Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego termin realizacji 1.08.2010-31.10.2014 projektodawca.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Droga kształcenia naszych kolegów w wybranych krajach UE
Advertisements

PRAKTYKA CZYNI MISTRZA!
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Historia szkoły sięga już przeszło 50 lat.
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
PUP w LE Ż AJSKU Pi ęć kroków do pracy Działanie 1.3 Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
1. Konferencja otwierająca 15 maja 2009 SGGW w Warszawie Cele, zadania i spodziewane rezultaty Projektu.
Jak efektywnie współpracować z rodzicami
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Lider projektu - Wyższa Szkoła Pedagogiczna Związku Nauczycielstwa Polskiego Partner projektu – Związek Nauczycielstwa Polskiego PREZENTACJA PROJEKTU.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Realizacja praktyk pedagogicznych. Zadanie obejmuje: 30 godzin dydaktycznych zajęć edukacyjnych w przedszkolu i 30 godzin dydaktycznych zajęć edukacyjnych.
Konstruowanie i opracowanie nowatorskiego programu praktyk pedagogicznych Zadanie będzie realizowane w okresie od do roku.
„Doskonalenie strategii zarządzania oświatą
Miłosz – słowem i pędzlem malowany Realizacja projektu edukacyjnego w ramach upami ę tnienia 100. rocznicy urodzin Czes ł awa Mi ł osza. Projekt zosta.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Konkurs EKO-BIURO. Rok 2012 mija pod has ł em anga ż owania si ę naszej placówki w dzia ł ania skoncentrowane wokó ł promocji odnawialnych ź róde ł energii,
PROGRAM AKTYWNOŚCI LOKALNEJ Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PROJEKT PN: 'WSZECHSTRONNA EDUKACJA GWARANCJĄ SUKCESU ZAWODOWEGO' Projekt wspó ł finansowany przez Uni ę Europejsk ą w ramach Europejskiego Funduszu Spo.
Strategia rozwoju SBP na lata Sprawozdanie Maria Burchard ZG SBP.
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
ROK KAROLA GODULI. Stowarzyszenia Przyjació ł Szkó ł im. Karola Goduli Rudzkie placówki o ś wiatowe, maj ą c na uwadze jak wa ż n ą rol ę odegra ł Karol.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości
O tym, że fundusze europejskie są doskonałym narzędziem, które pomagają podnosić poziom nauczania i kwalifikacji młodych ludzi, nie trzeba już dzisiaj.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Szkolenie praktyczne obejmuje : Zajęcia praktyczne Praktykę zawodową i jest realizowane poza terenem szkoły w renomowanych warszawskich hotelach np.:
„Kształcenie ponadgimnazjalne”
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Priorytet IX PO KL Podkarpacie stawia na rozwój Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Województwo Podkarpackie.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Warszawa, 14 listopada 2012 r. Warszawa, 14 listopada 2012 r. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
Historia szkoły sięga już przeszło 50 lat.
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
 Projekt systemowy pt. „ Praktyki pedagogiczne gwarantem skutecznego kształcenia przyszłych nauczycieli” jest współfinansowany ze środków europejskich.
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt nr PL1-ESF Innowacyjne formy zapewniania jakości w nadzorze pedagogicznym i pracy szkoły w programie Zagraniczna mobilność szkolnej.
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
WSPÓŁPRACA KANY Z WOJEWÓDZTWEM MAŁOPOLSKIM W DZIEDZINIE DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Stanisława Klimczak Dyrektor Małopolskiego Ośrodka Szkoleniowego w Krakowie.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Specjalne szkolnictwo zawodowe wobec technologii informatycznych
PRAKTYCZNE KSZTAŁCENIE DLA RYNKU PRACY Zapraszamy do udziału w programie „szkolenia-staże-warsztaty" studentów ostatniego roku studiów Dolnośląskiej Szkoły.
IV Prywatne Liceum Ogólnokszta ł c ą ce ul. Basztowa 17, Kraków tel ;
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Co dalej…..
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Propozycje zmian 23 czerwca Proponujemy :  Określić oczekiwane przez MEN cechy i umiejętności nauczyciela – absolwenta wyższej uczelni i postulować.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
PROJEKT Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego WSL LIDEREM W EFEKTYWNYM KSZTAŁCENIU NAUCZYCIELI.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego ROZWIJANIE KOMPETENCJI NAUCZYCIELI w zakresie wykorzystywania.
System Wspierania Nauczycieli w Powiecie Bytowskim „Konsorcjum samorządowe” na rzecz edukacji Dariusz Glazik – Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury i Sportu.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Pedagogika, studia II stopnia
„Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów LO Computer College”
BIZNES DLA SZKÓŁ SZKOŁY DLA BIZNESU
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Co to jest logistyka? Logistyka jest terminem opisuj ą cym wszelkie dzia ł ania zwi ą zane z : procesem planowania, organizowania, realizowania, kontrolowania.
Zapis prezentacji:

projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego termin realizacji projektodawca - Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej

Miasto Stołeczne Warszawa Fundacja Pomocy Ludziom Niepełnosprawnym Didasko s.j. J.P. Białobrzescy Edukacja Pro Futuro Towarzystwo Przyjaciół Integracyjnych Społecznych Szkół Podstawowych Warszawskie Koło Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym

Praktyczne kszta ł cenie nauczycieli (tzw. praktyki nauczycielskie/pedagogiczne) s ą w ostatnich latach krytycznie oceniane. Wskazuje si ę m.in. na: zachwianie proporcji mi ę dzy kszta ł ceniem teoretycznym a praktycznym (praktykuj ą cy w szko ł ach kandydaci na nauczycieli du ż o wiedz ą, niewiele potrafi ą ); z łą organizacj ę praktyk, zbyt ma ł y kontakt studentów z rzeczywisto ś ci ą wychowawcz ą w placówkach;

du żą liczb ę studentów na specjalno ś ciach pedagogicznych (nauczycielskich), którzy zgodnie ze standardami kszta ł cenia nauczycieli musz ą odby ć praktyki (przeci ąż one placówki ć wiczeniowe); ograniczone ś rodki na finansowanie praktycznego kszta ł cenia nauczycieli (za prowadzenie praktyk nauczyciele otrzymuj ą bardzo ma ł e wynagrodzenie, b ą d ź w ogóle go nie otrzymuj ą ); likwidacj ę szkó ł ć wicze ń ; umieszczenie kszta ł cenia nauczycieli w szko ł ach akademickich spowodowa ł o oddalenie si ę od rzeczywisto ś ci o ś wiatowo - wychowawczej.

czas trwania projektu: jesie ń 2010 – jesie ń 2014; praktyki b ę d ą realizowane w dwóch cyklach: I cykl- lata II cykl- lata obejm ą one 800 studentów (400/800/800/400) studiów I stopnia na kierunkach: pedagogika, pedagogika specjalna, edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych;

nadzór nad realizacj ą projektu sprawuje Komitet Steruj ą cy (KS) sk ł adaj ą cy si ę z przedstawicieli: APS - lidera i Partnerów Projektu; bie żą c ą dzia ł alno ść projektu prowadzi Zespó ł Roboczy; ze strony Partnerów udzia ł bierze 61 placówek, oraz 420 nauczycieli dyplomowanych lub mianowanych w tym 61 koordynatorów praktyk w placówkach; w projekcie zatrudniono 11 metodyków, po jednym z ka ż dej specjalno ś ci APS, obj ę tej innowacyjnymi praktykami;

Innowacyjność w podejściu do praktyk polegać będzie na: gruntownym przygotowaniu studentów do ich odbywania, ułatwianiu ich realizacji, dokładnym monitorowaniu całego przebiegu praktyk celem ciągłego podwyższania ich jakości.

Działania w projekcie W ramach projektu zaplanowano następujące zadania m.in. opracowanie nowej dokumentacji praktyk (także elektronicznej); opracowanie skryptu Przewodnik po praktykach pedagogicznych ; wprowadzenie przedmiotu Propedeutyka praktyk pedagogicznych (15 godz. ćwiczeń); wprowadzenie przedmiotu Metodyka wykorzystania nowoczesnych technologii w nauczaniu (15 godz. ćwiczeń);

Działania w projekcie Utworzono platformę internetową do rejestracji i konsultacji między nauczycielami, studentami, koordynatorami praktyk ze strony placówki i APS; zakupiono dla placówek laptopy, tablice interaktywne wraz z oprogramowaniem oraz kamery do rejestracji i późniejszej analizy praktyk; zorganizowano Uczelniane Biuro Dobrych Praktyk i Punkty Dobrych Praktyk w placówkach ;

powołano Zespoły Merytoryczne dla wszystkich specjalności (metodycy + przedstawiciele placówek+ przedstawiciele studentów danej specjalności) w celu systematycznego opiniowania dokonywanych zmian; W efekcie współpracy nauczycieli, metodyków i studentów opracowany zostanie skryptu: Modelowe rozwiązania w zakresie kształcenia praktycznego.

Różnorodne działania dla nauczycieli: warsztaty dla nauczycieli: Nauczyciel superwizorem praktykującego studenta, Budowanie samoświadomości zawodowej u studentów/ek, Zastosowanie nowoczesnych technologii w nauczaniu ; szkolenia metodyczne: Nowoczesne metody nauczania w praktyce pedagogicznej, Diagnoza umiejętności szkolnych a konstruowanie Indywidualnych Programów Nauczania, Dostosowanie wymagań edukacyjnych do możliwości uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych

Chcemy wywo ł a ć problem praktycznego kszta ł cenia nauczycieli, skupi ć na nim uwag ę zarówno ich samych jak i metodyków, dydaktyków i studentów. B ę dziemy d ąż yli do tego, aby tej kwestii ponownie przywrócono w ł a ś ciw ą rang ę. Chcemy lepiej przygotowa ć studentów do kszta ł cenia praktycznego. Chcemy lepiej przygotowa ć nauczycieli – metodyków i praktyków do tej dzia ł alno ś ci.

Chcemy, aby szko ł y akademickie funkcjonowa ł y bli ż ej placówek praktycznego kszta ł cenia. Chcemy przyczyni ć si ę do powstania w Akademii mi ę dzywydzia ł owej jednostki uczelnianej organizuj ą cej praktyki – Uczelnianego Biura Praktyk. Stawiamy sobie za cel, aby na bazie wspó ł pracy i do ś wiadcze ń z projektu powsta ł zespó ł placówek ć wiczeniowych Akademii Pedagogiki Specjalnej. Planujemy, aby ko ń cowym efektem projektu by ł o opracowanie ogólnopolskiego innowacyjnego modelu praktyk pedagogicznych : Dobre praktyki- dobrzy nauczyciele- skuteczna szko ł a.

kierownik projektu: dr Wojciech Gasik tel. (22) wew koordynator merytoryczny: mgr Ewa Kaczorek - Witterstejn tel. (22) wew sekretarz projektu: mgr Robert Konieczny tel. (22) wew