Keeping pace with an ever changing world Projekt Grundtvig dla Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Czeladzi Projekt Grundtvig ł ą czy instytucje kształc ą ce.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ”
Advertisements

UNIWERSYTETY TRZECIEGO WIEKU
Praktyki w zakresie pomocy osobom i rodzinom zagrożonym wykluczeniem społecznym na przykładzie Programu zajęć dla matek samotnie wychowujących dzieci realizowanego.
Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej (Program LLP – Leonardo da Vinci). Projekt i jego treść odzwierciedlają jedynie stanowisko.
Wielkopolski Model Asystenta Rodziny
Poznań, 12 – 13 marca 2011 roku. P ODSUMOWANIE W Targach Aktywni 50+ uczestniczyło 100 wystawców: 60 organizacji samorządowych i pozarządowych; 40 wystawców.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
NOWE TECHNOLOGIE NA USŁUGACH EDUKACJI Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Grodkowie Podstawowe informacje o projekcie.
Projekt edukacyjny Spędzanie czasu wolnego przez młodzież z terenu miasta i gminy Wadowice.
PREZENTACJA PROJEKTU CLOEMC III
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ.
Warsztaty zawodoznawcze
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Kapitał
Projekt Partnerski Grundtviga
W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych – konferencja podsumowująca kampanię Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
PROJEKT COMENIUS PARTNERZY : Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących nr 1, Chorzów Lycée professionnel JULES VERNE, Grandvilliers Iskitler Teknik.
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
PREZENTACJA WYNIKÓW BADANIA PRZEPROWADZONEGO ZA POMOCĄ ANKIET CEL PRZEPROWADZONEGO BADANIA: INŻYNIER BUDOWNICTWA – ZAWÓD Z PRZYSZŁOŚCIĄ Projekt wsp ó łfinansowany.
„W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych”
Uniwersytety Trzeciego Wieku
PROGRAM AKTYWNOŚCI LOKALNEJ Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Klub Aktywni 50+ zaangażowanie w sekcje tematyczne i działania wolontarystyczne Poznań, STOWARZYSZENIE WZAJEMNEJ POMOCY FLANDRIA.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bolesławcu realizuje projekt: Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, współfinansowany przez Unię Europejską
PROJEKT PN: 'WSZECHSTRONNA EDUKACJA GWARANCJĄ SUKCESU ZAWODOWEGO' Projekt wspó ł finansowany przez Uni ę Europejsk ą w ramach Europejskiego Funduszu Spo.
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego.
Projekt Dance and move Ten projekt jest realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Ta publikacja [ten materiał] odzwierciedla jedynie stanowisko.
Oprac. Wioletta Sadowska. Komputer i Internet umo ż liwiaj ą dost ę p do szybkiej informacji U ł atwiaj ą naukowcom i studentom prowadzenie bada ń Dostarczaj.
Projekt dla Uniwersytetu Trzeciego Wieku Czeladzi Strona Internetowa: O naszym projekcie : Projekt łączy instytucje kształcące.
Projekt systemowy Na dobrej drodze – aktywizacja osób bezrobotnych miasta Rejowiec Fabryczny współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Uwierzyć w siebie – pierwszy krok do przełamania bierności i zdobycia zatrudnienia Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Sieradzu.
dr Walentyna Wnuk Dolnośląska Rada ds. Seniorów
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne dla kadry zarządzającej, decydentów i specjalistów z zakresu edukacji oraz kształcenia i doskonalenia zawodowego Fundacja.
Rodziny wielojęzyczne
O tym, że fundusze europejskie są doskonałym narzędziem, które pomagają podnosić poziom nauczania i kwalifikacji młodych ludzi, nie trzeba już dzisiaj.
PREZENTACJA WYNIKÓW BADANIA PRZEPROWADZONEGO ZA POMOCĄ ANKIET INŻYNIER BUDOWNICTWA – ZAWÓD Z PRZYSZŁOŚCIĄ Projekt wsp ó łfinansowany jest ze środk ó w.
CEL PRZEPROWADZONEGO BADANIA: SPRAWDZENIE POZIOMU DOPASOWANIA KOMPETENCJI ABSOLWENTÓW DO POTRZEB PRACODAWCÓW.
Biblioteka jako trzecie miejsce
Szkolenie praktyczne obejmuje : Zajęcia praktyczne Praktykę zawodową i jest realizowane poza terenem szkoły w renomowanych warszawskich hotelach np.:
Stowarzyszenie IRBIS. Stowarzyszenie IRBIS KRS z dn r. NIP: REGON: Konto: BGŻ S.A
Droga jest łatwiejsza jeśli znasz jej cel
compulsory full-time education
Ośrodek Pomocy Społecznej w Psarach realizuje dwuletni projekt systemowy na lata Praca się opłaca współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Uniwersytet III wieku Zespół Szkół im. Mikołaja Kopernika w Porębie.
Model gościnności w Hotelu Stadt Neustadt***
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. TRAINEESHIPS.
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja.
Kraje nadbałtyckie w ujęciu zmian pan-europejskich: krajobraz, edukacja i zatrudnienie.
Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman.
IV Prywatne Liceum Ogólnokszta ł c ą ce ul. Basztowa 17, Kraków tel ;
Projekt Leonardo da Vinci
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
WYDARZENIA w Katedrze Projektowania i Konserwacji Krajobrazu WYDZIAŁ OGRODNICTWA I ARCHITEKTURY KRAJOBRAZU UNIWERSYTET PRZYRODNICZY W LUBLINIE Warsztaty.
Staż zawodowy w Londynie r. Staż zawodowy w Londynie –
Wspó ł praca naszego Wolontariatu z Gliwickim Centrum Organizacji Pozarz ą dowych.
Staż zawodowy w LONDYNIE: Marcin Drabik i Paweł Cisoń.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Not Only Fair Play Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko.
Publikacja powstała w wyniku projektu zrealizowanego przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu „Uczenie się przez całe życie”. Publikacja.
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
PROJEKT: „EUROPEJSKIE STAŻE ZAWODOWE” NR PL01-KA realizowany przy wsparciu finansowym programu Unii Europejskiej Erasmus+: Kształcenie.
Uniwersytet Trzeciego Wieku. (ang. University of the Third Age, U3A)  placówka dydaktyczna dla osób w podeszłym wieku.
International partner meetings in Piła, Poland Międzynarodowe spotkania partnerów w Pile, W Polsce Zabawka mojego Dziadka.
Doradcy zawodowi : mgr Agnieszka Pątek – Gołębiowska
Pedagogika, studia II stopnia
2014–2020 ERASMUS+ AKCJA 1 AKCJA 2 AKCJA 3
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
KOMPUTER –  ZALETY I WADY 
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
„Centrum Zintegrowanej
Zapis prezentacji:

Keeping pace with an ever changing world Projekt Grundtvig dla Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Czeladzi Projekt Grundtvig ł ą czy instytucje kształc ą ce dorosłych z Polski, Irlandii,Turcji i Włoch.B ę dzie trwał dwa lata ( ).Główne cele projektu koncentruj ą si ę na wyzwaniach, z jakimi zmagaj ą si ę osoby dojrzałe próbuj ą c dostosowa ć si ę do szybkich zmian do ś wiadczanych obecnie w Europie.

Keeping pace with an ever changing world Misja Czeladzkiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku to edukacja osób starszych, włączenie ich do systemu kształcenia ustawicznego, propagowanie wartościowego sposobu życia, opartego na rozwoju zainteresowań, aktywności społecznej, udział w zajęciach UTW, przyjęcie na siebie obowiązków słuchacza, dokonanie wyboru określonej formy zajęć, planowanie własnego czasu powoduje, że człowiek czuje się bardziej potrzebny, odczuwa sens swojego istnienia. Ciągle zmieniająca się rzeczywistość, przemiany naukowe, techniczne, społeczne powodują, iż ludzie starsi są wobec nich bardzo często bezradni i zagubieni. Uczestnictwo w UTW pełni również funkcję rewalidacyjną; poznanie nowych osób zbliżonych wiekiem, o podobnych zainteresowaniach i problemach, nawiązanie znajomości czy nawet przyjaźni pomoże przeciwdziałać samotności osób starszych; zainteresowanie nowo poznanymi zjawiskami, zdobytymi wiadomościami pozwala jednostce na mobilizację zarówno psychiczną jak i fizyczną oraz wzrost jej aktywności życiowej. To także możliwość realizacji młodzieńczych marzeń, które były dotychczas nie do pogodzenia z życiem zawodowym i obowiązkami wobec rodziny. Projekt Uniwersytet Trzeciego Wieku jest efektem porozumienia o współpracy zawartego w 2009 roku pomiędzy Gminą Czeladź i Wyższą Szkołą Biznesu w Dąbrowie Górniczej. Przez dwa lata, w okresie , projekt realizowany był przez Ośrodek Integracyjny Senior. Od października 2011, decyzją Władz Miasta Czeladź organizatorem i koordynatorem projektu edukacyjnego UTW jest Miejska Biblioteka Publiczna im. Marii Nogajowej.

Słuchacze Uniwersytetu Trzeciego Wieku podczas zaj ęć : Keeping pace with an ever changing world

Program zajęć dla słuchaczy Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Czeladzi obejmuje wykłady, prowadzone przez pracowników naukowych i warsztaty. Oto przykłady tematów wykładów, które odbyły się w ubiegłym roku szkolnym: 1.Nowoczesne finanse przyjazne seniorom. 2.Intuicja-czytanie w myślach, zjawiska paranormalne. 3.Architektura sakralna 4.Fryderyk Chopin i Franciszek Liszt – Polak, Węgier – dwa bratanki.

Keeping pace with an ever changing world 5. Kręgosłup okiem terapeuty- profilaktyka i rehabilitacja. 6. Komunikacja w sytuacjach konfliktowych. 7. Czy Internet jest bezpieczny dla wnuków. 8. Życie i twórczość Wisławy Szymborskiej. 9. Ochrona i konserwacja zabytków. 10. Wpływ cukrzycy i nadciśnienia na oczy. 11. Skarby natury, czyli rośliny dla zdrowia. W roku szkolnym odbyło się 15 wykładów.

Keeping pace with an ever changing world Słuchacze Uniwersytetu Trzeciego Wieku podczas wykładów:

Keeping pace with an ever changing w orld Oto przykłady, warsztatów, które odbyły się w ubiegłym roku szkolnym: 1. Komputer bez barier wiekowych. 2. Język angielski. 3. Ćwiczenia kondycyjne. 4. Warsztaty florystyczne. 5. Wolontariat dla seniorów. Każda seria warsztatów obejmowała 7 spotkań.

Keeping pace with an ever changing world Słuchacze Uniwersytetu Trzeciego Wieku podczas zaj ęć warsztatowych:

Keeping pace with an ever changing world II Bal Seniora w lipcu 2012r. Wakacyjny klimat, największe przeboje muzyki rozrywkowej towarzyszyły absolwentom kolejnej edycji Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Dąbrowie Górniczej i Czeladzi, którzy już po raz kolejny wzięli udział w Balu Seniora zorganizowanym przez Wyższą Szkołę Biznesu w Dąbrowie Górniczej. W klubie studenckim AMIGO swoje zdolności taneczne zaprezentowało ponad 120 słuchaczy, z którymi bawiły się władze uczelni.

Keeping pace with an ever changing world Oto zdjęcia z II Balu Seniora lato 2012

Keeping pace with an ever changing world Realizuj ą c pierwsze zadanie projektowe: Opis grupy docelowej, w miesi ą cu wrze ś niu 2012 w ś ród 92 słuchaczy Uniwersytetu Trzeciego Wieku przeprowadzono ankiet ę : Profil uczestnika UTW w Czeladzi. Ankieta zawierała pytania dotycz ą ce nast ę puj ą cych zagadnie ń : 1. Wiek 2.Wykształcenie 3.Satus 4. Czy słuchacz UTW: zamieszkuje samotnie czy z rodzin ą 5. Pasje i zainteresowania 6.Czy słuchacz UTW ma dodatkowe obowi ą zki 7. Motyw zapisania si ę na UTW.

Keeping pace with an ever changing world Większość ankietowanych to osoby w wieku 61 – 65 lat, przeważająca liczba uczestników ( 64 ) to osoby z wykształceniem średnim, emeryci. 47 słuchaczy Uniwersytetu Trzeciego Wieku zamieszkuje z rodziną, natomiast 45 to osoby samotne. Ankietowanych najbardziej interesuje film, komputer/Internet, turystyka/podróże oraz rozwiązywanie krzyżówek. Wśród 92 respondentów 88 wypowiedziało się, że motywem zapisania się na Uniwersytet Trzeciego Wieku jest zdobycie wiedzy, dla 83 osób przesłanką jest rozwój zainteresowań, natomiast 64 ankietowanych wskazuje jako motywacje kontakty towarzyskie. Pośród 92 ankietowanych są 84 kobiety i 8 mężczyzn. Podsumowując wyniki ankiet można stwierdzić, iż znaczna większość badanych jest bardzo zainteresowana uczestniczeniem jako słuchacze Uniwersytetu Trzeciego Wieku.

Keeping pace with an ever changing world Dzi ę kujemy za uwag ę. Prezentacj ę wykonał polski zespół projektowy. listopad 2012 Publikacja powstała w wyniku projektu zrealizowanego przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu "Uczenie się przez całe życie". Publikacja odzwierciedla jedynie stanowisko autora i Komisja Europejska ani Narodowa Agencja nie ponoszą odpowiedzialności za umieszczoną w niej zawartość merytoryczną oraz za sposób wykorzystania zawartych w niej informacji.