Podstawowe dane: 3 budynki w Lubichowie, w których odbywają się zajęcia dydaktyczne oraz szkoła filialna w Ocyplu 9 (6+3) oddziałów klas I – III 9 oddziałów.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

Reforma wychowania fizycznego – mity a rzeczywistość
Człowiek – Najlepsza inwestycja
Szkoła dla 6-latka 6.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
PODSTAWOWE DANE O SZKOLE Klasy 0 – VI Liczba uczniów i wychowanków – 146 (w tym 4 5 –latków) Liczba uczniów dowożonych (5 – 11 km) – 42 (tj. 29%)
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA
Efekty opracowania i wdrożenia Programu Poprawy Jakości Kształcenia
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 IM. JANINY MAJKOWSKIEJ W SIERADZU NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY.
Zadania nauczyciela i jego rola w udzielaniu pomocy psychologiczno-
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
Informacje ogólne Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r w sprawie warunków i sposobie oceniania, klasyfikowania.
PILOTAŻ W RAMACH PROGRAMU PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZEŃ ZE SPECYFICZNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
Uczeń niepełnosprawny
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Rok szkolny 2003/2004: - liczba szkół liczba szkół liczba uczniów liczba uczniów liczba wolontariuszy liczba wolontariuszy.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
SERDECZNIE WITAMY W GIMNAZJUM NR 1 W LUBONIU
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Barbara Łaska Wydział Wspierania Rozwoju Kuratorium Oświaty w Łodzi
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Nasza szkoła znajduje się w Olsztynie, stolicy Warmii i Mazur, krainy tysiąca jezior w samym jej sercu – dorzeczu Łyny i Pasłęki – naszej Małej ojczyzny.
KLASY TERAPEUTYCZNE Jako jedna z form opieki psychologiczno-pedagogicznej w Gimnazjum nr 14.
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
NASZE DZIECI W NASZEJ SZKOLE
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Informacja o oddziałach przedszkolnych zorganizowanych na terenie Szkoły Podstawowej nr 273 w Warszawie ul. Balcerzaka 1.
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
PEDAGOG SZKOLNY.
J AK SZKOŁY POWIATU LUBAŃSKIEGO PRZYGOTOWAŁY SIĘ NA PRZYJĘCIE SZEŚCIOLATKÓW ? Analiza ankiet dyrektorów szkół podstawowych.
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
Jak osiągnąć sukces?! Jak osiągnąć dobry wynik ze sprawdzianu, testu?! Na przykładzie małej szkoły wiejskiej, której wyszło!!!
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Szkoła Podstawowa im. Józefa hr. Skarbka w Woli Skarbkowej www. spwolaskarbkowa.osieciny.pl tel. (0-54)
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
OFERTA DLA SZEŚCIOLATKÓW.  nauka odbywa się w salach lekcyjnych dostosowanych do potrzeb młodszych dzieci, podzielonych na części: edukacyjną i rekreacyjną,
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2014/2015, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Zadania pedagoga szkolnego
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r
FORUM ŚRODOWISK POMOCOWYCH 18 lutego 2015r.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Podstawowe dane: 3 budynki w Lubichowie, w których odbywają się zajęcia dydaktyczne oraz szkoła filialna w Ocyplu 9 (6+3) oddziałów klas I – III 9 oddziałów klas IV – VI 40% to uczniowie dowożeni z 9 miejscowości zajęcia na 1 zmianę

KADRA PEDAGOGICZNA 29 NAUCZYCIELI (w tym): 20 dyplomowanych 4 mianowanych 3 kontraktowych 1 stażysta 1 bez stopnia 27 pełnozatrudnionych 3 w niepełnym wymiarze godzin 29 NAUCZYCIELI (w tym): 20 dyplomowanych 4 mianowanych 3 kontraktowych 1 stażysta 1 bez stopnia 27 pełnozatrudnionych 3 w niepełnym wymiarze godzin

koła przedmiotowe i zainteresowań centrum informacji multimedialnej konkursy od szczebla szkolnego do krajowego, a także międzynarodowego realizacja projektów o różnej tematyce i zasięgu zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze zajęcia korekcyjno – kompensacyjne gimnastyka korekcyjna terapia logopedyczna świetlica socjoterapeutyczna wycieczki, rajdy, wyjazdy do kina, teatru, na basen

WYNIKI SPRAWDZIANÓW ZEWNĘTRZNYCH ŻRÓDŁO:

1 czytanie 2 pisanie 3 rozumowanie 4 korzystanie z informacji 5 wykorzystanie wiedzy w praktyce SPRAWDZIAN 2006 – WYNIKI PROCENTOWE

STANINOWY ROZKŁAD WYNIKÓW

SPRAWDZIAN 2007 – WYNIKI PROCENTOWE 1 czytanie 2 pisanie 3 rozumowanie 4 korzystanie z informacji 5 wykorzystanie wiedzy w praktyce

STANINOWY ROZKŁAD WYNIKÓW

SPRAWDZIAN 2008 – WYNIKI PROCENTOWE 1 czytanie 2 pisanie 3 rozumowanie 4 korzystanie z informacji 5 wykorzystanie wiedzy w praktyce

STANINOWY ROZKŁAD WYNIKÓW SPRAWDZIAN 2008

2006 SzkołaKraj Wynik w punktach Średni wynik za test22,825,3 Najniższy wynik ze sprawdzianu 60 Mediana2426 Najwyższy wynik ze sprawdzianu 40

2007 SzkołaKraj Wynik w punktach Średni wynik za test24,026,6 Najniższy wynik ze sprawdzianu 80 Mediana2528 Najwyższy wynik ze sprawdzianu 3840

2008 SzkołaKraj Wynik w punktach Średni wynik za test22,925,8 Najniższy wynik ze sprawdzianu 90 Mediana2327 Najwyższy wynik ze sprawdzianu 3540

PRZYCZYNY SZKOLNE I POZASZKOLNE Niska motywacja uczniów do napisania sprawdzianu jako ważnego miernika posiadanych wiadomości i umiejętności Zmienność nauczycieli matematyki i j. polskiego w ostatnich 2 latach Stosowanie na lekcjach metod, które mało aktywizują uczniów Realizacja podręczników i zeszytów ćwiczeń a nie podstawy programowej Dostosowanie warunków sprawdzianu szkolnego nie jest możliwe na sprawdzianie zewnętrznym Wczesne godziny wyjazdu do szkoły i późne godziny powrotu do domu Brak motywacji ze strony domu rodzinnego, dzieci z rodzin patologicznych Mała ilość godzin na terapię korygującą różne dysfunkcje

PRZYCZYNY SZKOLNE I POZASZKOLNE C.D. Niechęć rodziców do kierowania dzieci na badania bądź też niekorzystanie z wyznaczonych terminów Duża część dzieci posiada opinie o potrzebie obniżenia, różnicowania i dostosowania wymagań do możliwości ucznia Brak psychologa, który mógłby prowadzić terapię z uczniami, rodzicami; udzielać koniecznego wsparcia i pomocy Niski pozom wykształcenia rodziców oraz niezadowalająca sytuacja materialna rodzin

Uczniowie klas VI z opiniami PPP Z ryzykiem dysleksji Z obniżeniem i różnicowaniem wymagań Dostosow. wymagań do możliwości % 14% 14% _____________________________________________ Piszący sprawdzian Arkusz standard Z ryzykiem dysleksji Z obniżeniem i różnicowaniem wymagań Dostosow. wymagań do możliwości % 14% 14% _____________________________________________ Piszący sprawdzian Arkusz standard

Ilość wniosków składanych do PPP w poszczególnych latach 2005/ / / IX-XII Przyczyny: - trudności w nauce - podejrzenie dysleksji - zaburzenia w zachowaniu - wsparcie procesu wychowawczego - ponowienie badań Przyczyny: - trudności w nauce - podejrzenie dysleksji - zaburzenia w zachowaniu - wsparcie procesu wychowawczego - ponowienie badań

ILOŚĆ UCZNIÓW OBJĘTYCH WSPARCIEM PPP W roku szkolnym 2008/ uczniów posiada aktualne opinie 8 uczniów posiada orzeczenia o niepełnosprawności W roku szkolnym 2008/ uczniów posiada aktualne opinie 8 uczniów posiada orzeczenia o niepełnosprawności

DZIAŁANIA SZKOŁY Przeprowadzanie sprawdzianów próbnych, tworzenie raportu, analiza wyników Komunikowanie wyników uczniom, wskazywanie mocnych i słabych stron Komunikowanie wyników Radzie Rodziców oraz rodzicom uczniów w poszczególnych klasach Wykorzystanie wniosków z przeprowadzonych badań w codziennej pracy dydaktycznej Prowadzenie dodatkowych zajęć dla chętnych uczniów w zakresie rozwiązywania zadań testowych Wprowadzenie dla każdej grupy uczniów klas VI cotygodniowych nieobowiązkowych zajęć ukierunkowanych na oswojenie z różnego rodzaju zadaniami testowymi, powtarzaniem materiału, ugruntowaniem wiadomości i kształceniem w zakresie słabo wypadającego na sprawdzianie standardu

DZIAŁANIA SZKOŁY c.d, Kierowanie uczniów na dodatkowe badania w PPP Prowadzenie lekcji otwartych dla nauczycieli i rodziców Ustalenie stałych tygodniowych terminów konsultacji nauczycieli poszczególnych nauczycieli z rodzicami Udział nauczycieli w kursach, szkoleniach i warsztatach poświęconych podnoszeniu efektywności kształcenia Wewnętrzne doskonalenie nauczycieli z udziałem zaproszonych specjalistów w zakresie poprawy wyników sprawdzianu Zapewnienie uczniom dowożonym możliwości przygotowania się do zajęć w świetlicy oraz bibliotece szkolnej

Inne problemy Stara baza lokalowa wymagająca stałych napraw i remontów Rozdrobnienie oddziałów w różnych budynkach, mało komfortowe warunki nauki w niektórych izbach lekcyjnych Brak prawdziwej szatni dla uczniów Wzrastająca liczba uczniów opuszczających zajęcia z błahych powodów Roszczeniowa postawa rodziców wobec szkoły Nakładanie na szkoły obowiązków z zakresu wychowania i opieki przy jednoczesnym zmniejszaniu ilości godzin dydaktycznych przeznaczonych do dyspozycji dyrektora

WNIOSKI

Poprawa bazy lokalowej szkoły - dążenie do lokalizacji oddziałów w jednym miejscu Zwiększenie nacisku na kształcenie tych umiejętności uczniów w poszczególnych standardach egzaminacyjnych, które wypadły niezadowalająco na sprawdzianie kompetencyjnym już w klasie V Korzystanie z szerszych badań zewnętrznych prowadzonych przez znane ośrodki badawcze na różnych etapach edukacyjnych Zacieśnienie współpracy z CEN szczególnie w ramach warsztatów dla nauczycieli

Powrót do tzw. lekcji koleżeńskich – wymiana doświadczeń między nauczycielami Konsultowanie przez PPP uwag o dziecku oraz jego warunkach rodzinnych z wychowawcą klasy/pedagogiem Stworzenie etatu psychologa dla placówek oświatowych z terenu gminy Zwiększenie ilości godzin przeznaczonych na zajęcia korygujące różnego rodzaju dysfunkcje u uczniów

Dziękuję za uwagę