Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie szkół Projekt.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół oraz przedszkoli w powiecie m. Wałbrzych Wałbrzych lipiec 2013.
"Nowoczesny Nauczyciel
MARIANNA HAJDUKIEWICZ
"Nowoczesny Nauczyciel
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Średzkim Program Operacyjny Kapitał.
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Nowa rola placówek doskonalenia nauczycieli
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
„Nowy system doskonalenia nauczycieli w powiecie pułtuskim”
Źródło dofinansowania projektu: Europejski Fundusz Społeczny
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
ZAŁOŻENIA PROJEKTU „Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Strzelińskim”
Instytucja zarządzająca POKL – MRR Instytucja pośrednicząca I stopnia – MEN Instytucja pośrednicząca II stopnia – ORE Beneficjent – Powiat Przasnyski.
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Powiat Pilski w partnerstwie z Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Pile
Pilotaż sukcesem zmian
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Zmiany w systemie doskonalenia nauczycieli
BEZPOŚREDNIE WSPARCIE ROZWOJU SZKÓŁ POPRZEZ WDROŻENIE ZMODERNIZOWANEGO SYSTEMU DOSKONALENIA NAUCZYCIELI W POWIECIE STRZELIŃSKIM.
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli Instytucja zarządzająca POKL – MRR Instytucja pośrednicząca.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Rola wspomagania na etapie diagnozowania, planowania, monitorowania i ewaluacji potrzeb szkoły/placówki. Suwałki, r.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Podsumowanie realizacji projektu
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Nowelizacja rozporządzenia w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół Białystok, r.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
PROCESOWE WSPARCIE SZKOŁY „Zmiana. Dodaje otuchy, ma moc uzdrawiającą, ożywia, zaskakuje, otwiera nowe możliwości, przynosi świeże doświadczenie… Z całą.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Placówki oświatowe objęte wsparciem
Wspomaganie pracy szkół i przedszkoli.  Doskonalenie nauczycieli jest kluczem do rozwoju szkół i podnoszenia jakości kształcenia.  Jednym z najważniejszych.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Nowy system doskonalenia nauczycieli w powiecie świdnickim.
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
Pilotażowy model doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół i przedszkoli w powiecie jaworskim Projekt współfinansowany ze środków Unii.
Prezentacja efektów projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” (pierwszy etap realizacji) Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli.
Kuratorium Oświaty w Kielcach
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
„Rozwój doskonalenia nauczycieli w powiecie augustowskim” Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.5. Kompleksowe wspomaganie szkół Projekt.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli w powiecie ryckim”
SORE Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół działania Ośrodka Rozwoju Edukacji.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Człowiek najlepsza inwestycja Konferencja inaugurująca projekt ”Większa wiedza – Skuteczna praktyka - Doskonalenie kadr oświaty powiatu zgierskiego” 11.
Spotkanie SORE z Radą Pedagogiczną 1. Założenia programu 2.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
  „Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli- drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
Zapis prezentacji:

Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie szkół Projekt

Okres realizacji od r. do r.

Wartość projektu: ,96 zł.

Przedszkole Nr 1 w Augustowie Przedszkole Nr 2 w Augustowie Przedszkole Nr 3 w Augustowie Przedszkole Nr 4 w Augustowie Przedszkole Nr 6 w Augustowie

Zespół Szkół w Bargłowie Kościelnym: szkoła podstawowa i gimnazjum Zespół Szkół Samorządowych w Krasnymborze: szkoła podstawowa i gimnazjum Zespół Szkół Społecznych STO w Augustowie: szkoła podstawowa i gimnazjum Zespół Szkół Samorządowych w Sztabinie: szkoła podstawowa i gimnazjum Zespół Szkół im. Powstańców Styczniowych w Nowince: szkoła podstawowa i gimnazjum Zespół Szkół Samorządowych w Lipsku: szkoła podstawowa i gimnazjum

Szkoła Podstawowa im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Jabłońskich Szkoła Podstawowa w Kroszewie Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Płaskiej przy Zespole Szkół Ogólnokształcących w Płaskiej Szkoła Podstawowa im. Armii Krajowej w Janówce Szkoła Podstawowa im. Zygmunta Augusta w Tajnie Starym Szkoła Podstawowa im. Błogosławionego Jana Pawła II w Łabętniku

Szkoła Podstawowa w Jaziewie Szkoła Podstawowa nr 4 im. Marii Konopnickiej w Augustowie Szkoła Podstawowa im. gen. pilota Witolda Urbanowicza w Olszance Gimnazjum nr 1 im. Marsz. Józefa Piłsudskiego w Augustowie Gimnazjum nr 2 im. Sybiraków w Augustowie Zespół Szkół Samorządowych im. 1 Pułku Ułanów Krechowieckich w Augustowie: szkoła podstawowa i gimnazjum Gimnazjum im. Króla Zygmunta II Augusta w Janówce

I Liceum Ogólnokształcące im. Grzegorza Piramowicza w Augustowie II Liceum Ogólnokształcące im. Polonii i Polaków na Świecie w Augustowie Zespół Szkół Technicznych im. gen. I. Prądzyńskiego w Augustowie: zasadnicza szkoła zawodowa i technikum

Proces doskonalenia jest nastawiony na zaspokojenie potrzeb szkoleniowych pojedynczego nauczyciela, często odbiega od potrzeb szkoły. Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia nie wpływa na proces wprowadzania zmian w szkole.

Odpowiedzialność szkoły za własny rozwój: - odpowiedzialność za wysoką jakość kształcenia, - dobrowolność korzystania ze wspomagania, - obszar wsparcia oraz sposób jego realizacji ustalane przez dyrektora szkoły wspólnie z radą pedagogiczną.

Diagnoza potrzeb rozwojowych jako podstawa działań: - wspomaganie skoncentrowane na zdefiniowanych przez szkołę potrzebach rozwojowych, - wnioski z nadzoru pedagogicznego i wyniki egzaminów zewnętrznych jako punkt wyjścia w procesie diagnozowania potrzeb szkoły

Placówka wspomagania jako partner szkoły: - współpraca szkoły i instytucji wspomagających, - wzajemna inspiracja do działania, - motywowanie nauczycieli do samodzielnej i zespołowej refleksji nad własną pracą, - osoba organizująca wspomaganie (SORE) w roli moderatora i doradcy,

Różne instytucje jako wsparcie dla szkoły: - integracja działań instytucji wspierających szkołę, - spójność działań prowadzonych w ramach nadzoru pedagogicznego oraz wspomagania pracy szkoły, Wspomaganie jako proces: - towarzyszenie szkole w procesie rozwoju,

Wspomaganie blisko szkoły: - towarzyszenie szkole w całym procesie rozwoju, - bezpośredni kontakt pracowników wspomagania ze szkołą, mobilność pracowników i praca na terenie szkoły, - formy doskonalenia realizowane w szkole,

Wspomaganie adresowane do szkoły jako organizacji: - postrzeganie szkoły jako organizacji angażującej różne grupy- uczniów, nauczycieli, dyrekcję, rodziców, środowisko lokalne, - uwzględnienie różnorodnych perspektyw i potrzeb w procesie planowania wsparcia rozwojowego, - wzajemne wspieranie się w trakcie realizacji procesu wspomagania,

Współpraca i samokształcenie: - formy doskonalenia wykorzystujące wiedzę i doświadczenie nauczycieli, - wymiana doświadczeń z nauczycielami i dyrektorami z innych szkół, - wspólne wypracowywanie rozwiązań i wdrażanie ich do szkolnej praktyki.

Ośrodek Rozwoju Edukacji realizuje projekt systemowy: System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół Priorytet III POKL, poddziałanie lata

Wspomaganie jest adresowane do szkoły. Wspomaganie pomaga szkole w rozwiązywaniu własnych problemów. Wspomaganie wynika z analizy indywidualnej sytuacji szkoły i odpowiada na jej specyficzne potrzeby.

Wspomaganie jest procesem, odchodzi od jednorazowych, pojedynczych form szkoleniowych. Każde działanie prowadzone na rzecz rozwoju szkoły jest elementem RPW wypracowanym przez dyrektora i radę pedagogiczną na bazie zdiagnozowanych potrzeb placówki. Dopełnieniem i rozszerzeniem RPW są sieci współpracy i samokształcenia.

Powiaty wdrażają nowy model doskonalenia nauczycieli w ramach projektów konkursowych priorytetu III POKL: Wysoka jakość systemu oświaty, działania 3.5: Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół. Od września 2013r. w pilotażowych projektach weźmie udział ok placówek ze 120 powiatów z całej Polski.

Projekt Rozwój doskonalenia nauczycieli w powiecie augustowskim jest pilotażem przygotowującym placówki do wejścia w życie 1stycznia 2016r. nowego systemu doskonalenia nauczycieli opartego na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół.

1. szkoły dla dzieci i młodzieży, publiczne i niepubliczne, z uprawnieniami szkoły publicznej z terenu powiatu augustowskiego; 2. przedszkola publiczne i niepubliczne, a także zespoły wychowania przedszkolnego z terenu powiatu augustowskiego zatrudniające co najmniej 5 nauczycieli; 3. co najmniej 10 % szkół znajdujących się poniżej średniej powiatowej egzaminu gimnazjalnego lub sprawdzianu po klasie szóstej za rok 2011 lub 2012 oraz co najmniej 10 % szkół powyżej tej średniej powiatowej.

Wspomaganie pracy szkoły. Pogłębiona diagnoza potrzeb szkoły przeprowadzona przy wsparciu Szkolnych Organizatorów Rozwoju Edukacji (SORE). Opracowanie Rocznych Planów Wspomagania ( RPW)

Wybór ofert szkoleniowych z katalogu 24 ofert wypracowanych w ramach projektu systemowego ORE. Pomoc w przełożeniu nowych umiejętności na praktykę szkolną. Opracowanie sprawozdania z realizacji RPW i rekomendacja na następny rok szkolny. Wsparcie dla każdej szkoły/ przedszkola w postaci 2 ofert (1 oferta na rok szkolny).

Powstanie 4 sieci współpracy i samokształcenia: wymiana doświadczeń, dzielenie się sprawdzonymi w praktyce sposobami działania oraz wspólna praca nad wybranymi zagadnieniami. Tematyka 2 sieci zostanie wybrana z katalogu 20 ofert wypracowanych w ramach projektu systemowego ORE.

Wrzesień - październik 2013r. (2014r.): diagnoza potrzeb rozwojowych szkoły/ przedszkola przeprowadzona przy wsparciu SORE, opracowanie RPW. Listopad 2013r. (2014r.) - czerwiec 2014r. (2015r.): doskonalenie nauczycieli, zastosowanie nowych umiejętności w praktyce. Czerwiec 2014r. (2015r.): sprawozdanie z realizacji RPW.

Wrzesień - październik 2013r. (2014r.): diagnoza i ustalenie tematyki 4 sieci. Październik 2013r. (2014r.) - czerwiec 2014r. (2015r.): praca uczestników sieci. Czerwiec 2014r. (2015r.): sprawozdanie z realizacji pracy sieci.

Czerwiec 2015r. konferencja podsumowująca wdrażanie pilotażowego doskonalenia nauczycieli opartego na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół.

Dziękuję za uwagę.