Ewaluacja w edukacji, jako interakcja, proces i wspomaganie. Prof

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Bogusława Dorota Gołębniak DSW we Wrocławiu
Advertisements

EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W SZKOLE LUB PLACÓWCE
ROLA WYCHOWANIA JAKO CZYNNIKA ROZWOJU
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
Aktywni obywatele.
NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
Nowoczesne narzędzia wykorzystywane w cyklu polityk publicznych
EWALUACJA W SZKOLE.
Olbrzym rozwiązania Bohdan Rożnowski. Plan działań Adresowane do pracowników Adresowane do pracodawców Adresowane do społeczeństwa.
Comenius Regio –
1 EWALUACJA GŁÓWNYM NARZĘDZIEM PODNOSZENIA JAKOŚCI PRACY DORADCY ZAWODOWEGO Robert Fleischer –Zarząd Główny SDSiZ RP Lubniewice,
Możliwości zastosowania ewaluacji w procesie zarządzania sektorem publicznym. Wnioski i doświadczenia wynikające z procesu ewaluacji polityki spójności.
2009 O co możemy pytać i jakie odpowiedzi uzyskać? Warsztat ewaluacji. Doświadczenia PARP Jacek Pokorski Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości II Regionalna.
Diagnostyka i ewaluacja – konieczność czy potrzeba?
Hubert Kotarski Uniwersytet Rzeszowski
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
PAŃSTWOWY MONITORING ŚRODOWISKA
- instrumenty ewaluacji i monitoringu RSI
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
Prezentacja wyników i przyjęcie rekomendacji wypływających z badania pn.: "Ewaluacja działań skierowanych na rzecz wsparcia systemu instytucjonalnego rynku.
Administracja publiczna na rzecz spójności regionalnej i europejskiej
Komunikacja społeczna wspólnoty lokalnej na rzecz pożądanego rozwoju Leszek Stafiej, Stafiej Partnerzy Konferencja regionalna projektu pn. Mazowieckie.
AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Jan Herbst Cyfrowa przyszłość: Perspektywy i wyzwania dla samorządu, firm i obywateli Diagnozowanie sytuacji społeczno-ekonomicznej - od statystyki.
III Kongres Zarządzania Oświatą Panel Problemy szkół ponadgimnazjalnych i zawodowych OSKKO, Warszawa, września 2008 r
Ewaluacja wewnętrzna w nowym nadzorze pedagogicznym
VII OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA KADRY KIEROWNICZEJ OŚWIATY OSKKO,
Komputerowe wspomaganie medycznej diagnostyki obrazowej
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
NAUCZYCIELKA BADACZKA, jest pomysł na więcej pracy
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
V Konferencja Ewaluacyjna Warszawa, Dariusz Daniluk Wzmocnienie dyscypliny finansów publicznych. Jaka może być rola ewaluacji?
EWALUACJA WEWNĘTRZNA PROFIL SZKOŁY
Niepubliczna placówka doskonalenia nauczycieli „prototo” we wrocławiu
Prof. Aleksander Surdej
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły
opr. Jolanta E. Śmigerska
I. Działania Stałej konferencji ds. konsultacji funduszy europejskich
Socjologia wychowania
Wspomaganie pracy szkół i przedszkoli.  Doskonalenie nauczycieli jest kluczem do rozwoju szkół i podnoszenia jakości kształcenia.  Jednym z najważniejszych.
Metoda studium przypadku jako element XI Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Sieć Sieć Mam takie marzenie… dr Danuta Elsner. Cele wykładu Przedstawienie: Wizji całościowego obrazu reformy systemu doskonalenia nauczycieli. Sieci,
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK OŚWIATOWO-WYCHOWAWCZYCH I ARTYSTYCZNYCH.
„WALORY PRZYRODNICZE OZORKOWA I OKOLIC”
Zasady tworzenia regionalnych strategii rozwoju Narzędzia zarządzania rozwojem regionalnym.
Konferencja Jakość edukacji czy/i jakość ewaluacji Zakopane, 2015.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Alternatywny slajd początkowy – animacja logotypu załączona jako film, w trybie prezentacji animację należy uruchomić poprzez kliknięcie w grafikę.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
„Jeden gram praktyki jest lepszy niż tona teorii” Swami Shivananda Kompetencje dyrektora poradni niezbędne w procesie wspomagania rozwoju szkół – dobra.
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
Zintegrowane systemy informatyczne
IX Konferencja „Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka” Maria ZAJĄC „E-learning 2.0 a style uczenia się” Maria ZAJĄC E-learning 2.0 a style.
System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół działania Ośrodka Rozwoju Edukacji.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 26 października 2011 r. „Na czym polega logika projektu.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
Zarządzanie Zmianą. Kurs dotyczy przede wszystkim: zrozumienia procesów powodujących zmiany i sposobu, w jaki wpływają one na organizacje, jednostki i.
Technologie i kompetencje cyfrowe w edukacji od badania do działania Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie SYLWIA JASKUŁA.
P OWIAT N OWOTARSKI – S TAROSTWO P OWIATOWE W N OWYM T ARGU Nowotarski- nowatorski. Samorząd zorientowany projektowo. Program Operacyjny Kapitał Ludzki-
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Podstawy zarządzania. Zagadnienia egzaminacyjne dla kierunku Logistyka
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Zapis prezentacji:

Ewaluacja w edukacji, jako interakcja, proces i wspomaganie. Prof Ewaluacja w edukacji, jako interakcja, proces i wspomaganie.  Prof. Leszek Korporowicz VII Konferencja OSKKO www.oskko.edu.pl/konferencjaoskko2010/

Współczesne konteksty myślenia o ewaluacji Modernizacja refleksyjna (Lash, Beck, Giddens) Refleksyjność instytucjonalna (Giddens) Społeczeństwo informacyjne i społeczeństwo wiedzy Zarządzanie wiedzą TQM Teoria i praktyka organizacji uczących się Społeczeństwo otwarte Społeczeństwo obywatelskie Uspołecznienie procesów decyzyjnych

Ewaluacja jako zaproszenie do rozwoju (Helen Simons) Ewaluacja to coś więcej niż pomiar parametrów skuteczności działań, to: refleksyjne rozpoznawanie wartości konkretnego działania lub obiektu w oparciu o przyjętą metodę i kryteria, w wyniku uspołecznionego procesu, którego celem jest jego poznanie, zrozumienie lub zmiana

Istotne walory ewaluacji rozwojowej według M.Q. Pattona (2008) Zachowuje elastyczność projektu w interakcji z potrzebami i rozwojem ewaluowanych działań Odchodzi od linearnego sposobu postrzegania zależności skultkowo-przyczynowych na rzecz zależności interakcyjnych Wspiera procesy uczenia się, przewartościowań otwierając projekt i proces ewaluacyjny na możliwe zmiany w środowisku i ewaluowanym działaniu Wykazuje wrażliwość na tożsamość lokalnych kontekstów ewaluacji Uwzględnia dynamikę wewnętrznych przeobrażeń ewaluowanych instytucji

Fazy procesu ewaluacyjnego Diagnoza – debata – dialog - dyskurs Planowanie (wybór modelu ewaluacji) Projekt ( obiekt, pytania, kryteria, metodologia, próba, harmonogram, zarządzanie) Zbieranie i generowanie danych Analiza Raportowanie Aplikacja

Orientacje ewaluacyjne według H.Simons i J.Hyatt Technokratyczna Rozwojowa nastawienie na: uprawomocnienie zmianę krytykę uczenie się opis rozumienie dyscyplinowanie wspieranie kontrolę autorefleksję

Trzy rodzaje wiedzy i ewaluacji według J.Habermasa i B. Wernera Wiedza analityczno- Ewaluacja pomiarowa, empiryczna, parametryczna technokratyczna Wiedza historyczno- Ewaluacja rozumiejąca hermeneutyczna Wiedza refleksyjno- Ewaluacja jako krytyczna emancypacja