Wpływ informatyki na poprawę funkcjonowania miasta.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt realizowany przez Gminę Miejską Kraków przy wsparciu finansowym Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2008 – 2010.
Advertisements

Związku Miast Polskich
WSPÓŁPRACA MIĘDZY JEDNOSTKAMI SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO Ms
Rewitalizacja jako wyzwanie dla partnerstw Ewa Kipta Warszawa,
MunSol System zarządzania informacją i sprawami INFORMACJE PODSTAWOWE
- komunikacja społeczna
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Strategia działania KZK GOP na lata
e-commerce jako efektywny rozwój dystrybucji
1 Projekt System 7/24. Białystok, 9 lipiec 2007 System 7/24 - jako przykład współpracy BIZNES - SAMORZĄD Warszawa,
Tomasz Kierzkowski Szanse rozwoju przedsiębiorczości związane z funduszami pomocowymi po akcesji Warszawa, 8 grudnia 2003.
Przyjazna Kłodnica.
Konferencja informacyjna na temat na temat konkursu dotacji dla partnerstw samorządowych w ramach Programu Regionalnego MF EOG Warszawa 28 stycznia.
Grupa Wymiany Doświadczeń z zarządzania transportem miejskim moderator: dr Michał Wolański Katedra Transportu Szkoły Głównej Handlowej Doskonalenie zarządzania.
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Plan Informatyzacji Państwa na lata elektroniczna Platforma.
Projekt „e-świętokrzyskie” Finansowany z funduszy ZPORR na
Outsourcing Dlaczego niektórym się opłaca? 23 maja 2013 r. Zamość
Urząd Miasta Ostrowiec Świętokrzyski Kielce 12 marca 2009 r.
O PERATOR INFRASTRUKTURALNY I JEGO ROLA W ZARZĄDZANIU SIECIAMI SAMORZĄDOWYMI I ROZWOJU USŁUG E - URZĘDU Rafał Rodziewicz Wiceprezes I NFRATEL OPERATOR.
Priorytet : Harmonijny transport powierzchniowy
Wymiar miejski polityki spójności Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Piotr Siewierski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Łódź, 7 grudnia 2012.
Nowoczesny system zarządzania firmą
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Internet dla zagrożonych wykluczeniem cyfrowym
1 I spotkanie Lokalnego Forum Planowania Strategicznego 6 listopada 2007 rok.
Softeris Portal System CMS. System CMS System Zarządzania Treścią umożliwiający łatwe tworzenie elastycznych stron internetowych oraz portali intranetowych.
D o l n o ś l ą s k i e B i u r o G e o d e z j i
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Zidentyfikowane problemy brak usług publicznych online, brak zintegrowanego programu do elektronicznego obiegu dokumentów i archiwizacji danych, bazy.
PARTYCYPACJA PUBLICZNA – czym jest?
Podjęte działania: Miasto w maju 2004 roku we współpracy z Wydziałem Architektury Politechniki Gdańskiej zorganizowało konkurs dla studentów, w którym.
Konkurs Dobre Praktyki PPP 13 maja 2008r.
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta Tamara Ossowska Zakopane, 21 czerwca 2001.
Zieleń w mieście – dlaczego jej potrzebujemy?
Polskie Gminy w Nowoczesnej Europie Warszawa, 9 października 2000 r. Dostęp do informacji warunkiem postępu dr hab. Roman Szwed Prezes Zarządu ATM S.A.
Termin zakończenia – III kwartał 2014 r. Projekty współfinansowane z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata
Starostwo Powiatowe w Radomiu Henryk GwiazdaKierownik Zespołu Projektowego Naczelnik Wydziału Organizacji i Nadzoru Zdzisław DuliasRadny Rady Powiatu.
E – o b s ł u g a i n t e r e s a n t a S t a r o s t w o P o w i a t o w e w R a d o m i u.
Raport PIIT Warunki rozwoju rynku teleinformatycznego w Polsce w latach Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji Warszawa, 28 lipca 2005 roku.
Współpraca nauki i biznesu celem zapewnienia zrównoważonego rozwoju gospodarczego.
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
OPOLE SMART CITY 2020 w Opolu oraz Aglomeracji Opolskiej
Wsparcie sektora energetyki w ramach POIiŚ
Strategia Rozwoju Kraju aktualizacja Strategii Rozwoju Kraju
Metoda partycypacyjnego planowania zintegrowanego rozwoju w SOM.
Kontrola zarządcza w jednostce budżetowej
Nasz cel - sprawny urząd i zadowoleni mieszkańcy Oparta na doświadczeniach ze współpracy z samorządami, ngo’s i mieszkańcami, Całościowe zrządzanie BO.
Sygnity.City Otwarty Ekosystem Inteligentnych Miast.
Tarnowskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o. o. - narzędzie polityki mieszkaniowej Miasta Tarnowa Katowice, 14 stycznia 2016 r. Wojciech Daniel.
PROGRAM OPERACYJNY Infrastruktura i Środowisko Zielona Góra, r.
PORTAL EDUKACYJNY WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO - KOSZALIN Koszalin, marzec 2010 UM Koszalin: Biuro Informatyki Wydział Edukacji Województwo Zachodniopomorskie.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
„Infrastruktura zakładu opieki zdrowotnej i aparatura medyczna – jak efektywnie dokonywać pożądanych zakupów” KIELCE 20 WRZEŚNIA 2012 WITOLD PONIKŁO.
Kluczowe aspekty realizacji projektów PPP Listopad 2011.
Plan gospodarki niskoemisyjnej dla miasta Katowice
Serdecznie witam Państwa Dr Julian Kołodziej Konsultant Katedra Integracji Europejskiej WSM SIG Piaseczno, wrzesień 2005r.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
Lubelskie Centrum Obsługi Inwestora Spotkanie pracowników PAIiIZ i COI L U B E L S K I E C O I Doświadczenie Lubelskiego COI w pozyskiwaniu funduszy Unii.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
Citr Centrum Innowacji Technologii i Rozwoju Sp. z o.o.
SCHEMAT ORGANIZACYJNY URZĘDU MIASTA POZNANIA II ZASTĘPCA PREZYDENTA
m.st. Warszawa | Aktualizacja strategii rozwoju Warszawy
E - Urząd POWIATOWE CENTRUM OBSŁUGI TELEINFORMATYCZNEJ CZYNNIKIEM WSPOMAGAJĄCYM FUNKCJONOWANIE ADMINISTRACJI SAMORZĄDOWEJ.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
Piotr Jóśko Z-ca Dyrektora
Zapis prezentacji:

Wpływ informatyki na poprawę funkcjonowania miasta

Integracja systemów teleinformatycznych MYŚL I TECHNOLOGIA 2/12 Agenda Sposób myślenia o inwestycjach informatycznych Przykład realizacji Uwagi o finansowaniu

Integracja systemów teleinformatycznych MYŚL I TECHNOLOGIA 3/12 Projekty informatyczne w samorządach Problemy Problemy Finansowanie inwestycji -> niskie nakłady Finansowanie inwestycji -> niskie nakłady Problematyczna efektywność wykorzystania środków a następnie rozwiązań Problematyczna efektywność wykorzystania środków a następnie rozwiązań Nakłady powielane w różnych organizacjach i komórkach Nakłady powielane w różnych organizacjach i komórkach Rozwiązania bardzo często zamknięte na rozwój i współpracę z innymi systemami Rozwiązania bardzo często zamknięte na rozwój i współpracę z innymi systemami -> konieczność powtórzenia już poniesionych nakładów przy rozbudowie systemu -> konieczność powtórzenia już poniesionych nakładów przy rozbudowie systemu

Integracja systemów teleinformatycznych MYŚL I TECHNOLOGIA 4/12 A może inaczej ? Wypracowanie wieloletniej wizji funkcjonowania miasta uwzględniającej potrzeby mieszkańców Wypracowanie wieloletniej wizji funkcjonowania miasta uwzględniającej potrzeby mieszkańców Określenie sposobów zaspokojenia potrzeb mieszkańców za pomocą systemów teleinformatycznych Określenie sposobów zaspokojenia potrzeb mieszkańców za pomocą systemów teleinformatycznych Opracowanie ogólnych założeń systemu informatycznego odpowiadającego wypracowanej wizji Opracowanie ogólnych założeń systemu informatycznego odpowiadającego wypracowanej wizji Realizacja poszczególnych elementów ogólnego systemu Realizacja poszczególnych elementów ogólnego systemu

Integracja systemów teleinformatycznych MYŚL I TECHNOLOGIA 5/12 Korzyści Jasny cel -> także dla wyborców Jasny cel -> także dla wyborców Realizacja poszczególnych elementów wizji przybliża nas do pożądanego stanu Realizacja poszczególnych elementów wizji przybliża nas do pożądanego stanu Eliminacja inwestycji na rozwiązania tymczasowe Eliminacja inwestycji na rozwiązania tymczasowe Wielokrotne wykorzystanie tych samych rozwiązań Wielokrotne wykorzystanie tych samych rozwiązań Zwiększenie wykorzystania inwestycji przez jej współużytkowanie przez wiele organizacji Zwiększenie wykorzystania inwestycji przez jej współużytkowanie przez wiele organizacji Widoczne dla mieszkańców rezultaty inwestycji Widoczne dla mieszkańców rezultaty inwestycji

Integracja systemów teleinformatycznych MYŚL I TECHNOLOGIA 6/12 Elementy do przezwyciężenia Eliminacja decyzji i oporów kierowanych osobistymi interesami lub ambicjami Eliminacja decyzji i oporów kierowanych osobistymi interesami lub ambicjami Koordynacja działania wielu przedsiębiorstw miejskich Koordynacja działania wielu przedsiębiorstw miejskich Finansowanie projektów Finansowanie projektów

Integracja systemów teleinformatycznych MYŚL I TECHNOLOGIA 7/12 Przykład Przyjazne miasto Co dla nas oznacza Przyjazne miasto? Co dla nas oznacza Przyjazne miasto? Łatwa komunikacja Łatwa komunikacja Mniejsze korki na ulicach Mniejsze korki na ulicach Dostępne miejsca parkingowe Dostępne miejsca parkingowe Zadowolenie z komunikacji zbiorowej Zadowolenie z komunikacji zbiorowej Poczucie bezpieczeństwa Poczucie bezpieczeństwa Nadzór nad bezpieczeństwem Nadzór nad bezpieczeństwem Szybkie i sprawne akcje ratownicze Szybkie i sprawne akcje ratownicze Zadowolenie z działania administracji Zadowolenie z działania administracji Prosta komunikacja z urzędem Prosta komunikacja z urzędem Sprawniejsza administracja – budżetowanie, przepływ informacji, zarządzanie informacją Sprawniejsza administracja – budżetowanie, przepływ informacji, zarządzanie informacją Efektywne przedsiębiorstwa komunalne Efektywne przedsiębiorstwa komunalne

Integracja systemów teleinformatycznych MYŚL I TECHNOLOGIA 8/12 Przykład Przyjazne miasto

Integracja systemów teleinformatycznych MYŚL I TECHNOLOGIA 9/12 Finansowanie projektów Po pierwsze - nie traćmy posiadanych funduszy Po pierwsze - nie traćmy posiadanych funduszy Kupujmy to co potrzebujemy Kupujmy to co potrzebujemy Testy rozwiązań Testy rozwiązań Dobra specyfikacja istotnych warunków zamówienia Dobra specyfikacja istotnych warunków zamówienia -> być może wystąpi konieczność rozdzielenia przetargu na dwie części : przygotowanie specyfikacji i realizacja projektu -> być może wystąpi konieczność rozdzielenia przetargu na dwie części : przygotowanie specyfikacji i realizacja projektu -> dobrze przygotowywany sposób oceny ofert -> dobrze przygotowywany sposób oceny ofert Nie traćmy funduszy przez zasadne protesty oferentów Nie traćmy funduszy przez zasadne protesty oferentów -> dobre przygotowanie przetargu od strony formalnej -> dobre przygotowanie przetargu od strony formalnej

Integracja systemów teleinformatycznych MYŚL I TECHNOLOGIA 10/12 Finansowanie projektów Pozyskiwanie funduszy Pozyskiwanie funduszy Inwestor - operator Inwestor - operator Przekazanie funkcji firmie zewnętrznej Przekazanie funkcji firmie zewnętrznej Wydzielenie firm zajmujących się obsługą funkcji Wydzielenie firm zajmujących się obsługą funkcji Inwestycje rozproszone Inwestycje rozproszone Współuczestnictwo wielu inwestorów Współuczestnictwo wielu inwestorów Realizacja projektów rozwojowych Realizacja projektów rozwojowych Fundusze pomocowe Fundusze pomocowe

Prezentacja dostępna pod adresem