Młodzieżowa przedsiębiorczość

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejski ego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Multimedialni uczniowie.
Advertisements

E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Program edukacji ekonomicznej realizowany od 1 grudnia 2012.
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się
Przedsiębiorczość i przedmioty ekonomiczne Edukacja regionalna w praktyce szkolnej Szczecin, r.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Przedsiębiorczość w polskim systemie oświaty
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Informacja o Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się do prywatyzacji dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Projekt jest organizowany przez.
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Materiały dla ucznia do programu Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo.
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PROGRAM PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ DLA GIMNAZJÓW
Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości jest pozarządową organizacją pożytku publicznego, której celem jest przygotowanie dzieci i młodzieży do życia.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 9 IM. JANA PAWŁA II W OSTROWIE WIELKOPOLSKIM rok szkolny 2012/2013 Zebranie otwierające 24 października 2012 r.
W Zespole Szkół Ekonomicznych nr 2
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM.
G Enterprise without Borders. Enterprise without Borders rozszerza i uzupełnia program Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo o możliwość współpracy z młodzieżowymi.
Założenia PROJEKTU
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
Podstawowe informacje o projekcie ZSKP w projekcie Zadanie Wyjazdy AMW Festiwal Nauki Ekodolina Szymbark Toruń Warszawa Gdańsk – Sobieszewo.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości dodanej OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości.
Projekt z zakresu bezpieczeństwa oraz edukacji finansowej
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma  Pracownik  przedsiębiorca  przedsiębiorstwo.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Przygotowaliśmy: -praktyczne narzędzia dla nauczycieli: -ramowy plany pracy wychowawczej, -ramowy program zajęć pozalekcyjnych, -scenariusze lekcji,
Szkoła Kluczowych Kompetencji luty 2009 rok – grudzień 2012 rok. Zespoły Szkół Ponadgimnazjalnych w Lipsku i Siennie.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM. Program Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo – Być przedsiębiorczym realizowany jest przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Świadome planowanie – świadomy wybór, czyli zajęcia z doradztwa zawodowego w gimnazjum Dorota Cebulak, Jolanta Wydmuch – doradca zawodowy w Gimnazjum nr.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
To miniprzedsiębiorstwo działające w ramach gry edukacyjnej. Siedziba firmy znajduje się na terenie I LO im. Tomasza Zana we Wschowie. Tworzy ją ośmioro.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 UL. Letnia 1/ Białystok.
Urząd Miasta Lublin Projekt „MOJA FIRMA. Będę przedsiębiorcą” jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. do 29 lutego.
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
Sopocka Akademia Tenisowa
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Dzień przedsiębiorczości
Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach.
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Program edukacyjny Dzień przedsiębiorczości
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Zapis prezentacji:

Młodzieżowa przedsiębiorczość

Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo Program nauczania Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo do przedmiotu uzupełniającego ekonomia w praktyce jest innowacyjnym produktem wypracowanym przy współudziale uczestników projektu „Szkoła praktycznej ekonomii – młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo”, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo to: nowy, ciekawy program przetestowany przez 160 nauczycieli i ponad 3500 uczniów w ramach projektu realizowanego przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, realizacja programu bez konieczności zakupu podręcznika, wszystkie materiały dla ucznia i nauczyciela dostępne bezpłatnie na platformie internetowej Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo, możliwość uczestnictwa w Ogólnopolskim Konkursie na Najlepsze Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo „Produkcik”.

Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo – program nauczania Program nauczania Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo jest zgodny z podstawą programową z dnia 27 sierpnia 2012 r. Może być wykorzystany do realizacji: przedmiotu ekonomia w praktyce, zajęć pozalekcyjnych, skierowanych do uczniów zainteresowanych prowadzeniem własnej działalności gospodarczej.

Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo – cel programu Celem programu Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo jest przygotowanie uczniów do podejmowania samodzielnej działalności gospodarczej oraz rozwijanie ich inicjatywności i przedsiębiorczości.

Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo – realizacja programu W ramach realizacji programu uczniowie uczestniczą w grze edukacyjnej „Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo”. Istotą gry jest założenie i prowadzenie w szkole realnie działającej firmy – młodzieżowego miniprzedsiębiorstwa - zorganizowanego na wzór spółki jawnej. Wszyscy uczestnicy programu stają się współwłaścicielami (wspólnikami) spółki. Liczba wspólników powinna wynosić 6 – 15 osób. W szkole może działać kilka miniprzedsiębiorstw.

Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo – realizacja programu Uczniowie – wspólnicy miniprzedsiębiorstwa gromadzą potrzebny kapitał, sporządzają biznesplan, prowadzą badania marketingowe, wybierają produkt (lub usługę), a następnie organizują produkcję oraz sprzedaż. Prowadzą dokumentację finansową na wzór dokumentacji małych przedsiębiorstw (Podatkowa księga przychodów i rozchodów, ewidencja VAT-owska). Szczegółowe zasady działalności określa regulamin młodzieżowego miniprzedsiębiorstwa.

Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo – platforma internetowa Uczestnicy programu nie muszą kupować podręcznika ! Wszystkie materiały dla zarejestrowanych nauczycieli oraz uczniów są udostępnione nieodpłatnie na platformie internetowej Szkoła praktycznej ekonomii – młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo. www.praktycznaekonomia.edu.pl

Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo – zasoby platformy internetowej zakładki ogólnodostępne

Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo – zasoby platformy internetowej zakładka Nauczyciel dostępna po zalogowaniu

Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo – zasoby platformy internetowej zakładka Miniprzedsiębiorstwo dostępna po zalogowaniu

Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo – zasoby platformy internetowej program „Finanse”

Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo – materiały dla nauczyciela: - program nauczania - zadania edukacyjne - filmy - prezentacje - - Vademecum dla ucznia

Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo – materiały dla ucznia: - Vademecum dla ucznia - program „Finanse” - generator biznesplanu - psychozabawa: Przedsiębiorca czy pracownik?

Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo – materiały dydaktyczne Zadania edukacyjne: Ćwiczenia – gotowe scenariusze, które mają wspólną strukturę – zawierają przewidywany czas realizacji, cele, metody i formy pracy, a także przewidywane osiągnięcia ucznia oraz sposób weryfikacji tych osiągnięć. Studia przypadku, które doskonalą umiejętność analizowania i wyciągania wniosków, prognozowania osiągnięć oraz samodzielnego dochodzenia do wiedzy.

Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo – materiały dydaktyczne Zadania edukacyjne:

Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo – materiały dydaktyczne Vademecum dla ucznia to poradnik, który przedstawia istotę gry edukacyjnej „Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo”, a także szczegółową instrukcję prowadzenia i dokumentowania działalności młodzieżowego miniprzedsiębiorstwa. Szczególnie przydatne dla nauczycieli będą gotowe wzory dokumentowania działalności finansowej w rozdziale Przykład.

Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo – materiały dydaktyczne Filmy dydaktyczne: „Marketing mix” „Skuteczna sprzedaż” „Kalkulacja ceny” „Trudna sztuka prezentacji” „Etyka w biznesie”

Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo – materiały dydaktyczne Prezentacje multimedialne: „Badanie rynku” „Segmentacja rynku” „Budowa biznesplanu” „Analiza metodą SMART” „Analiza SWOT” „Dokumentacja finansowa” „Public Relations” „Skuteczna promocja” „Jak prezentować”

Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo – materiały dydaktyczne Nauczyciel sam decyduje o wyborze określonych materiałów dydaktycznych, kierując się realizacją treści nauczania i osiągnięciem planowanych celów edukacyjnych. Zadania edukacyjne i Vademecum dla ucznia zamieszczone na platformie są do pobrania jako pliki pdf.

Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo – dlaczego warto wziąć udział w programie? Uczeń: przeżyje atrakcyjną przygodę edukacyjną, rozwinie umiejętności niezbędne na studiach i w dorosłym życiu, takie jak: praca w zespole, organizacja pracy, zdobędzie doświadczenie w prowadzeniu małej firmy, oceni w praktyce szanse i zagrożenia wynikające z prowadzenia działalności gospodarczej.

Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo – dlaczego warto wziąć udział w programie? Nauczyciel: otrzyma nowoczesne, innowacyjne narzędzia do pracy z uczniami w ramach przedmiotu ekonomia w praktyce, zaproponuje uczniom atrakcyjną formę pracy - naukę przez działanie, stworzy uczniom okazję do współpracy, współzawodnictwa i oceny własnych umiejętności.

Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo – dlaczego warto wziąć udział w programie? Szkoła: zdobędzie ciekawą propozycję edukacyjną wspierającą rozwój kluczowych kompetencji u uczniów, będzie kształtować postawy przedsiębiorcze młodzieży w najbardziej efektywny sposób, zgodny z zaleceniami KE, zweryfikuje skuteczność edukacji ekonomicznej poprzez współpracę ze środowiskiem biznesu, wzmocni swój wizerunek dobrej i nowoczesnej szkoły, zaangażowanej społecznie i promującej uczniów.

Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo – jak przystąpić do programu? http://www.praktycznaekonomia.edu.pl/pl/nauczyciel

www.junior.org.pl Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego www.junior.org.pl