RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2010/2011 Gimnazjum Publiczne nr 2 w Solcu Kujawskim Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób , aby uczniowie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
Wymaganie 1.2 Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Projekt edukacyjny w gimnazjum
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
Szkoła Podstawowa im. Józefa hr. Skarbka w Woli Skarbkowej www. spwolaskarbkowa.osieciny.pl tel. (0-54)
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Planowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektorów szkół i placówek oświatowych Jadwiga Romaniuk.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ 2013/2014. W roku szkolnym 2013/2014 kolejny raz podjęliśmy działania mające na celu podniesienie jakości pracy naszej.
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2014/2015, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Szkoła2009/ / / / / /2015 LO Urle 154 / 5164 / 6182 / 7184 / 7178/ / 7 ZSO Radzymin 391 / /14357 /
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności.
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Raport z przeprowadzonej ewaluacji wewnętrznej w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu rok szkolny 2015/2016 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z.
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W MIEJSKIM PRZEDSZKOLU INTEGRACYJNYM NR27 IM. ”WESOŁYCH KRASNALI” W ROKU SZKOLNYM 2018/2019 Dzieci nabywają wiadomości.
ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH IM. MJR. H. DOBRZAŃSKIEGO
Zapis prezentacji:

RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2010/2011 Gimnazjum Publiczne nr 2 w Solcu Kujawskim Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób , aby uczniowie uważali ją za cenny dar, a nie za ciężki obowiązek. Albert Einstein

WPROWADZENIE Raport jest rezultatem ewaluacji wewnętrznej dotyczącej : Realizacji podstawy programowej. Analizy wyników egzaminów gimnazjalnych. Realizacji obowiązku szkolnego.

Realizacja podstawy programowej. Wymaganie: 1.2. Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności. Cele ewaluacji: Pozyskanie informacji w jaki sposób w naszej szkole wykorzystujemy zalecenia dotyczące warunków i sposobu realizacji podstawy programowej.

Sprawdzenie, czy realizowane programy nauczania na każdym poziomie edukacyjnym są zgodne z podstawa programową. Dokonanie oceny skuteczności realizacji treści podstawy programowej.

W szkole znajduje się procedura wyboru programu nauczania W szkole znajduje się procedura wyboru programu nauczania. Nauczyciele znają tę procedurę. Obowiązkiem nauczyciela jest opisanie zgodności treści programu z podstawą programową, określenie poprawności dydaktycznej programu (czy materiał jest przystępny dla uczniów, uszeregowany zgodnie z zasadą stopniowania trudności, uwzględniający zainteresowania i potrzeby uczniów, uwzględniający różnorodność metod i indywidualizację kształcenia), możliwości planowania i realizacji wybranego programu na danym poziomie edukacyjnym, oceny interdyscyplinarności programu (czy łączy treści z innych przedmiotów).

Określenie, czy treści wychowawcze zawarte w programie są zgodne z zapisami podstawy programowej (analiza jakościowa i ilościowa).

WNIOSKI - REKOMENDACJE Mocne strony szkoły: W wyniku przeprowadzonej ewaluacji stwierdza się, że realizacja podstawy programowej jest procesem kierowanym i zorganizowanym, opartym na obowiązujących przepisach prawnych na każdym poziomie edukacyjnym, na co wskazują: szkolne zestawy programów nauczania; plany pracy dydaktycznej w postaci rozkładów materiału i planów wynikowych; plany pracy wychowawczej; protokoły Rady Pedagogicznej.

Dyrekcja systematycznie monitoruje realizację podstawy programowej, kontrolując dokumentację. W ramach nadzoru pedagogicznego hospituje i obserwuje zajęcia dydaktyczne. Prowadzi kontrolę stopnia realizacji podstawy programowej porównując zgodność treści programu z podstawą programową. Analizy przeprowadzanych przez nauczycieli (na końcu roku) diagnoz przyrostu wiedzy i umiejętności są podstawą do modyfikacji planów nauczania zgodnie z potrzebami szkoły, zmieniającymi się metodami pracy, przekładając się tym samym na efekty kształcenia.

Nauczyciele, co roku przeprowadzają diagnozy w postaci testów na starcie, badające poziom wiedzy i umiejętności uczniów w zakresie podstawy programowej na danym etapie edukacyjnym . Nauczyciele są zgodni, co do korelacji treści międzyprzedmiotowych i ich realizacji. Zapisy tematów zajęć w dziennikach lekcyjnych są zgodne z realizowanymi rozkładami materiału i planami wynikowymi opartymi na podstawie programowej. Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności zgodne z podstawą programową, potwierdzają to, analizy dokumentacji szkolnej, w tym wyniki sprawdzianów wewnętrznych.

Indywidualizuje się podejście do ucznia, dostosowując wymagania i wykorzystując na zajęciach różnorodne pomoce dydaktyczne. Organizuje się zajęcia zwiększające szanse edukacyjne dla uczniów mających trudności w nauce oraz dla uczniów, którzy maja szczególne zdolności. Diagnozuje się i analizuje osiągnięcia szkolne uczniów. Oferta edukacyjna szkoły jest modyfikowana w oparciu o diagnozę potrzeb i wzbogacana, co umożliwia rozwój zainteresowań uczniów.

Rekomendacje: Wnikliwiej analizować zalecenia Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej, w celu umożliwienia uczniom otrzymania promocji do klasy programowo wyższej. Wygospodarować czas na prowadzenie doświadczeń, eksperymentów i zajęć w terenie na wybranych zajęciach. Uaktywnić wymianę doświadczeń w ramach spotkań nauczycieli z różnych placówek, zajęć pokazowych oraz pomocy w rozwiązywaniu problemów.

Prowadzić ocenianie systematycznie i równie systematycznie komunikować uczniom i ich rodzicom informacje o poziomie sprawności w określonych umiejętnościach oraz przyczynach ewentualnych niepowodzeń. Konsekwentnie dokonywać autoewaluacji skuteczności właściwych działań edukacyjnych adresowanych do uczniów. Prowadzić dokumentację przebiegu nauczania zgodnie z przepisami. Uzupełniać terminowo zapisy dotyczące kontaktów z rodzicami oraz tematów zajęć.

Dokonywać analizy poziomu wyposażenia uczniów w umiejętności finalne w poszczególnych klasach ze zwróceniem szczególnej uwagi na te umiejętności, które na egzaminie zewnętrznym wypadają najsłabiej. Monitorować metody pracy na zajęciach wyrównawczych, pod kątem ich skuteczności.

Analiza wyników egzaminów gimnazjalnych. Wymaganie: 1.1. Analizuje się wyniki egzaminu gimnazjalnego. Cele ewaluacji: Zebranie informacji, czy w szkole analizuje się wyniki egzaminu gimnazjalnego i czy wdraża się wnioski z tych analiz, w celu poprawy jakości pracy szkoły. Doskonalenie umiejętności analizowania wyników egzaminu gimnazjalnego.

WNIOSKI - REKOMENDACJE Mocne strony szkoły: Wnikliwa analiza egzaminów gimnazjalnych (stały element) - wyniki nauczania analizuję się z wykorzystaniem: analizy ilościowej, analizy jakościowej, metody EWD, metod porównawczych. Analizy wyników dokonywane są w zespołach przedmiotowych a wnioski przedstawiane są na posiedzeniach Rady Pedagogicznej.

Uwzględnia się wnioski z analizy egzaminu gimnazjalnego podczas planowania pracy dydaktycznej w danym roku szkolnym. Ocenia się stopień wykorzystania wniosków z analizy egzaminu gimnazjalnego na podstawie analizy wyników egzaminów próbnych. Szczegółowe opracowania wyników i wniosków przekazywane są do nauczycieli konkretnych przedmiotów i klas w celu dalszej pracy nad konkretnymi problemami.

W procesie dydaktycznym uwzględnia się wnioski z analizy próbnych egzaminów klas trzecich i drugich, diagnoz w klasach pierwszych. Szkoła organizuje coraz większą ilość zajęć pozalekcyjnych i wspomagających rozwój uczniów.

Rekomendacje: Podnieść efekty kształcenia, ponieważ wyniki egzaminów zewnętrznych naszej szkoły nie są do końca zadawalające w porównaniu z wynikami powiatu i województwa. Diagnozować prawidłowość szkolnego oceniania pod kątem adekwatności wyników egzaminu zewnętrznego z ocenami osiągnięć uczniów. Stosować różnorodne formy sprawdzania wiedzy i umiejętności.

Dokonywać analizy wyników egzaminów zewnętrznych pod kątem rozpoznania, które z diagnozowanych umiejętności winny stać się przedmiotem szczególnego zainteresowania, priorytetami w dalszym kształceniu. Uświadamiać rodzicom konsekwencje słabego wyniku z egzaminu zewnętrznego.

Realizacja obowiązku szkolnego. Wymaganie 1.3. Uczniowie są aktywni (realizacja obowiązku szkolnego). Cel ewaluacji: Dążenie do podniesienia i utrzymania na jak najwyższym poziomie wskaźnika frekwencji uczniów.

WNIOSKI - REKOMENDACJE Mocne strony szkoły: Wprowadzony program „Wagarom STOP” przyniósł oczekiwane efekty. Znacząco zmalały godziny nieusprawiedliwione. Program ten zostanie dołączony do wcześniej przyjętych procedur szkolnych. Dobra współpraca nauczycieli z pedagogiem szkolnym.

Rekomendacje: Kontynuować pracę w zakresie kontroli realizacji obowiązku szkolnego poprzez dokumentowanie frekwencji uczniów (na każdej lekcji) oraz analizy szczegółowej nieobecności. Utrzymać współpracę z rodzicami w zakresie kontroli, rozliczania i usprawiedliwiania nieobecności uczniów w szkole. Uzupełniać terminowo zapisy dotyczące kontaktów z rodzicami. Uaktualniać dane uczniów .

Opracowała Anna Pituła-Kierońska