Grupa gimnazjalistów zrzeszona w Stowarzyszeniu Wspierania i Rozwoju Wsi "Ecoeurowieś" od 1 stycznia 2011r będzie realizowała Projekt "Szczawieńskie szybowanie".

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rozwój postaw obywatelskich na obszarach wiejskich
Advertisements

SPECJALNOŚĆ LOTNICZA.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
Polska Szkoła w Redditch
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
Sekcja Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej
Istnieje coś rzadszego od talentu - talent do tego, by dostrzec talent. … Elbert Hubbart.
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
„Nowy system doskonalenia nauczycieli w powiecie pułtuskim”
U4energy Europejski konkurs dla szkół
Realizuje projekt: w ramach programu Równać Szanse.
POAKCESYJNY PROGRAM INTEGRACJI SPOŁECZNEJ PROJEKT Równy start w przyszłość – wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci i młodzieży z terenu gminy Zatory.
działa przy I Gminnym Gimnazjum w Koczargach Starych
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Oświata na terenie Gminy Czernice Borowe
wrzesień finansowanie projektu Dom Kultury Zacisze w ciągu 6 lat w zajęciach uczestniczyło 60 klas I-III.
W ramach projektu III sektor dla wolontariatu Joanna Czabajska Szkolenie jest realizowane w ramach projektu pn.: III sektor dla wolontariatu finansowanego.
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
PROJEKTU SOCRATES COMENIUS 4R W GOSPODARCE ODPADAMI REALIZOWANEGO W ZESPOLE SZKÓŁ EKONOMICZNYCH W SOSNOWCU Rok szkolny 2006/2007, II semestr PROJEKTU SOCRATES.
Zmiany w systemie doskonalenia nauczycieli
Centrum Edukacji Obywatelskiej Młody Obywatel Ścieżka III-WOLONTARIAT Projekt III-KAMPANIA NA RZECZ ZAANGAŻOWANIA SPOŁECZNEGO.
„Zaopiekuj się z nami elektrośmieciami!”
NOWE KOMPETENCJE – NOWE ŻYCIE. PROGRAM AKTYWIZACJI ZAWODOWEJ I SPOŁECZNEJ OSÓB DŁUGOTRWALE POZOSTAJĄCYCH BEZ PRACY W GMINIE KLUCZBORK KLUB,,LUBIĘ BYĆ MAMĄ
Po przeprowadzeniu I etapu projektu znaliśmy sytuację społeczności lokalnej na temat segregacji elektroodpadów, dlatego pierwszym krokiem kampanii było.
Projekt tranSPORTing emotions wrzesień 2009 – czerwiec 2011.
MŁODZI TWORZĄ SZTUKĘ Projekt miał na celu: Aktywizację, rozwijanie warsztatu plastycznego oraz pogłębianie wiedzy z zakresu historii i teorii sztuki wśród.
Współpraca Szkoły Podstawowej nr 43 im
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Projekt Socrates Comenius Szkoła Podstawowa nr 69 Szkoła Mistrzostwa Sportowego im. Jarogniewa Drwęskiego w Poznaniu Temat projektu.
YEPP Bielany – Spotkanie dla przedstawicieli organizacji pozarządowych Warszawa,
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
PRZEMOCY MÓWIMY NIE! KOALICJA NA RZECZ OSÓB ZNAJDUJĄCYCH SIĘ
Kraina Małych Odkrywców – Uniwersytet Dziecięcy Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego MARZEC – LIPIEC.
Podsumowanie projektu Stanisław Baska Koordynator Projektu
Narad a z dyrektorami przedszkoli ogólnodostępnych i specjalnych, zespołów szkolno-przedszkolnych oraz szkół podstawowych z oddziałami przedszkolnymi prowadzonymi.
Szkolenie dla nauczycieli - szkolnych koordynatorów projektu „Sklep  wysypisko: ulica jednokierunkowa?” Warszawa, dn. 16 lutego 2007 r. Projekt współfinansowany.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Projekt „ŚCIEŻKAMI NASZEJ MAŁEJ OJCZYZNY”
ZAKRĘCENI UŚWIADOMIENI PRZEBIEG PROJEKTU PL R3.
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
KONFERENCJA podsumowująca projekt „Pobudzanie aktywności społecznej osób niepełnosprawnych” Projekt współfinansowany przez Powiat Wrocławski ze środków.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
Samorząd Uczniowski.
W ramach „Sejmu Dzieci i Młodzieży”. Plan debaty: 1.Powitanie i przedstawienie gości. 2.Wprowadzenie i przedstawienie głównego tematu debaty. 3.Przedstawienie.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Rządowy program na lata „Bezpieczna i przyjazna szkoła” Założenia programu i efekty jego realizacji w 2014 r. Data Ogólnopolski program Komendy.
Samorząd Uczniowski wraz z opiekunem, dyrekcją szkoły i pedagogiem podczas „burzy mózgów” wspólnie opracowali harmonogram zadań, które były realizowane.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Roczny Program Współpracy Miasta Poznania z Organizacjami Pozarządowymi na 2015 rok.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
udział w międzynarodowych targach przygotowanie plansz, prezentacji, które umożliwią szybkie i efektowne zaprezentowanie miasta.
Projekt Comenius Are we green enough Czy jesteśmy wystarczająco ekologiczni?
SP 160 ul.A.Struga24A Tel
Lokalna Strategia Rozwoju jako źródło funduszy wspierających włączenie społeczne na przykładzie Torunia Miejskie LGD.
Szkoła współpracuje ze społecznością lokalną Fundacja Civis Polonus
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Rozliczenie działań Miejskiej Biblioteki w Mrągowie na rzecz Fundacji ORANGE za rok 2012.
KOMPETENCJE I PERSPEKTYWY ZAWODOWE
Tygodnie eTwinning od 1 do 31 października 2009 r.
Wydarzenia szkolne 2017/2018.
Idziemy z duchem czasu – podstawy kodowania i konstruowania z wykorzystaniem klocków littlebits Podsumowanie działań.
Zasady funkcjonowania
Nasz projekt: „Kadra edukacyjna XXI. wieku”.
Projekt ,,Różnorodność nas uskrzydla”
Zapis prezentacji:

Grupa gimnazjalistów zrzeszona w Stowarzyszeniu Wspierania i Rozwoju Wsi "Ecoeurowieś" od 1 stycznia 2011r będzie realizowała Projekt "Szczawieńskie szybowanie". Będzie on współfinansowany przez Polsko - Amerykańską Fundację Wolność, a realizowany w ramach Programu Równać Szanse.

Misja programu: WYRÓWNYWANIE SZANS NA DOBRY START W DOROSŁE ŻYCIE MŁODZIEŻY Z MAŁYCH MIASTECZEK Głównym celem projektu Szczawieńskie szybowanie jest zwiększenie umiejętności młodzieży w pozyskiwaniu wsparcia w realizacji swoich inicjatyw zwłaszcza podczas tworzenia Młodzieżowego Klubu Modelarskiego w Szczawnie Zdroju.

Szczegółowymi celami projektu są: nabycie kompetencji społecznych, obywatelskich i językowych nabycie kompetencji ICL nabycie kompetencji naukowo technicznych Czas trwania projektu od do

Działania 1. Spotkania robocze w pomieszczeniu klubowym i pracowni IT. Na nich przygotujemy zasady konkursów: plastycznego i fotograficznego na nazwę i logo klubu, listy potrzebnych materiałów do realizacji konkursów a następnie programów odlotowych imprez. W spotkaniach będą uczestniczyć również liderzy ze stowarzyszenia tak by nam pomóc w organizacji działań. 2. Imprezy promujące projekt: prezentacja działań projektu w placówkach oświatowych: Szkole Podstawowej i Przedszkolu, ogłoszenie zasad konkursu plastycznego, fotograficznego i na logo i nazwę klubu, przekazanie materiałów do realizacji zadań, wskazanie nagród. 3. Warsztaty metodyczne z modelarstwa w pracowni i w muzeum lotnictwa: tu pozyskamy wiedzę lotniczą i związaną z lotnictwem ekologicznym wiedzę o konstruowaniu modeli redukcyjnych, RC-zdalnie sterowanych z napędem elektrycznym, balonów, latawców, zajęcia na szkolnym symulatorze lotów.

4. Warsztaty na lotnisku w Jeleniej Górze, zajęcia z lotnikami instruktorami: w kabinie pilota, w szybowcu poznamy wyposażenie, podstawy nawigacji lotniczej, zapoznają nas z ruchem lotniczym na lotnisku i wokoło niego. Nauczą nas posługiwać się spadochronem i przygotują do nabycia pierwszych uprawnień sportowych. 5. Odlotowe pikniki organizowane razem z samorządami uczniowskimi szkół i samorządowcami, współfinansowane przez władze : Święto Balona - udostępnienie rodzicom i ich pociechom skonstruowanych modeli zdalnie sterowanych, pokazy balonów oraz Święto chińskiego latawca – impreza kończąca projekt. Przygotujemy pokaz latawców płaskich z motywami chińskimi. Przeprowadzimy konkurs na najlepiej skonstruowany latawiec. 6. Spotkanie podsumowujące projekt – dokonamy ewaluacji działań projektu.

Projekt będziemy współrealizowany z Aeroklubem Ziemi Wałbrzyskiej, UKS-em i Samorządami szkół Planowane efekty projektu: 15 uczestników nabędzie uprawnienia sportowe – młodzika 2 wystawy prac strona internetowa projektu wyjazd i zajęcia na lotnisku skonstruowanie 15 modeli redukcyjnych i 1 RC, latawców i balonów.

Harmonogram działań: Styczeń spotkania grupy: przygotowanie ulotek promujących projekt, zaprojektowanie strony WWW projekt, spotkanie z burmistrzem miasta. Luty zaprezentowanie działań projektu społecznościom szkolnym i przedszkola, ogłoszenie konkursów i przekazanie materiałów do działań, rozdanie ulotek, zakup 15 modeli redukcyjnych i 1 RC, pierwsze warsztaty z modelarstwa- ustalenie regulaminu pracowni, planu działań i osób odpowiedzialnych za ich realizacje. Marzec warsztaty z modelarstwa - zasady lotów i oblatywania modeli szybowców, balonów i latawców, poznanie zasad ich budowy, przepisów sportowych dla młodzików, przeprowadzenie konkursów, przyznanie nagród zakupionych przez Rady Rodziców, udokumentowanie działań na stronie i w gablotach.

Kwiecień warsztaty z modelarstwa, metodyka budowy modeli, regulacja i oblatywanie (zajęcia z wykorzystaniem zestawów materiałowych) zorganizowanie wystawy prac konkursowych w bibliotece, przygotowanie plakatów i zaproszeń na odlotowe imprezy Święto Balona i Latawca. Maj warsztaty z budowy balonów na grzane powietrze FB, zajęcia i warsztaty na lotnisku w Jeleniej Górze, spotkania robocze przed imprezami. Czerwiec warsztaty z budowy latawców płaskich FLP, przygotowanie ulotek na zakończenie projektu, zaproszeń na Święto Latawca, dokonanie ewaluacji działań projektu.