opracowała: Sławomira Suska

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

Egzamin maturalny w 2012 roku.1 Egzamin maturalny w 2012 roku Warszawa,12 września 2012 r.
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku.
Procedury egzamin gimnazjalny
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa,20 sierpnia 2007 r.
Egzamin * kwiecień * 2014r. 1 GSU wrzesień 2013/14.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2014.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Egzamin maturalny zmiany od 2009 roku. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 września 2008 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków.
Egzamin gimnazjalny 2014 Procedury cz. 1.
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej.
Egzamin maturalny w 2007 roku.1 Egzamin maturalny w 2007 roku Aktualizacja: Halina Sitko Centralna Komisja Egzaminacyjna, wrzesień 2006 r.
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
MATURA Podstawa prawna. 2. Egzamin maturalny – cóż to takiego? 3. Deklaracja maturalna. 4. Zwolnienie z egzaminu. 5. Harmonogram egzaminu maturalnego.
§ 1 W województwie małopolskim rekrutację kandydatów do oddziałów klasy pierwszej szkół ponadgimnazjalnych dla młodzieży: liceum ogólnokształcącego,
1 Pracownia Egzaminów Gimnazjalnych OKE w Krakowie.
MATURA 2011 Informacja dla zdających i ich rodziców Opracował: Jerzy Kowalski Zespół Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Kamiennej Górze.
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
Zasady rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych
ELEKTRONICZNA REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH.
Zasady rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych na podbudowie gimnazjum w województwie wielkopolskim 2014/2015.
Organizacja i harmonogram przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego w roku szkolnym 2013/2014 Gimnazjum nr 36 w Łodzi im.K.Kieślowskiego.
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
EGZAMIN MATURALNY 2015 PODSTAWOWE INFORMACJE. Egzamin maturalny, będący formą oceny poziomu wykształcenia ogólnego, sprawdza w jakim stopniu absolwent.
Egzamin gimnazjalny r.sz. 2014/2015.
1 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 24 października 2005 r. Dnia 11 listopada 2005 roku weszła w życie nowelizacja Rozporządzenia.
Egzamin gimnazjalny 2015 Podstawy prawne i organizacja
Egzamin Gimnazjalny 2015.
MATURA Podstawa prawna Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich
SESJA EGZAMINACYJNA W 2015 ROKU SPRAWDZIAN. PROGRAM SPOTKANIA Podstawy prawne sprawdzianu Terminarz dyrektora Sprawdzian w nowej formule Arkusz egzaminacyjny.
Szkoła Podstawowa nr 8 w Dąbrowie Górniczej. Sprawdzian obejmuje wiadomości i umiejętności zawarte w wymaganiach określonych w podstawie programowej kształcenia.
Informator dla rodziców
EGZAMIN MATURALNY ’2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Egzamin maturalny maj Egzamin maturalny jest przeprowadzany na podstawie wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego oraz sprawdza,
2015/2016 Opracowała: Bożena Markiewicz
STRUKTURA EGZAMINU MATURALNEGO ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I EKONOMICZNYCH W LUBSKU.
Egzamin gimnazjalny: r. godz historia, wos r. godz j. polski r. godz przedmioty przyrodnicze
EGZAMIN GIMNAZJALNY EGZAMIN GIMNAZJALNY od roku szkolnego 2011/2012.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2015/2016. Przebieg egzaminu Egzamin odbywa się w kwietniu. Uczeń, który z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie ‎ przystąpi do egzaminu.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2016/17 NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE.
EGZAMIN MATURALNY 2017r. EGZAMIN MATURALNY 2017r..
Egzamin maturalny w 2009 roku.1 Egzamin maturalny w 2009 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa, 1 września 2008 r.
Egzamin gimnazjalny r.sz. 2016/2017.
Podstawa prawna: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty ( DzU z 2015 r. poz. 2156 ze zmianami)     2. Rozporządzenie Ministra Edukacji.
EGZAMIN MATURALNY w 2018 roku
EGZAMIN MATURALNY 2018r..
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego w 2018 roku
Egzamin maturalny w 2018 roku
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich
Egzamin gimnazjalny z języka obcego nowożytnego
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
Egzamin maturalny w 2018 roku
Rekrutacja uczniów do liceów ogólnokształcących, techników oraz branżowych szkół I stopnia na rok szkolny 2019/2020.
Rekrutacja uczniów do liceów ogólnokształcących, techników oraz branżowych szkół I stopnia na rok szkolny 2019/2020.
PROCEDURY PRZEPROWADZANIA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
Rekrutacja uczniów do liceów ogólnokształcących, techników oraz branżowych szkół I stopnia na rok szkolny 2019/2020.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2018/19
Egzamin ósmoklasisty obejmuje wiadomości i umiejętności określone ‎w podstawie w odniesieniu do wybranych przedmiotów ‎nauczanych w klasach I–VIII. Po.
TERMINARZ EGZAMINU historia i wos – godz. 9:00
V Liceum Ogólnokształcące im. Janusza Korczaka w Tarnowie
Zasady rekrutacji uczniów do szkół na rok szkolny 2019/2020
Rekrutacja uczniów do liceów ogólnokształcących, techników oraz branżowych szkół I stopnia na rok szkolny 2019/2020.
Zasady rekrutacji uczniów do szkół na rok szkolny 2019/2020
Zapis prezentacji:

opracowała: Sławomira Suska Egzamin gimnazjalny 2011 / 2012 opracowała: Sławomira Suska

Prezentację przygotowano na podstawie: Informatora o egzaminie gimnazjalnym od roku szkolnego 2011/2012 opracowanego przez Centralną Komisję Egzaminacyjną we współpracy z okręgowymi komisjami egzaminacyjnymi: w Gdańsku, Jaworznie, Krakowie, Łodzi, Łomży, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu oraz z Instytutem Badań Edukacyjnych w Warszawie; Warszawa 2010 Procedur organizowania i przeprowadzania egzaminu w klasie trzeciej gimnazjum obowiązujących w roku szkolnym 2011/2012 powstałych we współpracy Centralnej Komisji Egzaminacyjnej z okręgowymi komisjami egzaminacyjnymi; Warszawa 2011

termin egzaminu 24, 25, 26 kwietnia 2012

części egzaminu humanistyczna matematyczno-przyrodnicza język obcy nowożytny

forma zadań zadania zamknięte zadania otwarte na dobieranie wielokrotnego wyboru prawda - fałsz z luką krótkiej odpowiedzi rozszerzonej odpowiedzi

Dostosowanie warunków i form egzaminu do indywidualnych potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Za dostosowanie warunków i form przeprowadzania egzaminu do potrzeb uczniów odpowiada przewodniczący szkolnego zespołu egzaminacyjnego – dyrektor szkoły Dyrektor szkoły zobowiązany jest do zapoznania rodziców /prawnych opiekunów uczniów z możliwymi dostosowaniami warunków i form egzaminu nie później niż do 15 września roku szkolnego, w którym odbywa się egzamin. Sposób lub sposoby dostosowania warunków przeprowadzania egzaminu do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi określa rada pedagogiczna, wybierając spośród możliwych sposobów dostosowania warunków przeprowadzania egzaminu wyliczonych w Tabeli 1. Komunikatu dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, o którym mowa w pkt 1. powyżej. W przypadku rezygnacji z prawa do zdawania egzaminu w warunkach i formach dostosowanych do dysfunkcji ucznia rodzic /prawny opiekun ucznia składa dyrektorowi szkoły pisemne oświadczenie o rezygnacji w terminie do dnia 15 października roku szkolnego, w którym uczeń przystępuje do egzaminu. Opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, przedkłada się dyrektorowi szkoły, w terminie do dnia 15 października roku szkolnego, w którym uczeń przystępuje do egzaminu. W przypadkach losowych dokumenty uprawniające do dostosowania warunków lub form egzaminu rodzice/prawni opiekunowie mogą przedstawić w terminie późniejszym, niezwłocznie po ich otrzymaniu.

część humanistyczna składa się z: zadań z zakresu języka polskiego Zadania z języka polskiego mogą mieć formę zamkniętą lub otwartą. Wśród zadań otwartych z języka polskiego znajduje się dłuższa wypowiedź pisemna. zadań z zakresu historii i wiedzy o społeczeństwie. Zadania z historii i wiedzy o społeczeństwie mają formę zamkniętą

część humanistyczna 24 kwietnia przedmioty Uczniowie bez specjalnych potrzeb edukacyjnych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi historia i wiedza o społeczeństwie 9.00 – 10.00 9.00 – 10.20 język polski 10.45 – 12.15 10.45 – 13.00

część matematyczno - przyrodnicza składa się z : zadań z zakresu matematyki Zadania z matematyki mają formę zamkniętą lub otwartą. zadań z zakresu przedmiotów przyrodniczych: biologii, chemii, fizyki i geografii. Zadania z przedmiotów przyrodniczych mają formę zamkniętą.

część matematyczno – przyrodnicza 25 kwietnia przedmioty Uczniowie bez specjalnych potrzeb edukacyjnych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Biologia, chemia, fizyka, geografia 9.00 – 10.00 9.00 – 10.20 matematyka 10.45 – 12.15 10.45 – 13.00

język obcy nowożytny gimnazjalista dokonuje wyboru jednego z siedmiu języków: angielskiego, francuskiego, hiszpańskiego, niemieckiego, rosyjskiego, ukraińskiego włoskiego, z zastrzeżeniem, że gimnazjalista może wybrać tylko ten język, którego uczył się w gimnazjum jako przedmiotu obowiązkowego. Ta część egzaminu ma dwa poziomy: podstawowy i rozszerzony.

język obcy nowożytny poziom podstawowy --- tak poziom rozszerzony nauka języka obcego w szkole podstawowej w gimnazjum poziom podstawowy --- tak poziom rozszerzony

język obcy nowożytny poziom podstawowy poziom rozszerzony poziom typy zadań poziom podstawowy zadania zamknięte: na dobieranie wielokrotnego wyboru prawda - fałsz poziom rozszerzony prawda – fałsz zadania otwarte: z luką krótkiej odpowiedzi rozszerzonej odpowiedzi

język obcy nowożytny W celu przystąpienia do egzaminu gimnazjalnego należy złożyć pisemną deklarację wyboru języka obcego. (zał. 1a lub 1b) Deklarację składa się dyrektorowi gimnazjum nie później niż 20 września roku szkolnego, w którym gimnazjalista przystępuje do egzaminu. W imieniu uczniów niepełnoletnich deklarację składają ich rodzice lub prawni opiekunowie.

język obcy nowożytny 26 kwietnia Uczniowie bez specjalnych potrzeb edukacyjnych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi poziom podstawowy 9.00 – 10.00 9.00 – 10.20 poziom rozszerzony 10.45 – 11.45 10.45 – 12.15

wynik egzaminu z języka obcego Biorąc pod uwagę: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 lutego 2009 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do szkół publicznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych. § 2. W przypadku kandydatów ubiegających się o przyjęcie do klasy pierwszej szkół ponadgimnazjalnych: zasadniczej szkoły zawodowej, liceum ogólnokształcącego, liceum profilowanego i technikum, na rok szkolny 2009/2010-2011/2012, do liczby punktów, o której mowa w § 8 ust. 1 pkt 4 rozporządzenia wymienionego w § 1 niniejszego rozporządzenia, nie wlicza się liczby punktów możliwych do uzyskania za część trzecią egzaminu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w gimnazjum, dotyczącą wiadomości i umiejętności z zakresu języka obcego nowożytnego. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych § 6. Wyniki części trzeciej egzaminu gimnazjalnego na poziomie rozszerzonym, o których mowa w § 48 ust. 5a pkt 6 rozporządzenia wymienionego w § 1 niniejszego rozporządzenia w brzmieniu nadanym niniejszym rozporządzeniem, po raz pierwszy brane są pod uwagę, począwszy od rekrutacji uczniów do szkół ponadgimnazjalnych na rok szkolny 2018/2019. artykuł: „Co nowego w edukacji od roku szkolnego 2011/2012” na stronie MEN „ 4. Egzamin gimnazjalny według nowych zasad … Wynik egzaminu gimnazjalnego z języka obcego nowożytnego na poziomie podstawowym będzie liczył się przy rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych.” www.men.gov.pl  

wynik egzaminu z języka obcego można wnioskować, że: przy naborze do szkół ponadgimnazjalnych na rok szkolny 2012/2013 będzie brany pod uwagę również wynik egzaminu gimnazjalnego z języka obcego nowożytnego na poziomie podstawowym. przy naborze do szkół ponadgimnazjalnych wynik egzaminu gimnazjalnego z języka obcego nowożytnego na poziomie rozszerzonym mogą wziąć pod uwagę szkoły, które prowadzą nabór do klas z rozszerzonym językiem obym nowożytnym lub klas obcojęzycznych.

wyniki egzaminu Na zaświadczeniach o wynikach z egzaminu uczniowie będą otrzymywać wyniki procentowe i wyniki centylowe z przedmiotów: język polski historia i wiedza o społeczeństwie przedmioty przyrodnicze matematyka język obcy nowożytny - poziom podstawowy język obcy nowożytny - poziom rozszerzony

wyniki egzaminu Wynik procentowy to odsetek punktów (zaokrąglony do liczby całkowitej), które zdający zdobył za zadania mierzące wiadomości i umiejętności z danego zakresu. Na przykład jeśli zdający za język angielski zdobył 23 punkty spośród 30 możliwych do zdobycia, to uzyskany wynik procentowy wynosi 77 23/30 x 100% ≈ 77 Wynik centylowy to odsetek liczby gimnazjalistów (zaokrąglony do liczby całkowitej), którzy uzyskali z danego zakresu wynik taki sam lub niższy niż zdający. Na przykład zdający, którego wynik centylowy w zakresie języka angielskiego wynosi 85, dowie się, że 85% wszystkich gimnazjalistów zdających w Polsce uzyskało wynik taki sam jak on lub niższy, a 15 % gimnazjalistów uzyskało wynik wyższy.

laureaci i finaliści olimpiad  Laureaci i finaliści olimpiad przedmiotowych oraz laureaci konkursów przedmiotowych o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim organizowanych z zakresu jednego z grupy przedmiotów objętych egzaminem gimnazjalnym są zwolnieni z odpowiedniej części egzaminu gimnazjalnego na podstawie zaświadczenia stwierdzającego uzyskanie tytułu odpowiednio laureata lub finalisty. Zaświadczenie przedkłada się przewodniczącemu szkolnego zespołu egzaminacyjnego. Zwolnienie ucznia z części egzaminu gimnazjalnego, o którym mowa powyżej jest równoznaczne z uzyskaniem z odpowiedniej części egzaminu gimnazjalnego najwyższego wyniku.

ZKPiG Nr 25 w Gdańsku Gdańsk, 14 września 2011 r.