Narada Kierowników Higieny Komunalnej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
AKTUALIZACJA STANU PRAWNEGO W ZAKRESIE KONTROLI WYMOGÓW I KONTROLI IDENTYFIKACJI I REJESTRACJI ZWIERZĄT Puławy, ; r.;
Advertisements

Odbywanie stażu przez nauczyciela zatrudnionego w kilku szkołach.
POSTĘPOWANIE KONTROLNE
Wdrożenie Dyrektywy 98/83/EC
Zasady wyboru podręczników przez nauczycieli.
Podstawy prawne dla monitoringu jakości wody przeznaczonej do spożycia
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
PRG Państwowy Rejestr Granic
Prawo administracyjne
Polityka społeczna m.st. Warszawy Biuro Polityki Społecznej Urzędu m.st. Warszawy 2011r.
Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu
Kontrole Konsultantów Wojewódzkich w różnych dziedzinach medycyny
USTAWA z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody
Projekt „Zapobieganie zakażeniom HCV”
Status SP ZOZ, a komercyjne usługi medyczne
WSPÓŁPRACA W ZAKRESIE NADZORU NAD WYROBAMI MEDYCZNYMI WPROWADZANYMI DO OBROTU I DO UŻYWANIA NA TERYTORIUM POLSKI Zgodnie z art ustawy z dnia 20 kwietnia.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 WIDEOKONFERENCJA RODN WOM w Częstochowie r.
KALENDARZ LEKARZA PRAKTYKA NA NAJBILŻSZE MIESIĄCE
UDZIAŁ WOJEWODY W PROCEDURZE ZWIĄZANEJ
SYSTEMY OCHRONY PRACY W POLSCE:
Prawodawstwo w zakresie gospodarki odpadami
PRAWNE I ETYCZNE ASPEKTY PSYCHOLOGII TRANSPORTU
Zasady prowadzenia innowacji pedagogicznych w szkołach/placówkach regulują:
Kuratorium Oświaty w Warszawie 1 Sześciolatek idzie do szkoły.
Nadzór i kontrola warunków pracy
PAŃSTWOWA INSPEKCJA SANITARNA
Warunki pracy osób niepełnosprawnych w świetle kontroli Państwowej Inspekcji Pracy przeprowadzonych w roku 2005 Warszawa. kwiecień 2006 r.
Departament Higieny Środowiska
Zadania Wydziału Kontrolno – Rozpoznawczego KM PSP m. st
Wykorzystanie dróg w sposób szczególny:
Narażenie zawodowe pracowników zatrudnionych przy zbieraniu i składowaniu odpadów komunalnych na negatywne skutki zdrowotne – studium przypadku choroby.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Szkolenie aktywu związkowego
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Polski Związek Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego
Podatki Vat.
Higiena produktów spożywczych pochodzenia zwierzęcego
EDUKACJA W ZAKRESIE UDZIELANIA PIERWSZEJ POMOCY W SZKOŁACH
Podstawowe akty prawne dotyczące zadań realizowanych dla cudzoziemców
Postępowanie administracyjne w zarządzaniu oświatą
Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004r. (Dz.U nr 22, poz. 169) w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w.
Założenia do projektu ustawy o czasie pracy maszynistów
OBOWIĄZKI ZARZĄDCÓW CMENTARZY PORADNIK Warszawa, listopad 2014 r.
Opolski Urząd Wojewódzki Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia WYNIKI I WNIOSKI Z KONTROLI podmiotów, realizujących zadania określone ustawą o przeciwdziałaniu.
Właściwość sądów administracyjnych
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
Dokumentacja Kierującego Działaniem Ratowniczym. Wszystkie jednostki ochrony przeciwpożarowej mają obowiązek posiadania na samochodach druków zgodnie.
Infrastruktura podmiotów leczniczych w województwie lubuskim
WOJEWÓDZKI INSPEKTORAT
NADZÓR STAROSTY NAD OŚRODKAMI SZKOLENIA KIEROWCÓW POWIAT GRODZKI TORUŃ
OCENA RYZYKA ZAWODOWEGO
LESZEK ZALEŚNY Zmiany w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty opublikowane po dniu 1 września 2015 r. Leszek.
WSPÓŁPRACA W ZAKRESIE OCHRONY LOTNISK. NOWE DOKTRYNY BEZPIECZEŃSTWA
Badania lekarskie pracowników
1 Prof.zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Deregulacja i liberalizacja transportu w Polsce.
Podkomitet Monitorujący ds. równoważnego rozwoju Maria Manelska Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego Departament Wdrażania Regionalnego.
ZAMYKANIE SKŁADOWISK ODPADÓW NIESPEŁNIAJĄCYCH WYMAGAŃ.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora.
Zbiór przepisów dotyczących Karty Rowerowej
Zmiany w prawie oświatowym
TRANSPORTOWY DOZÓR TECHNICZNY
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r
CENTRUM KSZTAŁCENIA PODYPLOMOWEGO PIELĘGNIAREK I POŁOŹNYCH
Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
przedstawiciela Wielkopolskiego Kuratora Oświaty
Stanowisko Departamentu Matki i Dziecka w Ministerstwie Zdrowia w sprawie zapobiegania i zwalczania wszawicy u dzieci i młodzieży.
OBOWIĄZKI ZARZĄDCÓW CMENTARZY PORADNIK
Zapis prezentacji:

Narada Kierowników Higieny Komunalnej 26-27 października 2005 r. Kraków

Narada Kierowników Higieny Komunalnej autoklawy w gabinetach kosmetycznych i in. pobieranie opłat za ekshumacje oraz wydanie opinii zezwalającej na sprowadzenie zwłok opinie sanitarne dla samochodów pogrzebowych

Narada Kierowników Higieny Komunalnej autoklawy Opinia PZH „sterylizatorów kulkowych nie należy używać do sterylizacji narzędzi kontaktujących się z uszkodzoną tkanką lub naruszających ciągłość powłok ciała” „Narzędzi (sprzętu) , które można wyjaławiać parą wodną pod ciśnieniem nie należy sterylizować inną metodą”

Narada Kierowników Higieny Komunalnej autoklawy Propozycja HŚr: Wymagania dotyczące sterylizacji należy dostosowywać do rodzajów zabiegów wykonywanych w gabinetach kosmetycznych np: manicure, pedicure- wystarczający sterylizator kulkowy Podstawowe zabiegi kosmetyczne- sterylizator kulkowy, inny sprzęt zalecany jednorazowy zabiegi tzw. „medycyny estetycznej” wykonywane w gabinetach kosmetycznych – wymagana sterylizacja narzędzi poprzez autoklawowanie.

Narada Kierowników Higieny Komunalnej - rozporządzenie o zakładach fryzjerskich, kosmetycznych i in. Przepis paragrafu 22 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 17 lutego 2004 r. w sprawie szczegółowych wymagań sanitarnych, jakim powinny odpowiadać zakłady fryzjerskie, kosmetyczne, tatuażu i odnowy biologicznej stanowi, iż do przekłuwania ciała stosuje się wyłącznie pistolety, w których elementy mające kontakt z ciałem są jałowe. Taki ogólny zapis miał na celu podkreślenie obowiązku dezynfekcji i sterylizacji elementów urządzeń stykających się ze skórą w czasie świadczenia usług, w przypadkach, gdy do ww. czynności stosuje się pistolety do przekłuwania. Nie można jednak uznać, iż prawodawca zakazuje stosowania innych metod i narzędzi do przekłuwania ciała, gdyż brak jest przepisu, który stwierdzałby ten fakt w sposób jednoznaczny. Wniosek: Zapis paragrafu 22 nie zakazuje stosowania innych metod i narzędzi do przekłuwania ciała, poza przytoczonym w paragrafie pistoletem.

Narada Kierowników Higieny Komunalnej opłaty za ekshumacje Zgodnie z art. 2 ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz. U. z 98 r. Nr 90, poz. 575 z późn. zm.) wykonywanie zadań z zakresu zdrowia publicznego polega na: 1) sprawowaniu zapobiegawczego nadzoru sanitarnego, 2) sprawowaniu bieżącego nadzoru sanitarnego, 3) prowadzeniu działalności zapobiegawczej i przeciwepidemicznej w zakresie chorób zakaźnych i innych chorób powodowanych warunkami środowiska, 4) prowadzeniu działalności oświatowo-zdrowotnej. Katalog wymieniony w art. 2 ustawy jest zamknięty, a zatem wydawanie przedmiotowych zezwoleń musi zostać zakwalifikowane jako wykonywanie jednego z powyższych typów działań. Specyfika czynności prowadzących do wydania zezwolenia na dokonanie ekshumacji wskazuje na to, że są one wykonywane w ramach zapobiegawczego nadzoru sanitarnego, ponieważ przeprowadzane są jednorazowo i mają charakter pierwotny, a więc stanowią one element konieczny do zaistnienia określonych zdarzeń, w tym przypadku – do wyjęcia zwłok z grobu. Jest to kontrola ex ante.

Narada Kierowników Higieny Komunalnej opłaty za ekshumacje Odmienny charakter mają natomiast czynności bieżącego nadzoru sanitarnego. Czynności te są okresowo powtarzane w stosunku do danego przedmiotu kontroli. Jest to kontrola ex post. Jak wynika z powyższej analizy działania podejmowane przez organy Państwowej Inspekcji Sanitarnej zmierzające do wydania zezwolenia na przeprowadzenie ekshumacji należą do zapobiegawczego nadzoru sanitarnego. Wniosek taki prowadzi do stwierdzenia, że za wydanie przedmiotowego zezwolenia należy pobierać opłatę na podstawie art. 36 ust. 1 ustawy o Państwowej Inspekcji Sanitarnej. Przepis ten ustanawia zasadę pobierania przez organy Państwowej Inspekcji Sanitarnej opłat za badania laboratoryjne oraz inne czynności wykonywane w ramach zapobiegawczego nadzoru sanitarnego i nie przewiduje żadnych wyjątków od tej zasady.

Narada Kierowników Higieny Komunalnej opłaty za ekshumacje Postępowanie w tej kwestii toczy się obecnie przed Wojewódzkim Sądem Administracyjnym w Gorzowie Wlkp. Zajęcie merytorycznego stanowiska w przedmiotowej sprawie zasadne będzie po uzyskaniu orzeczenia sądu z uwagi na niejednoznaczność praktyki stosowanej przez organy PIS oraz rozbieżności spotykane w interpretacji art. 36.ust. 1 ustawy o PIS O orzeczeniu WSA, GIS powiadomi wszystkich PWIS na piśmie do tego czasu należy stosować dotychczasową praktykę

Narada Kierowników Higieny Komunalnej opinie sanitarne dla samochodów pogrzebowych Warunki jakim powinien odpowiadać samochód do przewozu zwłok regulowane są rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 23 lutego 2005 r. w sprawie wydawania zezwoleń na przewóz zwłok i szczątków ludzkich (Dz.U. Nr 38, poz.362) Podczas kontroli zakładów pogrzebowych kontrolujemy samochody pod kątem spełniania wymogów rozporządzenia. Nie ma obowiązku uzyskiwania opinii sanitarnej dla środka transportu do przewozu zwłok