PSYCHO-FALA I PSYCHO-FALOCHRON 900 tys. dzieci i nastolatków potrzebuje pomocy psychologiczno-psychiatrycznej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

Uczniowie niepełnosprawni w szkołach województwa dolnośląskiego
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
GIMNAZJUM NR 18 im. Noblistów Polskich w Szczecinie
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
SP 8SP 20SP 44 SP 50SP 67SP 74SP 78 SP 83SP 93SP 107 ZSzP 4 SOSzW 10 SP 98 SSzP Optimum III GRUPA ZSz 15 SP 12.
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
MONITOROWANIE I EWALUACJA DZIAŁAŃ W ZAKRESIE IPET I PDW
Konferencja dla Dyrektorów - Bydgoszcz 29. marca 2012r.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Zadania nauczyciela i jego rola w udzielaniu pomocy psychologiczno-
KARTA INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIA, oraz PLAN DZIAŁAŃ WSPIERAJĄCYCH
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Ramy prawne i zasady współpracy PPP- P w Ślesinie z dyrektorami
Współpraca z Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną w zakresie organizacji Pomocy Psychologiczno- Pedagogicznej.
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Warto wiedzieć… Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
Dzielnicowe Centrum ds. Integracji zostało powołane Zarządzeniem nr 203/2008 Burmistrza Dzielnicy Praga Północ m.st. Warszawy z dnia 6 listopada 2008 roku.
Integracja w kształceniu zawodowym
Model pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi jest częścią projektu: „Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami.
Szczecin, 4 października 2012 r.
Barbara Łaska Wydział Wspierania Rozwoju Kuratorium Oświaty w Łodzi
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
Poradnie wydają kilka rodzajów orzeczeń
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY W KĄTACH WROCŁAWSKICH
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
Szkoła Podstawowa im. Kazimierza Wielkiego w Słomnikach
Organizacja nadzoru pedagogicznego Sprawny system przepływu informacji Prawidłowość doboru pracowników do charakteru realizowanych zadań Terminowość zadań
z Oddziałami Integracyjnymi
Konferencja Szkoła wspomaga wychowanie Marzenna Piekarska RAZEM Gdańsk 2006.
PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Zrozumieć indywidualne potrzeby
CENTRUM WSPÓŁPRACY SZKOŁY I RODZINY PUNKT KONSULTACYJNY.
Ankietowaniem objęto uczniów kl. IV – VI, oraz rodziców Liczba ankietowanych uczniów – 29 na 32 ogółem Liczba ankietowanych rodziców – 4 na 15 wydanych.
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
PEDAGOG SZKOLNY.
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Szkoła Promująca Zdrowie
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Zespół Szkół Specjalnych im. Janusza Korczaka ul. BernardaWały Mysłowice.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
III MAŁOPOLSKIE FORUM PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNYCH IWONA JANEK GIMNAZJUM NR IM. B.GŁOWACKIEGO.
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
Małe dziecko w systemie edukacji
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH nr 3 mgr Małgorzata Turyńska
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Biadaczu to placówka z ogromnym dorobkiem, wspaniałymi osiągnięciami i pięknymi tradycjami. Nasza szkoła to.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Wspieranie szkół i przedszkoli przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Krotoszynie Karina Bratborska Krotoszyn, dnia 25 lutego/7 marca 2014 r.
WYNIKI AUTOEWALUACJI w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2014/2015 Szkoła Podstawowa im. Ks. Mariana Wiewiórowskiego w Gomulinie.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
System pomocy psychologiczno- pedagogicznej po zmianach Dorota Jurczyk.
Opracowanie : Joanna Zamojska
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
placówka przyjazna uczniom
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

PSYCHO-FALA I PSYCHO-FALOCHRON 900 tys. dzieci i nastolatków potrzebuje pomocy psychologiczno-psychiatrycznej.

Dane Ministerstwa Zdrowia 900 tys. to liczba dzieci i nastolatków, które mają różnorakie problemy i trudności – to co 10 młody człowiek! Przybywa samobójców w grupie dzieci najmłodszych. Co roku próbuje się zabić od 4,5 do 6 tys. dzieci.

Schody niezrozumienia Dom –pogarszają się relacje między pokoleniem młodszym i starszym –dorośli są jeszcze bardziej nieprzystosowani do wymogów współczesności niż młodzież. Nauczyciele -niewiele różnią się od rodziców, m. in. nie pomagają układać oceanu informacji. Specjaliści –IPETY to papier, poradnie tylko diagnozują, w Polsce pracuje 200 psychiatrów dziecięcych.

Statystyka Międzynarodowe badanie nastolatków -38 pozycja wśród 39 krajów pod względem liczby dzieci, które uważają, że większość uczniów w ich klasach jest miła i pomocna. Przedostatnie miejsce w Europie (przed Albanią) pod względem liczby psychiatrów dziecięcych – 1 na 40 tys. Jeden z najniższych wskaźników w UE – kwoty przeznaczone na leczenie psych. i uzależnień.

Szkoła Miejsce, w którym funkcjonuje grupa wsparcia, samopomocy, samokształcenia, a dyrektor szkoły tworzy i zapewnia sprzyjający temu klimat. Każdy ma swój sposób radzenia sobie z trudnościami – rozmawiajmy o tym między sobą i z dziećmi. Uczmy je szukać pomocy. A jeśli nie umiemy, poszukajmy jej najpierw dla siebie psycholog rozwojowy, prof. Anna Brzezińska

Gimnazjum nr 20 im. Młodych Europejczyków 292 uczniów 21 IPETów 72 KIPU 72 uczniów z opiniami Uczniowie upośledzeni w stopniu lekkim, autystyczni, z ZA, niepełnosprawni ruchowo Specjaliści: 4 oligofrenopedagodzy, pedagog i psycholog (1/2 etatu)

IPET, KIPU w praktyce Rozpoznanie potrzeb ucznia Praca zespołu – w tym dyrektora szkoły Przestrzeganie ustalonych zasad, procedur, terminów Kontakt z rodzicami Pan Tomasz Obserwacja uczniów i przepływ informacji Ewaluacja, wnioski do dalszej pracy