60 lat tradycji Instytut Badań Edukacyjnych został złożony w 1952 roku. Nasze badania koncentrują się na funkcjonowaniu i efektywności systemu edukacji.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

TEMAT: ZASADY DIAGNOZOWANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
dr Dominika Walczak Instytut Badań Edukacyjnych
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
MINISTERSTWO EDUKACJI NARODOWEJ Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki na lata Plan Działania na lata
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Agnieszka Chłoń-Domińczak Instytut Badań Edukacyjnych
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Wyniki Badania 6- i 7-latków na starcie szkolnym
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Kwalifikacje po europejsku Zmiana dla Twojej przyszłości.
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Projekty systemowe i konkursowe, realizowane.
Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu III PO KL Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu.
„Szkolne Centrum Nauki”
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Evidence Based Policy Cel strategiczny Wzmacnianie średnio i długookresowej polityki edukacyjnej poprzez dostarczanie systematycznych danych i analiz generowanych.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły
Wyniki Badania 6- i 7-latków na starcie szkolnym
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
ORGANIZACJA I FUNKCJONOWANIE SYSTEMU OŚWIATY W BAWARII
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2014r. uczniów szkó ł w gminie Mas ł ów.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 3 im. Jana Pawła II III Liceum Ogólnokształcące ul. Oświęcimska 90, , Ruda Śląska Kierunki kształcenia: klasy.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Zmiany podstawy programowej – perspektywa 2009 roku
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
MIEJSKI OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zapis prezentacji:

60 lat tradycji Instytut Badań Edukacyjnych został złożony w 1952 roku. Nasze badania koncentrują się na funkcjonowaniu i efektywności systemu edukacji w Polsce.

Główne kierunki działań Interdyscyplinarne badania w dziedzinie edukacji Monitorowanie badań edukacyjnych w Polsce i za granicą Dydaktyki przedmiotowe, narzędzia dydaktyczne, wsparcie nauczycieli Studia podyplomowe i doktoranckie

Pięć obszarów badawczych Podstawy programowe i rozwój dydaktyk przedmiotowych Psychologiczne i pedagogiczne podstawy osiągnięć szkolnych Socjologiczno-prawne aspekty polityki edukacyjnej Ekonomika edukacji Edukacja a rynek pracy

Ponad 130 ekspertów Instytut zatrudnia ponad 130 badaczy – socjologów, psychologów, pedagogów, ekonomistów, politologów oraz przedstawicieli innych dyscyplin naukowych.

Kto skorzysta z naszych badań? Władze oświatowe Szkoły, nauczyciele, dyrektorzy szkół i inni pracownicy oświaty Naukowcy Pracownicy nadzoru pedagogicznego Wszyscy zainteresowani sprawami oświaty

Dwa projekty systemowe Kwalifikacje po europejsku Celem projektu systemowego jest stworzenie spójnego systemu opisu i potwierdzania kwalifikacji – Krajowej Ramy Kwalifikacji , która ułatwi porównywanie kwalifikacji zdobywanych w różnym czasie, miejscach i formach oraz dostosowanie systemu edukacji do potrzeb rynku pracy. Entuzjaści edukacji Celem projektu jest wzmocnienie zdolności systemu edukacji w zakresie badań edukacyjnych oraz zwiększenie możliwości wykorzystywania badań naukowych w polityce i praktyce edukacyjnej oraz zarządzaniu oświatą. 2010-2013 2009-2015

Kwalifikacje po europejsku cele projektu spójny system opisywania i potwierdzania kwalifikacji procedury oceny i uznawania osiągnięć kwalifikacje dostosowane do potrzeb gospodarki i społeczeństwa standaryzowanie opisu kwalifikacji jako efektów uczenia się transfer osiągnięć w uczeniu się (ECVET, ECTS)

Entuzjaści edukacji cele projektu wykorzystywania wyników badań naukowych w polityce i praktyce edukacyjnej wspieranie nowoczesnych strategii w polityce i praktyce edukacyjnej wsparcie nauczycieli –darmowy dostęp do materiałów dydaktycznych wzmocnienie Polskiej nauki w zakresie badań oświatowych międzynarodowa współpraca - wymiana wiedzy i doświadczeń

Ponad 20 projektów badawczych …… Szkoła samodzielnego myślenia Otoczenie instytucjonalne placówek edukacyjnych Zarządzanie kompetencjami w uczeniu się przez całe życie Badanie początkujących nauczycieli Uwarunkowania decyzji edukacyjnych– badanie panelowe gospodarstw dom. Monitorowanie losów absolwentów uczelni wyższych Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów Szkolne uwarunkowania efektywności kształcenia Wewnątrzszkolny system oceniania Ponad 20 projektów badawczych Losy absolwentów szkół gimnazjalnych Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli Zrównanie wyników egzaminów zewnętrznych w gimnazjum Diagnosis of middle school students competences Competences management in lifelong learning Laboratory of thinking - diagnosis of science teaching in Poland The study of novice teachers Individualization of education process with primary school pupils in grades I-III Study the implementation of the history new core curriculum in middle schools The International Computer and Information Literacy study (ICILS) The demand for research and other sources of information in the field of education. Determinants of educational decisions - household panel study Teaching and Learning International Survey (TALIS) Analysis of the functioning of science teaching in selected countries Comparative analysis of structures of the core curriculum of selected countries Equating the results of external examinations in middle schools The core curriculum and teaching methodology development in the opinions of teachers, head teachers and pupils Monitoring career paths of university graduates Monitoring paths of middle school graduates The study of the institutional environment of educational institutions Study determinants of school effectiveness of education In-school grading systems study Programme for the International Assessment of Adult Competencies (PIAAC) Time and working conditions of teachers The European Survey on Language Competences Podstawa programowa i rozwój dydaktyk przedmiotowych Analiza regulacji prawnych zawodu nauczyciela w Polsce ……

Szkoła samodzielnego myślenia Najnowsze badania Szkoła samodzielnego myślenia Badanie koncentruje się na umiejętności rozumowania analizowania i argumentowania w zakresie dwóch przedmiotów: języka polskiego i matematyki. W szególności przedmiotem badania będzie świadome posługiwanie się językiem, logiczne myślenie i staranne formułowanie myśli.

Laboratorium Myślenia Najnowsze badania Laboratorium Myślenia Badanie obejmuje cztery przedmioty przyrodnicze: biologię, chemię, fizykę i geografię. Celem jest „wydobycie” wspólnych cech rozumowania w przedmiotach przyrodniczych i zwrócenie uwagi uczniów na zrozumienie istoty dociekań naukowych..

Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów Najnowsze badania Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów W odpowiedzi na inicjatywę CKE i OKE dotyczącą przeprowadzenia próbnego egaminu gimnazjalnego w nowej formule, dzięki któremu szkoły będą mogły określić mocne i słabe strony swoich uczniów, eksperci IBE zaprojektowali komplementarne badanie - Diagnozę Kompetencji Gimnazjalistów. Badanie polega na pogłębionej analizie prac uczniów, z losowo wybranych gimnazjów, wspólnie z ich nauczycielami. Wyniki prac pozwolą na opracowanie materiałów edukacyjnych, które będą bezpłatnie udostępniane nauczycielom, uczniom i ich rodzicom.

Test osiągnięć uczniów na starcie szkolnym Najnowsze badania Test osiągnięć uczniów na starcie szkolnym Eksperci IBE rozpoczęli przygotowania do pilotażowego testu sprawdzającego umiejętności uczniów na starcie szkolnym (TUNSS) Badanie TUNSS rozpocznie się we wrześniu 2012 r. wśród dzieci rozpoczynających naukę w szkole podstawowej i zostanie powtórzone w 2013 r. Wyniki pierwszej części pozwolą określić, jakie jest zróżnicowanie umiejętności uczniów trafiających do szkół. Dzięki drugiemu badaniu będzie można zobaczyć, jakie postępy poczynili uczniowie.

Zrównywanie wyników egzaminów zewnętrznych Najnowsze badania Zrównywanie wyników egzaminów zewnętrznych Badanie dotyczące zrównania wyników egzaminów zewnętrznych ma na celu opracowanie metodologii i narzędzi pozwalających na uzyskanie porównywalności wyników egzaminów prowadzonych w latach 2002-2011. W efekcie możliwe będzie przeliczenie dowolnego wyniku z danego roku na punktację z roku, który został wybrany jako tzw. rok porównawczy, jak również na porównanie wyników wszystkich edycji egzaminu.

Pięć projektów międzynarodowych PIAAC Badania Kompetencji Osób Dorosłych (OECD) TALIS Międzynarodowe Badanie Nauczania i Uczenia się (OECD) ESLC Europejskie Badanie Kompetencji Językowych (Surveylang) ICILS Międzynarodowe Badanie Alfabetyzmu Komputerowego i Informacyjnego (IEA) SHARE Survey of Health, Ageing and Retirement in Europe (ERIC)

Pierwszy Kongres Polskiej Edukacji 5-6 czerwca 2011 ponad 2000 uczestników ponad 50 prelegentów siedem grup tematycznych Za jedno z największych osiągnięć przemian po 1989 roku można uznać zasadniczy wzrost społecznie odczuwanej wartości edukacji oraz idącej z tym w parze woli podnoszenia poziomu swojego wykształcenia i rosnących aspiracji wobec wykształcenia dzieci. Na tym sukcesie oparte są wszystkie następne.

Ponad 10 seminariów rocznie Kreowanie zmian w nadzorze pedagogicznym Ocenianie umiejętności dzieci i młodzieży w nauce języków obcych. Odnoszenie egzaminów językowych do europejskiego systemu opisu kształcenia językowego Czytanie piętnastolatków w świetle badań PISA oraz badań czytelnictwa Biblioteki Narodowej Indywidualizacja – pomiędzy ideologią a praktyką Jak pomóc nauczycielom w prze-kazywaniu młodzieży wartości? Ponad 10 seminariów rocznie Jak zmieniają się umiejętności uczniów od 2000 roku Ocenianie w szkole – prawo i praktyka Raport o stanie edukacji Rozpoznawanie uzdolnień matematycznych Wymagania, narzędzia i wyniki egzaminów zewnętrznych w systemie ewaluacji oświaty Kształcenie nauczycieli i rozwi- janie dydaktyk przedmiotowych

Unikalna synteza: Raport o stanie edukacji Społeczeństwo w drodze do wiedzy Raport o stanie edukacji 2010 „Będziemy przygotowywać corocznie takie raporty, ponieważ mamy przekonanie, że przyszłość Polski, jej miejsce w świecie i jakość życia kolejnych pokoleń coraz bardziej zależą od efektów szeroko rozumianego systemu edukacji.” Michał Federowicz dyrektor Instytutu Badań Edukacyjnych

Kwartalniki Edukacja Edukacja biologiczna i środowiskowa Studia – Badania – Innowacje ukazuje się od 1982 roku Edukacja biologiczna i środowiskowa Innowacje – Inspiracje

IBE w Internecie Entuzjaści Edukacji Kwalifikacje po europejsku I Kongres Polskiej Edukacji Baza narzędzi dydaktycznych http://nce.aasa.org/ http://www.compukol.com/blog/what-is-an-online-presence/