logopedyczny-prezentacja

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak pomóc dziecku w nauce?
Advertisements

Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
Kącik Logopedyczny.
Przez wiedzę i kompetencje do sukcesu
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Metoda kierowanego nauczania
Wpływ domu rodzinnego na sukcesy edukacyjne uczniów
Trudności w nauce czytania i pisania u dzieci z wadą wymowy
Wybrane zagadnienia z logopedii i zaburzeń rozwoju mowy
Zaburzenia wymowy.
Logopeda: mgr Arleta Jasińska
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Logopeda: mgr Arleta Jasińska.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Dekalog dla rodziców dzieci dyslektycznych
SZANSA NA SUKCES PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI KAPITAŁ LUDZKI
System pomocy dziecku z trud-nościami w czytaniu i pisaniu
Pomoc psychologiczno - pedagogiczna
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
Rok szkolny 2003/2004: - liczba szkół liczba szkół liczba uczniów liczba uczniów liczba wolontariuszy liczba wolontariuszy.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
Specjalizacja logopedyczna
Wykorzystanie TI w wyrównywaniu szans edukacyjnych
KONSTRUOWANIE PROGRAMÓW NAPRAWCZYCH DLA PIĘCIOLATKÓW
Jak pomagać dziecku w nauce?
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
Sprawozdanie z realizacji projektu „Indywidualizacja nauczania i wychowania uczniów klas I-III SP z gminy Charsznica” w szkole podstawowej im. Mikołaja.
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Przedszkole w Dobrocinie – szansa na rozwój dostępna dla każdego dziecka.
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
Chcę pomóc swojemu dziecku osiągnąć sukces w szkole
SKALA GOTOWOŚCI SZKOLNEJ
Wykorzystywać dyktafony za zgodą nauczyciela do nagrywania lekcji.
Zajęcia z zakresu logopedii szkolnej
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Szkolny gabinet logopedyczny
Co to znaczy “ dobra frekwencja “ w szkole?
UCZEŃ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W SZKOLE
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
INNOWACJA PEDAGOGICZNA
CO MOGĄ ZROBIĆ RODZICE/NAUCZYCIEL, ABY POMÓC DZIECKU?
Prawidłowy rozwój mowy gwarancją sukcesu w szkole
Szkoła Podstawowa nr 7 im. Janusza Korczaka Giżycku
Zajęcia logopedyczne w Szkole Podstawowej im. W. Witosa w Górkach
Jak motywować dzieci do pracy w domu- praktyczny poradnik logopedyczny dla Rodziców Opracowała: Ewa Bugaj.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
PROBLEMY SZKOLNE DZIECI Z ZABURZENIAMI MOWY.  Zaburzenia mowy przyciągają uwagę otoczenia. Dlatego dziecko, które ma problemy z wymową jest bardzo szybko.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Jak pomagać dziecku w nauce?
Specjalizacja logopedyczna. LLLLogopedia jest dziedziną wiedzy (nauką i pragmatyką dydaktyczną) o kształtowaniu prawidłowej mowy, usuwaniu wad wymowy.
ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE W ZESPOLE SZKÓŁ NR 1 W HUMNISKACH
Kodeks 2.0 klasy 5 Rok szkolny 2013/2014.
6-LATEK W SZKOLE „Nie ta­kie ważne, żeby człowiek dużo wie­dział, ale żeby dob­ rze wie­dział, nie żeby umiał na pa­mięć, a żeby ro­zumiał, nie żeby go.
Logopedia w szkole.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY NR 4 (dla Dzieci Niesłyszących) Łódź ul. Krzywickiego 20
Informacje dla Rodziców. * stan zdrowia (dziecko leczone - choroba przewlekła) * niski lub obniżony poziom rozwoju intelektualnego, * nieharmonijny rozwój.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
DIAGNOZA I TERAPIA DZIECI Z DYSLEKSJĄ
„S PRÓBUJMY MÓWIĆ POPRAWNIE ” Program profilaktyki logopedycznej.
Dwa słowa o sobie … Dlaczego ja o tym opowiadam? Jestem nauczycielem- konsultantem WODN w Łodzi już od pand 17 lat i szkoleniami w zakresie stosowania.
Wady wymowy.
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc.
Czytanie wspiera rozwój dziecka
Zadania pedagoga szkolnego
Wykonanie: Amelia Kowalczyk
Zapis prezentacji:

logopedyczny-prezentacja Szkolny gabinet logopedyczny-prezentacja Opracowanie merytoryczne i komputerowe Katarzyna Bartylak -logopeda

Co to jest logopedia? Logopedia to nauka o kształtowaniu i doskonaleniu mowy a także o usuwaniu różnego rodzaju wad i zaburzeń mowy.

Dlaczego poprawne posługiwanie się mową jest dla nas ważne? Mowa to podstawa porozumienia miedzy ludźmi, nawiązywania i utrzymywania kontaktów społecznych. Mowa to możliwość zaprezentowania siebie, swoich uczuć, myśli, wiedzy i umiejętności. Mowa to fundament, na którym opierają się podstawowe umiejętności szkolne – czytanie i pisanie. Niedoskonałość wymowy naraża dzieci na kompleksy i poczucie mniejszej wartości. Bywa przyczyną poważnych trudności w nauce szkolnej. Obniża ich aspiracje życiowe. Mowa jest zbyt ważną umiejętnością, by lekceważyć jej rozwój.

Czemu służą zajęcia z terapii mowy? Zajęcia logopedyczne pomagają zmniejszyć występujące wady, usunąć zaburzenia, usprawnić posługiwanie się językiem polskim w mowie i piśmie a tym samym ułatwić osiąganie sukcesów- najpierw szkolnych a później -życiowych.

Szkolny gabinet logopedyczny Gabinet logopedyczny w naszej szkole działa od r. szk. 2002/2003. Zajęcia prowadzi p. mgr Katarzyna Bartylak – logopeda ogólny, absolwentka Podyplomowego Studium Logopedii przy Wyższej Szkole Pedagogiki Specjalnej w Warszawie (1998).

Krótko o zajęciach Zajęcia logopedyczne odbywają się przed lub po lekcjach. Trwają 45 minut. Mają charakter otwarty – mogą w nich uczestniczyć rodzice (są chętnie widziani!). Dzieci pracują z logopedą pojedynczo bądź parach w oparciu o indywidualne plany pracy. Terapia dotyczy przede wszystkim korygowania wymowy, ale zajęcia obejmują również doskonalenie mowy pod względem gramatycznym i słownikowym, ćwiczenia słuchowe, oraz doskonalące umiejętność czytania i pisania.

Do rodziców dzieci z zaburzeniami mowy Drodzy Rodzice! Dziecko powinno systematycznie uczęszczać na zajęcia. Bądźcie więc konsekwentni i nie pozwalajcie mu na wykręty od ćwiczeń. Terapia logopedyczna nie polega na samym przychodzeniu do logopedy. Utrwalajcie więc z dzieckiem w domu materiał z ćwiczeń. Kiedy materiał jest dobrze utrwalony, można przejść do następnego etapu terapii. W ramach ćwiczeń domowych bardzo ważna jest systematyczność. Lepsze i szybsze efekty osiąga się, gdy ćwiczenia domowe prowadzone są codziennie przez 10-15 minut, aniżeli raz czy dwa razy w tygodniu po godzinie. Chwalcie dziecko nawet za minimalne osiągnięcia, to bardzo mobilizuje je do wysiłku. W znacznej mierze od stosowania tych zaleceń zależne są efekty terapii logopedycznej.