Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałBlanka Rybkowski Został zmieniony 10 lat temu
1
Projekt edukacyjny Spędzanie czasu wolnego przez młodzież z terenu miasta i gminy Wadowice.
2
Tematem niniejszego projektu było
badanie opinii młodzieży na temat spędzania wolnego czasu. Projekt zrealizowany został na podstawie badania przeprowadzonego metodą sondażu diagnostycznego, w którym jako technikę wykorzystano ankiety, a narzędziem został kwestionariusz ankiety.
3
Nasze badanie obejmowało młodzież
miejską i wiejską. W sumie ankietowano 83 osoby (61 osób w mieście i 22 osoby na wsi).
4
Struktura płci pośród ankietowanych w mieście:
5
Struktura płci pośród ankietowanych na wsi:
6
Wśród badanych pojęcie wolnego czasu
zna i rozumie 76% ankietowanych, pozostali, to jest 24%, nie potrafi jednoznacznie określić, jak rozumieć czas wolny.
7
Wykres przedstawiający odpowiedzi na temat znajomości pojęcia wolnego czasu:
8
Osoby, które umieją zdefiniować pojęcie
czasu wolnego, utożsamiają je najczęściej z chwilą wolną, dla siebie, w której nie mają żadnych obowiązków i sami mogą zdecydować, na co przeznaczają swój wolny czas.
9
Miejsca, gdzie młodzież najchętniej spędza wolny czas.
Z przeprowadzonych przez nas badań wynika, że młodzież wiejska i miejska najchętniej spędza go w domu, na kolejnym miejscu są domy znajomych.
10
Wykres przedstawiający odpowiedzi na pytanie o miejsce spędzania wolnego czasu dla ankietowanych w mieście.
11
Wykres przedstawiający odpowiedzi na pytanie o miejsce spędzania wolnego czasu dla ankietowanych na wsi.
12
Swój wolny czas młodzież na wsi poświęca najczęściej słuchaniu muzyki.
13
Młodzież w mieście, w wolnym czasie najchętniej spotyka się ze znajomymi.
14
Młodzież, a rodzice. W mieście i na wsi rodzice
w przeważającej części interesują się, jak i gdzie ich dzieci spędzają swój wolny czas.
15
Na ogół ankietowani uczniowie lubią
spędzać czas z rodzicami. Chęć spędzania czasu wolnego z rodzicami wynika z faktu, że organizują oni ciekawe wyjazdy i spełniają zachcianki dzieci.
16
Dość niepokojący jest fakt, że młodzież w
czasie wolnym nudzi się, dotyczy to zarówno młodzieży miejskiej, jak i wiejskiej. Dotyczy to ponad 60% respondentów.
18
Aby czas wolny zorganizowany był w
sposób przemyślany, konieczne jest spełnienie pewnych warunków. Zależności te przedstawiają poniższe wykresy.
19
Warunki potrzebne do zagospodarowania czasu wolnego w mieście:
20
Warunki potrzebne do zagospodarowania czasu wolnego na wsi:
21
Zarówno w jednym, jak i w drugim
przypadku warunkiem podstawowym jest dobre samopoczucie, równie ważna jest pomysłowość i odpowiednie towarzystwo. Nie bez wpływu pozostają również środki finansowe.
22
Podzielone są opinie na temat wpływu pory
roku na organizację czasu wolnego. Zebrane wyniki przedstawiają poniższe wykresy.
23
Opinia badanych w mieście.
24
Opinia badanych na wsi:
25
W okresie letnim w jednej, jak i w drugiej
grupie przeważa uprawianie sportów, ale w przypadku młodzieży wiejskiej równie ważną rolę pełnią zorganizowane formy wypoczynku, takie jak kolonie czy obozy. W okresie zimowym dużą popularnością cieszy się uprawianie sportów zimowych, jednak równie zajmującym zajęciem jest spędzanie czasu przed komputerem i telewizorem.
27
Sposoby spędzania wolnego czasu przez młodzież miejską i wiejską są do siebie bardzo zbliżone. Młodzież miejska chętniej spotyka się ze znajomymi, natomiast młodzież wiejska najchętniej słucha muzyki. Dla jednej jak i drugiej grupy dobre samopoczucie odgrywa najważniejszą rolę w spędzaniu wolnego czasu. Dla młodzieży miejskiej istotna jest również pora roku. Rodzice mają wpływ na spędzanie wolnego czasu przez młodzież. Negatywny fakt zaobserwowany w przeprowadzonym badaniu ponad 60% młodzieży nudzi się w czasie wolnym. Wnioski wyciągnięte z naszego badania: 1. Zaobserwowano brak większych różnic między sposobem spędzania wolnego czasu przez młodzież miejską i wiejską. 2. Młodzież powinna więcej wolnego czasu poświęcać różnego rodzaju aktywności fizycznej. 3. Należy zachęcać młodzież do aktywności fizycznej.
28
Ankieta została opracowana na potrzeby
Projektu Edukacyjnego realizowanego przez grupę uczniów z klasy IIb w składzie: Justyna Ciepły Julia Adamczyk Justyna Kowalówka Klaudia Mirocha Piotr Kania Grzegorz Talar
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.