Omówienie bieżących spraw dotyczących wdrażania osi priorytetowej 4 PO RYBY 2007-2013. Warszawa, 28 września 2012 r. Unia Europejska Europejski Fundusz.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO
Advertisements

Umowy o dofinansowanie projektów
Przygotowanie i rozliczanie inwestycji w ramach PROW
Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich.
Umowa ramowa - Nazwa UMOWA O WARUNKACH I SPOSOBIE REALIZACJI LOKALNEJ STRATEGII ROZWOJU OBSZARÓW RYBACKICH.
Stanowisko Instytucji Koordynującej NSRO w kwestii prezentowania i akceptacji sprawozdań okresowych z PO/RPO przez Komitety Monitorujące KK NSRO, 17.
Wytyczne Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie wyboru projektów w trybie konkursowym Szkolenie, maja 2007 r. Departament Koordynacji i Zarządzania.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 01Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka,
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata osie priorytetowe II-VII Urząd.
Od pomysłu do realizacji projektu - procedury. 2. Jakie są źródła finansowania naszego projektu?
1 Bariery w wykorzystywaniu funduszy unijnych przez samorządy Jerzy Kwieciński Europejskie Centrum Przedsiębiorczości Warszawa, 7 października 2009r.
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego1 Podsumowanie wdrażania Regionalnego.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Monitoring i sprawozdawczość Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007 – 2013 dla Województwa Dolnośląskiego na lata.
Przygotowanie wniosku Złożenie wniosku Ocena Umowa o dofinansowanie Realizacja działań Kontrola.
Robert Grabeł Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym
Wnioski o płatność i zaliczki w ramach RPO WP
ANEKS DO UMOWY O WARUNKACH I SPOSOBIE REALIZACJI LSR listopad 2010 r. Katarzyna Łukasiewicz Wydział Leader DROW Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
CEL I ZASADY DZIAŁANIA KOMITETU - METODYKA OCENY WNIOSKÓW, ODWOŁANIA Stowarzyszenie LGR Obra – Warta Ewa Walkowska.
PROCES NABORU WNIOSKÓW. Ogłoszenie rozpoczęcia naboru wniosków, które będzie można znaleźć w : prasie, na stronach internetowych Urzędu Marszałkowskiego.
Wniosek o dofinansowanie w ramach środka 4.1 Rozwój obszarów zależnych od rybactwa z wyłączeniem operacji polegających na funkcjonowaniu LGR oraz nabywaniu.
1Warszawa, 27 lutego 2014 Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Działanie 2.3 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Departament Systemów Informatycznych.
Oś priorytetowa 4 Europejskiego Funduszu Rybackiego Gdzie jesteśmy
Lokalna Strategia Rozwoju Obszarów Rybackich LGR Obra - Warta
Wprowadzanie zmian do umów z Beneficjentami Działania 8.2 PO IG
Podejście Leader – ostatnie nabory, zasady finalizujące okres Zegrze, 26 październik 2012 Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich Ministerstwo.
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy Zasady dokonywania wyboru projektów w ramach PO KL - najważniejsze zmiany w dokumencie Wrocław, styczeń 2011.
Informacje zawarte w KARTACH OCEN niezbędne są do oceny operacji przez członków Komitetu oraz przyznania wartości punktowej, decydującej o kolejności.
Zmiana rozporządzeń dla działań 413 i 431 Maj 2014 r. Wydział Leader DROW Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Operacja, aby mogła być realizowana w ramach LSR musi wpisywać się w cele horyzontalne osi 4 PROW 2007 – 2013; Spełniać kryteria przyznania pomocy i kryteria.
LOKALNA STRATEGIA ROZWOJU LGD LIDER ZIELONEJ WIELKOPOLSKI.
2 Podsumowanie wdrażania osi 4 PO RYBY na Mazowszu stan na 31 października 2014 r.
Kluczowe zagadnienia związane z wyborem LGD do realizacji LSR Łukasz Tomczak ,Rzeszów.
- Unia Europejska Europejski Fundusz Rybacki. Plan prezentacji: Unia Europejska Europejski Fundusz Rybacki  Wsparcie przygotowawcze  Warunki udziału.
Europejski Fundusz Rolny na rzecz
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla Działania 9.3 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014.
Program Operacyjny RYBY Gmina Szczecinek 16 czerwca 2015 rok.
Dokumenty aplikacyjne do ubiegania się o pomoc na budowę lub modernizację dróg lokalnych w ramach PROW na lata Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji.
Tan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Stan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Adam Hamryszczak.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Propozycja zmiany systematyki kryteriów obowiązujących w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 – EFRR.
USTAWA z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz ze zmianami)
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Wsparcie przygotowawcze dla LGD Lublin Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Departament.
Wnioskodawca chcący ubiegać się o dofinansowanie projektu w konkursie w ramach RPO WIM powinien: 1)Zapoznać się z ogłoszeniem o konkursie: Ogłoszenie.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Stan wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Instytucja Zarządzająca Regionalny Program Operacyjny.
„ Procedury Urzędu Marszałkowskiego – mechanizmy funkcjonowania” Bartosz Szymański Naczelnik Wydziały Zarządzania PROW Urząd Marszałkowski Województwa.
GRANTY Maj 2017 v.1.
Szkolenie dla potencjalnych beneficjentów ostatecznych
Propozycja zmian Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko- Pomorskiego na lata
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
ELEMENTY PODLEGAJĄCE MONITORINGOWI W RAMACH ZAPISÓW LSR
Instytucja Zarządzająca Regionalny Program Operacyjny
Nowa karta wizualizacji
w kontekście nowelizacji Ustawy Wdrożeniowej
Rozliczanie i kontrola operacji w ramach PO RYBY
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
System oceny i kryteria wyboru projektów w ramach Podziałania
System wyboru projektów w ramach Działania 6. 3
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Spotkanie informacyjne - luty 2018 r.
System wyboru projektów w ramach Działania 5. 2
NA TEMAT WYNIKÓW PO PRZEPROWADZONYCH
System wyboru projektów w ramach Działania 6. 1
WPROWADZANIE ZMIAN W PROJEKCIE
System wyboru projektów w ramach Podziałania
Zapis prezentacji:

Omówienie bieżących spraw dotyczących wdrażania osi priorytetowej 4 PO RYBY Warszawa, 28 września 2012 r. Unia Europejska Europejski Fundusz Rybacki

2 LGR a SW Relacje między LGR a IZ (zmiany umowy, załączniki, interpretacje) Funkcjonowanie LGR Stan wdrażania osi 4 Po RYBY

Funkcjonowanie LGR Zidentyfikowane problemy przez IZ dotyczące funkcjonowania samych LGR Komitet LGR i procedura wyboru przestrzeganie procedur i kryteriów wyboru, rozumienie przez członków LGR kryteriów wyboru operacji niezrozumienie roli i zadań komitetu LGR niesprawdzajce się w praktyce procedury odwołania od uchwał komitetu problemy z ogłaszaniem przez LGR konkursów w terminie i formie zgodnej z treści LSROR

Funkcjonowanie LGR Komitet LGR i procedura wyboru słaba komunikacja na linii LGR – beneficjent, wybieranie słabych projektów, które odrzuca SW (w niektórych województwach ponad 80 % wniosków) nieprzeprowadzanie konkursów w terminach określonych w harmonogramie błędy rachunkowe zachwiana zasada bezstronności wyboru

Funkcjonowanie LGR Obowiązki informacyjne LGR nieaktualne dokumenty na stronie (m. in. stare LSROR, regulaminy komitetów) słaba czytelność stron (m. in. trudność dotarcia do archiwum konkursów) dostęp do protokołów z posiedzeń organów LGR trudności ze skontaktowanie się z LGR w godzinach pracy biura

Relacje między LGR a IZ Zmiana umowy ramowej, LSROR, załączników: idea umowy – porozumienie łączące dwie strony opierające się na wzajemnych ustępstwach i uzgodnieniach, a nie sytuacja w której oczekiwania tylko jednej strony mają zostać zaspokojone przesyłanie zmian w nieodpowiedniej formie, pomimo ponawianych wskazówek IZ, dublowanie błędów zmiany załącznika nr 2 do umowy ramowej bez szczegółowego opisu przenoszonych kwot wraz ze wskazaniem środka sektora i właściwej dwulatki, zmiany przekazywane w formie graficznej z zaznaczeniem np. na kolorowo proponowanych zmian ale bez opisu jaka kwota gdzie została przeniesiona – utrudnienie i opóźnienie weryfikacji brak wersji rejestruj zmiany lub tabelarycznego zestawienia treści LSROR przed i po zmianach

Relacje między LGR a IZ Zmiana umowy ramowej, LSROR, załączników cd.: brak konsekwencji w zmianach: gdy jedna zmiana pociąga za sobą konieczność zmiany drugiego elementu (np. załącznika nr 2 i 3, regulaminów komitetu, kart oceny operacji, których postanowienia są przywoływane w różnych miejscach LSROR itp.) prośby o zmiany w dokumentacji LGR z nadmierną częstotliwością próby przemycenia zmian (wprowadzone zmiany nie są uwzględniane w dołączonym opisie lub tabeli przed i po),

Brak konkursów w terminach określonych w harmonogramie - łamanie postanowień umowy ramowej - § 5 (zobowiązanie LGR) Ogłaszanie konkursów niezgodnie z procedurą opisaną w LSROR (informacje na stronie, brak lokalnych mediów, innych źródeł informowania, o których wspomina LGR) Terminy odwołania od wyników konkursowych (czas jest liczony od dnia zamieszczenia wyników na stronie a nie od odebrania pisma o wyniku) Brak oficjalnej informacji o zmianie siedziby, prezesa, danych kontaktowych – aneks do umowy ramowej. odrzucanie wniosków do dofinansowania na etapie prac Komitetu w przypadku gdy wniosek/wnioskodawca nie spełnia wymogów zawartych w rozporządzeniu – kompetencje SW Zbyt duża liczba wniosków czekająca na weryfikację w SW (brak minimalnego progu punktowego w kryteriach LGR, który mógłby wyeliminować najsłabiej przygotowane wnioski)

Relacje między LGR a SW słaba komunikacja z SW przekłada się na bardzo niski poziom wykorzystania środków w ramach realizacji LSROR (województwa podkarpackie, łódzkie, lubelskie, mazowieckie, podlaskie) informowanie LGR o postępowaniu ws. przyznania pomocy (LGR mogłaby świadczyć pomoc związaną z uzupełnianiem wniosków, składaniem wniosku o płatność, kompletowaniem dokumentów itp.) ogromna liczba wybranych wniosków, niewielka liczba podpisanych umów: SW zakopana we wnioskach sprzed paru miesięcy. Ogłaszanie konkursów przez SW (terminy, zgodność ogłoszenia z limitami i harmonogramem) SW a umowa ramowa

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ