyjną w przypadku wykrycia przez urządzenia DSAT.
Wykorzystanie dróg w sposób szczególny:
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Refundacje wynagrodzeń młodocianych pracowników
Współpraca szkoły z przedsiębiorstwem
Urząd Lotnictwa Cywilnego Warszawa,
Postulowane zmiany przepisów
Urząd Lotnictwa Cywilnego Warszawa,
EDUKACJA W ZAKRESIE UDZIELANIA PIERWSZEJ POMOCY W SZKOŁACH
STAŻE Z MOŻLIWOŚCIĄ WYPŁATY STYPENDIUM STAŻOWEGO PRAKTYCZNY PORADNIK, CZYLI CO ZROBIĆ ŻEBY DOSTAĆ SIĘ NA STAŻ?
Ustawa z dnia 27 sierpnia 2004 r
„Nowe regulacje europejskie w zakresie operacji lotniczych lotnictwa GA” ORO, NCC, NCO, SPO Aspekty bezpieczeństwa Andrzej Styk Naczelnik LOL-2.
ROLE I ODPOWIEDZIALNOŚCI W PROCESIE DOPUSZCZENIA POJAZDÓW KOLEJOWYCH DO EKSPLOATACJI Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa.
Centralny Instytut Ochrony Pracy – Państwowy Instytut Badawczy
DOPUSZCZANIE DO EKSPLOATACJI POJAZDÓW KOLEJOWYCH W ASPEKCIE MODERNIZACJI TABORU KOLEJOWEGO Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa.
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
ZEZWOLENIA NA DOPUSZCZENIE DO EKSPLOATACJI POJAZDÓW KOLEJOWYCH ZGODNYCH I NIEZGODNYCH Z TSI Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie.
USTAWA z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych
Ocena jakości systemów informacyjnych (aspekt eksploatacyjny)
Szkolenia bhp pracowników
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
1 Narada z dyrektorami szkół/placówek województwa Zachodniopomorskiego - komunikaty Szczecin, 27 sierpnia 2015 r. Stargard Szczeciński/Koszalin, 28 sierpnia.
WOJEWÓDZKI INSPEKTORAT
NADZÓR STAROSTY NAD OŚRODKAMI SZKOLENIA KIEROWCÓW POWIAT GRODZKI TORUŃ
Reglamentacja procesu budowy
Joanna Król Kuratorium Oświaty we Wrocławiu ZMIANY W PROCEDURACH ZGŁASZANIA WYPOCZYNKU I WYCIECZEK VI Dolnośląska Konferencja Promocji Turystyki „Bezpieczne.
Tankowanie w procedurze płytowej obsługi samolotów pasażerskich
ZAMYKANIE SKŁADOWISK ODPADÓW NIESPEŁNIAJĄCYCH WYMAGAŃ.
DOKUMENTACJA PROCESU KSZTAŁCENIA
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora.
Zbiór przepisów dotyczących Karty Rowerowej
Problematykę ochrony osób, mienia i informacji niejawnych normują:
TRANSPORTOWY DOZÓR TECHNICZNY
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
CENTRUM KSZTAŁCENIA PODYPLOMOWEGO PIELĘGNIAREK I POŁOŹNYCH
Przestrzeganie interwałów prac okresowych
Zapis prezentacji:

ORGANIZACJA ZARZĄDZANIA CIĄGŁĄ ZDATNOŚCIĄ DO LOTU Materiały szkoleniowe przygotowujące do ubiegania się o wydanie upoważnienia do wykonywania przeglądów w zakresie niezbędnym do dopuszczenia do lotów samolotów (z wyłączeniem samolotu An-2) i/lub szybowców, na które pilot posiada uprawnienia do wykonywania lotów bez prawa regulacji i usuwania usterek. PRZEGLĄD PRZEDLOTOWY AEROKLUB WROCŁAWSKI ORGANIZACJA ZARZĄDZANIA CIĄGŁĄ ZDATNOŚCIĄ DO LOTU Opracował: Edwin Forgiel Wrocław 2009

Zarządzenie Dyrektora Zarządzenie nr 3/2008 z dnia 26.02.2008 r. Na podstawie przepisów Part-M oraz AMC do Part-M Dział A: Wymagania Techniczne dotyczące obsługi technicznej statków powietrznych ustalam zasady dotyczące wykonywania przez pilotów przeglądów przedlotowych statków powietrznych użytkowanych przez Aeroklub Wrocławski. Aeroklub Wrocławski D Y R E K T O R /-/ Stanisław Słotwiński

Zarządzenie Dyrektora Zasady wykonywania przeglądów przedlotowych statków powietrznych przez pilotów. Zgodnie z przepisami zawartymi w Part-M oraz AMC do Part-M za przegląd przedlotowy odpowiedzialny jest pilot-dowódca. Pilot może przystąpić do przeglądu przedlotowego tylko w przypadku posiadania upoważnienia wydanego przez Dyrektora Aeroklubu Wrocławskiego. Upoważnienie do przeglądów przedlotowych dotyczy statków powietrznych, których właścicielem lub użytkownikiem jest Aeroklub Wrocławski i jest ważne jeden rok. Przedłużenie upoważnienia jest poprzedzone sprawdzeniem wiedzy i umiejętności praktycznych z zakresu przeglądów przedlotowych. Podstawą wydania upoważnienia do przeglądów przedlotowych jest instruktaż zakończony sprawdzeniem wiedzy teoretycznej i praktycznej pilota. Instruktaż prowadzi Szef Techniczny lub osoba przez niego upoważniona. Zakres instruktażu obejmuje wiedzę i umiejętności praktyczne w zakresie przeglądów przedlotowych.

Zarządzenie Dyrektora Zasady wykonywania przeglądów przedlotowych statków powietrznych przez pilotów cd. Upoważnienie jest ważne tylko wraz z uprawnieniami do wykonywania lotów na określonych typach samolotów i szybowców, za wyjątkiem samolotu An-2. W czasie szkolenia podstawowego przegląd przedlotowy wykonuje uczeń-pilot pod nadzorem pilota instruktora. Samolot lub szybowiec do przeglądu przedlotowego udostępnia w godzinach pracy mechanik, po godzinach pracy służba ochronna po sprawdzeniu ważności upoważnienia. Pilot jest odpowiedzialny za prawidłowe prowadzenie Pokładowego Dziennika Technicznego. Do jego obowiązku należy dokonanie odpowiedniego wpisu po przeprowadzeniu przeglądu przedlotowego. Wszelkie nieprawidłowości w prowadzeniu Pokładowego Dziennika Technicznego pilot powinien zgłaszać Szefowi Wyszkolenia lub etatowym instruktorom Aeroklubu Wrocławskiego. W przypadku nieprawidłowości wypełnienia Pokładowego Dziennika Technicznego (brak wymaganych wpisów, podpisów itp.) statek powietrzny zostaje zawieszony w eksploatacji do czasu uzupełnienia wpisów przez pilota.

Zarządzenie Dyrektora Zasady wykonywania przeglądów przedlotowych statków powietrznych przez pilotów cd. W przypadku stwierdzenia nieprzestrzegania zasad eksploatacji statków powietrznych przez pilota Dyrektor Aeroklubu Wrocławskiego może cofnąć upoważnienie. Zasady wykonywania przeglądów przedlotowych statków powietrznych wraz z upoważnieniami przechowywane są wraz z dokumentacją mechanika dyżurnego. Upoważnienia wydaje się w 2 egzemplarzach: 1-szy egzemplarz zainteresowany, 2 – egzemplarz dokumentacja mechanika dyżurnego. Aeroklub Wrocławski D Y R E K T O R /-/ Stanisław Słotwiński

Zarządzenie Dyrektora Załączniki: Wyciąg z Part-M w zakresie obsługi przedlotowej. Przegląd przedlotowy szybowca. Przegląd przedlotowy samolotu. Zaświadczenie o odbyciu instruktażu w zakresie przeglądu przedlotowego. Upoważnienie. Rejestr wydanych upoważnień do przeprowadzenia przeglądów przedlotowych przez pilotów.

Istotne zmiany W okresie od wydania upoważnień do przeglądów przedlotowych do dnia dzisiejszego wystąpiło kilka istotnych zmian mających wpływ na przeprowadzenie przeglądu przedlotowego. Zmiany dotyczą: Przeprowadzenia przeglądu przedlotowego samolotu Cessna 150. W wyniku decyzji Urzędu Lotnictwa Cywilnego koniecznym stało się wykonanie (kontrowersyjnych) biuletynów dotyczących zbiorników paliwowych. Następstwem wykonania biuletynów SEB92-26R1 oraz SEB92-23 jest zwiększenie liczby punktów poboru odstoju paliwa i tak: (a) na samolocie Cessna 150 SP-KAN liczba punktów poboru odstoju paliwa zwiększyła się z 3 (trzech) do 10 (dziesięciu); (b) na samolocie Cessna 150 SP-FMO liczba punktów poboru odstoju paliwa zwiększyła się z 3 (trzech) do 12 (dwunastu). Zmiany zawartości Pokładowego Dziennika Technicznego.

Istotne zmiany – Cessna 150 SP-KAN Samolot Cessna 150 SP-KAN: Łączna pojemność zbiorników 98 litów; Liczba dodatkowo zainstalowanych zaworów drenażowych w zbiornikach skrzydłowych – 6; Łączna ilość zaworów drenażowych w zbiornikach skrzydłowych – 8; Liczba dodatkowo zainstalowanych zaworów drenażowych pod kadłubem – 1; Łączna ilość punktów poboru odstoju paliwa pod kadłubem – 2; Całkowita liczba punktów poboru odstoju paliwa dla samolotu SP-KAN – 10.

Cessna 150 SP-KAN – kadłub Miejsce instalacji dodatkowego zaworu drenażowego pod kadłubem:

Cessna 150 SP-KAN – zbiorniki Miejsca instalacji dodatkowych zaworów drenażowych:

Cessna 150 SP-KAN ROMIESZCZENIE PUNKTÓW POBORU ODSTOJU PALIWA POD KADŁUBEM 2 2 1

Cessna 150 SP-KAN ROMIESZCZENIE ZAWORÓW DRENAŻOWYCH POD SKRZYDŁAMI SKRZYDŁO PRAWE SKRZYDŁO LEWE 5 3 8 10 4 6 7 9

Cessna 150 SP-KAN ROMIESZCZENIE PUNKTÓW POBORU ODSTOJU PALIWA 3 4 6 1 2

Cessna 150 SP-KAN ROMIESZCZENIE PUNKTÓW POBORU ODSTOJU PALIWA 8 10 9 7

Istotne zmiany – Cessna 150 SP-FMO Samolot Cessna 150 SP-FMO: Łączna pojemność zbiorników 144 litry; Liczba dodatkowo zainstalowanych zaworów drenażowych w zbiornikach skrzydłowych – 8; Łączna ilość zaworów drenażowych w zbiornikach skrzydłowych – 10; Liczba dodatkowo zainstalowanych zaworów drenażowych pod kadłubem – 1; Łączna ilość punktów poboru odstoju paliwa pod kadłubem – 2; Całkowita liczba punktów poboru odstoju paliwa dla samolotu SP-FMO – 12.

Cessna 150 SP-FMO – kadłub Miejsce instalacji dodatkowego zaworu drenażowego pod kadłubem:

Cessna 150 SP-FMO – zbiorniki Miejsca instalacji dodatkowych zaworów drenażowych:

Cessna 150 SP-FMO ROMIESZCZENIE PUNKTÓW POBORU ODSTOJU PALIWA POD KADŁUBEM (ANALOGICZNIE JAK W SP-KAN) 2 2 1

Cessna 150 SP-FMO ROMIESZCZENIE ZAWORÓW DRENAŻOWYCH POD SKRZYDŁAMI SKRZYDŁO PRAWE SKRZYDŁO LEWE 9 6 12 3 8 7 11 4 10 5

Cessna 150 SP-FMO ROMIESZCZENIE PUNKTÓW POBORU ODSTOJU PALIWA 6 3 4 5 7 1 2

Cessna 150 SP-FMO ROMIESZCZENIE PUNKTÓW POBORU ODSTOJU PALIWA 12 9 11 10 8

Pokładowy Dziennik Techniczny Zgodnie z wytycznymi Urzędu Lotnictwa Cywilnego w oparciu o Szczegółowe zasady dotyczące bezpieczeństwa i eksploatacji statków powietrznych lotnictwa ogólnego i usługowego oraz obowiązków ich użytkowników (PL-6) – Załącznik nr 2 do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 5 listopada 2004 r. w sprawie bezpieczeństwa eksploatacji statków powietrznych (Dz. U. 2004 Nr 262, poz. 2609) Pokładowy Dziennik Techniczny musi zawierać: 1. W przypadku SAMOLOTÓW Lp. Nazwa dokumentu Stosowany skrót Nr druku 0. Karta weryfikacji kompletności PDT - 1. Oświadczenie o Zdatności do Lotu MS AWr/T/D/1 2. Poświadczenie Obsługi CRS AWr/T/D/2 3. Pokładowy Dziennik Techniczny PDT AWr/T/D/03.2 4. Protokół Ważenia PW 5. Lista Wzlotów AWr/W/IWL/02 lub Zlecenie na Lot (w przypadku wykonywania lotów z lądowaniem na innych lotniskach) AWr/W/IWL/01

Pokładowy Dziennik Techniczny 2. W przypadku SZYBOWCÓW Lp. Nazwa dokumentu Stosowany skrót Nr druku 0. Karta weryfikacji kompletności PDT - 1. Oświadczenie o Zdatności do Lotu MS AWr/T/D/1 2. Poświadczenie Obsługi CRS AWr/T/D/2 3. Pokładowy Dziennik Techniczny PDT AWr/T/D/04 4. Protokół Ważenia PW 5. Lista Wzlotów AWr/W/IWL/02 lub Zlecenie na Lot (Zaświadczenie Zgłoszenia Przelotu) (w przypadku wykonywania lotów z lądowaniem na innych lotniskach) Zgodnie z informacją zamieszczoną na pierwszej stronie Pokładowego Dziennika Technicznego: „Pilot-dowódca statku powietrznego zobowiązany jest do sprawdzenia kompletności dokumentów przed każdym lotem zgodnie z powyższym wykazem”.