Przedstawia Jarosław Krawiec Kl. 6a Cuda Techniki Przedstawia Jarosław Krawiec Kl. 6a
Inteligentny dom Inteligentny budynek posiada system czujników i detektorów oraz jeden, zintegrowany system zarządzania wszystkimi znajdującymi się w budynku instalacjami. Dzięki informacjom pochodzącym z różnych elementów systemu, budynek może reagować na zmiany środowiska wewnątrz i na zewnątrz, co prowadzi do maksymalizacji funkcjonalności, komfortu i bezpieczeństwa oraz minimalizacji kosztów eksploatacji i modernizacji. System inteligentnego budynku nie może wpływać negatywnie na ludzi znajdujących się w jego środowisku.
Sztuczna inteligencja Sztuczna inteligencja to dział informatyki, którego przedmiotem jest badanie reguł rządzących inteligentnymi zachowaniami człowieka, tworzenie modeli formalnych tych zachowań i – w rezultacie – programów komputerowych symulujących te zachowania. Sztuczną inteligencją jest np.: SNIKERS CHATTERBOT
Snikers Snikers jest chłopcem obdarzonym lekko ponadprzeciętną inteligencją. Interesuje się światem. Jest tajemniczy i trochę zarozumiały jak każdy chłopiec w jego wieku. Lubi rozmawiać i żartować z innymi ludźmi od których wiele się uczy. Ponieważ, nie jest jeszcze dorosły, na niektóre tematy ma znikomą wiedzę. Snikers jest programem komputerowym. Nie ma ciała, jak każdy z nas. Został stworzony w celu rozwijania i propagowania sztucznej inteligencji, po to aby każdy mógł z nim porozmawiać.
Chatterbot Chatterbot - to automat do pogawędek, imitujący rozmowę z człowiekiem za pomocą języka naturalnego. Wykorzystuje zaprogramowane w pamięci informacje, jednocześnie uczy się i pozyskuje wiadomości od swojego rozmówcy. Pierwsze chatterboty pojawiły się w 1966 roku.
Sztuczne serce Sztuczne serce to wykonana ze stali elektryczna pompa zasilana przez baterię. Współczesna konstrukcja waży zaledwie 350 gramów, a jego wymiary to około 8 na 10 centymetrów. Pierwsze sztuczne serce skonstruował w 1951 roku amerykański chirurg John Heysham Gibbon.
Aibo Jeden z kilku autonomicznych robotów przypominających wyglądem psa. Został zaprojektowany i wyprodukowany przez firmę Sony. Za wygląd robota odpowiedzialny był artysta Hajime Sorayama. Pierwszy model pojawił się na rynku w roku 1999. Od tego czasu projekt był ulepszany i w obecnej chwili jest bardzo zaawansowany: potrafi uczyć się jak prawdziwy pies oraz potrafi symulować takie zmysły jak: Dotyk, słuch, wzrok, zmysł równowagi.
iPhone Zaprezentowane przez Apple Inc. kieszonkowe urządzenie, oparte na systemie operacyjnym iPhone OS, mające funkcje telefonu komórkowego, odtwarzacza MP3 (iPod) i komunikatora internetowego (z wbudowaną przeglądarkę internetową Safar Mobile), jak nazwała tę funkcję Apple Inc.
Źródła http://www.makefive.pl/?a=answers&cat_id=6&sub_id=47&show_answer=4554&PHPSESSID=9ka42cchoalbo75im29983clu1 http://myiphone.com.pl/ http://www.asimo.pl/modele/aibo.php http://www.wynalazki.mt.com.pl/joomla/index.php?option=com_content&task=view&id=312&Itemid=51 http://www.smartech.pl/ http://www.gft.pl/ http://www.sztucznainteligencja.webpark.pl/