Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rola Krajowego Forum Wodnego
Advertisements

Uniwersytet Warszawski
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
Zmiana Planu zagospodarowania przestrzennego Województwa Lubuskiego
Strategia Wdrażania Priorytetów Regionalnych PO KL w województwie pomorskim Styczeń 2008 r.
Koncepcja utworzenia Mazowieckiej Rady Działalności Pożytku Publicznego.
Strategia wdrażania komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie pomorskim Departament Europejskiego Funduszu.
PODKOMITET MONITORUJĄCY Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Pomorskiego (PKM PO KL WP) PODKOMITET MONITORUJĄCY Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Z praktyki Grupy roboczej ds. społeczeństwa obywatelskiego, działającej przy Komitecie Koordynacyjnym Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia/Narodowej.
Informacja nt. krajowego i regionalnych Forów Terytorialnych jako narzędzi kształtowania polityki regionalnej w myśl Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego.
Sposób prac nad Programem Operacyjnym dotyczącym Polski Wschodniej na lata Warszawa 9 stycznia 2013 r.
Przygotowanie Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój
Konieczna Koordynacja – Informacja nt. prac Grupy roboczej ds. Społeczeństwa Informacyjnego w ramach Komitetu Koordynacyjnego Narodowe Strategiczne Ramy.
Stanowisko Instytucji Koordynującej NSRO w kwestii prezentowania i akceptacji sprawozdań okresowych z PO/RPO przez Komitety Monitorujące KK NSRO, 17.
Plan komunikacji PO KL - założenia. PLAN OCENY Programu Operacyjnego Kapitału Ludzkiego Proces ewaluacji na lata
Wsparcie dla partnerów społecznych w Priorytecie V PO KL Ministerstwo Rozwoju Regionalnego 6 listopada 2007.
Pozytywne doświadczenia współpracy organizacji pozarządowych z samorządem miasta Przemyśla Konferencja inaugurująca Działalność Powiatowych Rad Organizacji.
OBSERWATORIUM TERYTORIALNE
Regionalna Grupa Sterująca Ewaluacją Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 24 kwietnia 2009 r. Olsztyn Organizacja Posiedzenia współfinansowana z Unii Europejskiej.
Podkomitet Monitorujący Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Krajowa Strategia Rozwoju Regionalnego
Rzeszów, 21 marca 2013 r. Zmiana regulaminu Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego na lata XIX posiedzenie.
Skład i rola Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny
Informacja nt. stanu prac nad nowelizacją rozporządzenia w sprawie KSOW oraz zarządzenia w sprawie powołania Grupy Roboczej ds. KSOW.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Stan prac nad przygotowaniem PROW Kwiecień 2013 WARSZAWA 23 kwietnia 2013 r. 1.
Konsultacje Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego
Warsztaty szkoleniowe Regionalnego Komitetu Sterującego ds. Regionalnej Strategii Innowacyjności Województwa Warmińsko-Mazurskiego Gabriela Zenkner-Kłujszo.
Robert Grabeł Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym
„Doskonalenie strategii zarządzania oświatą
1 Warszawa, 17 stycznia 2008 r. Projekt Stanowiska Rządu ws. kierunków reformy polityki spójności UE Hanna Jahns Hanna Jahns Sekretarz Stanu w Ministerstwie.
Podkomitet Monitorujący Program Operacyjny Kapitał Ludzki Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Urzędu Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego 10.
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Warszawa, r. Spotkanie Urzędu Dzielnicy Wola m.st. Warszawy z organizacjami pozarządowymi Powołanie Dzielnicowej Komisji Dialogu Społecznego.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Rząd i prezydent.
Wspieranie sektora pozarządowego w powiecie mławskim cel: ROZWÓJ ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH I AKTYWNOŚCI SPOŁECZNEJ MIESZKAŃCÓW POWIATU MŁAWSKIEGO Spotkanie.
STRATEGIA ROZWOJU SYSTEMU TRANSPORTU WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
Idea funkcjonowania Regionalnych Obserwatoriów Terytorialnych
Regionalny Program Operacyjny
Postęp prac w zakresie ewaluacji ex-ante Kujawsko-Pomorskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata Departament Zarządzania Funduszami i.
Zasada Partnerstwa w ramach funduszy unijnych – perspektywa NGO.
Regionalne Obserwatorium Terytorialne Województwa Łódzkiego
Zagadnienie prawno-organizacyjne funkcjonowania Obszarów Rozwoju Społeczno-Gospodarczego.
Kazimierz Dolny, 29 października 2014 r. III K ONWENT M ARSZAŁKÓW W OJEWÓDZTW RP INFORMACJA O DZIAŁALNOŚCI KONWENTU MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW RP W LATACH
Konferencja sieciująca pn.: „Tworzenie systemu instytucjonalnego, wspierającego efektywne prowadzenie polityki regionalnej” Geneza i założenia funkcjonowania.
(Narodowej Strategii Spójności)
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego - Metodyka pracy Komitetu Monitorującego PO KL, w tym prawa i obowiązki członka Komitetu.
Zadania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata PIOTR JAN BAŃCZYK
Lubuskie Regionalne Obserwatorium Terytorialne Zielona Góra, 21 listopada 2013r. Magdalena Balak-Hryńkiewicz Departament Rozwoju Regionalnego i Współpracy.
Aktualizacja strategii rozwoju województw Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 3 luty 2011 r.
Propozycja współpracy Pracodawców RP z regionalnymi partnerami 2 września 2015 r.
IV posiedzenie Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego na lata Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO.
Tworzenie programów rozwoju obszaru funkcjonalnego Aglomeracji Wałbrzyskiej w duchu partnerstwa, dialogu i debaty między partnerami i interesariuszami.
Grupa Tematyczna ds. młodzieży na obszarach wiejskich Dotychczasowa działalność oraz obecne obszary działania.
1.  Uchwała KK NSRO nr 4 z 14 kwietnia 2008 r.  Zmiana uchwałą nr 18 z 12 sierpnia 2008 r.  Członkowie Grupy: › 4 z administracji rządowej (Zastępca.
Projekt Planu Ewaluacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WM na lata.
Aktualizacja Strategii Komunikacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego Mariusz Frankowski Dyrektor Mazowieckiej Jednostki.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Spotkanie zespołu eksperckiego Konwentu Marszałków RP ds. polityki przestrzennej, Kielce, Struktura organizacyjna i zatrudnienie w jednostkach.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Najważniejsze elementy ze stanu wdrażania X posiedzenie KM RPO WKP
KOMISJE DIALOGU OBYWATELSKIEGO A POZNAŃSKA RADA DZIAŁALNOŚCI POŻYTKU PUBLICZNEGO - zestawienie tabelaryczne.
Rola obserwatoriów we wspieraniu polityki regionalnej
Dobre praktyki współpracy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego z instytucjami otoczenia biznesu oraz przedsiębiorcami Dr Marcin.
Komisje Dialogu Obywatelskiego
Zasady funkcjonowania Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
ZESPÓŁ EKSPERCKI DS. EUROPEJSKIEJ I KRAJOWEJ POLITYKI STRUKTURALNEJ RP
Wrocławska Rada Działalności Pożytku Publicznego
Województwa Dolnośląskiego 2030
Zapis prezentacji:

Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1

Instrumenty wsparcia strategicznego wymiaru polityki regionalnej Krajowa Strategia Rozwoju Regionalnego Regiony, Miasta, Obszary wiejskie z 13 lipca 2010 r. wprowadziła instrumenty wsparcia strategicznego wymiaru polityki regionalnej: Krajowe Forum Terytorialne (KFT) Regionalne Fora Terytorialne (RFT) System monitorowania i ewaluacji polityki regionalnej: obserwatoria rozwoju terytorialnego: krajowe obserwatorium terytorialne (KOT), regionalne obserwatoria terytorialne (ROT). 2

Krajowe Forum Terytorialne (KFT) Skład KFT: 21 przedstawicieli strony rządowej, 24 przedstawicieli strony samorządowej, 17 przedstawicieli partnerów społeczno-gospodarczych (8 reprezentantów organizacji pracodawców i pracowników, 1 przedstawiciel związku banków polskich, 5 reprezentantów organizacji pozarządowych oraz przedstawicieli środowisk naukowych), dodatkowo zapraszani eksperci np. z OECD, Komisji Europejskiej, Banku Światowego itp., którzy występują w roli obserwatorów nie posiadających prawa do głosowania. Samorząd Województwa Lubuskiego w KFT reprezentuje Marszałek Elżbieta Polak. 3

KFT - ciało doradcze Ministra Rozwoju Regionalnego, odpowiedzialne za właściwe ukierunkowanie jego działań wobec innych resortów, samorządów terytorialnych i innych podmiotów. KFT - ciało doradcze Ministra Rozwoju Regionalnego, odpowiedzialne za właściwe ukierunkowanie jego działań wobec innych resortów, samorządów terytorialnych i innych podmiotów. Wybrane zadania KFT: 1. analizowanie kluczowych procesów i zjawisk mających wpływ na politykę regionalną pod kątem wpływu polityk unijnych na rozwój regionalny w Polsce, 2. ocena realizacji polityki regionalnej w oparciu o postępy realizacji polityk sektorowych, 3. formułowanie opinii i rekomendacji w zakresie wymiaru terytorialnego polityk krajowych i unijnych w oparciu o badania, analizy i raporty, 4. inicjowanie debaty na temat kierunków i form realizacji polityki regionalnej, 5. formułowanie opinii dotyczących planów pracy i standardów metodologicznych dla krajowego i regionalnych obserwatoriów terytorialnych. 4

Regionalne Forum Terytorialne (RFT) Zapisy Strategii Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020: w województwie lubuskim rolę RFT pełni Rada ds. Rozwoju Województwa Lubuskiego. Zapisy Strategii Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020: w województwie lubuskim rolę RFT pełni Rada ds. Rozwoju Województwa Lubuskiego. Ujednolicenie zapisów dotyczących Rady – RFT: 1.Uchwała Nr 174/2071/13 Zarządu Województwa Lubuskiego z r. zmieniająca uchwałę w sprawie powołania Rady 2. Uchwała Nr 1/2013 (projekt) Rady ds. Rozwoju Województwa Lubuskiego zmieniająca uchwałę w sprawie przyjęcia Regulaminu Rady 5

Zmiany w Regulaminie Rady Zmiany merytoryczne: § 3. Rada pełni w województwie lubuskim rolę Regionalnego Forum Terytorialnego. § 6.1 Rada wydaje zalecenia, opinie, oceny i rekomendacje oraz podejmuje decyzje w sprawach należących do zakresu jej kompetencji w formie uchwał i stanowisk. § 10. Jeśli zakres omawianych spraw tego wymaga, Rada może tworzyć tematyczne grupy robocze. Rozdział III Zadania Rady i Przewodniczącego § 14. Zadania Rady. § 15. Zadania Przewodniczącego. Zmiany organizacyjne: § 7.2 Projekt protokołu rozsyłany jest pocztą elektroniczną Członkom Rady w terminie 20 dni roboczych od dnia posiedzenia w celu akceptacji lub zgłoszenia uwag. 6

Zmiany w Regulaminie Rady § 8. Przebieg każdego posiedzenia Rady jest rejestrowany przy wykorzystaniu środków zapisu dźwięku. Nagrania są wykorzystywane do sporządzenia uchwał, stanowisk, rekomendacji oraz protokołów z posiedzeń i są kasowane po przyjęciu protokołu. Obsługa administracyjna § 16 Obsługę administracyjno-biurową Rady ds. Rozwoju Województwa Lubuskiego zapewnia Biuro Rady, którego funkcję pełni Wydział ds. Rozwoju Regionu w Departamencie Rozwoju Regionalnego i Współpracy Zagranicznej. § 17 Do zadań Biura Rady należy w szczególności 1) zawiadamianie Członków Rady o terminie posiedzenia wraz z propozycją porządku obrad i materiałami do rozpatrzenia drogą elektroniczną oraz/lub listownie, nie później niż na 7 dni przed wyznaczonym terminem spotkania. 7

Zadania Rady ds. Rozwoju Województwa Lubuskiego – RFT 1. wspieranie działań Zarządu Województwa Lubuskiego w dziedzinie planowania rozwoju województwa lubuskiego, 2. opiniowanie ważnych inicjatyw wspierających rozwój regionu, 3. konsultowanie priorytetów rozwoju województwa i ich zgodności z zapisami krajowych dokumentów strategicznych, wyznaczających zakres i ramy polityki regionalnej, 4. wspieranie Zarządu Województwa Lubuskiego we wdrażaniu, monitorowaniu i ewaluacji Strategii Rozwoju Województwa Lubuskiego, 5. opiniowanie projektów regionalnych dokumentów strategicznych, 6. inicjowanie debaty na temat kierunków i form realizacji polityki rozwoju województwa lubuskiego, 7. formułowanie opinii i rekomendacji w zakresie polityki rozwoju w oparciu o wyniki badań, ewaluacji i raportów, w tym analiz dokonywanych w ramach Lubuskiego Regionalnego Obserwatorium Terytorialnego, 8. ocena raportu o rozwoju społeczno-gospodarczym i przestrzennym województwa lubuskiego, opracowywanego w ramach Lubuskiego Regionalnego Obserwatorium Terytorialnego, 9. rekomendowanie Lubuskiemu Regionalnemu Obserwatorium Terytorialnemu wykonanie dodatkowych analiz niezbędnych do oceny postępu realizowanej polityki rozwoju regionu, 10. współpraca z innymi Regionalnymi Forami Terytorialnymi i Krajowym Forum Terytorialnym. 8

Dziękuję za uwagę Katarzyna Drożak Departament Rozwoju Regionalnego i Współpracy Zagranicznej 9