Pisanie-metody kształcenia tej umiejętności

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
Advertisements

Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli
Kształcenie umiejętności pisania w świetle nowej podstawy programowej
Ocenianie pracy uczniów na lekcjach języka polskiego
CZASOPISMA POPULARNONAUKOWE –
Jak motywować uczniów do nauki?
PUBLICZNE GIMNAZJUM W DRAWSKU
Pajdokracja, czyli… rządy dzieci.
PRACA DOMOWA JAKO ELEMENT PROCESU DYDAKTYCZNEGO
JAK OCENIAĆ, BY WSPIERAĆ ROZWÓJ UCZNIA
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
ABC nauczyciela przygotowującego uczniów do konkursu polonistycznego
JĘZYK POLSKI KLASY IV - VI
Sprawdzian po klasie szóstej w szkole podstawowej
WYCHOWANIE ESTETYCZNE DZIŚ
Spis pozycji literaturowych
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Terapeuta: mgr Jolanta Sikora.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
– dwie drogi kształcenia, dwa pakiety, jeden cel
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
CZY ZNASZ JĘZYK OJCZYSTY?
Szkolenie dla realizatorów programu edukacyjnego: RADOSNY UŚMIECH, RADOSNA PRZYSZŁOŚĆ.
SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH I i II STOPNIA FILOLOGIA POLSKA OFERTA.
Indywidualizacja pracy w działaniach edukacyjnych świetlicy szkolnej
Wydawnictwo STENTOR prezentuje
Konferencja dla nauczycieli języka polskiego r. Program I Indywidualny rozwój ucznia a praktyka szkolna. 1. Indywidualny rozwój ucznia zadaniem.
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu
Konspekt, a scenariusz (teza 13).
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
Hospitacja – na co warto zwrócić uwagę!
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Program szkoleń animatorów przedsięwzięć edukacyjnych w szkołach podstawowych.
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
Maksymalnie za część humanistyczną testu można było uzyskać 20 punktów.
Realizacja podstawy programowej w klasach IV –VI szkoły podstawowej poprzez różne formy aktywności,cz.4 Małgorzata Tubielewicz.
POTRZEBY UCZNIA CUDZOZIEMCA
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Najlepsi czytelnicy w historii szkoły 1965/66 - Mirosław Twardy VIII g 1966/67 - Katarzyna Gąsior VIII 1967/68 - Marta Ziarko I a 1968/69 - Elżbieta Sarek.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Sprawdzian szóstoklasisty
Konspekt (plan metodyczny) a scenariusz
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację.
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 25 godzin ćwiczeń.
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 25 godzin ćwiczeń.
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
Sprawdzian szóstoklasisty
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych wiedza o języku w szkole podstawowej i gimnazjum.
Podstawowe informacje o egzaminie ósmoklasisty
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Próbny egzamin ÓSMOKLASISTy 2018/2019
Próbny Egzamin Ósmoklasisty
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego
Zapis prezentacji:

Pisanie-metody kształcenia tej umiejętności Małgorzata Roszak Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli ul. gen. J. Sowińskiego 68, 70-236 Szczecin, tel. 91 43-50-660, mroszak@zcdn.edu.pl 17-18.06.2010r.

dbanie o estetykę zapisu budowanie wypowiedzi pisanych zgodnie VII dbanie o estetykę zapisu I budowanie wypowiedzi pisanych zgodnie z intencją i okolicznościami (w związku z sytuacjami życiowymi i lekturą) II tworzenie wypowiedzi informujących, opisujących wartościujących, służących wyrażaniu opinii, przekonywaniu i uzasadnianiu poglądów VI tworzenie wypowiedzi twórczych, oryginalnych, nieszablonowych, świadczących o prawdziwym mistrzostwie (giętki język), dobór odpowiednich środków wyrazu, by „odpowiednie dać rzeczy słowo” SZTUKA PISANIA III budowanie wypowiedzi w następujących formach: opis, opowiadanie, kartka pocztowa, list, telegram, zaproszenie, ogłoszenie, instrukcja zawiadomienie, notatka, sprawozdanie, przepis IV dokonywanie celowych zabiegów redakcyjnych w zakresie poprawiania i parafrazowania tekstów własnych i cudzych (m.in. streszczenia, skracania, rozwijania, przekształ- cania stylistycznego, wykorzystywania cytatów) V budowanie wypowiedzi poprawnych pod względem kompozycyjnym, językowym, ortograficznym, interpunkcyjnym i stylistycznym Jolanta Bilkiewicz: O sztuce pisania w podręcznikach Anity Gis „Zrozumieć słowo”

Metody nauczania to celowo i systematycznie stosowany sposób pracy nauczyciela z uczniami, który umożliwia uczniom opanowanie wiedzy wraz z umiejętnością posługiwania się nią w praktyce, jak również rozwijanie zdolności i zainteresowań poznawczych uczniów. Dobór metod nauczania zależy od: wieku uczniów; treści nauczania; celów i zadań pracy dydaktyczno-wychowawczej; organizacji i środków, których zamierza użyć nauczyciel. 17-18.06.2010r.

i twórczego naśladowania wzorów PISANIE - METODY Metoda analizy i twórczego naśladowania wzorów Metoda norm i instrukcji Metoda ćwiczeń okazjonalnych Metoda praktyki pisarskiej Metoda przykładu intersemiotycznego 17-18.06.2010r.

BIBLIOGRAFIA Cyniak E. Rola ćwiczeń redakcyjnych w kształceniu sprawności językowej. (w:) Z dydaktyki języka ojczystego w szkole, pod red. S. Gali, Łódź 1996. Dyduchowa A. Metody kształcenia sprawności językowej uczniów - projekt systemu, model podręcznika. Kraków 1988. Wydawnictwo Naukowe WSiP; Jak kształcić sprawność językową? (w:) Język Polski w Szkole IV-VIII, cz.I-1981/82 z.3, cz.II-1982/83 z.3, cz.III-1983/84 z.2, cz.IV-1984/85 z.2; Kłakówna Z. A. , Praktyka pisarska jako metoda nauczania,(w:) Polonistyka 1986, nr 4 i 7; Nagajowa M. Kształcenie języka ucznia w szkole podstawowej. Warszawa 1985. Nauka o języku dla nauki języka. Kielce 1994. Sztuka dobrego pisania i mówienia. Warszawa 2003. Pankowska K. Edukacja przez dramę. Warszawa 1997, WSiP; Smolińska-Rębas H., Filipiak E. , Chorn R.. Technika swobodnego tekstu. Otwock-Warszawa 1995, Polskie Stowarzyszenie Animatorów Pedagogiki C. Freineta; Żuchowska W. Oswajanie ze sztuką słowa. Warszawa1992, WSiP;

Dziękuję za uwagę ! Kontakt: Małgorzata Roszak-Szkoła Podstawowa nr 48 w Szczecinie, Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Szczecinie e-mail rosz_ma@op.pl Tel. 609-237-599 17-18.06.2010r.