Edytor XHTML EXE Katarzyna Wróbel RODNiIP WOM Rybnik 16.11.2009.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SCR 2008/2009 – informatyka rok 5. Edytor Wizualny - Agenda Przeznaczenie komponentu Funkcjonalność Opis działania.
Advertisements

Support.ebsco.com Przewodnik Mój folder EBSCOhost (My EBSCOhost) Przewodnik.
Stanisław Waberski, CKU Siedlce Kowno, 30 Marca 2011
Wspólne skoroszytów Wspólne użytkowanie skoroszytów Arkusze i skoroszyty Tworzenie nowego skoroszytu Obliczenia w skoroszytach Przeglądanie wzorów w skoroszytach.
SIECI KOMPUTEROWE (SieKom) PIOTR MAJCHER WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA I MARKETINGU W SOCHACZEWIE Zarządzanie.
Pierwsze kroki Otwórz przeglądarkę internetową
WITAM NA SZKOLENIU Porady na dziś i jutro.
Support.ebsco.com EBSCOhost Wyszukiwanie podstawowe dla Bibliotek akademickich Szkolenie.
WINDOWS 95 WYCINEK AUTOSTART TWORZENIE POWIĄZAŃ PLIKÓW Z APLIKACJAMI
Tworzenie nowej biblioteki
USŁUGA FTP 1. Definicja FTP. FTP (File Transfer Protocol, ang. protokół transmisji plików) jest protokołem typu klient-serwer, który umożliwia przesyłanie.
Dropbox.
SIEĆ P2P 1. Definicja sieci równouprawnionej. To taka sieć, która składa się z komputerów o takim samym priorytecie ważności, a każdy z nich może pełnić.
ADRESOWANIE WZGLĘDNE I BEZWZGLĘDNE Ćwiczenia
PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA
Mateusz Antonow. Tekst Obraz Galeria Media Kształty & linie Przyciski & menu Sklep Internetowy Ustawienia Społecznościowe Aplikacje 3. Dodaj.
Tworzenie nowych kont lokalnych i domenowych, oraz zarządzanie nimi
Dokumentacja do obsługi PWI (nowa wersja aplikacji)
Instrukcja USOS Rejestracja na zajęcia obieralne wersja by Marek Opacki.
Wprowadzenie do obsługi programu PowerPoint
ANNA BANIEWSKA SYLWIA FILUŚ
TWOJA STRONA WWW NA VGH.PL MINIPORADNIK.
Prezentacja i szkolenie
System rejestracji zawodników Polski Związek Judo 2006.
Instrukcja USOSweb Wersja: Opracował: Sebastian Sieńko Plany zajęć dodatkowych pracownika.
Korespondencja seryjna
Robimy własne notatki - Notatnik
Przeglądanie zasobów komputera - uruchamianie programów
Temat 2: Edytory HTML.
DZIEŁ Z KATALOGU PUBLIKACJI
mgr inż. Mariola Stróżyk
Tworzenie komiksu MS PowerPoint Beata Sanakiewicz.
Na pasku komunikatów kliknij przycisk Włącz edytowanie,
Ujarzmić Worda Agnieszka Terebus.
Przygotowanie elementów grafiki do tworzenia stron WWW
Wzorce slajdów programu microsoft powerpoint
Informatyka Poczta elektroniczna.
Korespondencja seryjna
Beata Sanakiewicz. Spis treści  Program MS FrontPage Program MS FrontPage  Pierwsze spotkanie Pierwsze spotkanie  Ustawienia witryny Ustawienia witryny.
Nieograniczone źródło informacji
Przewodnik Przewodnik Mój folder EBSCOhost (My EBSCOhost)
Jak stworzyć dyplom w programie Word
Smart Portal – podstawy użytkowania. W celu uruchomienia aplikacji Smart Portal, należy: -uruchomić nowe okno przeglądarki internetowej, -wpisać w pole.
PULPIT WINDOWS.
Visual Basic w Excelu - podstawy
prezentacja multimedialna
TOPSIM Management Challenge. Instalacja programu Instalacja przebiega standardowo (jak w przypadku każdego innego programu)
Beata Sanakiewicz. Spis treści  Łączenie dokumentów Łączenie dokumentów  Mechanizm OLE Mechanizm OLE  Obiekt osadzony Obiekt osadzony  Obiekt połączony.
Instrukcja obsługi portalu Informacyjno-Edukacyjnego Miasta Oleśnicy
1. Logowanie z usługą Active Directory. a) logowanie do domeny Windows 2003 Server odbywa się znacznie szybciej niż w poprzednich wersjach. b) nie ma odwołania.
Portal edukacyjny A.Ś. Zarz ą dzanie informacj ą w ś rodowisku Windows.
Beata Sanakiewicz. Spis treści  Pierwsze spotkanie Pierwsze spotkanie  Ustawienia witryny Ustawienia witryny  Tło strony Tło strony  Teksty na stronie.
Formatowanie dokumentów
POUFNE. Dystrybucja wyłącznie do partnerów objętych umową o zachowaniu poufności. Firma Microsoft nie udziela żadnych gwarancji, wyraźnych ani domniemanych.
© 2012 Microsoft Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dodawanie kontaktu Lista Kontakty upraszcza komunikację i umożliwia sprawdzenie statusu obecności.
Edytory tekstowe stron WWW
Operacje na plikach i folderach
Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage Informatyka.
Instalacja certyfikatu Dostęp do Rachunku przez Internet BS Pawłowice dla przeglądarki Mozilla Firefox.
Przewodnik Wprowadzenie do
Przewodnik Zastosowanie folderu Moje EBSCOhost
Microsoft® Office Word
EBSCOhost Mobile Przewodnik
Program naszych zajęć Zakres, który obejmują nasze kursy: – Podstawowa obsługa komputera – Obsługa przeglądarek i wyszukiwarek – Obsługa kont mailowych.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
 Cele operacyjne:  Uczeń:   doskonali:   · zasady tworzenia tabeli;  · sposoby formatowania tekstu w programie Word;  · umiejętność wyrównania.
Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage
Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania
Najważniejsze informacje dotyczące programu Sway.
Platforma LearningApps
Zapis prezentacji:

Edytor XHTML EXE Katarzyna Wróbel RODNiIP WOM Rybnik

Wprowadzenie Program eXe pozwala wykorzystać ogólnie dostępne, autoryzowane aplikacje Pozwala wykorzystać zasoby Internetu jako pomoc w tworzeniu przez nauczyciela zasobów e-learningowych Nie wymaga znajomości języka xhtml

Edytor EXE Jest prostym w obsłudze edytorem XHTML, który pozwala zapisać gotowy zasób jako stronę internetową Pozwala wyeksportować zasób do standardu SCORM (Standard Sharable Content Object Reference Model). SCORM jest to otwarty standard reprezentacji zasobów dydaktycznych, zapewniający możliwość przenoszenia zawartości dydaktycznej pomiędzy systemami rożnych producentów.

Pochodzenie programu Jest ściśle związane z producentem przeglądarki internetowej Firefox Aby program eXe działał poprawnie, powinna ona być zainstalowana i ustawiona jako domyślnaprzeglądarka.

Program można za darmo pozyskać z oficjalnego serwisu www projektu znajdują się tam instalacje dla kilku systemów operacyjnych.

Tworzenie zasobu Przykład konkretnego scenariusza lekcji języka angielskiego zawodowego Proces tworzenia zasobu dydaktycznego z wykorzystaniem większości dostępnych komponentów programu. Przerost formy nad treścią w scenariuszu lekcji jest celowy; W maksymalnym stopniu wykorzystać i jednocześnie zademonstrować opcje opisywanego programu.

Wybór odpowiedniego komponentu z menu po lewej stronie (zostaje on wstawiony domyślnie na koniec przygotowywanej pracy).

Komponent po wstawieniu otwiera się automatycznie do edycji i możemy wypełnić go treścią dydaktyczną. Kolejność komponentów oczywiście można dowolnie zmieniać, korzystając z szarych strzałek góra-dół.

Przebieg tworzenia zasobu Scenariusz lekcji języka angielskiego zawodowego Temat lekcji:

Po uruchomienu programu zmieniam nazwę Start na Road building wybierając z gornego menu opcję Zmień Nazwę. UWAGA – należy na bieżąco zapisywać plik, gdyż program podczas zamykania nie pyta się czy ma zapisać zmiany.

Następnie wstawiam komponent Co powinieneś już wiedzieć i wpisuję tam kilka definicji i określeń, ktore uczniowie powinni znać już z poprzednich lekcji. Każdy komponent po przygotowaniu zatwierdzamy przyciskiem, zawsze znajdującym się u dołu. Obok niego znajduje się ikonka, ktora służy do usunięcia edytowanego komponentu wraz z całą jego zawartością.

Po zatwierdzeniu wykonanego komponentu wygląda on tak:

Wstawiam kolejny komponent potrzebny mi do wykonania zasobu dydaktycznego - jest nim komponent Cel lekcji. W tym miejscu wypisuję głowne cele lekcji, czyli nowe wiadomości i umiejętności, Po wypisaniu celow znow zatwierdzamy edytowany komponent

Komponent po zatwierdzeniu

Następnie przydatny mi będzie komponent Zastanów się, ktory służy do zadania uczniowi pytania lub kilku pytań, nad ktorymi powinien się przez chwilę zastanowić, by przygotować się w ten sposob do lekcji. Uczeń po naciśnięciu przycisku Kliknij tutaj otrzyma stworzoną przeze mnie opinię zwrotną – tym razem w formie pytania nawiązującego do dalszej części zajęć.

Po zamknięciu edycji wygląda on tak :

Program umożliwia wstawienie artykułu z Wikipedii, bez kopiowania tekstu, czy linku do strony opisującej wybrane zagadnienie – wystarczy w odpowiednim polu wpisać szukane słowo, w tym wypadku Road building i odpowiedni skrypt znajdzie w Wikipedii i wyświetli cały artykuł na ten temat. Ważne, aby przed wpisaniem szukanego hasła, wybrać z rozwijalnego menu wersję językową, w jakiej artykuł ma być pobrany – w moim przypadku Artykuł angielskiej Wikipedii.

Podczas pracy z programem eXe należy mieć połączenie z siecią globalną, gdyż jest to konieczne, jeśli chcemy utworzyć komponent Artykuł z Wikipedii. Po załadowaniu artykułu z Internetu możemy go jeszcze zmodyfikować, a następnie zatwierdzić.

Teraz w budowanej przeze mnie lekcji chcę umieszczam Galerię obrazów. Po naciśnięciu przycisku Dodaj obrazy, wstawiam zdjęcia znajdujące się we wskazanym przeze mnie miejscu na dysku i program automatycznie tworzy miniaturki załadowanych obrazów. Miniaturki można opatrzyć stosownym opisem oraz dowolnie zmieniać ich kolejność.

Po zatwierdzeniu przygotowanej galerii, uczeń otrzymuje ją w takiej formie:

Po wybraniu przez ucznia dowolnego zdjęcia, pojawia się osobne okno, w ktorym można już przeglądać zdjęcia w powiększeniu.

Podsumowanie 1. Zalety. Program eXe nie jest skomplikowaną aplikacją, pracuje się z nim dość sprawnie, menu i dostępne komponenty są w miarę czytelnie skonstruowane. Do zalet można też zaliczyć bezbłędny mechanizm eksportu zasobu do standardu SCORM oraz strony internetowej. Interfejs edycji poszczególnych komponentów jest raczej przejrzysty i po wykonaniu kilku próbnych zasobów dydaktycznych użytkownika nie powinno nic zaskoczyć. Edytor tekstu jest standardowym edytorem, spotykanym często w portalach internetowych zbudowanych na bazie systemu zarządzania treściąi działa bez zarzutu.

2. Wady. Największą zmorą opisywanego programu jest to, czy w ogóle się pozwoliuruchomić. Często podczas pracy z eXe (w systemie Windows XP HE) po zamknięciu nie można było go powtornie uruchomić – konieczne było zamknięcie innych programów, wylogowanie się z systemu i ponowne załogowanie. Na poprawną pracę aplikacji ma rownież wpływ fakt zainstalowania i ustawienia jako domyślnej przeglądarki internetowej Firefox. Dużym mankamentem, który może być przyczyną frustracji użytkowników tworzących zasoby dydaktyczne jest brak zapytania przed zamknięciem programu o zapisanie zmian. Jeśli tworzony projekt zamkniemy bez uprzedniego świadomego zapisania zmian, stracimy całą wykonaną pracę; program nie zapyta nas czy chcesz zapisać zmiany? Nie wszyscy użytkownicy komputerów mają wyrobiony nawyk ręcznego, bieżącego zapisywania zmian… Program ma także problem z polskimi znakami diakrytycznymi – zarowno w treści wpisywanych tekstów, jak i w nazwach plików.