Zdalne Nauczanie w Praktyce Nowoczesne Metody Nauczania (NMN)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
Technologia informacyjna według MENiS
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Zaangażowanie wielu jednostek Studium Języków Obcych Ośrodek Nowych Technologii Edukacyjnych Wieloetapowość prac Tworzenie treści Obróbka metodyczna Obróka.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Mały Senat 23 listopada 2011 Marta Kicińska-Habior.
Szkolenia przygotowujące nauczycieli gimnazjów
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Projekt LOG-IN Wspólne działania szkoleniowe z zakresu zastosowania nowych mediów i technologii w nauczaniu języków obcych ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych.
Podstawowe terminy. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. wraz z późniejszymi zmianami Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 5 października.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
ABC e-learningu.
Co to jest TIK?.
Nowoczesne formy kształcenia w Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
Piotr Karpiński 0,5 min. “Dzień dobry, nazywam się Piotr Karpiński
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Koła informatyczne w szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
Program kursu zakłada:
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Lekcje z ZUS – uwagi metodyczne Wodzisław Śląski, 18 lutego 2014 r. Marcin Kopczyński.
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Zapraszamy na nowy kierunek
Koncepcja przyznawania punktacji ECTS dla studiów podyplomowych organizowanych przez UEP.
Specjalne szkolnictwo zawodowe wobec technologii informatycznych
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 25 godzin ćwiczeń.
Spotkanie z pracownikami I r. Nowe programy nauczania (KRK)
Nowoczesna Biblioteka Akademicka The Association of College and Research Libraries “GUIDELINES FOR DISTANCE LEARNING LIBRARY SERVICE” [“Wytyczne.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Technologia kształcenia zawodowego 6. Kształcenie modułowe1 6. Idea, organizacja i technologia kształcenia modułowego 1. Podstawy teoretyczne, założenia.
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 25 godzin ćwiczeń.
Krajowe Ramy Kwalifikacji a przygotowanie nauczycieli Anna Beata Kwiatkowska WMiI UMK, PTI Konferencja Przygotowanie nauczycieli i nauczycieli akademickich.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
„ Platforma edukacji zdalnej ”. Czym jest edukacja zdalna? "Nauczanie na odległość jest to metoda prowadzenia procesu dydaktycznego w warunkach, gdy nauczyciele.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Łukasz MULDNER-NIECKOWSKI, Agnieszka ZAGÓRSKA, Maria MANIA, Piotr SZMYD, Jarosław SIKORA.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Anna DRZEWIŃSKA „Nauczyciele i uczniowie jako uczestnicy procesu uczenia się wykorzystywania.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalność INFORMATYKA INTERNETOWA w ramach projektu.
 12 września 2011 r. – godz spotkanie z Mentorem w szkole (sekretariat)  Praktyki ciągłe: – r.  Praktyki śródroczne: w trakcie.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM
Sopocka Akademia Tenisowa
Jak poprawić jakość kształcenia w obszarze Business Informatics
Spotkanie informacyjne projektu Podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej UMK Zadanie 3 i 4 (WMiI)
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
ZAŁOŻENIA PROGRAMU.
Zapis prezentacji:

Zdalne Nauczanie w Praktyce Nowoczesne Metody Nauczania (NMN) dr Anna Beata Kwiatkowska WMiI UMK

Zdalne Nauczanie w Praktyce - założenia Uczestnicy kursu: Dysponują własnymi dydaktycznymi materiałami elektronicznymi - dokumenty, zdjęcia, prezentacje, filmy. Podczas zajęć oraz w wyniku samodzielnej pracy tworzą: sylabus przedmiotu, scenariusze zajęć, dydaktyczne materiały elektroniczne do umieszczenia na platformie elektronicznego wspomagania zajęć, poradnik metodyczny. Po ukończeniu kursu przystępują do konkursu na najlepsze propozycje autorskich materiałów, wykorzystujących nowoczesne metody nauczania. Prowadzą zajęcia w trybie zdalnym zgodnie z rozporządzeniem JM Rektora.

Ważne dokumenty

Efekty kształcenia - Wiedza Po zakończeniu kursu Uczestnik: zna podstawowe funkcje i możliwości platformy zdalnego nauczania zna sposoby wykorzystania materiałów multimedialnych w procesie nauczania przy użyciu platformy zdalnego nauczania zna zasady i możliwości stosowania nowoczesnych technologii nauczania w pracy dydaktycznej Weryfikacja efektów kształcenia: przygotowanie własnego projektu zajęć przygotowanie autorskiego kursu zdalnego (min. 15 godzin) na bazie własnych materiałów dydaktycznych z wykorzystaniem różnych możliwości oferowanych przez platformę zdalnego nauczania

Efekty kształcenia - Umiejętności Po zakończeniu kursu Uczestnik: posługuje się podstawowymi funkcjami platformy zdalnego nauczania potrafi tworzyć kursy zdalne na platformie zdalnego nauczania stosuje rozwiązania oferowane przez nowoczesne technologie nauczania w pracy dydaktycznej Weryfikacja efektów kształcenia: sprawdzenie umiejętności przez ocenę realizacji bieżących zadań praktycznych oraz utworzonego kursu zdalnego

Efekty kształcenia Kompetencje personalne i społeczne Po zakończeniu kursu Uczestnik: jest świadom trendów nowoczesnej pracy dydaktycznej i sposobów komunikacji stosuje się do wymogów systematyczności i precyzji nakładanych przez nowoczesne technologie nauczania jest kreatywny w wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi multimedialnych i nowoczesnym przedstawianiu treści dydaktycznych Weryfikacja efektów kształcenia: analiza aktywności w zakresie komunikacji na platformie kontrola punktualności i systematyczności pracy na podstawie danych z platformy zdalnego nauczania ocena przygotowanych kursów zdalnych

Praktyczne wykorzystanie nowoczesnych technologii METODYKA Zajęcia stacjonarne Praktyczne wykorzystanie nowoczesnych technologii Nasze doświadczenie Wykłady zdalne RSEI KNO COME KRK UCNTN WZROST Efekty kształcenia Zasady korzystania z zasobów bibliotecznych Aspekty prawne Zasady estetyki Zajęcia mieszane Projektowanie scenariuszy zajęć i tworzenie materiałów Przykłady dobrych praktyk

Ogólny plan zajęć blok tematyka obsada kadrowa jednostki/wydziały liczba godzin I wprowadzenie do aspektów prawnych istotnych na etapie tworzenia autorskich materiałów dydaktycznych WPiA 1 II przegląd podstawowych zasad estetyki w tworzeniu autorskich multimedialnych materiałów do nauczania WSzP III zasady wykorzystywania dostępnych światowych i krajowych zasobów bibliotecznych BU 2 IV przykłady dobrych praktyk w stosowaniu metod zdalnego nauczania WMiI 6 V praktyczne wykorzystywanie: WMiI, Instytut Socjologii 10 narzędzi autorskich platform zdalnego nauczania metod przetwarzania obrazu i dźwięku metod nagrywania prostych i złożonych sekwencji filmowych VI projektowanie autorskich scenariuszy zajęć i tworzenie multimedialnych materiałów, wspomagających nauczanie: określenie indywidualnej tematyki opracowanie scenariusza zebranie materiału wybór metod i technologii prezentacja programu autorskiego Razem liczba godzin: 30

Platforma elektronicznego wspomagania zajęć

Kiedy sięgać po nowoczesne technologie w pracy ze studentem? Celem wszystkich zajęć dydaktycznych jest przyrost wiedzy, umiejętności, kompetencji społecznych* Celem wspomagania zajęć nowoczesnymi metodami nauczania jest WZROST efektywności tego przyrostu. *Rozporządzenie MNiSzW z dnia 2 listopada 2011 r. w sprawie Krajowych Ram Kwalifikacji dla Szkolnictwa Wyższego (Dz. U. Nr 253, poz. 1520)

Program przedmiotu

Poradnik metodyczny cz. I.

Poradnik metodyczny cz. II.

Kreatorzy kursu koordynatorzy dr hab. Grzegorz Jarzembski, prof. UMK – projekt WZROST na całym UMK dr hab. Zbigniew Nerczuk, prof. UMK, z ramienia WH dr Maria Berndt-Schreiber - z ramienia WMiI prowadzenie zajęć mieszanych dr Anna Beata Kwiatkowska, WMiI dr Krzysztof Skowronek, WMiI prof. Maciej M. Sysło, WMiI prowadzenie wykładów zdalnych mgr Bożena Bednarek-Michalska, BU dr Krzysztof Białowicz, WSzP dr Monika Wałachowska, WPiA prowadzenie zajęć stacjonarnych mgr Anna Krawczyk, IS mgr Andrzej Polewczyński, WMiI dr Bartosz Ziemkiewicz, WMiI