na zakonczenie nauki w szkole podstawowej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kształcenie umiejętności pisania w świetle nowej podstawy programowej
Advertisements

Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach
ZASADY OGÓLNE EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE W ROKU SZKOLNYM 2009/2010 ZSM - NYSA 2009.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Sprawdzian w szkole podstawowej
Sprawdzian po szkole podstawowej oraz egzamin gimnazjalny należą do form oceniania zewnętrznego
JĘZYK POLSKI KLASY IV - VI
Sprawdzian po klasie szóstej w szkole podstawowej
1 ZASADY OGÓLNE EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE W ROKU SZKOLNYM 2010/2011 ZSM - NYSA 2010.
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku.
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
Sprawdzian dla uczniów kończących szóstą klasę szkoły podstawowej.
SPRAWDZIAN PO KLASIE SZÓSTEJ
INFORMACJE DLA RODZICÓW
STANDARDY SPRAWDZIANU PO KLASIE VI
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej.
OGÓLNOPOLSKI SPRAWDZIAN UMIEJĘTNOŚCI UCZNIÓW KLAS VI
EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA 1 EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
Sprawdzian szóstoklasisty
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce
8 KWIETNIA 2010 GODZINA 9.00 SPRAWDZIAN SZÓSTOKLASISTY.
Sprawdzian w szóstej klasie
OPRACOWANIE NA PODSTAWIE MATERIAŁÓW CKE mgr Małgorzata Smul.
Uczniowie klasy szóstej w dniu sprawdzianu przychodzą ubrani w strój galowy Jeśli uczeń przyniesie ze sobą telefon komórkowy zostawia go w opisanej kopercie.
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Egzamin gimnazjalny 2014 część humanistyczna – 23 kwietnia 2014 r.
Sprawdzian szóstoklasisty
Sprawdzian szóstoklasisty. Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej obejmuje wiadomości i umiejętności ‎ określone w wymaganiach ogólnych i szczegółowych.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację.
Sprawdzian w klasie szóstej jest:  powszechny  obowiązkowy  warunkiem ukończenia szkoły podstawowej.
T ERMINY SPRAWDZIANU TERMIN SPRAWDZIANU Sprawdzian odbędzie się 1 kwietnia 2015 r. i składa się z dwóch części. Część 1 Język polski i matematyka zaczyna.
Szkoła Podstawowa nr 8 w Dąbrowie Górniczej. Sprawdzian obejmuje wiadomości i umiejętności zawarte w wymaganiach określonych w podstawie programowej kształcenia.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE. Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe jest egzaminem zewnętrznym co oznacza, że: jest przeprowadzony.
Organizacja i przeprowadzanie
Sprawdzian z języka angielskiego w klasie szóstej
Informator dla rodziców
SPRAWDZIAN W KLASIE VI. INFORMACJE DLA RODZICÓW Termin sprawdzianu Termin sprawdzianu 2 kwietnia 2009 roku (czwartek) godz godz Termin dodatkowy:
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
Sprawdzian szóstoklasisty
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE w nowej formie 1 Opracował Tadeusz Gierszewski Opracował Wąbrzeźno 2014.
T ERMINY SPRAWDZIANU TERMIN SPRAWDZIANU Sprawdzian odbędzie się 5 kwietnia 2016 r. i składa się z dwóch części. Część 1 Język polski i matematyka zaczyna.
Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2015/2016.
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2015/2016
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce. Witaj szóstoklasisto! 1 kwietnia 2015 roku napiszecie sprawdzian szóstoklasisty złożony z dwóch części : 1.Część.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2015/2016.
Raport Analiza i interpretacja wyników próbnego egzaminu maturalnego z matematyki w województwie kujawsko-pomorskim w 2013 r. cz.1 Opracowanie Ewa Ludwikowska.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2016/2017
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
PROCEDURY PRZEPROWADZANIA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
INFORMACJE O EGZAMINIE GIMNAZJALNYM DLA RODZICÓW ROK SZKOLNY2017/2018
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Egzamin ósmoklasisty obejmuje wiadomości i umiejętności określone ‎w podstawie w odniesieniu do wybranych przedmiotów ‎nauczanych w klasach I–VIII. Po.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Wyniki egzaminu próbnego
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Zapis prezentacji:

na zakonczenie nauki w szkole podstawowej Szkoła Podstawowa nr 6 im. Jana Pawła II w Sanoku Sprawdzian na zakonczenie nauki w szkole podstawowej Rok szkolny 2013/2014

1 kwietnia 2014 r. (wtorek), godz. 9.00 Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2014 r. (wtorek), godz. 9.00

Jest on powszechny i obowiązkowy. Sprawdzian jest egzaminem przeprowadzanym w szóstej klasie szkoły podstawowej. Jest on powszechny i obowiązkowy. Muszą do niego przystąpić wszyscy uczniowie. Przystąpienie do sprawdzianu jest jednym z warunków ukończenia szkoły. Uczniowie, którzy do sprawdzianu nie przystąpią w danym roku, muszą powtórzyć ostatnią klasę szkoły podstawowej i przystąpić do sprawdzianu w roku następnym.

Sprawdzianu nie można nie zdać. Każdy uczeń, który ukończył szkołę podstawową, niezależnie od wyników sprawdzianu musi być przyjęty do gimnazjum w swoim rejonie, jeśli nie ukończył 16 roku życia. Wynik sprawdzianu podawany jest w punktach i nie jest przeliczany na oceny.

na pierwszej stronie zestawu. Standardowo czas przeznaczony na rozwiązanie zadań na sprawdzianie wynosi 60 minut. Nie wlicza się do tego czas przeznaczony na zakodowanie pracy oraz zapoznanie się z informacjami umieszczonymi na pierwszej stronie zestawu. W przypadku osób z udokumentowanymi dysfunkcjami, czas pisania sprawdzianu może być przedłużony – jednak nie więcej niż o 30 minut.

(arkusz egzaminacyjny). Na sprawdzianie każdy uczeń otrzymuje taki sam zestaw zadań wraz z kartą odpowiedzi (arkusz egzaminacyjny). Zestawy do przeprowadzania sprawdzianu przygotowują okręgowe komisje egzaminacyjne.

długopisem lub piórem z czarnym tuszem. W czasie trwania sprawdzianu Uczeń rozwiązuje zadania i zaznacza lub zapisuje odpowiedzi w wyznaczonych miejscach wyłącznie długopisem lub piórem z czarnym tuszem. W czasie trwania sprawdzianu uczeń pracuje samodzielnie i nie może zakłócać przebiegu sprawdzianu. Prace uczniów oceni zespół egzaminatorów, powołany przez dyrektora odpowiedniej okręgowej komisji egzaminacyjnej.

Uczeń lub jego rodzice zaświadczenie to odbierają Każdy uczeń otrzymuje od okręgowej komisji egzaminacyjnej zaświadczenie o szczegółowych wynikach sprawdzianu. Uczeń lub jego rodzice zaświadczenie to odbierają w szkole. Wyniki sprawdzianu komisja egzaminacyjna prześle do szkół nie później niż na 7 dni przed zakończeniem roku szkolnego.

Zakres treści sprawdzianu Na sprawdzianie badany jest poziom opanowania umiejętności określonych w standardach wymagań będących podstawą przeprowadzania sprawdzianu w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej. Sprawdzian nie wykracza poza treści zawarte w„ Podstawie programowej kształcenia ogólnego”.

Celem przeprowadzania sprawdzianu jest zbadanie, w jakim stopniu osoba kończąca szkołę podstawową włada następującymi obszarami umiejętności: czytanie, pisanie, rozumowanie, korzystanie z informacji, wykorzystywanie wiedzy w praktyce.

Czytanie Uczeń 1) odczytuje różne teksty kultury źródła i teksty historyczne, teksty literackie, teksty użytkowe, d) proste teksty podręcznikowe, a także publicystyczne i popularnonaukowe, e) przedstawienia teatralne i filmy, f) przekazy ikoniczne,   2) określa funkcje elementów charakterystycznych dla danego tekstu: rozumie pojęcia: fikcja literacka, świat przedstawiony, nadawca, odbiorca, podmiot mówiący, narracja, przenośnia, rytm posługuje się czynnie terminami:, bohater, wątek, akcja, autor, narrator, epitet, porównanie , wyraz dźwiękonaśladowczy, rym, zwrotka, refren, baśń, legenda, opowiadanie, powieść, proza, poezja oraz podstawowymi terminami związanymi z przekazami ikonicznymi, plastyką, muzyką, radiem, telewizją, filmem, teatrem, prasą,

Czytanie Uczeń 3) rozumie znaczenia podstawowych symboli występujących w instrukcjach i w opisach: a) diagramów, map, planów, schematów, innych rysunków, 4) odczytuje dane z: a) tekstu źródłowego, b) tabeli, c) wykresu, d) planu, e) mapy, f) diagramu oraz odpowiada na proste pytania z nimi związane.

Pisanie Uczeń Pisze na temat i zgodnie z celem, posługując się następującymi formami wypowiedzi: a) opowiadanie, b) opis przedmiotu, krajobrazu, postaci rzeczywistej i literackiej, dzieła sztuki, c) sprawozdanie z uroczystości szkolnej, wycieczki, d) notatka w formie planu, tabeli, wykresu, streszczenia, e) kartka pocztowa, f) list prywatny i oficjalny, g) telegram, h) zaproszenie, i) zawiadomienie, j) ogłoszenie, k) instrukcja, l) przepis,

2) formułuje wypowiedzi ze świadomością celu: a) pyta i odpowiada, b) potwierdza i zaprzecza, c) poleca i prosi, d) przyrzeka i obiecuje, e) zachęca i zniechęca, f) zaprasza, g) przeprasza, h) współczuje, i) żartuje, j) wątpi, k) odmawia,   3. buduje tekst poprawny kompozycyjnie (ok. 1 strony formatu A4), celowo stosując środki językowe i przestrzegając norm gramatycznych, ortograficznych i interpunkcyjnych, 4) przedstawia w postaci graficznej dane zapisane w tabeli: a) przenosi informacje na oś liczbową, chronologiczną, układ współrzędnych, b) wyraża dane w postaci diagramu słupkowego, prostego schematu, 5) dba o układ graficzny, czytelność i estetykę zapisu: a) dostosowuje zapis do formy wypowiedzi, b) wyróżnia części tekstu zgodnie z jego strukturą, c) pisze czytelnie.

Rozumowanie Uczeń 1) posługuje się kategoriami czasu i przestrzeni w celu porządkowania wydarzeń: a) sytuuje je w przestrzeni, b) umieszcza daty w przedziałach czasowych, c) oblicza upływ czasu między wydarzeniami, d) porządkuje wydarzenia w kolejności chronologicznej. 2) przedstawia przyczyny i skutki wydarzeń i zjawisk:   a) domyśla się przyczyn, przewiduje skutki wydarzeń bliskich życiu i swoim doświadczeniom, b) wskazuje główne przyczyny i skutki doniosłych wydarzeń w historii Polski, c) wyjaśnia przyczyny i skutki zmian, które zachodzą w środowisku w wyniku działalności człowieka,

3) określa znaczenie osiągnięć człowieka dla rozwoju cywilizacyjnego: a) wyjaśnia na prostych przykładach zmiany cywilizacyjne, jakie nastąpiły na przestrzeni dziejów, b) opisuje najważniejsze osiągnięcia, które składają się na polskie dziedzictwo kulturowe, 4) wyraża własne opinie i próbuje je uzasadnić, wyjaśniając swoje stanowisko, używa odpowiednich argumentów, 5) opisuje sytuację przedstawioną w zadaniu za pomocą:   a) wyrażenia arytmetycznego i prostego wyrażenia algebraicznego, b) prostego równania pierwszego stopnia z jedną niewiadomą, c) planu, d) mapy, e) prostego schematu, f) diagramu słupkowego, g) innego rysunku,

6) rozpoznaje charakterystyczne cechy i własności:   a) liczb, b) figur, c) zjawisk, d) przemian, e) obiektów przyrodniczych, f) elementów środowiska, wskazuje różnice i podobieństwa oraz porządkuje je,

Korzystanie z informacji Uczeń 1) wskazuje źródła informacji, posługuje się nimi, 2) analizuje oferty mediów kierowane do dzieci i młodzieży, wybiera spośród tych ofert, kierując się wskazanymi kryteriami (osadzonymi także w wartościach).

Wykorzystanie wiedzy w praktyce 1) posługuje się poznanymi terminami do opisywania zjawisk i sytuacji spotykanych w środowisku, 2) wybiera przyrządy służące do obserwacji i pomiaru, odpowiada na pytania dotyczące przebiegu zjawisk, zapisuje wyniki obserwacji, 3) wykonuje obliczenia dotyczące: a) długości, b) powierzchni, c) objętości, d) wagi, e) czasu, f) temperatury, g) pieniędzy,

4.planuje i wykonuje obliczenia z wykorzystaniem kalkulatora, 5) wykorzystuje w sytuacjach praktycznych własności: a) liczb, b) figur, c) zjawisk, d) przemian, e) obiektów przyrodniczych, f) elementów środowiska i stosuje je do rozwiązania problemu 6) zna zasady bezpiecznego posługiwania się urządzeniami technicznymi i materiałami chemicznymi, rozpoznaje oznakowania substancji toksycznych, łatwopalnych i wybuchowych, objaśnia zasady użytkowania domowych urządzeń elektrycznych,

7) wyjaśnia na podstawie instrukcji obsługi, jak uruchomić i wykorzystać proste urządzenia techniczne, 8) rozumie potrzebę stosowania zasad: a) higieny, b) bezpieczeństwa, c) zdrowego trybu życia, d) oszczędnego korzystania z energii i innych zasobów przyrody, e) postępowania w środowisku przyrodniczym.

Przygotowanie uczniów do sprawdzianu. Diagnozy wiedzy i umiejętności przedmiotowych. Praca na lekcjach. Zajęcia dodatkowe - konsultacje. Zajęcia dodatkowe z matematyki i j. polskiego. Sprawdziany próbne przeprowadzane co miesiąc. Ogólnopolski sprawdzian próbny – styczeń 2014

Oczekujemy wsparcia działań szkoły przez Rodziców!