Szkoła Podstawowa nr 212 im. Krystyny Krahelskiej w Warszawie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kim jest uczeń uzdolniony i jak wspierać jego rozwój?
Advertisements

W STARGARDZIE SZCZECIŃSKIM
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
Istnieje coś rzadszego od talentu - talent do tego, by dostrzec talent. … Elbert Hubbart.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Wnioski grupy V Jak systemowo w skali szkoły zapewnić wsparcie dla ucznia, który tego potrzebuje?
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 IM. JANINY MAJKOWSKIEJ W SIERADZU NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
POKAZ EFEKTÓW PRACY UCZNIÓW W RAMACH REALIZOWANEGO PROJEKTU
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Uwaga konkurs!!! Najlepszy Uczeń Roku. Celem konkursu Najlepszy Uczeń Roku jest wyłonienie najlepszego ucznia spośród uczniów klas pierwszych i drugich.
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Nie wszyscy mamy te same zdolności, ale wszyscy powinniśmy mieć te same możliwości, aby swe zdolności rozwijać John. F. Kennedy.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
WSPIERANIE UCZNIÓW W ROZWOJU ZDOLNOŚCI I TALENTÓW
Zespół Placówek Oświatowych Publiczna Szkoła Podstawowa im. Stefana Żeromskiego i Przedszkole w Kurozwękach.
Regulamin szkolnego konkursu „Super klasa”
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 12
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
PREZENTACJA DZIAŁALNOŚCI i OSIĄGNIĘĆ SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. JANA PAWŁA II W GOŁKOWICACH OPRACOWANA PRZEZ DYREKTORA SZKOŁY ZOFIĘ KORONA.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Szkoła Współpracy.
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
Talent jest darem uniwersalnym, ale potrzeba wielkiej odwagi, żeby go wykorzystać. Nie bój się być najlepszy.
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
ŻYCIE Z PASJĄ SMAKUJE LEPIEJ!
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2014/2015, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
Raport ewaluacji wewnętrznej EFEKTY DZIAŁALNOŚCI DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ I OPIEKUŃCZEJ ORAZ INNEJ DZIAŁALNOŚCI STATUTOWEJ SZKOŁY UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 221 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. BARBARY BRONISŁAWY CZARNOWSKIEJ W WARSZAWIE.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Z DORADZTWA ZAWODOWEGO
Szkoła Podstawowa nr 30 im. rtm. Witolda Pileckiego w Łodzi ul. Rysownicza 1/3 tel Motto szkoły: " Przyjaźnie wymagając,
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 130 IM. MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO u l. Gościniec Łódź.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
Społeczne Językowe Gimnazjum
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Szkoła Podstawowa nr 212 im. Krystyny Krahelskiej w Warszawie

NASZA SZKOŁA

Misja „PRZYJAZNA SZKOŁA”

„Dziecko rodzi się wszechstronnie uzdolnione, z pełną możliwością rozwoju we wszystkich kierunkach, Potencjalną wybitną inteligencją i zadatkami na rozwijanie Wielkiej twórczości oraz dużym talentem społecznym” Dawid Lewis

Priorytet planu wychowawczego "Nauka moją przyszłością" • motywowanie uczniów do nauki na miarę ich możliwości • osiąganie sukcesów • praca nad osobowością ucznia • pomoc uczniom mającym trudności w nauce oraz zdolnym

Oczekujemy, aby absolwent: Umiał się uczyć i był kreatywny Był przygotowany do nauki na wyższym poziomie kształcenia Umiał posługiwać się techniką komputerową i jęz. angielskim Rozwijał swoje mocne strony Był otwarty na potrzeby innych ludzi Umiał nawiązywać pozytywne relacje z innymi i współpracować w grupie Dbał o kulturę języka Rozumiał, czym jest patriotyzm

Definicja ucznia zdolnego Uczeń zdolny wykazuje ponadprzeciętny poziom rozwoju umysłowego, motorycznego lub społecznego, który łączy z ciekawością poznawczą i wysokim stopniem motywacji. Jest samodzielny i konsekwentny w poszukiwaniu odpowiedzi na stawiane przez siebie pytania. Charakteryzuje się twórczym podejściem do rozwiązywania problemów. Cechy ucznia zdolnego: • ciekawość świata, dociekliwość • aktywność twórcza ( oryginalność interpretacji, umiejętność rozwiązywania różnych problemów) • wewnętrzna motywacja do podejmowania działań • umiejętność pokonywania trudności • samodzielność w działaniu • samokrytycyzm Uczeń zdolny nie zawsze jest perfekcyjny i może lekceważyć łatwe zadania

Jak zwiększamy nasze kompetencje? indywidualne szkolenie nauczycieli udział w spotkaniach, konferencjach – wymiana doświadczeń szkolenia Rady Pedagogicznej w ramach WDN opracowanie bazy informacyjnej na stronie internetowej szkoły o możliwości samokształcenia oraz z propozycjami literatury (nauczyciele, rodzice)

Kogo zapraszamy do współpracy? Rodzice Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Instytucje działające na rzecz oświaty – SAS, OPP, Dom Kultury Puławska i Muranów, Ośrodek Edukacji Sadyba, Klub Sportowy Delta, Tor Łyżwiarski Stegny inne placówki oświatowe

Jak rozpoznajemy uzdolnienia? Określenie metody: obserwacja rozmowa z uczniem i jego kolegami rozmowa z rodzicami ankietowanie uczniów i rodziców : Opracowanie narzędzi diagnostycznych przez zespoły przedmiotowe (humanistyczny, matematyczno-przyrodniczy, artystyczny i sportowy) arkusze ankiet, kwestionariusze obserwacji, testy diagnozujące uzdolnienia Analiza zebranych danych przez zespoły i wyłonienie grupy uczniów o szczególnych uzdolnieniach.

Budowanie klimatu sprzyjającego rozwojowi dziecka Przydział opiekuna – mentora. Współpraca z rodzicami. Prowadzenie indywidualnego portfolio dokonań i osiągnięć (uczeń, rodzice, opiekun). Zaproszenie przez Samorząd Uczniowski do zaprezentowania siebie i swoich pasji w księdze „Mam talent”. 5. Promowanie dokonań uczniów.

Praca z uczniem zdolnym Jak pracujemy? Wspomaganie w procesie lekcyjnym Rozwijanie uzdolnień na zajęciach dodatkowych

Uczeń zdolny na lekcji otrzymuje dodatkowe zadania twórcze oraz dodatkowe zdania na sprawdzianach prowadzi fragmenty lekcji prezentuje własne projekty bierze udział w wycieczkach edukacyjnych pracuje metodami aktywizującymi

W szkole

Uczeń zdolny na zajęciach pozalekcyjnych pracuje indywidualnie lub w niewielkich grupach oferta kół zainteresowań jest adekwatna do potrzeb uczniów i wynika z przeprowadzonej diagnozy

Zajęcia dodatkowe

Dostosowanie oferty edukacyjnej adekwatnie do rodzaju uzdolnień Programy własne nauczycieli Zajęcia międzyszkolne Konkursy Projekty edukacyjne Program Wars i Sawa

Jak doceniamy ucznia zdolnego? wystawy prac (szkoła, strona internetowa, instytucje kulturalne) prezentacja projektów, np. Święto Szkoły, Dzień Otwarty, Festyn Rodzinny nagrody (dyplomy, nagrody rzeczowe) określony system nagradzania za bardzo dobre wyniki w nauce i zachowaniu: - SOWA dla najlepszych na poziomie - galeria uczniów wyróżnionych - list gratulacyjny dla rodziców - nagrody książkowe, dyplomy

Efekty pracy Laureaci konkursów Projekty: „Fauna i flora Polesia” -2011 „K. Krahelska, kobieta swojej epoki” - 2011 „Przysłowiowe cztery pory roku” - 2010 „Dwadzieścia lat wspólnie” – 2010 „Entropia słowa” - 2010 - „Krzyżówkowy zawrót głowy” - 2009 „Rycerstwo wczoraj i dziś” - 2009 „Zatrzymane w obiektywie” - 2008 „Nasza szkoła-nasza patronka” - 2008 „Wyrazowniczek” - 2007 „Mokotów znany i nieznany” - 2007

Wystawy

Certyfikaty „Szkoła Odkrywców Talentów” 2011

„Szkoła Myślenia” I edycja 2009 II edycja 2010

„Uczeń z klasą” I edycja 2007 II edycja 2008

„Szkoła z klasą” W 2005 roku zdobyliśmy tytuł „AGO - nasza szkoła uczy działać.”

„Szkoła z klasą” 2003

Zapraszamy do odwiedzania naszej Szkoły Szkoła Podstawowa nr 212 im. Krystyny Krahelskiej 02-758 Warszawa, ul. Czarnomorska 3 tel./fax. (0-22) 842 – 22 – 87 e-mail: szkolapodstawowa212@wp.pl www.sp212.szkolnastrona.pl

Dziękujemy za uwagę Prezentację przygotowały: Ewa Rozwadowska Elżbieta Mościcka