Podjęte działania: Miasto w maju 2004 roku we współpracy z Wydziałem Architektury Politechniki Gdańskiej zorganizowało konkurs dla studentów, w którym.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Miejski Obszar Funkcjonalny
Advertisements

Brama Miasta Konferencja Prasowa, 11 marca 2013.
Paweł Klimowicz Przewodniczący Rady Miasta Krakowa Inwestycje Metropolitalne w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym Krakowa Kraków, 2007.
Konkurs Samorządowy Lider Zarządzania
Zmiana Planu zagospodarowania przestrzennego Województwa Lubuskiego
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Prezentacja projektu:
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II wraz
Przygotowanie Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój
ROZBUDOWA UKŁADU DROGOWEGO ŁĄCZĄCEGO MIELECKIE DZIELNICE PRZEMYSŁOWE Z REGIONEM PROGRAM ZPORR.
ROZBUDOWA UKŁADU DROGOWEGO ŁĄCZĄCEGO MIELECKIE DZIELNICE PRZEMYSŁOWE Z REGIONEM.
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
1 Przygotowania do EURO 2012 – stadiony i infrastruktura sportowa Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego 29 maja 2007.
1 Przygotowania do EURO 2012 – projekty miękkie i systemowe Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego 29 maja 2007.
Informacja dotycząca pierwszych miesięcy wdrażania Priorytetu VII Promocja integracji społecznej. Wiesława Przybysz Dyrektor Regionalnego Ośrodka Polityki.
Od pomysłu do realizacji projektu - procedury. 2. Jakie są źródła finansowania naszego projektu?
INWESTYCJE KOMUNIKACYJNE I Konferencja
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r.1 INFRASTRUKTURA DROGOWA Szkolenie dla beneficjentów Regionalnego Programu Operacyjnego.
AKTUALIZACJA STRATEGII ROZWOJU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY WOJEWODZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA Toruń,
Skoro nie wiesz dokąd zmierzasz Nigdy tam nie dojdziesz Konwent zrzeszenia Prezydentów, Burmistrzów i Wójtów Województwa Lubuskiego Pogorzelica
1 OPINIA WOJEWODY DOLNOŚLĄSKIEGO w sprawie zgodności Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego z celami Strategii Rozwoju Kraju 2007.
Wykorzystanie aktywności środowisk naukowych(rozwój gospodarczy i społeczny województw), Wspieranie działań społecznych i gospodarczych na rzecz integracji.
Spotkanie Burmistrza Czechowic-Dziedzic z Przedsiębiorcami INWESTYCJE REALIZOWANE I PRZYGOTOWYWANE DO REALIZACJI GMINY CZECHOWICE-DZIEDZICE - PRZEDSIĘWZIĘCIA.
Koncepcja programowo - przestrzenna terenów położonych przy ulicach: Grudziądzka, Polna, Ugory.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Rozw ó j Polski Wschodniej. 2 października 2007 r. komisarz ds. polityki regionalnej Danuta Hübner podpisała decyzję Komisji Europejskiej przyjmującą
CO, GDZIE, JAK ? czyli przewodnik w sieci procedur dotyczących
1 I spotkanie Lokalnego Forum Planowania Strategicznego 6 listopada 2007 rok.
D o l n o ś l ą s k i e B i u r o G e o d e z j i
Projekt p.n. Rewitalizacja centrum Lęborka współfinansowany jest z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Program pilotażowy w województwie kujawsko-pomorskim PODSTAWOWE ZAŁOŻENIA I EFEKTY REALIZACJI PROGRAMU Michał Majcherek - Kierownik Projektu Pracodawcy.
Szpital Specjalistyczny im. J. K. Łukowicza w Chojnicach
POGŁĘBIANIE WSPÓŁPRACY W ZAKRESIE OŚWIATY – WARSZTATY DLA NAUCZYCIELI, KONKURS WIEDZY DLA UCZNIÓW.
„Budowa Szlaku Żurawiego wokół Jeziora Wolsztyńskiego służącego promocji obszarów chronionych w Gminie Wolsztyn” Projekt nr RPWP /08.
RAPORT KOŃCOWY Działanie 4.2. Rozwój usług i aplikacji dla ludności
Przebudowa torowisk TRAMWAJOWych wraz z siecią trakcyjną w Szczecinie w ciągu komunikacyjnym na odcinku od ul. Energetyków poprzez ul. Gdańską, do.
Regionalny Inkubator Przedsiębiorczości ul. Zamkowa Strzelce Opolskie tel
WYKORZYSTANIE ŚRODKÓW POZABUDŻETOWYCH W GMINIE WOLSZTYN Robert Papierowski Wolsztyn, r.
„Jessica w zachodniopomorskim – dotychczasowe doświadczenia” Robert Michalski Warszawa, r.
POIS /10-00 „Rozwój szybkiej kolei miejskiej w Trójmieście”
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
Inicjatywa JESSICA – pierwsze doświadczenia z perspektywy regionalnej
WZGÓRZE ZAMKOWE W DZIERZGONIU
Projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
Konferencja podsumowująca projekt „Rozbudowa infrastruktury sanitarnej w południowej i wschodniej części aglomeracji Chojnice” Chojnice, dn
„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych – realizacja w 2015 roku
I warsztaty eksperckie SUiKZP ROZWÓJ UKŁADU TRANSPORTOWEGO GDAŃSKA I 4 września 2015 I.
Gmina-Miasto Koszalin Budowa i przebudowa dróg stanowiących zewnętrzny pierścień układu komunikacyjnego miasta Koszalin – I etap odcinek od ul. Gnieźnieńskiej.
Gdańsk, 29 maja 2015 PIERWSZE KONKURSY W REGIONALNYM PROGRAMIE OPERACYJNYM WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO NA LATA Regionalny Program Operacyjny dla.
Obwodnica Ostrowa Wielkopolskiego PARTNERSTWO SAMORZĄDOWO - RZĄDOWE Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Powiat Ostrowski.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu płockiego. Płock, 13 października 2009r.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego Priorytet 1 Gospodarka – Innowacje - Technologie Działanie 1.2 Innowacje i transfer technologii.
1 Zmiana nr 2 studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Gniew CEL PREZENTACJI: CEL PREZENTACJI: PRZEDSTAWIENIE PROJEKTU.
BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM „BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM” GMINA MIASTO SZCZECIN.
Gdańsk, kwiecień 2008 GDAŃSKA INFRASTRUKTURA SPOŁECZNA Sp. z o.o.
Biuro Konsultingowe „ADVISER” zaprasza Państwa do zapoznania się z możliwościami dofinansowania przedsięwzięć w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny.
Stan wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Instytucja Zarządzająca Regionalny Program Operacyjny.
9.3. Regionalna infrastruktura drogowa Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Maria Wasiak – mocne wsparcie dla Bydgoszczy Urząd Miasta Bydgoszczy
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
Gospodarcze efekty EURO 2012 dla Gdańska i regionu pomorskiego dr Bohdan Wyżnikiewicz Gdańsk, 9 stycznia 2008 r.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
Strategia ZIT Obszaru Metropolitalnego Gdańsk–Gdynia–Sopot do 2020 roku Komitet Monitorujący Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na.
Zadania Gminy Miasta Koszalin zrealizowane w ramach projektu:
ZGODNIE Z UZYSKANĄ INFORMACJĄ NIE, PROJEKT MPZP. JEST W OPRACOWANIU
Umowy w ramach konkursu dla działania 10
Umowy w ramach konkursu dla działania 10
Proponowane zmiany RPO WP – informacja dla Komitetu Monitorującego
Zapis prezentacji:

Podjęte działania: Miasto w maju 2004 roku we współpracy z Wydziałem Architektury Politechniki Gdańskiej zorganizowało konkurs dla studentów, w którym młodzi architekci mogli pokazać swoja wizje rozbudowy terenów przydworcowych. W styczniu 2005 roku uchwalono miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dający podwaliny prawne do prac projektowych. W tym samym roku Urząd Miejski w Tczewie wraz z Politechniką Gdańską zorganizował ogólnopolski konkurs architektoniczny pt. Węzeł integracyjny w Tczewie na opracowanie koncepcji urbanistyczno – architektonicznej rejonu dworca kolejowego w Tczewie. Przedmiotem konkursu było sporządzenie wielobranżowej koncepcji programowo – przestrzennej dla rejonu dworca kolejowego w Tczewie W grudniu 2005 r. rozstrzygnięto konkurs, ogłaszając 3 równorzędne III miejsca. W styczniu 2006 r. odbyła się w Tczewie konferencja Dworzec kolejowy w strukturze miasta – nowe szanse. Od marca do czerwca 2006 r. odbywały się spotkania autorów prac konkursowych, członków sądu konkursowego, ekspertów oraz operatorów komunikacyjnych, PKP i Poczty S.A. Uzyskano koncepcję organizacji ruchu, a przy współudziale Radnych Rady Miejskiej przyjęto ostateczną koncepcję zagospodarowania otoczenia dworca PKP w Tczewie. W październiku 2006 r. przeprowadzono przetarg na wykonanie dokumentacji budowlanej, który wygrało Biuro Projektowo – Inżynieryjne Redan Sp. z o.o. ze Szczecina.

W wyniku przeprowadzonego przetargów nieograniczonych wyłoniono wykonawców zadania – w przypadku nadzoru inwestycyjnego i pełnienia roli Kierownika Projektu w imieniu inwestora podpisano umowę z Przedsiębiorstwem Usług Inwestycyjno-Projektowych w Tczewie, wykonawcą robót była Firma Dekpol Sp. z o.o. z Pinczyna. Należy podkreślić, że miasto Tczew z tytułu jakości przeprowadzonego postępowania na wyłonienie wykonawcy robót budowlano- montażowych tego przedsięwzięcia uzyskało wyróżnienie w konkursie Kryształy Przetargów Publicznych 2012 w kategorii: Inwestycje wpływające na poprawę funkcjonowania infrastruktury drogowo- komunikacyjnej. Realizacja zadania trwała od czerwca 2010 r. do lutego 2012 r., bez przekroczenia terminów umownych, w sposób bardzo sprawny i dobrze zorganizowany. Było to o tyle istotne, że placem budowy był obszar ponad 5 hektarów w centralnej części miasta, newralgicznej komunikacyjnie, gdzie należało elastycznie reagować na udrażnianie ciągłego ruchu pieszego do dworca PKP, ponadto pozostający pod presją obserwacji mieszkańców.

Środki własne Gminy Miejskiej Tczew, dzięki skutecznemu aplikowaniu do Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego w maju 2009 r. zostały wzmocnione dotacją Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego. Wniosek odnosił się do Priorytetu 4 Programu: Regionalny system transportowy, działanie 4.3.: Rozwój i poprawa dostępności węzłów transportowych. Finansowanie projektu Budowa infrastruktury transportowego węzła integracyjnego w Tczewie przedstawiało się następująco: Wartość projektu: zł Wartość kwalifikowalna: zł Wartość niekwalifikowalna: zł Wartość dofinansowania: zł Skąd miasto miało na to pieniądze? I ile to kosztowało?

Otwarcie węzła nastąpiło 14 lutego 2012 r. Symboliczną wstęgę przeciął Marszałek Województwa Pan Mieczysław Struk, podkreślając w swoim wystąpieniu wysoką ocenę dla projektu na etapie konkursu RPO WP, wrażenie efektu już wykonanej inwestycji i jej znaczenie dla regionu.