Projekt systemowy Mazowieccy Liderzy Nauczania Sukcesu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Advertisements

Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Średzkim Program Operacyjny Kapitał.
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Wpływ domu rodzinnego na sukcesy edukacyjne uczniów
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Nowa rola placówek doskonalenia nauczycieli
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Perspektywa uczenia się przez całe życie 3 marca 2011.
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
EUROPEJSKIE KOMPETENCJE KLUCZOWE
Projekt ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Modernizacja Kształcenia Zawodowego Projekty systemowe KOWEZiU Od 2008 roku w KOWEZiU realizowane są projekty systemowe…
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
DIAGNOZA DOSTOSOWANIA UMIEJĘTNOŚCI I KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH DO WYMOGÓW LUBUSKIEGO RYNKU PRACY ZAŁOŻENIA PROJEKTU Projekt jest współfinansowany przez Unię
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Projekty systemowe i konkursowe, realizowane.
Edukacja pozaformalna Edukacja nieformalna
Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu III PO KL Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt systemowy Mazowieccy Liderzy Nauczania Sukcesu.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt edukacyjny w gimnazjum
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
PO KL sukcesy i wyzwania oraz dobre praktyki w rozwiązywaniu problemów woj. podlaskiego Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament.
Pisanie i modyfikowanie programów, pisanie innowacji i projektów edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej Joanna Dembowa.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Warszawa, 14 listopada 2012 r. Warszawa, 14 listopada 2012 r. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt systemowy „Klucz do uczenia II edycja – Profesjonalny.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Człowiek najlepsza inwestycja Konferencja inaugurująca projekt ”Większa wiedza – Skuteczna praktyka - Doskonalenie kadr oświaty powiatu zgierskiego” 11.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Praca metodą projektu edukacyjnego
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Projekty zrealizowane w ZS1
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
DOŚWIADCZENIE – PROFESJONALIZM – ENERGIA
Zapis prezentacji:

Projekt systemowy Mazowieccy Liderzy Nauczania Sukcesu 1 października 2011 r. – 30 grudnia 2013 r. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet: IX Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet: IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie: 9.4. Wysoko wykwalifikowane kadry systemu oświaty Beneficjent: Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Biuro Projektu MSCDN Wydział w Warszawie 00-424 Warszawa ul Biuro Projektu MSCDN Wydział w Warszawie 00-424 Warszawa ul. Solec 57 /22/ 629 60 21/22/23 wew. 120 biuro@mazowieccyliderzy.pl Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Koordynator Projektu Teresa Gańko tel. 22 626 92 52 e mail: t Koordynator Projektu Teresa Gańko tel. 22 626 92 52 e mail: t.ganko@mazowieccyliderzy.pl   Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Projekt Mazowieccy Liderzy Nauczania Sukcesu realizowany w 6 Wydziałach MSCDN pod kierunkiem kierowników rejonowych   Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

GENEZA PROJEKTU Projekt jest przedsięwzięciem realizującym politykę oświatową Państwa określoną w raporcie rządowym „Polska 2030. Wyzwania rozwojowe”. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Cytaty z Raportu: …Przyszła kreatywność polskiej gospodarki już dzisiaj wymaga inwestycji w nowoczesne kompetencje, akceptację odmienności, rozwój kapitału intelektualnego, innowacyjność w relacjach między biznesem, nauką i kulturą… … Potrzeba urzeczywistniania aspiracji motywuje do wysiłku, lecz także – dzięki mobilnym technologiom współczesnego świata – do współpracy, wymiany informacji, osiągania celów dzięki spożytkowaniu wiedzy i umiejętności innych. .. … Obecnie podkreśla się nie tylko potrzebę uczenia się przez całe życie (life-long learning), ale również potrzebę uczenia się we wszystkich rolach życiowych (life-wide learning)… … O innowacyjności polskiej gospodarki w 2030 r. zadecyduje obecna efektywność systemu edukacyjnego… Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Talenty w polskich szkołach nie będą się rozwijać, jeśli Jednym z kierunków reform oświaty musi być indywidualizacja procesu nauczania przy zachowaniu wysokich standardów co do oczekiwanych efektów nauczania. W tym kierunku idzie reforma związana z wprowadzaniem podstawy programowej. Małe zróżnicowanie oferty edukacyjnej w ramach systemu, szkoły i klasy ogranicza jednak możliwość dopasowania sposobu i programu uczenia do potrzeb i talentów ucznia. Jeden model szkoły, jeden sposób nauczania dla wszystkich powoduje, że szkoła nie jest dobra dla nikogo. Kończą się czasy „masowego” kształcenia dzieci według jednego programu, dzieci są zbyt cennym zasobem, żeby nie poświęcać im więcej uwagi osobiście, a nie „klasowo”. Talenty w polskich szkołach nie będą się rozwijać, jeśli nie zostaną wprowadzone systemowe rozwiązania, które pozwolą szkołom regularnie i w jednolity sposób monitorować osiągnięcia każdego ucznia. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Wyniki PISA z 2009 r. wskazują na to, iż najsłabszą stroną polskich uczniów jest niski poziom umiejętności rozwiązywania złożonych problemów , umiejętności pracy zespołowej oraz umiejętności planowania i oceniania pracy własnej. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (rozporządzenie zostało opublikowane w Dzienniku Ustaw z dnia 15 stycznia 2009 r. Nr 4, poz. 17) Załącznik 4 PODSTAWA PROGRAMOWA KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO DLA GIMNAZJÓW I SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH, KTÓRYCH UKOŃCZENIE UMOŻLIWIA UZYSKANIE ŚWIADECTWA DOJRZAŁOŚCI PO ZDANIU EGZAMINU MATURALNEGO Celem kształcenia ogólnego na III i IV etapie edukacyjnym jest: 1) przyswojenie przez uczniów określonego zasobu wiadomości na temat faktów, zasad, teorii i praktyk; 2) zdobycie przez uczniów umiejętności wykorzystania posiadanych wiadomości podczas wykonywania zadań i rozwiązywania problemów; 3) kształtowanie u uczniów postaw warunkujących sprawne i odpowiedzialne funkcjonowanie we współczesnym świecie. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Do najważniejszych umiejętności zdobywanych przez ucznia w trakcie kształcenia ogólnego na III i IV etapie edukacyjnym należą: 1) czytanie – umiejętność rozumienia, wykorzystywania i refleksyjnego przetwarzania tekstów, w tym tekstów kultury, prowadząca do osiągnięcia własnych celów, rozwoju osobowego oraz aktywnego uczestnictwa w życiu społeczeństwa; 2) myślenie matematyczne – umiejętność wykorzystania narzędzi matematyki w życiu codziennym oraz formułowania sądów opartych na rozumowaniu matematycznym; 3) myślenie naukowe – umiejętność wykorzystania wiedzy o charakterze naukowym do identyfikowania i rozwiązywania problemów, a także formułowania wniosków opartych na obserwacjach empirycznych dotyczących przyrody i społeczeństwa; 4) umiejętność komunikowania się w języku ojczystym i w językach obcych, zarówno w mowie, jak i w piśmie; 5) umiejętność sprawnego posługiwania się nowoczesnymi technologiami informacyjno -komunikacyjnymi; 6) umiejętność wyszukiwania, selekcjonowania i krytycznej analizy informacji; 7) umiejętność rozpoznawania własnych potrzeb edukacyjnych oraz uczenia się; 8) umiejętność pracy zespołowej. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 sierpnia 2010 r Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz.U.156 poz. 1046) § 21a. 1. Uczniowie gimnazjum biorą udział w realizacji projektu edukacyjnego. 2. Projekt edukacyjny jest zespołowym, planowym działaniem uczniów, mającym na celu rozwiązanie konkretnego problemu, z zastosowaniem różnorodnych metod. 3. Zakres tematyczny projektu edukacyjnego może dotyczyć wybranych treści nauczania określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla gimnazjów lub wykraczać poza te treści. 4. Projekt edukacyjny jest realizowany przez zespół uczniów pod opieką nauczyciela i obejmuje następujące działania: 1) wybranie tematu projektu edukacyjnego; 2) określenie celów projektu edukacyjnego i zaplanowanie etapów jego realizacji; 3) wykonanie zaplanowanych działań; 4) publiczne przedstawienie rezultatów projektu edukacyjnego. [...] 6. Kryteria oceniania zachowania ucznia gimnazjum zawarte w ocenianiu wewnątrzszkolnym uwzględniają udział ucznia w realizacji projektu edukacyjnego. 8. Informacje o udziale ucznia w realizacji projektu edukacyjnego oraz temat projektu edukacyjnego wpisuje się na świadectwie ukończenia gimnazjum. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Strategia rozwoju województwa mazowieckiego do roku 2020 zakłada, m.in. „ wdrażanie innowacyjnych rozwiązań i metod nauczania w różnych formach, przeciwdziałanie marginalizacji oświaty i dostępu do różnych form doskonalenia dorosłych w małych miastach i na wsi , objęcie systemem kształcenia ustawicznego nauczycieli oraz doskonalenie ich poprzez różne formy kształcenia”. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Dlaczego projekt edukacyjny? Prowadzona przez Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli w 2010 r. ewaluacja wewnętrznych form doskonalących (badaniem objęto 8682 nauczycieli) wykazała pilną potrzebę doskonalenia warsztatu pracy nauczycieli w zakresie umiejętności pisania projektów edukacyjnych, ich wdrażania, oceniania efektów realizacji zadań projektowych, a także umiejętności promocji i upowszechniania ich w środowisku edukacyjnym i lokalnym. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Cel główny projektu Wzrost kompetencji zawodowych nauczycieli w zakresie pracy metodą projektu edukacyjnego uwzględniającego innowacyjne rozwiązania metodyczne w gimnazjach małych miast i wsi województwa mazowieckiego. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

i wsi w każdym z 7 rejonów działania MSCDN. Adresaci projektu Projekt jest skierowany do 500 nauczycieli różnych przedmiotów z 60 mazowieckich gimnazjów z małych miast i wsi w każdym z 7 rejonów działania MSCDN. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Etapy realizacji Projektu 1 Etapy realizacji Projektu 1.Przygotowanie organizacyjne i programowe, promocja projektu. październik 2011 r. – styczeń/luty 2012 r. Zatrudnienie personelu projektu. Przygotowanie programu doskonalenia w projekcie. Przygotowanie planu i projektu ewaluacji programu. Organizacja i przeprowadzenie rekrutacji uczestników do projektu. Zawarcie kontraktów z uczestnikami projektu. Analiza potrzeb, oczekiwań i barier uczestników projektu. Organizacja konferencji inaugurujących projekt. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Organizacja i prowadzenie kursu doskonalącego stacjonarnego. 2. Przygotowanie merytoryczne nauczycieli do pracy metodą projektu edukacyjnego uwzględniającego innowacyjne rozwiązania metodyczne marzec 2012 r. – czerwiec 2012 r. Organizacja i prowadzenie kursu doskonalącego stacjonarnego. Organizacja i prowadzenie kursu on-line na platformie e-MaLiNaS. Wizyty monitorujące. Przeprowadzenie ewaluacji kursów doskonalących. Fora dyskusyjne na platformie e-MaLiNaS. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Realizacja wizyt monitorujących. 3. Praktyka w projekcie – wspieranie nauczycieli we wdrażaniu projektów edukacyjnych w gimnazjum rok szkolny 2012/2013 Organizacja i prowadzenie seminariów: -wdrażające, -problemowe, -podsumowujące. Realizacja wizyt monitorujących. Organizacja i prowadzenie zajęć przez uczestników projektu w macierzystych gimnazjach w ramach przygotowanych projektów edukacyjnych i scenariuszy (20 h przez jednego nauczyciela). Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Organizacja konferencji upowszechniającej rezultaty projektu. 4. Upowszechnianie rezultatów projektu w środowisku lokalnym. wrzesień 2013 r. – grudzień 2013 r. Organizacja konferencji upowszechniającej rezultaty projektu. Opracowanie, wydanie, dystrybucja publikacji zawierającej wypracowane przez nauczycieli projekty edukacyjne ze scenariuszami zajęć. Informacje upowszechniające projekt na stronie internetowej. Raport z ewaluacji projektu, wnioski, rekomendacje. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Rekrutacja nauczycieli do projektu 2 listopada 2011 r Rekrutacja nauczycieli do projektu 2 listopada 2011 r. –12 stycznia 2012 r. Przyjmowanie zgłoszeń nauczycieli przez Kierowników Rejonowych projektu w 6 Wydziałach MSCDN (Radom, Siedlce, Ostrołęka, Płock, Ciechanów, Warszawa z Mińskiem Maz.). Kwalifikowanie do udziału w projekcie przez komisję kwalifikacyjno-rekrutacyjną powołaną w biurze projektu. Sporządzenie list zakwalifikowanych nauczycieli i podanie ich do publicznej wiadomości poprzez umieszczenie na stronie internetowej projektu. Potwierdzenie chęci udziału przez nauczyciela – podpisanie deklaracji uczestnictwa w projekcie Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Wyniki rekrutacji Wydział Planowana rekrutacja zgodnie z wnioskiem Rekrutacja na podstawie protokołu Komisji Rekrutacyjnej l. szkół Liczba osób, w tym: ogółem Kobiety Mężczyźni Ciechanów 9 75 65 10 76 64 12 Ostrołęka 8 50 41 7 71 61 Płock 11 80 70 Radom 100 87 13 102 85 17 Siedlce 121 98 23 Warszawa i Mińsk 15 53 51 2 Razem 60 500 430 63 503 429 74 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Formy doskonalenia Wychodząc naprzeciw zróżnicowanym potrzebom i oczekiwaniom nauczycieli projekt uwzględnia różnorodne formy doskonalenia zawodowego, takie jak: konferencje, seminaria, kursy stacjonarne i on-line.   Wymienione formy doskonalenia uwzględniają w swoich treściach nowoczesne metody pracy z uczniami, ze szczególnym uwzględnieniem metody projektu edukacyjnego. W treściach merytorycznych autorzy programu położyli szczególny nacisk na:   - kompetencje nauczyciela pracującego metodą projektu, często stającego się kreatorem sukcesu ucznia, - wsparcie uczestników Projektu na wszystkich etapach doskonalenia zawodowego, - możliwości wymiany doświadczeń w zakresie realizacji projektów edukacyjnych w szkołach. Materiał merytoryczny doskonalenia dobrano kierując się przede wszystkim jego przydatnością w pracy nauczyciela gimnazjum. Poszczególne formy doskonalenia przewidziane w Projekcie są zaplanowane tak, aby zapewnić uczestnikom maksymalny przyrost wiedzy i kompetencji. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Tematyka form doskonalenia przewidzianych w projekcie Konferencja inaugurująca – 5h NAUCZYCIEL JAKO WSPÓŁTWÓRCA SUKCESU UCZNIA Kurs doskonalący stacjonarny - 25 h KOMPETENCJE LIDERA NAUCZANIA SUKCESU Moduły : Projekt edukacyjny 10 h Nauczanie problemowe 2 h Ocenianie kształtujące 5 h TOC (Theory of Constraction ) 5 h Techniki treningu twórczości 3 h Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Kurs on - line - 15 h WIEDZA W DZIAŁANIU CZYLI JAK SKUTECZNIE PRACOWAĆ METODĄ PROJEKTU W GIMNAZJUM Moduły: Specyfika projektu edukacyjnego uwzględniająca uwarunkowania gimnazjum 5h Budowanie motywacji i ocenianie podczas projektu 5h Prezentacja projektu i ocena końcowa 5h Seminarium wdrażające - 5h   UMIEJĘTNOŚCI INTERPERSONALNE LIDERA W PRACY Z GRUPĄ Seminarium problemowe I - 5 h EFEKTYWNE ZARZĄDZANIE PROJEKTEM Seminarium problemowe II - 5 h MONITORING, EWALUACJA I OCENIANIE W PROJEKCIE EDUKACYJNYM Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Seminarium podsumowujące - 5h Seminarium podsumowujące - 5h PROJEKT EDUKACYJNY A PROMOCJA SZKOŁY Konferencja podsumowująca - 5h  PROJEKT EDUKACYJNY - STRATEGIA NA MIARĘ CZASÓW     Mamy nadzieję, że ten program doskonalenia, będący integralną częścią projektu "Mazowieccy Liderzy Nauczania Sukcesu”, zapewni wzrost kompetencji zawodowych nauczycieli gimnazjów na Mazowszu i uczyni ich rzeczywistymi liderami nauczania sukcesu. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Strona internetowa Projektu www.mazowieccyliderzy.pl Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Dziękuję za uwagę Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Projekt Systemowy Mazowieccy Liderzy Nauczania Sukcesu Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Warszawie ul. Solec 57, 00-424 Warszawa tel. /22/ 629-60-21/22/23; fax /22/ 628-55-91 www.mazowieccyliderzy.pl; email: biuro@mazowieccyliderzy.pl Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego