wsparciem dla ucznia, pomocą dla nauczyciela,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Advertisements

Technologia informacyjna według MENiS
KOMPETENCJE KLUCZOWE W PROJEKCIE EDUKCYJNYM
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Pracownie informatyczne
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Konferencja informacyjna na temat na temat konkursu dotacji dla partnerstw samorządowych w ramach Programu Regionalnego MF EOG Warszawa 28 stycznia.
Edukacja Medialna dr inż. Mariusz Kąkolewicz - ZTK UAM.
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
TRANSFORMACJA ZAWODOWA NAUCZYCIELA BIBLIOTEKARZA
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Roman Sowa Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Kielcach
1 Akademia Orange dla bibliotek. 2 Akademia Orange dla bibliotek wprowadzenie Na mocy porozumienia w sprawie utworzenia programu internetyzacji polskich.
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Departament Społeczeństwa Informacyjnego
Organizator Rola i zadania dyrektora w tworzeniu nowoczesnej biblioteki szkolnej Z doświadczeń zarządzania SCI w Suchej Beskidzkiej. Ewa Kawończyk.
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
Zarządzanie rozwojem kompetencji zawodowych kadry bibliotek
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Jan Herbst Cyfrowa przyszłość: Perspektywy i wyzwania dla samorządu, firm i obywateli Diagnozowanie sytuacji społeczno-ekonomicznej - od statystyki.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Gimnazjum Nr 1 im. Orląt Przemyskich w Przemyślu.
Biblioteka szkolna Zespołu Szkół w Regnowie
Rola biblioteki szkolnej w organizacji czasu wolnego uczniów jako formy przeciwdziałania zagrożeniom Łańcut,
INTERNETOWE CENTRA INFORMACJI MULTIMEDIALNEJ W BIBLIOTEKACH SZKOLNYCH I PEDAGOGICZNYCH Najważniejsze cele projektu Wspieranie procesu ustawicznego kształcenia.
BIBLIOTEKA GIMNAZJUM NR 10
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Evidence Based Policy Cel strategiczny Wzmacnianie średnio i długookresowej polityki edukacyjnej poprzez dostarczanie systematycznych danych i analiz generowanych.
ale (a może przede wszystkim)
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
LOGO DEBATA SZKOLNA Gimnazjum z Oddziałami Integracyjnymi im. A. Mickiewicza w Turośli.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Organizacja wspomagania szkół
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Nauczanie Wspomagane Komputerem
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
Nauczyciele bibliotekarze 1. Jak często korzystają Państwo z różnych usług biblioteki pedagogicznej?
PAŃSTWOWA WYŻSZA SZKOŁA ZAWODOWA w PILE BIBLIOTEKA GŁÓWNA.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
Wydział Gospodarki UMWD Luty Strategia Rozwoju Województwa Dolnośląskiego 2020 Cel: Rozwój gospodarki opartej na wiedzy Makrosfera: Edukacja, nauka,
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Program Szkoła z klasą 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi zgłosiła swój udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Kierunki realizacji polityki oświatowej na rok szkolny 2015/2016 Rok Otwartej Szkoły Pracownia Wychowania i Profilaktyki ŁCDNiKP.
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
PLAN ROZWOJU Miejskiej Biblioteki w Pieniężnie na lata
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Polityki Oświatowej Państwa
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
na rzecz cyfryzacji szkół
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Projekty zrealizowane w ZS1
Zapis prezentacji:

wsparciem dla ucznia, pomocą dla nauczyciela, Biblioteka szkolna wsparciem dla ucznia, pomocą dla nauczyciela, szansą dla edukacji Danuta Brzezińska Organizator

Biblioteka szkolna to podstawowa placówka informacji pedagogicznej dla uczniów i nauczycieli. Marcin Drzewiecki

Biblioteka szkolna ma sens tylko wtedy, jeżeli stanowi składnik szkoły i jest wmontowana w szkolną dydaktykę. Jacek Wojciechowski

Szkoła jako system społeczny Kultura szkoły Naucza-nie Wycho-wanie

Funkcje biblioteki szkolnej edukacyjna kulturalna kompensacyjna wychowawcza informacyjna Funkcje biblioteki szkolnej

Warunki wpływające na jakość pracy biblioteki szkolnej państwowa polityka oświatowa samorząd świadomy potencjału biblioteki szkolnej dla edukacji dyrektor, któremu zależy na jakości pracy swojej placówki nauczyciel bibliotekarz gotowy do podejmowania wyzwań i współpracy jasno określone cele i plany długoterminowe otwartość na zmiany

Podstawy planowania działań Dyrektor szkoły priorytety szkoły finanse lokal, sprzęt i wyposażenie Nauczyciel bibliotekarz predyspozycje przygotowanie wymiar zatrudnienia zakres obowiązków

Wsparcie dla ucznia

Wyposażanie w kompetencje informacyjne, medialne i społeczne Przygotowanie do samokształcenia Kształtowanie umiejętności kluczowych Rozwijanie zdolności i zainteresowań Podnoszenie poziomu kultury czytelniczej Pobudzanie wrażliwości estetycznej Biblioterapia Przeciwdziałanie wykluczeniu

Pomoc dla nauczyciela

Wspieranie realizacji podstawy programowej Diagnozowanie i zaspokajanie potrzeb w zakresie zasobów edukacyjnych i informacyjnych Wskazywanie i pomoc w wyszukiwaniu materiałów źródłowych; również w sieci Internet i Otwartych Zasobach Edukacyjnych Wspólna realizacja projektów Współpraca z zespołami przedmiotowymi Udostępnianie dokumentów pracy szkoły

Cyfrowa przyszłość. Katalog kompetencji medialnych i informacyjnych Cyfrowa przyszłość. Katalog kompetencji medialnych i informacyjnych. 2012 „uzupełnienie podstawy programowej” Korzystanie z informacji Relacje w środowisku medialnym Język mediów Kreatywne korzystanie z mediów Etyka i wartości w komunikacji i mediach Prawo w komunikacji i mediach Bezpieczeństwo w komunikacji i mediach Ekonomiczne aspekty działania mediów

Szansa dla edukacji

Poszerzenie przestrzeni edukacyjnej Pracownia interdyscyplinarna Różnorodne formy zbiorów i technologii dają szansę na nowoczesne nauczanie Miejsce utrwalania, poszerzania i przetwarzania zdobytej wiedzy Centrum informacyjno-kulturalne szkoły Centrum promocji i wizytówka szkoły Kształtowanie wzorców kultury, postaw etycznych, poszanowania prawa i tradycji – świadomego obywatela

Biblioteki szkolne według Systemu Informacji Oświatowej stan na 20. 09 Biblioteki szkolne według Systemu Informacji Oświatowej stan na 20.09.2012 r. 26143 szkoły prowadzone przez jednostki samorządu terytorialnego 16738 bibliotek szkolnych 14382 etaty nauczycieli bibliotekarzy

Na jedną bibliotekę szkolną przypada średnio 0,86 etatu nauczyciela bibliotekarza Istnieją biblioteki wieloetatowe … Część bibliotek „jest” tylko w teorii, bo w praktyce są prawie niedostępne!

Nakłady na biblioteki szkolne, to nie wydatki, to inwestycje w przyszłość ucznia, edukacji, państwa!

Dziękuję za uwagę d.brzezinska@wp.pl