Realizacja Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki a koncepcja uczenia się przez całe życie Jakub Sosin Wiceprezes PIFS.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Postulaty Polskiej Izby Firm Szkoleniowych w sprawie uczenia się przez całe życie Ireneusz Górecki, Prezes Zarządu Warszawa, 18 grudnia 2012 roku.
Lublin, 5 lipca 2006 r..
Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 – 2013 w Małopolsce
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Kraków
FORUM BIZNESU KONFERENCJA i SEMINARIUM BiznesKlaster – innowacyjna forma współpracy sektora biznesu, nauki i administracji Białystok r. KONFERENCJA.
Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego – platformą współpracy na rzecz rozwoju i promocji kształcenia przez całe życie Luty 2010.
Konferencja  Czas dla ludzi młodych
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Znaczenie podręcznika
Sytuacja w województwie: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, przedsiębiorczość.
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
Badanie wykonane przez Instytut Badań Strukturalnych dla Ministerstwa Rozwoju Regionalnego Podsumowanie i wybrane wnioski dla XIII spotkania Grupy Roboczej.
INNOWACYJNY PRACOWNIK Oczekiwania rynku pracy a PO KL Warszawa, 29 stycznia 2007r. Dr Michał Boni.
Kształcenie dorosłych w Małopolsce - zamierzenia Województwa Małopolskiego Spotkanie w dniach 4-5 kwietnia 2013 WARSZAWA.
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Warszawa, 5 lutego 2008 r. Priorytet II i VIII Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w kontekście aktywizacji zawodowej osób z grupy wiekowej 50+ Departament.
1 Sprawozdanie z realizacji Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich II i III kwartał 2004 r.
M AYDAY MODEL AKTYWNEGO WSPARCIA PRACOWNIKÓW I FIRM WOBEC ZMIAN STRUKTURALNYCH W GOSPODARCE Seminarium projektów Partnerów Społecznych Ministerstwo Rozwoju.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
1 Fundacja Fundusz Inicjatyw niezależna, apolityczna organizacja pozarządowa o charakterze not for profit, propaguje kształcenie ustawiczne, postawy społeczeństwa.
Katowice, 2 sierpnia 2006 r.. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Cel główny PO Kapitał Ludzki wynikający z Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia 2007.
Rzeszów, 6 września Program Operacyjny Kapitał Ludzki Cel główny PO Kapitał Ludzki wynikający z Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia
Rzeszów, 2 sierpnia 2006 r.. Tomasz Orczyk Departament Zarządzania EFS Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Doświadczenia wdrażania Europejskiego Funduszu.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Aktualizacja Regionalnej Strategii Innowacji
NOWE PERSPEKTYWY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W POLSCE.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
Fundusze strukturalne w latach w Polsce
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
Perspektywa uczenia się przez całe życie 3 marca 2011.
Innowacyjność w programach Unii Europejskiej i Polski
Podstawowe terminy. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. wraz z późniejszymi zmianami Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 5 października.
CYFROWA GOSPODARKA Firmy, instytucje, użytkownicy wobec rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych Przygotowanie do pracy w środowisku informacyjnym.
Odnowiona Strategia Lizbońska jako podstawa założeń Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Biała Podlaska r.. Źródło: GUS 2 mln Polaków wyemigrowało.
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki perspektywą rozwoju dla lokalnego rynku pracy województwa lubelskiego Agnieszka Pidek – Klepacz Biuro Europejskiego.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Wsparcie dla rozwoju technologii
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat sierpecki otrzymał ponad.
Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat gostyniński otrzymał.
Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat żyrardowski otrzymał.
BRANŻOWA INFORMACJA ZAWODOWA (konspekt webinarium)
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Kadry dla innowacyjnej gospodarki – rola priorytetu IV PO Kapitał Ludzki Agnieszka Gryzik dyrektor Departamentu.
Zrównoważony rozwój Małopolski w kontekście współpracy z Unią Europejską Witold Śmiałek Prezes Zarządu MARR S.A.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
Łukasz Tur Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich we Wrocławiu Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój dla organizacji pozarządowych.
Prezentacja Monitora kształcenia i szkolenia 2015 Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Warszawie Warszawa 25 listopada 2015.
Prace nad Polską Ramą Kwalifikacji oraz integracją krajowego systemu kwalifikacji Horacy Dębowski Instytut Badań Edukacyjnych Krajowy Zespół Ekspertów.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki na lata Wojewódzki Urząd Pracy 18 lutego 2008 r.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
 promowanie rozwoju lokalnego Lublina i województwa lubelskiego,  budowa społeczeństwa obywatelskiego,  przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu osób.
Misja Wykształcony Gdańszczanin w pełni wykorzystujący swój potencjał rozwojowy w dynamicznie zmieniającym się świecie Pełen rozwój potencjału intelektualnego.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Zapis prezentacji:

Realizacja Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki a koncepcja uczenia się przez całe życie Jakub Sosin Wiceprezes PIFS

Geneza powstania PIFS Polska Izba Firm Szkoleniowych (PIFS) powstała 16 grudnia 2004 r., z potrzeby powołania organizacji reprezentującej środowisko wobec instytucji rządowych i samorządowych, dbającej o interesy firm szkoleniowych, a także o rozwój branży oraz wzrost jakości świadczonych usług.

Reprezentatywność środowiska PIFS zrzesza obecnie prawie 300 spośród ok aktywnych firm szkoleniowych z całej Polski. Ok firm szkoleniowych jest w stałym kontakcie z biurem Izby poprzez prenumeratę newslettera.

Misja PIFS Budując i wykorzystując potencjał członków Izby, aktywnie promujemy stałe doskonalenie się ludzi i organizacji, dążąc do współtworzenia ładu korporacyjnego w gospodarce oraz w strukturach administracji publicznej.

Rynek szkoleń w Polsce Przed wstąpieniem Polski do UE rocznie ok. 2,0 mld zł (SPO RZL, ZPORR) ok. 1,5 mld zł 2007 – 2013 (PO KL) ok. 7,0 mld zł Przez 10 lat dodatkowo ok. 1mld zł rocznie ze środków UE (EFS).

Zmiany ? ZMIANY !!! Obecnie świat zmienia się szybciej niż kiedykolwiek i coraz szybciej. Następuje skokowy postęp technologiczny. Mówi się o Rewolucji teleinformatycznej (Komputery, Internet, telefony komórkowe). Systematycznie powstają nowe zawody a maleje zapotrzebowanie na stare.

Wg Alvina Tofflera (Szok przyszłości – 1970) Większość ludzi będzie potrzebowało pomocy by adoptować się do coraz szybciej zmieniającego się świata. Jeżeli nie zostanie stworzony specjalny system wsparcia (możliwość ciągłego uczenia się i rozwijania), coraz więcej osób będzie zdezorientowanych, sfrustrowanych i bezradnych.

Koncepcja UNESCO W latach 70-tych XX wieku pod auspicjami UNESCO zrodziła się koncepcja edukacji przez całe życie (praktyczna realizacja po 1996 r.). Zakładała model społeczeństwa potrafiącego przetwarzać nową wiedzę i informacje oraz prezentującego postawy i wartości kształtowane poczuciem odpowiedzialności.

Strategia lizbońska (RE – Lizbona 2000) Do 2010 r. – UE najbardziej konkurencyjną i najbardziej dynamicznie rozwijającą się na świecie gospodarką opartą na wiedzy. Udanemu przejściu do gospodarki i społeczeństwa opartego na wiedzy musi towarzyszyć zwiększony nacisk na uczenie się przez całe życie.

Koncepcja Lifelong Learning –LLL (KE – Bruksela 2001) Lifelong learning (LLL) – wszelkie działania związane z uczeniem się przez całe życie, zmierzające do poprawy poziomu wiedzy, umiejętności i kompetencji w perspektywie osobistej, obywatelskiej, społecznej i/lub związanej z zatrudnieniem, realizowane w sposób formalny, poza formalny i nieformalny.

Wg danych Komisji Europejskiej w 2010 roku jedynie 15% nowych miejsc pracy będzie przeznaczonych dla osób o niskich kwalifikacjach. w 2010 roku 50% nowych miejsc pracy będzie przeznaczonych dla osób o kwalifikacjach na poziomie szkolnictwa wyższego.

Pytania: Co począć z osobami, które będąc w sile wieku zostaną wypchnięte z rynku pracy z powodu zbyt niskich kwalifikacji ? - średni wiek wyjścia z rynku pracy to 58 lat (54 – kobiety, 61 – mężczyźni) - 70% osób w wieku lat i 62% osób w wieku lat ma wykształcenie podstawowe i zawodowe

Pytania: Czy chcemy być robotnikami Europy, czy inwestycje do Polski ma przyciągać tania siła robocza, czy raczej dobrze wykształceni, kreatywni pracownicy, potrafiący elastycznie dostosowywać się do zmieniających się warunków ? - szkoła w 40% uczy Innowacyjnych kompetencji (informatyka, komunikacja, zespołowość), - tylko 15% studentów studiuje kierunki techniczne i inżynierskie.

Wyzwania dla organizatorów edukacji w kontekście PO KL Stworzenie warunków sprzyjających podnoszeniu i aktualizacji wiedzy i kompetencji, w celu podniesienia adaptacyjności firm. - partnerstwa na rzecz uczenia się i rozwoju, - wdrożenie systemów uznawania kwalifikacji. Dopasowanie edukacji do potrzeb (nowoczesne sposoby kształcenia, poszukiwane przez pracodawców kierunki).

Wyzwania dla organizatorów edukacji w kontekście PO KL Uznanie edukacji i rozwoju pracowników za inwestycję, a nie tylko koszt. Wsparcie systemu informacji i doradztwa zawodowego (dostępnego dla wszystkich). Promowanie uczenia się przez całe życie oraz nabywania umiejętności planowania rozwoju osobistego i zawodowego.

Dziękuję za uwagę