PO KL: Diagnoza i rekomendacje Warsztat 2

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Advertisements

Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
System Zarządzania Jakością w Ministerstwie Sprawiedliwości
Wsparcie zarządzania zmianą w przedsiębiorstwie
Wielokulturowe aspekty procesów rekrutacyjnych
Strategia Wdrażania Priorytetów Regionalnych PO KL w województwie pomorskim Styczeń 2008 r.
Zespół Szkół w Polkowicach Włodzimierz Olszewski Zdzisław Pólkowski
Administracja publiczna
Strategia wdrażania komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie pomorskim Departament Europejskiego Funduszu.
Ekonomia społeczna – praktyki wdrażania Karolina Cyran-Juraszek.
Konieczna Koordynacja – Informacja nt. prac Grupy roboczej ds. Społeczeństwa Informacyjnego w ramach Komitetu Koordynacyjnego Narodowe Strategiczne Ramy.
System ewaluacji NPR i NSRO
Plan działania Wrocław, PLAN DZIAŁANIA – STATUS DOKUMENTU W SYTEMIE REALIZACJI DOPRECYZOWANIE ZAPISÓW PO KL SzOP PD -
Priorytety polskiej polityki innowacyjności
Możliwości zastosowania ewaluacji w procesie zarządzania sektorem publicznym. Wnioski i doświadczenia wynikające z procesu ewaluacji polityki spójności.
Hubert Kotarski Uniwersytet Rzeszowski
Zespół konsultantów: Michał Kłos Przemysław Kurczewski Robert Lewicki
Rola audytu wewnętrznego w systemie zapewnienia
Nowa rola placówek doskonalenia nauczycieli
Polskie przepisy dotyczące tworzenia i funkcjonowania EUWT
KULTURA ORGANIZACYJNA
1 Warszawa, 17 stycznia 2008 r. Projekt Stanowiska Rządu ws. kierunków reformy polityki spójności UE Hanna Jahns Hanna Jahns Sekretarz Stanu w Ministerstwie.
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Paweł Piecuch Ekspert w zakresie implementacji rozwiązań technologicznych w ochronie zdrowia. Warszawa Więcej informacji.
2010 Benchmarking klastrów w Polsce Dr Aleksandra Nowakowska Zespół Konsultantów PARP Benchmarking jako instrument poprawy jakości zarządzania Warszawa,
Przebieg warsztatu Prezentacja 1: „Usprawnianie procesów w MSZ” Pan Kamil Adamczewski Ministerstwo Spraw Zagranicznych Prezentacja 2: „Wpływ kultury.
Warsztat 3 Nowoczesne narzędzia wykorzystywane w cyklu polityk publicznych 26 lipca 2011.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
Zmapowane, opisane, zmierzone, niezarządzane - stan zarządzania procesami w polskich organizacjach Łukasz Tartanus – PROCESOWCY.PL Katarzyna Szołtys –
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta Tamara Ossowska Zakopane, 21 czerwca 2001.
Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Korzyści wynikające z realizacji modułowych programów nauczania dla zawodu Konferencja System.
Definicja kultury organizacyjnej
Partner w Projekcie Uniwersytet Łódzki Wydział Zarządzania Katedra Zarządzania Miastem i Regionem.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Warszawa, r. Systemy zarządzania jakością w administracji samorządowej – Urząd Miasta w Dzierżoniowie Skuteczny i efektywny samorząd terytorialny.
Tworzenie infrastruktury informacyjnej dla polskiego
Mechanizm komunikacji wewnętrznej jako integralny element doskonalenia systemu zarządzania jednostką. Doświadczenia Urzędu Miejskiego w Gliwicach Warszawa,
Zmiany w wymaganiach normy ISO (w kontekście EMAS)
WSPARCIE POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
w projekcie PROCESY CELE KOMPETENCJE
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
Wprowadzenie teoretyczne
1. 2 Wynagrodzenia w sektorze energetycznym - uwarunkowania kulturowe Adam Cichocki Zbigniew Dudziński Warszawa
Ministerstwo Finansów
Komunikacja w pracy audytora wewnętrznego
Audyt wewnętrzny jako źródło oceny kontroli zarządczej w jednostce
Wdrażanie SYSTEMU Jacek WĘGLARCZYK.
SYSTEM ZARZĄDZANIA BEZPIECZEŃSTWEM INFORMACJI- wymagania normy ISO 27001:2007 Grażyna Szydłowska.
Zidentyfikowane problemy
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli w powiecie ryckim”
Metoda partycypacyjnego planowania zintegrowanego rozwoju w SOM.
WDROŻENIE ZARZĄDZANIA PROJEKTOWEGO W AKADEMII LEONA KOŹMIŃSKIEGO Maciej Madziński Dyrektor Operacyjny Maciej Zadworny Oskar Kurlanc Mariusz Łopaciński.
Człowiek najlepsza inwestycja Konferencja inaugurująca projekt ”Większa wiedza – Skuteczna praktyka - Doskonalenie kadr oświaty powiatu zgierskiego” 11.
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 26 października 2011 r. „Na czym polega logika projektu.
Zarządzanie projektami (Project management) planowanie, organizacja, monitorowanie i kierowanie wszystkimi aspektami projektu motywowanie jego wszystkich.
POMIAR PROCESÓW – GWARANCJA SZYBKIEGO PODNIESIENIA EFEKTYWNOŚCI
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Krzysztof Szymański, Krzysztof Leja Wydział Zarządzania i Ekonomii
IV Konferencja Naukowo-Techniczna "Nowoczesne technologie w projektowaniu, budowie.
Przykładowy model podziału środków
Zgłoszenie w ramach kategorii Wewnętrzne doskonalenie organizacji cc
Zarządzanie przedsiębiorstwami
Oczekiwania biznesu od HR Business Partnera
Piotr Jóśko Z-ca Dyrektora
Zapis prezentacji:

PO KL: Diagnoza i rekomendacje Warsztat 2 PO KL: Diagnoza i rekomendacje Warsztat 2. Rola kultury organizacji w doskonaleniu funkcjonowania urzędu Usprawnianie procesów w MSZ Kamil Adamczewski Biuro Dyrektora Generalnego Ministerstwo Spraw Zagranicznych

Informacja o projekcie Koncepcja informatyzacji resortu spraw zagranicznych w latach 2009 – 2011 Powiązanie z kluczowymi projektami modernizacyjnymi Model procesowy obejmujący całość funkcjonowania MSZ i placówek zagranicznych 3 procesy główne 35 podprocesów I poziomu (tematyczne grupy procesów) Ok. 280 podprocesów II poziomu (mapy procesów) Cele projektu: Usprawnianie wybranych procesów MSZ Zapewnienie aktualności i kompletności modelu procesowego Propagowanie zarządzania procesowego i ciągłego doskonalenia Wsparcie przy definiowaniu wymagań funkcjonalnych w projektach informatycznych

Tło realizacji projektu Uwarunkowania zewnętrzne Prezydencja Stabilność polityczna Zmiany otoczenia prawnego Racjonalizacja zatrudnienia Uwarunkowania wewnętrzne Zmiany organizacyjne Zmiany wewnętrznych aktów prawnych Postęp technologiczny i informatyzacja

Istotne aspekty projektu Przywództwo Jasny przekaz Kierownictwa – Patronat Ministra SZ i Dyrektora Generalnego SZ Rola Właścicieli i Liderów Procesów Zespół Dostępność – decyzyjność – motywacja Komunikacja Właściwe media Informowanie o postępach i planach Metodyka Hierarchia procesów „Proces optymalizacji procesów”

Przykładowy proces – As Is

Przykładowy proces – Should Be

Wyzwania i trudności Delegowanie kompetencji na niższe poziomy organizacji Budżet zadaniowy Praktyka dyplomatyczna Globalny charakter resortu Przyzwyczajenie Opór przed zmianą Zaangażowanie Silosy organizacyjne

Kultura organizacyjna w MSZ Wyniki badania kultury organizacyjnej istotne dla usprawniania procesów: Duże zaangażowanie pracowników oraz dostrzeganie potrzeby zmian i chęć uczestnictwa w ich wdrażaniu Postulat poprawy komunikacji w układzie pionowym i poziomym Potrzeba odformalizowania korespondencji i precyzyjnego adresowania Konieczność szerszych konsultacji kluczowych kwestii z pracownikami