„Jestem ze wsi – to mi nie przeszkodzi w odniesieniu sukcesu !”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Twórcza gmina – warsztaty muzyczne i fotograficzne w Żuławskim Ośrodku Kultury i Sportu w Cedrach Wielkich r. Projekt realizowany w ramach Osi 4 Leader.
Advertisements

Zrealizowane działania w ramach OTK sprawozdanie 2010
1. o mnie 2. Moja oferta – koła zainteresowań
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Człowiek – najlepsza inwestycja Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Mała gmina - wielkie perspektywy!
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
Nie wszyscy mamy te same zdolności, ale wszyscy powinniśmy mieć te same możliwości, aby swe zdolności rozwijać John. F. Kennedy.
Program operacyjny CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA.
Warszawa -stolica Polski
Co to jest TIK?.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Kolegium Zakonu Pijarów
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt Nasz wspólny sukces był realizowany w Publicznym Gimnazjum nr 21 im. Marii Skłodowskiej – Curie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w.
Nauczyciele prowadzący zajęcia:
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI W PRZEBIECZANACH
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
„Człowiek jest wielki nie przez to, co posiada, lecz przez to, kim jest; nie przez to, co ma, lecz przez to, czym dzieli się z innymi.” ~Jan Paweł II.
Ideą koła fotograficznego jest: rozwijanie zainteresowań wychowanków SOSW w Dorohusku, utrwalanie wydarzeń związanych z życiem placówki, utrwalanie wizerunku.
KLUB MŁODEGO PODRÓŻNIKA zadanie stanowiące część projektu ROZWÓJ BEZ GRANIC realizowanego w ramach PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI W SZKOLE PODSTAWOWEJ.
3 Tablice interaktywne wraz z rzutnikami oraz laptopami. 2 pracownie komputerowe ( 10 i 20 stanowisk) oraz w najbliższym czasie sala na 15 stanowisk.
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
Usługi Integracji Społecznej na rzecz uczniów Gimnazjum w Korzeniewie.
NASZE DZIECI W NASZEJ SZKOLE
Szkoła Podstawowa nr 93 im. Tradycji Orła Białego we Wrocławiu
Wyjazd do Olsztyna Muzeum Przyrody Zamek w Olsztynie Planetarium
Wymiana polsko-niemiecka Dzień pierwszy Nasi niemieccy koledzy szczęśliwie przyjechali do Poznania Po rozpakowaniu się rozpoczęliśmy.
Realizacja programu rozwojowego
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Wymiana polsko-niemiecka
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków z Europejskiego Funduszu Społecznego „UCHRONIĆ OD ZAPOMNIENIA” Publiczne Gimnazjum im.
Kliknij ikonę, aby dodać obraz WARSZAWA ( r.) PREZENTACJĘ WYKONAŁY: Paulina Szmarowska, Adrianna Szwedzka.
Prezentacja projektu „Zapomniana historia - śladami Bitwy Przasnyskiej” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w Ramach Europejskiego Funduszu.
KINO Fotografie i grafiki: Fotolia.com.
Warszawa – Wycieczka Szkolna
MINI – ZIELONA SZKOŁA KLASA 2 b 5, 6 czerwca 2009 r.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
22-23 CZERWCA W programie wycieczki między innymi:
PROJEKT „AKCJA INFORMACJA” WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO, DZIAŁANIE 9.1 PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ.
RÓWNAMY SZANSE TWORZYMY MOŻLIWOSCI SP im. Ks. Jana Twardowskiego w Tylmanowej koordynator projektu Jadwiga Czajka.
WARSZTATY nr 2. Temat: Jak można żyć od 10 lat w zamkniętym ekosystemie.
Oferta edukacyjna na rok szkolny 2016/2017 Gimnazjum nr 6 w Rzeszowie.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
SPECJALNY OŚRODEK WYCHOWAWCZY ZGROMADZENIA SIÓSTR ŚW. ELŻBIETY.
Klasa dwujęzyczna Gimnazjum im. Jana Pawła II z oddziałami dwujęzycznymi w Gliniance.
Gimnazjum nr 37 nasze miejsce na ziemi. Adres naszej szkoły: ul. Jarosławska Łódź tel www:
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
Oferujemy następujące zajęcia pozalekcyjne: Zajęcia taneczne Koło teatralne Koło historyczne Koło przyrodnicze Koło matematyczne Koło języka.
Wizyta uczniów Gimnazjum nr 104 w TVP na ul. Woronicza.
Gimnazjum nr 37 nasze miejsce na ziemi. Adres naszej szkoły: ul. Jarosławska Łódź tel www:
Szkoła Podstawowa Nr Kraków ul. Bolesława Śmiałego 6 tel: (12) im Św. Benedykta z Nursji w Krakowie.
„Uczyć się, aby być” – podsumowanie projektu realizowanego w Zespole Szkół Zawodowych w Lidzbarku Warmińskim współfinansowanego przez Unię Europejską ze.
CO MOŻNA ZOBACZYĆ W WARSZAWIE Przygotowała i Opracowała Magda Białas.
Konferencja współfinansowana z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 1 Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa na terenie Powiatu.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
ERA SZKOLNEGO KOMPUTERA!
Młodzi i zwariowani.
Szkoła Podstawowa nr 138 im. Leopolda Staffa w Łodzi
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Projekt „Od Technika do Europejczyka
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Szkoła Podstawowa nr 1 Twórcze umysły im. Wojska Polskiego w Żywcu
Zapis prezentacji:

„Jestem ze wsi – to mi nie przeszkodzi w odniesieniu sukcesu !” W roku szkolnym 2008/2009 Gimnazjum nr 3 w Ochotnicy Górnej uczestniczyło w realizacji Gminnego Projektu „ Jestem ze wsi – to nie przeszkodzi mi w odniesieniu sukcesu”

W roku szkolnym 2008/2009 Gimnazjum nr 3 w Ochotnicy Górnej uczestniczyło w realizacji gminnego projektu „Jestem ze wsi - to mi nie przeszkodzi w odniesieniu sukcesu !”

Projekt współfinansowany był przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego

W ramach projektu w Gimnazjum nr 3 prowadzono następujące zajęcia: Zajęcia dla uczniów z problemami w nauce. Warsztaty z języka angielskiego. Warsztaty matematyczne z elementami origami. Warsztaty fizyczno – astronomiczne. Warsztaty przyrodnicze. Warsztaty informatyczne. Koło szachowe. Warsztaty pn. „Klub młodego przedsiębiorcy”. Zajęcia z doradcą zawodowym. Zajęcia sportowe. Wycieczka do Warszawy. Wycieczka do Krakowa.

Przeprowadzono 306 godzin zajęć pozalekcyjnych, które rozwijały nasze zainteresowania, kształciły nowe umiejętności i umożliwiały uzupełnianie zaległości

Do prowadzenia zajęć zakupiono nowoczesny sprzęt i materiały biurowe za łączną kwotę 13500 zł

Warsztaty przyrodnicze Zajęcia terenowe były doskonałą okazją do prowadzenia samodzielnych obserwacji oraz zbiórki materiałów do zielnika

Wykonanie zielnika, a nawet spreparowanie i etykietowanie owadów to zadanie w sam raz dla grupy naszych przyrodników

W trakcie robienia zielnika

Poszerzanie wiadomości i umiejętności przyrodniczych odbywało się z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, programów komputerowych, Internetu

Warsztaty informatyczne to czas doskonalenia umiejętności pracy z komputerem.

Dzięki zakupionej z projektu kamerze członkowie tych warsztatów nagrywali filmy z wycieczek i uroczystości szkolnych ucząc się jej obsługi

Program do obróbki filmów „Pinnacle Studio” zakupiony również w ramach realizacji projektu posłużył do nagrania pamiątkowych filmów. Nasze koleżanki na warsztatach informatycznych obrabiały komputerowo nagrane materiały: dodawały efekty dźwiękowe (podkład muzyczny), napisy z wyszczególnieniem zwiedzanych miejsc, napisy końcowe.

Można obejrzeć cztery filmy zmontowane przez członków warsztatów informatycznych: 1. „Sen na jawie o Warszawie” 2. „ Magiczny Kraków” 3.” Terne Ciawe” – film z występu zespołu romskiego w naszej szkole 4.”Opłatek” –film z uroczystości opłatkowej

Warsztaty matematyczne z wykorzystaniem orgiami to doskonały sposób na wzbogacania wiedzy matematycznej z geometrii płaskiej i przestrzennej, rozwijanie naszych zainteresowań i aktywizowanie nas w procesie dydaktycznym.

Sztukę orgiami wykorzystywaliśmy do rozwijania wyobraźni przestrzennej i logicznego myślenia .

W trakcie zajęć poznawaliśmy nowe metody wykonywania różnych ozdób z papieru. Uczyliśmy się robić kartki i stroiki świąteczne, kwiaty, plakaty, …

Miło popatrzyć na efekty naszej pracy

Zajęcia Koła Szachowego wpływały pozytywnie na uatrakcyjnianie zajęć z przedmiotów ścisłych i rozwijanie umiejętności logicznego myślenia

W trakcie zajęć uczniowie poznawali podstawowe wiadomości i umiejętności z zakresu gry w szachy

Zajęcia promowały alternatywne formy spędzania wolnego czasu

Na warsztatach fizyczno – astronomicznych mogliśmy „pobujać w obłokach”: rozmawialiśmy o układzie słonecznym, poznawaliśmy podstawowe Gwiazdozbiory, prowadziliśmy obserwację faz księżyca,

Chłopcy zbudowali własny poduszkowiec – pojazd poruszający się na poduszce powietrznej zrobionej z folii.

Członkowie „Klubu młodego przedsiębiorcy” poznawali pojęcia ekonomiczne takie jak: marketing, inflacja, popyt, podaż …

Uczyli się obsługiwać nowoczesny sprzęt: laptop, aparat cyfrowy, kamerę, rzutnik, …

Na zajęciach sportowych miło spędzaliśmy wolny czas.

Uczestniczki tych zajęć ćwiczyły elementy układów tanecznych do muzyki młodzieżowej, elementy tańca romskiego oraz gry grupowe

Wyćwiczone układy taneczne mogliśmy podziwiać na zebraniach z rodzicami i uroczystościach szkolnych

Wspólne gry i zabawy integrowały naszą grupę, uczyły współdziałania i dały możliwość atrakcyjnego spędzania wolnego czasu.

Warsztaty i zajęcia prowadzono ciekawymi metodami pracy, które rozbudzały motywację i podnosiły wiarę we własne możliwości

Doradztwo zawodowe W ramach projektu odbyły się dwa spotkania uczniów klas trzecich z przedstawicielami Powiatowego Urzędu Pracy. Uczniowie pod kierunkiem prowadzących zajęcia wypełniali autotesty dotyczące ich zainteresowań i preferencji zawodowych, a następnie analizowali je. Omawiali również aktualną sytuację na rynku pracy.

W czasie zajęć z doradcami zawodowymi:

Wyjazdy studyjne były atrakcyjną formą zdobywania wiedzy, podnoszenia poziomu kulturalnego i społecznego, ale i wypoczynku.

29 września wyjechaliśmy na pięciodniową wycieczkę do Warszawy

Pod opieką dwóch przewodniczek zwiedziliśmy najważniejsze miejsca naszej Stolicy : Zamek Królewski Budynek Sejmu i Senatu Pałac Kultury i Nauki Park Łazienkowski Pałac w Wilanowie Gmach Telewizji Polskiej Muzea Stare Miasto

Zwiedzanie Pałacu w Wilanowie połączone było z pięknymi lekcjami historii, o polskim patriotyzmie i patriotach

Zamek Królewski - pomnik historii i kultury narodowej polaków ,jego apartamenty, zgromadzone dzieła sztuki, zabytkowe meble, rzeźby wywarły na nas wielkie wrażenie

Pałac na wodzie w Parku Łazienkowskim – letnia rezydencja króla Stanisława Augusta Poniatowskiego – tutaj mieliśmy kolejną lekcję historii Polski

Zwiedzając Stare Miasto zobaczyliśmy Barbakan, mury obronne, pomnik Małego Powstańca, … Przy syrence na Starym Mieście Przy pomniku Małego Powstańca

Nasze przewodniczki nie zapomniały o żadnym ważnym dla polaków miejscu w Warszawie Przy pomniku Powstania Warszawskiego Pod pomnikiem Fryderyka Chopina

Przy Grobie nieznanego Żołnierza Przed pomnikiem Józefa Poniatowskiego Przy Grobie nieznanego Żołnierza

Podczas wycieczki po Sejmie przewodnicy przybliżyli nam historię polskiego parlamentu, wyjaśnili, jak funkcjonuje współczesny parlament, jak powstaje ustawa, zapoznali nas z codzienną pracą, obowiązkami i prawami parlamentarzystów

W budynku Sejmu

Zwiedziliśmy budynek Telewizji Polskiej, zobaczyliśmy gdzie i jak pracują gwiazdy telewizji. W studiu TVP Sport mogliśmy zasiąść za stołem, gdzie prowadzone są programy sportowe. Przewodnik opowiedział nam, jak powstają programy telewizyjne, na czym polega praca w telewizji

Nasi koledzy mogli poczuć się jak prezenterzy telewizyjni.

W salach Muzeum Techniki zobaczyliśmy unikatowe zabytki techniki i kultury materialnej. Pokazywały one w sposób obrazowy rozwój techniki od jej odległych początków do czasów współczesnych

W czasie lekcji nt. historii transportu mogliśmy obejrzeć ciekawe modele pojazdów od najdawniejszych czasów. Pracownik muzeum bardzo interesująco opowiadał o kolejnych pojazdach, odpowiadał na nurtujące nas pytania

W Muzeum Powstania Warszawskiego mogliśmy zobaczyć wiele zdjęć z czasów powstania, eksponatów, modeli samolotów, broni, wozów bojowych, pocztę powstańczą ….

Podzieleni na małe grupy przeszliśmy wraz z przewodnikami przez „żywą historię” pełną eksponatów, odgłosów powstańczych typu: wybuch bomby, nalot, syreny alarmowe

W Muzeum Narodowym uczestniczyliśmy w lekcjach muzealnych: 1 W Muzeum Narodowym uczestniczyliśmy w lekcjach muzealnych: 1. Pomóż swemu oku 2. Oświecenie – romantyzm 3. Świat mitów 4. Polskie malarstwo historyczne

W czasie lekcji rozwijaliśmy umiejętność patrzenia na dzieła sztuki W czasie lekcji rozwijaliśmy umiejętność patrzenia na dzieła sztuki. Poznaliśmy najważniejsze grupy tematyczne: pejzaż, martwa natura, portret, sceny historyczne oraz różne sposoby interpretacji świata w obrazie.

Wielkim przeżyciem dla nas były spotkania z „gwiazdami” Wielkim przeżyciem dla nas były spotkania z „gwiazdami”. W kafejce budynku TVP spotkaliśmy Bożenę Stachura –aktorkę, którą oglądamy w serialu „M jak miłośc”

Jarosław Kret- dziennikarz z TVP1 nie dał się namówić na autograf, ale udało nam się sfotografować Martą Wierzbicką – aktorką serialu „Na wspólnej’

W Muzeum Powstania Warszawskiego spotkaliśmy Radosława Majdana – znanego sportowca

Wycieczka to także wspólne spacery, posiłki …..

Czas spędzony w autokarze, pamiątkowe fotografie – a to wszystko integrowało naszą grupę, tworząyło nowe przyjaźnie, ….

29 października 2008 pojechaliśmy na jednodniowa wycieczkę do Krakowa. Pierwszy punkt programu wycieczki to zwiedzanie Muzeum Inżynierii oraz udział w lekcjach muzealnych tej placówki.

W Muzeum Inżynierii braliśmyudział w wielu ciekawych doświadczeniach z dziedziny fizyki, przyrody, techniki.

Z przygotowanych materiałów samodzielnie budowaliśmy elektrofor i butelkę lejdejską

Budowaliśmy poduszkowce zdolne unieść jedną osobę Budowaliśmy poduszkowce zdolne unieść jedną osobę. Po wykonaniu poduszkowca mogliśmy na nim pojeździć – co wzbudziło wiele radości i satysfakcji z dobrze wykonanego zadania.

Kolejnym punktem wycieczki było oglądanie filmu w wersji trójwymiarowej pt. „DINOZAURY. GIGANTY PATAGONII”. Dzięki wykorzystaniu technologii trójwymiarowej mogliśmy przenieść się do świata tych wielkich stworzeń, zobaczyć jak one żyły.

Następnie w tym samym kinie IMAX oglądaliśmy filmową opowieść o życiu Jana Pawła II. O wielkim Polaku – Papieżu opowiadał jego wieloletni sekretarz, świadek najważniejszych wydarzeń wielkiego Pontyfikatu – kardynał Stanisław Dziwisz.

W wycieczce do Warszawy uczestniczyło 92 uczniów, w Krakowie było 98 uczniów naszej szkoły. Na wycieczki wydaliśmy 71.250 zł ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego

Dziękujemy za uwagę