Fascynujący Świat Nauki i Technologii

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt POKL współfinansowany ze środków UE w ramach EFS
Advertisements

„ZAGRAJMY O SUKCES” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
„Zajęcia dodatkowe dziś-szansą na lepsze jutro”
Szkołę Podstawową im. gen. I. Kruszewskiego w Gogołowie
Prezentacja na wywiadówkę
Generator przyszłości
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
KONKURS pt.: „Start w Przyszłość”
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Podkarpacki program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
NOWE TECHNOLOGIE NA USŁUGACH EDUKACJI Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Grodkowie Podstawowe informacje o projekcie.
Szkoła nie musi być zamknięta. Realizacja polityki oświatowej w Opolu. Centrum Nauk Przyrodniczych przy PG nr 6, jako przykład zagospodarowania budynku.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Projekt „Edukacja ku Przyszłości”
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - Grupa 6 „Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Termin realizacji – 20 miesięcy
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Gimnazjum Nr 1 w projekcie „Mały Archimedes”
Via ad Artes Program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola KSI nr POKL /09 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze.
Rozwój kompetencji językowych uczniów z uszkodzonym słuchem Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
Podstawowe informacje o projekcie ZSKP w projekcie Zadanie Wyjazdy AMW Festiwal Nauki Ekodolina Szymbark Toruń Warszawa Gdańsk – Sobieszewo.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
PROJEKT AKTYWNY W SZKOLE –
1 Program Operacyjny Kapitał Ludzki Projekt "Dziecięca akademia przyszłości – wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów poprzez dodatkowe zajęcia.
„Szkolne Centrum Nauki”
Projekt „Fizyka jest ciekawa” jest realizowany w ramach programu POKL
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
NASZA WIEDZA - NASZA PRZYSZŁOŚĆ okres realizacji projektu 01 styczeń 2011r. – 30 grudzień 2012r.
Kreatywna szkoła, to twórczy uczeń
Nowoczesny Uczeń - program aktywizacji edukacyjno – obywatelskiej uczniów rybnickich liceów - realizacja Projektu w I Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami.
Wiedza i umiejętności drogą do kariery uczniów Zespołu Szkół z Ukraińskim Językiem Nauczania w Górowie Iławeckim Górowo Iławeckie 27 października 2013roku.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW
Gmina Zwierzyn „RÓWNAJ W GÓRĘ”. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.1 Wyrównanie.
Apetyt na wiedzę Projekt realizowany przez : Szkołę Podstawową w Gliniku Górnym Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach. Działanie.
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „KIERUNEK –SUKCES” Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.1 Wyrównanie szans edukacyjnych i zapewnienie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Europejski Fundusz Społeczny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata
Serwisy Web 2.0 do tworzenia i udostępniania materiałów edukacyjnych (5 godz. szkolenie stacjonarne: 05.11) lub 15 godz. szkolenie.
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
„Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów LO Computer College”
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zapis prezentacji:

Fascynujący Świat Nauki i Technologii Regionalne Centrum Rozwoju Edukacji Projekt systemowy „Fascynujący Świat Nauki i Technologii” nr POKL.09.01.02-16-001/13 jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Fascynujący Świat Nauki i Technologii Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz budżetu państwa Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty Poddziałanie 9.1.2. Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych.

Fascynujący Świat Nauki i Technologii Cele projektu: Wyrównywanie szans i podniesienie jakości nauczania w szkołach podstawowych ukierunkowane na kształcenie i rozwijanie kluczowych kompetencji 45 tys. uczniów szkół podstawowych z woj. opolskiego poprzez badania i zajęcia dodatkowe w okresie od 01.03.2013 do 30.04.2015 Cele szczegółowe: Badania diagnozujące potrzeby uczniów Zajęcia pozalekcyjne dla uczniów realizowane w modułach matematyczno-przyrodniczym lub humanistyczno-ekologicznym Zajęcia pozaszkolne – wyjazdy edukacyjne

Fascynujący Świat Nauki i Technologii W szkole Badania diagnozujące potrzeby Zajęcia pozalekcyjne Zajęcia wyjazdowe Zaczarowany Świat Zajęcia wyjazdowe w edu-gospodarstwach lub w ośrodkach kultury Zajęcia wyjazdowe w ośrodkach akademickich

Zarządzanie projektem Wojciech Błaszczyk – kierownik projektu Marek Wlazło – asystent kierownika projektu Koordynatorzy działań: „Zajęcia pozaszkolne w pracowniach eksperymentalnych i mobilnych planetariach” Beata Bułka „Zajęcia edukacyjne w ośrodkach akademickich” Grażyna Jurowicz „Badanie diagnozujące potrzeby uczniów” Andrzej Migacz „Zajęcia edukacyjne w instytucjach kultury i gospodarstwach edukacyjnych” Anna Patelska-Górna „Dodatkowe zajęcia pozalekcyjne” Roland Zimek

„Zabawa jest nauką, nauka – zabawą. Im więcej zabawy, tym więcej nauki” Glenn Doman

Regionalne Centrum Nauki i Eksperymentu W ramach projektu „Edukacja ku przyszłości” stworzono pracownie eksperymentalno-doświadczalne Zaczarowany Świat Nauki i Technologii: Mechanicum Humanicum Elektromagnetum Instrumentarium Roboticum Astronomium i Opticum Symulatorium

Regionalne Centrum Nauki i Eksperymentu W projekcie Fascynujący Świat Nauki i Technologii powstaną kolejne pracownie, m. in. ogród doświadczeń, biochemii, matematyki i pomiarów, nowoczesnych technologii, obserwatorium astronomiczne, kreatywna.

Regionalne Centrum Nauki i Eksperymentu Baza RCRE wraz z pracowniami eksperymentalno-doświadczalnymi będzie stanowić potencjał do stworzenia REGIONALNEGO CENTRUM NAUKI I EKSPERYMENTU (RCNiE)

Regionalne Centrum Nauki i Eksperymentu Zajęcia w pracowniach eksperymentalno-doświadczalnych RCRE dla 45 000 uczniów. Uczniowie podczas 8-godzinnych warsztatów wykonają samodzielnie i pod opieką Animatora doświadczenia i eksperymenty fizyczne, przyrodnicze, matematyczne, muzyczne, związane z nowoczesnymi technologiami, itp.

Regionalne Centrum Nauki i Eksperymentu Dodatkowo 8h zajęć dla uczniów z trudnościami w przedmiotach ścisłych. Planuje się co najmniej 2560h zajęć eksperymentalno-doświadczalnych.

Regionalne Centrum Nauki i Eksperymentu Zaplanowano zakup 2 mobilnych planetariów do przeprowadzenia zajęć - pokazów dla uczniów mających ukazać piękno i złożoność mikro- i makrokosmosu, zjawisk w nich zachodzących oraz zachęcić do dalszych samodzielnych odkryć. Planuje się od 4-8h zajęć w każdej szkole dla wszystkich uczniów (ok. 45 000) zróżnicowane pod względem wiekowym. Zakłada się co najmniej 2280 h zajęć.

Badania

trudności, potencjału oraz możliwości Diagnoza Diagnoza predyspozycji obejmować będzie wszystkich uczniów szkół podstawowych które zgłoszą się do projektu w zakresie: trudności, potencjału oraz możliwości humanistycznych matematycznych Prowadzona będzie przez nauczycieli–specjalistów z danej szkoły

Diagnoza Każda szkoła otrzyma nieodpłatnie zestaw programów interaktywnych z bezterminową licencją do używania na szkolnych komputerach.

Diagnoza Zestaw programów umożliwi nauczycielom-specjalistom systematyczne monitorowanie postępów uczniów klas I-VI, modyfikowanie programów wsparcia oraz diagnozę każdego ucznia w zakresie: trudności w pisaniu, czytaniu, rozumieniu trudności w uczeniu się matematyki potencjału i możliwości humanistyczno-przyrodniczych uczniów

Diagnoza zostanie przeprowadzona dwukrotnie: wrzesień 2013 r. wrzesień 2014 r. Po zakończonej diagnozie zostanie opracowany wojewódzki raport dotyczący przyczyn trudności uczniów w procesie uczenia się

drukarkę oraz materiały eksploatacyjne Diagnoza Każda szkoła uczestnicząca w projekcie w celu przeprowadzenia diagnozy otrzyma nieodpłatnie: drukarkę oraz materiały eksploatacyjne

Diagnoza Każda szkoła uczestnicząca w projekcie po zakończeniu projektu będzie posiadała profesjonalne programy do diagnozy trudności i predyspozycji uczniów co w znacznym stopniu usprawni realizację zadań wynikających z rozporządzenia MEN o pomocy psychologiczno - pedagogicznej

Uczelnie

„Akademia odkrywców talentów” „Uczenie się będzie najbardziej efektywne, gdy zaangażuje wszystkie zmysły dziecka” Paul Dennison

„Akademia odkrywców talentów" projekt zakłada współpracę wielu instytucji w zakresie jego realizacji, m.in. ośrodki naukowe, uczelnie wyższe w zakresie realizacji zajęć edukacyjnych dla uczniów promujących dalsze kształcenie.

„Akademia odkrywców talentów” Zaplanowano zajęcia dla 8.000 uczniów uzdolnionych z klas IV-VI. 2-4 godzinny wykład z pokazem będzie doskonałym uzupełnieniem zajęć w pracowniach eksperymentalnych RCRE.

„Akademia odkrywców talentów” Są to zajęcia rozwijające umiejętności matematyczno-fizyczne, kreujące wyobraźnię promujące ideę kształcenia – w szczególności na regionalnych uczelniach

Łącznie co najmniej 280h wykładów! „Akademia odkrywców talentów” Planuje się cykl 4 wykładów dla grupy uczniów uzdolnionych w zakresie nauk ścisłych i 1 wykład dla grupy uczniów uzdolnionych w zakresie nauk humanistycznych. Łącznie co najmniej 280h wykładów!

grupa matematyczno - przyrodnicza „Akademia odkrywców talentów” grupa humanistyczna „Szukamy innych cywilizacji” grupa matematyczno - przyrodnicza „Od alchemii do chemii współczesnej” „Fizyka jest wszędzie” „Mechaniczny Świat” „Ciekawości z wnętrza Ziemi”

„Akademia odkrywców talentów” Zaplanowano zakup kompletów środków dydaktycznych wykorzystanych podczas zajęć badawczych

Ośrodki kultury, gospodarstwa edukacyjne

Konfucjusz Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż – zapamiętam. Pozwól wziąć udział, a… wzbudzisz we mnie pragnienie. Konfucjusz

Zajęcia w instytucjach kultury i gospodarstwach edukacyjnych Moduł humanistyczno - ekologiczny

Zajęcia w instytucjach kultury i gospodarstwach edukacyjnych zaplanowano zajęcia warsztatowe dla 45 000 uczniów ze wszystkich szkół podstawowych województwa opolskiego uczących kreatywnego myślenia, pobudzających wyobraźnię i zmysły w realizację zadania zaangażowane będą regionalne instytucje kultury oraz gospodarstwa edukacyjne, które przygotują ofertę zajęć rozwijających umiejętności kluczowe w oparciu o realizację podstawy programowej w szkole podstawowej

Sieć gospodarstw edukacyjnych Wartością dodaną projektu będzie stworzenie sieci gospodarstw edukacyjnych na bazie już istniejących i dobrze prosperujących gospodarstw ekologicznych. Zajęcia w gospodarstwach edukacyjnych ukierunkowane na metodę „dotknąć, poznać, zrozumieć” pozwolą na zgłębienie potencjału regionu, edukację poprzez wszystkie zmysły, przyniosą skutek utożsamienia się z otoczeniem, z regionem – „Tu jestem, tu rosnę, TU zostaję” i poznanie jak działa i funkcjonuje przyroda. Zajęcia te stanowić będą uzupełnienie zajęć w eksperymentatorium i na uczelniach w ramach „Akademii odkrywców talentów” realizowanych na uczelni.

W ramach zadania zaplanowano: warsztaty dla wszystkich uczniów z klas I-III warsztaty dla uczniów z klas IV-VI w zakresie przedmiotów ścisłych warsztaty dla uczniów z klas IV-VI w zakresie przedmiotów humanistycznych warsztaty dla uczniów z dysfunkcjami z klas IV-VI

W zależności od potrzeb szkoły moduły matematyczno-przyrodniczy i humanistyczno-ekologiczny mogą być realizowane w formach interdyscyplinarnych lub bardziej ukierunkowanych (np. matematyka, przyroda, fizyka, j. polski, historia), jak również wybiegać poza ramy przedmiotowe (np. umiejętność uczenia się, kompetencje osobowe i interpersonalne, kreatywność i innowacyjność, twórcze wyrażanie idei, doświadczeń i uczuć).

Dodatkowe zajęcia pozalekcyjne

Dodatkowe zajęcia pozalekcyjne Zajęcia mają na celu rozwijać i kształcić kompetencje kluczowe oraz korygować dysfunkcje. Uczniowie poznają m.in. ciekawe sposoby notowania, zapamiętywania (np. mapy myśli, tworzenia krzyżówek i diagramów), wyszukiwania informacji (WebQuest), łącząc naukę z zabawą.

Program dodatkowych zajęć pozalekcyjnych Nauczyciele prowadzący zajęcia z uczniami przygotują - w oparciu o opracowany materiał oraz wyniki badań - program i harmonogram zajęć pozalekcyjnych dla uczniów. Zajęcia będą prowadzone metodą projektu.

Zajęcia Zaplanowano po 2 ciągi zajęć dla klas I-III oraz po 2 ciągi zajęć dla klas IV-VI po 15-20h w każdym roku. Zajęcia prowadzone będą nowoczesną metodą projektów przez 2 nauczycieli (humanistę i nauczyciela nauk ścisłych) w grupach 15-30 osobowych z ukierunkowaniem na ucznia uzdolnionego, na ucznia z dysfunkcjami i na pozostałych uczniów.

Udział uczniów Łącznie z zajęć skorzysta ok. 45 000 uczniów. Planuje się co najmniej 64 000h zajęć w szkołach.

Pomoce Każda szkoła zostanie wyposażona w materiały, pomoce dydaktyczne i sprzęt ICT.

Podsumowanie Do szkoły trafi: oprogramowanie do diagnozy uczniów zestawy pomocy dydaktycznych wspierających realizację zajęć edukacyjnych wyjazdy edukacyjne dla każdego ucznia realizujące podstawę programową pokazy astronomiczne w mobilnych planetariach