„Od kropelki do kropelki… sukces będzie wielki!”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
Advertisements

Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Prezentacja wyników ewaluacji Szkoły Promującej Zdrowie
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR
„W zdrowym świecie zdrowe dziecię”
„Człowiek tyle jest wart, ile może dać drugiemu człowiekowi”.
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
Szkoła Odkrywania Talentów
Profilaktyka i promocja zdrowia w roku szkolnym 2012/2013
Projekt Edukacja przedszkolna szansą na sukces Twojego dziecka Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Mały pieniądz – wielka sprawa Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Sprawozdanie z projektu Mali Badacze realizowanego w klasach I-III Publicznej Szkoły Podstawowej nr 52 w roku szkolnym 2012/2013.
„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
KLOCKOMANIA.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Zespół Szkół w Słupnie Szkołą Promującą Zdrowie
Przedszkole Samorządowe w Dobrzyniewie Dużym
REALIZOWANEGO OD 2013 DO 2015 ROKU Szkoła Promująca Zdrowie dąży do osiągnięcia celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
W Zespole Szkół w Pałecznicy
Językowe Przedszkole Niepubliczne „KIDS”
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
W związku z postępującą degradacją środowiska naturalnego cała społeczność szkolna wraz z lokalnymi władzami włączyła się w wiele akcji, projektów i.
Talent jest darem uniwersalnym, ale potrzeba wielkiej odwagi, żeby go wykorzystać. Nie bój się być najlepszy.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość ! PROGRAM ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM 7 SPOTKANIE.
Program edukacji teatralnej Dla dzieci i rodziców Realizowany przez Przedszkole Niepubliczne Promyczek w Olsztynie Autorstwa AGNIESZKI KOŁODYŃSKIEJ.
A RTYŚCI SĄ W PRZEDSZKOLU - ROZWIJANIE ZDOLNOŚCI PLASTYCZNYCH.
Innowacja pedagogiczna „Moja przygoda z fletem” -podsumowanie
dziecko nabywa różnorodne umiejętności, sprawności i doświadczenia zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami dziecko potrafi wykorzystać.
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szczytnie Opracowały Hanna Ojcewicz i Alina Witkowska MAJ 2014.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
PRZEDSZKOLE NR Lublin ul. Przyjaźni 3 tel.:
Program Edukacji Ekologicznej „Człowiek i przyroda – jeden świat”
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
KRONIKA SKO rok szkolny 2016/2017.
Szkoła Promująca Zdrowie
Sprawozdanie z udziału w projekcie: Lider Lokalnej Ekologii
Grupa wychowanie przedszkolne grupa ‘C’
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
LEKCJE TWÓRCZOŚCI W Szkole podstawowej nr 108
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Szkoła w Mieście Rodzaj innowacji: organizacyjno – metodyczna.
Zapis prezentacji:

„Od kropelki do kropelki… sukces będzie wielki!” Projekt ekologiczny dla dzieci w wieku przedszkolnym - działania w ramach projektu „Ku mądrej i atrakcyjnej szkole” Białystok, 2010

Współczesna polska szkoła/przedszkole stoi przed nowymi zadaniami Współczesna polska szkoła/przedszkole stoi przed nowymi zadaniami. Jednym z nich jest wykształcenie ucznia/dziecka kreatywnego, samodzielnego, o umiejętności samokształcenia i samodoskonalenia. Realizację tych zadań ułatwiają aktywizujące metody nauczania. Jedną z nich jest metoda projektu, w oparciu o którą można pracować już w przedszkolu. Głównym celem projektu ekologicznego, realizowanego w naszej placówce było sprzyjanie realizacji dziecięcych pasji przyrodniczych oraz wzbogacanie osobistego rozwoju przedszkolaków (kreatywności, przedsiębiorczości, umiejętności komunikacyjnych, postaw proekologicznych).

Jednym z efektów naszego projektu było osiągnięcie właściwych postaw proekologicznych m.in. wypracowanie nawyku oszczędzania wody – w tym celu w każdej łazience dzieci umieściły samodzielnie wykonane wodoprzypominacze.

m.in. na temat ile jest słodkiej wody na świecie... W każdej sali powstały kąciki ekologiczno - badawcze oraz gazetki tematyczne dotyczące wody. Dzieci zdobyły wiedzę m.in. na temat ile jest słodkiej wody na świecie... Zrozumiały, jak ważne jest oszczędzanie wody.

Miały okazję rozwinąć naturalną dociekliwość poznawczą. Poprzez różnego rodzaju doświadczenia, zabawy badawcze dzieci nabywały umiejętności poszukiwania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł. Miały okazję rozwinąć naturalną dociekliwość poznawczą. Projekt „Od kropelki do kropelki… sukces będzie wielki” wyzwolił aktywność własną dzieci, zaszczepił w nich chęć poznawania, poszukiwania, odkrywania i dążenia do samodzielnego wzbogacania swojej wiedzy.

Podejmowane działania przyczyniały się do rozwijania ciekawości badawczej dzieci, jak również wzbogacały słownik pojęć ekologicznych. Realizowany projekt edukacyjny stwarzał też sytuacje do nabywania umiejętności efektywnego współdziałania w zespole i pracy w grupie.

Spotkania ze specjalistami (np Spotkania ze specjalistami (np. ekologiem, dietetykiem) wzbogaciły wiedzę przedszkolaków. Zainspirowały do dalszych działań na rzecz ekologii, jak też uświadomiły dzieciom znaczenie wody.

„Stop. słodkim sokom” - to jedna z akcji projektu „Stop! słodkim sokom” - to jedna z akcji projektu. W naszym przedszkolu promujemy picie czystej, niegazowanej wody wśród dzieci i ich rodziców.

Hasła nawiązywały również Światowy Dzień Wody uczciliśmy happeningiem – przedszkolaki przemaszerowały ulicami osiedla z transparentami promującymi oszczędzanie wody. Hasła nawiązywały również do znaczącej roli picia wody w życiu człowieka. Do tworzenia haseł aktywnie włączyli się rodzice.

Podczas realizacji projektu dzieci miały możliwość podniesienia swoich umiejętności komunikacyjnych poprzez kontakt ze społecznością lokalną. Przedszkolaki zachęcały do oszczędzania wody wręczając ulotki spotkanym przechodniom. Odwiedzały również różne zakłady pracy.

Dzieci miały możliwość zaprezentowania zdobytych wiadomości w twórczy i kreatywny sposób. Dzięki temu rozwijały umiejętność integrowania posiadanej wiedzy z różnych dziedzin. Projekt pozwolił dzieciom na w pełni świadome dokonywanie właściwego wyboru oraz wyrażanie własnego zdania.

Swoje działania dokumentowaliśmy poprzez zdjęcia, prezentacje oraz albumy grupowe. Jeden z albumów przedszkolaki zawiozły do Urzędu Miasta. Razem z podarowanym albumem dzieci przekazały Prezydentowi Miasta Białegostoku petycję, dotyczącą oszczędzania wody w placówkach oświatowych miasta Białegostoku. Stąd też zrodził się pomysł przeprowadzenia konkursu „Najlepszy strażnik wody”.

Bezpośredni kontakt z przyrodą to najlepszy sposób wzbogacania wiedzy. Zdobyte doświadczenia własne przyczyniły się do pełniejszego rozumienia znaczenia wody w przyrodzie. Wszelkiego rodzaju wycieczki kształtowały umiejętność mądrego i odpowiedzialnego współżycia człowieka z przyrodą. To była również doskonała okazja do poszukiwań np. źródeł wody.

Zalety metody projektu: rozwija samodzielność, pozwala na indywidualizację, rozwija myślenie twórcze, uwzględnia zainteresowania, uzdolnienia uczniów/dzieci, daje możliwość samooceny, wyrażania własnego zdania, umożliwia zaprezentowanie i zintegrowanie wiedzy z różnych dziedzin, kształci umiejętność pracy w grupie, daje możliwość osiągnięcia sukcesu każdemu uczniowi/dziecku.

Przedszkole Samorządowe nr 64 pn. : „Akademia Jasia i Małgosi” Opracowały: mgr Bożena Arłukiewicz mgr Irena Iwaniuk mgr Justyna Stabińska Przedszkole Samorządowe nr 64 pn. : „Akademia Jasia i Małgosi” w Białymstoku