SYLWETKA MIASTA Program Narodów Zjednoczonych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
16 décembre 2013 Slide N° 1 5 mars 2009 Slide N° 1 Urbact Secretariat URBACT II Europejski Program Współpracy Terytorialnej dla Zrównoważonego.
Advertisements

Kształcenie na kierunku gospodarka przestrzenna w uczelni ekonomicznej
Lublin, 5 lipca 2006 r..
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
Miejski obszar funkcjonalny – Puławy
Podsumowanie rocznych spotkań Instytucji Zarządzających z Komisję Europejską nt. realizacji PO w 2007 roku Komitet Koordynacyjny NSRO Warszawa, 17 grudnia.
CADSES – main features of the programme CADSES – główne założenia programu Katowice, Ministerstwo Gospodarki i Pracy Krajowy Punkt Kontaktowy Interreg.
Interreg III B CADSES Central, Adriatic, Danubian and South-Eastern European Space Obszar Europy Środkowej, Adriatyckiej, Naddunajskiej i Południowo-Wschodniej.
Szczecin, 12 października 2006 KRAJOWA KONFERENCJA KONSULTACYJNA DOTYCZĄCA ZIELONEJ KSIĘGI W SPRAWIE PRZYSZŁEJ POLITYKI MORSKIEJ UE EUROPEJSKA WIZJA MÓRZ.
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Polityka Spójności ___________ Maciej Nowicki
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
1 Lokalny program rewitalizacji – Możliwości finansowania Paweł Dryl; MIELEC, 17 lutego 2006 r. 1.
Plan komunikacji PO KL - założenia. PLAN OCENY Programu Operacyjnego Kapitału Ludzkiego Proces ewaluacji na lata
Konferencja informacyjna na temat na temat konkursu dotacji dla partnerstw samorządowych w ramach Programu Regionalnego MF EOG Warszawa 28 stycznia.
Rzeszów, 2 sierpnia 2006 r.. Tomasz Orczyk Departament Zarządzania EFS Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Doświadczenia wdrażania Europejskiego Funduszu.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Tomasz Schimanek Konsultacje październik-grudzień 2005 r.
Od pomysłu do realizacji projektu - procedury. 2. Jakie są źródła finansowania naszego projektu?
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Instytucjonalne aspekty współpracy Budowanie kompetencji do współpracy między-samorządowej i międzysektorowej jako narzędzi rozwoju lokalnego i regionalnego.
Podnoszenie jakości usług transportu i mieszkalnictwa komunalnego jako czynniki wspomagające realizację strategii rozwoju miasta. Biała Podlaska,
MOŻLIWOŚCI POZYSKANIA ŚRODKÓW NA BADANIA NAUKOWE POLSKO-NORWESKI FUNDUSZ BADAŃ NAUKOWYCH PROGRAMY WSPÓŁPRACY TERYTORIALNEJ.
Koncepcje programów operacyjnych na nowy okres programowania
Mechanizm Finansowy EOG PRIORYTET Rozwój zasobów ludzkich poprzez m.in. promowanie wykształcenia i szkoleń, wzmacnianie w samorządzie i jego instytucjach.
Blok tematyczny 1c Wyzwania na nową perspektywę - projekty środowiskowe a aspekty gospodarcze (model projektu) IV Międzynarodowa Konferencja „Dbając o.
Realizacja w okresie styczeń 2012 – grudzień 2013 Budżet: 3,9 mln zł + VAT Perspektywa
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata projekt Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Polityki Regionalnej.
MIASTA – PARTNERZY PROJEKTU Płock – Miasto (Partner) wiodący + lider bloku tematycznego Włocławek, Elbląg – Partner projektu – lider bloku tematycznego.
Wymiar miejski polityki spójności Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Piotr Siewierski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Łódź, 7 grudnia 2012.
Strategia Rozwoju Miasta Włocławek jako podstawa do aplikacji o środki zewnętrzne w tym Unii Europejskiej Włocławek, 24 września 2012 roku.
Konferencja „Innowacyjna Wielkopolska”
Rozwój miast w polityce spójności UE Jan Olbrycht Poseł do Parlamentu Europejskiego Sopot,
BDKM Grupa Doradcza jest firmą doradczą działającą w obszarach rozwoju regionalnego, umiędzynarodowienia działalności, innowacyjności, rozwoju przedsiębiorczości.
REGIONALNY SYSTEM WSPIERANIA MŁODZIEŻY Wyzwania, potrzeby, rekomendacje.
Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1.
Projekt Planu Działania KSOW na lata Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn, 8 września.
Punkt Kontaktowy Polskich Regionów na Ukrainie Projekt finansowany przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych w ramach dotacji na realizację zadań w zakresie.
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
Struktura, treść i sposób opracowania
Wspieranie współpracy metropolitalnej w nowej perspektywie finansowej
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Zygmunt Ziobrowski Instytut Rozwoju Miast
OGÓLNE ZASADY OPRACOWYWANIASTRATEGII ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU W GMINACH MIEJSKICH OGÓLNE ZASADY OPRACOWYWANIA STRATEGII ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU W GMINACH.
Regionalna Strategia Innowacji Województwa Mazowieckiego
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
Europejskiej Współpracy Terytorialnej na lata
Strategia rozwoju PFWB Najważniejsze informacje Walne Zgromadzenie r.
Metoda partycypacyjnego planowania zintegrowanego rozwoju w SOM.
1.  Uchwała KK NSRO nr 4 z 14 kwietnia 2008 r.  Zmiana uchwałą nr 18 z 12 sierpnia 2008 r.  Członkowie Grupy: › 4 z administracji rządowej (Zastępca.
Studia miejskie i regionalne czyli do czego możecie wykorzystać wiedzę i umiejętności analityczne o miastach i regionach? Oferta dla Studentów II stopnia.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Komitet Gospodarki Miejskiej Zenon Kiczka Przewodniczący Komitetu Gospodarki Miejskiej Krajowa Izba Gospodarcza Warszawa, maj 2014 Gospodarka miejska wobec.
Innowacje – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT PAWEŁ ZAWADZKI Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju Regionalnego.
1 Wnioski z konkursu dla JST dot. rozwoju miast, finansowanego ze środków MF EOG.
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
Rozwój obszarów wiejskich w działaniach UNDP Anna Darska Szefowa Przedstawicielstwa UNDP w Polsce Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju.
Studia miejskie i regionalne
Lokalna Strategia Rozwoju jako źródło funduszy wspierających włączenie społeczne na przykładzie Torunia Miejskie LGD.
Krajowe uwarunkowania aktualizacji strategii rozwoju województw
Jednostka Centralna KSOW Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa FAPA
Warunki wstępne (ex ante) stan
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
Starostwo Powiatowe w Świeciu ul. Gen
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego Podzespół II
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
2030 Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
Grupa tematyczna ds. innowacji w rolnictwie i na obszarach wiejskich
Zapis prezentacji:

SYLWETKA MIASTA Program Narodów Zjednoczonych do spraw Osiedli Ludzkich (UN-HABITAT) SYLWETKA MIASTA OCENA MOŻLIWOŚCI ROZWOJU MIAST ORAZ POTRZEB W ZAKRESIE REWITALIZACJI I MIESZKALNICTWA

Misja Programu promowanie społecznie i środowiskowo zrównoważonego rozwoju ośrodków miejskich, a w konsekwencji zapewnienie „dachu nad głową” wszystkim potrzebującym.

Obszary działania Programu Organizacja spotkań na szczeblu międzynarodowym. Tworzenie baz danych dot. problematyki miejskiej. Ekspertyzy sektorowe: planowanie przestrzenne, budownictwo mieszkaniowe, gospodarka miejska, w tym wodno-kanalizacyjna i budżet, zarządzanie, redukcja ubóstwa w osiedlach ludzkich, odbudowa po katastrofach naturalnych i konfliktach zbrojnych. Działania wspierające oraz tworzenie raportów. Organizacja szkoleń oraz budowanie kompetencji. Projekty oparte na zaangażowaniu partnerów.

Światowy Dzień Habitatu (World Habitat Day WHD) Propagowaniu idei bezpiecznego i godnego schronienia dla każdego człowieka służy Światowy Dzień Habitatu, obchodzony w tym roku pod hasłem: A safe city is a just city Miasto bezpieczne – miasto sprawiedliwe Nasze działania: Seminarium: 03 października w Warszawie zapraszamy Konkurs dla studentów na plakat tematyczny Zapraszamy

Biuro Warszawskie Utworzone na mocy umowy międzynarodowej z kwietnia 2005 r. Otwarte w październiku 2006 r. Zasięg geograficzny: Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa. Główne cele: Wzmacnianie formułowania polityk oraz wdrażania strategii i programów. Rozwijanie kompetencji, zwłaszcza na poziomie krajowym i lokalnym (poprzez wspieranie, tworzenie sieci powiązań oraz wdrażanie projektów współpracy technicznej).

SYLWETKA MIASTA: ocena możliwości rozwoju miast w tym: potrzeb w zakresie rewitalizacji i mieszkalnictwa Oparte na wytycznych Komisji Europejskiej, dotyczących zrównoważonego rozwoju obszarów miejskich oraz założeniach Agendy Habitatu. Wdrażane na skalę światową: Afryka, kraje arabskie, Ameryka Łacińska, Azja oraz Federacja Rosyjska. Cel: rozwój polityk ograniczania nierówności społecznych na poziomie krajowym, regionalnym oraz lokalnym, poprzez oszacowanie potrzeb i przedstawienie propozycji działań.

Szybka, zorientowana na działanie analiza stanu zurbanizowania i możliwości rozwoju miast. Siedem obszarów tematycznych: Zarządzanie ośrodkiem miejskim. Gospodarka mieszkaniowa, w tym sub-standardowe osiedla ludzkie. Równowaga płci i kwestie zdrowotne. Stan środowiska miejskiego. Lokalny rozwój gospodarczy. Podstawowe usługi miejskie, w tym gospodarka wodno-kanalizacyjna. Dziedzictwo kulturowe. Podejście: indywidualne, partycypacyjne, całościowe, strategiczne oraz zorientowane na działanie. Metoda: 3 fazy.

Faza 1 - Działania Ocena stanu miasta - analiza potrzeb. Konsultacje z użytkownikami przestrzeni miejskiej - uzgadnianie priorytetów dotyczących mocnych i słabych stron, szans i zagrożeń (SWOT). Konfrontacja poglądów dotyczących rozwoju miasta i dochodzenie do konsensusu. Opracowanie studiów z uwzględnieniem potrzeb lokalnych.

Faza 1 - Rezultaty Wzrost efektywności i wydajności procesu decyzyjnego w danym ośrodku miejskim. Wdrożenie indywidualnej strategii rozwoju miasta, uwzględniającej zaangażowanie lokalnych partnerów oraz priorytety ośrodka miejskiego. Opracowanie raportu „Sylwetka Miasta” – definiującej potrzeby, kompetencje zaangażowanych instytucji oraz kolejność działań.

Fazy 2 i 3 – Rezultaty Studia wykonalności projektu, organizacja finansowania, budowanie potencjału wykonawczego. Rozwój polityki, wdrażanie rekomendacji zawartych w „Sylwetce Miasta”.

Sylwetka Miasta to: wspólna wizja rozwoju miasta, popierana przez władze lokalne, dostawców usług, sektor prywatny, organizacje społeczne i instytucje szkoleniowe. zachęta do innowacyjnego partnerstwa władz, donorów i partnerów zewnętrznych przy realizacji inwestycji. Powstaje z wykorzystaniem wiedzy i wieloletniego doświadczenia międzynarodowych ekspertów UN-HABITAT.

Sylwetka miasta a rewitalizacja Rewitalizacja miasta to dobudowa całej tkanki miejskiej, a wiec nie tylko substancji technicznej, ale i społecznej… Powinna wiec obejmować wspomniane siedem obszarów tematycznych: Zarządzanie ośrodkiem miejskim. Gospodarka mieszkaniowa, w tym sub-standardowe osiedla ludzkie. Równowaga płci i kwestie zdrowotne. Stan środowiska miejskiego. Lokalny rozwój gospodarczy. Podstawowe usługi miejskie, w tym gospodarka wodno-kanalizacyjna. Dziedzictwo kulturowe.

Sylwetka miasta a rewitalizacja Sylwetka miasta zawiera wnioski dotyczące: skali uzgodnionych potrzeb rewitalizacyjnych zakresu niezbędnych przemian substancji miejskiej ścieżkę niezbędnych działań jest pierwszym krokiem w partycypacji społecznej dotyczącej planowanej rewitalizacji

Sylwetka miasta a potrzeby mieszkaniowe Raport: Sylwetka miasta identyfikuje potrzeby w siedmiu obszarach tematycznych, w tym w mieszkalnictwie, w odniesieniu do: Wielkości potrzeb Struktury własnościowej potrzeb Przestrzennej lokalizacji potrzeb Kierunków i kolejności niezbędnych działań

PROGRAMU NARODÓW ZJEDNOCZONYCH DO SPRAW OSIEDLI LUDZKICH (UN-HABITAT) WARSZAWSKIE BIURO PROGRAMU NARODÓW ZJEDNOCZONYCH DO SPRAW OSIEDLI LUDZKICH (UN-HABITAT) Ul. Chałubińskiego 4 00-928 Warszawa Tel.: +48 22 630 17 20 Faks: +48 22 630 17 22 e-mail: office@unhabitat.org.pl www.unhabitat.org.pl