Deklaracja Polityki Uczelni Erasmusa – strategia internacjonalizacji

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kierunki przemian Szkolnictwa Wyższego
Advertisements

i jego oferta wyjazdów na praktyki zagraniczne
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 – 2013 w Małopolsce
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Wizyty Studyjne Anna Kowalczyk Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Strategia Wdrażania Priorytetów Regionalnych PO KL w województwie pomorskim Styczeń 2008 r.
Strategia wdrażania komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie pomorskim Departament Europejskiego Funduszu.
1 Informacja z działań w okresie XII08 – VII09 Agata Wiśniewska Ogólnopolska Federacja Organizacji Pozarządowych Warszawa, 8 lipca 2009 r.
dr Janina Pietrzak Dyrektor
Deklaracja Bolońska Europejska Przestrzeń Edukacyjna
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
Do you Erasmus? Praktyczne informacje dotyczące Programu uczenie się przez całe życie – Erasmus we WSAP dla studentów na rok akademicki 2008/2009.
Koordynator Programu Erasmus Wersja skrócona przez S.Salamon – BWZ UW
Spotkanie Koordynatorów ds Mobilności - BWZ r. 1 Spotkanie Koordynatorów ds. Mobilności Porządek spotkania Program Erasmus+ na lata 2014/2015.
NOWE PERSPEKTYWY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W POLSCE.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
Kliknij, aby edytować styl wzorca tytułu Kliknij, aby edytować style wzorca tekstu Drugi poziom Trzeci poziom Czwarty poziom Piąty poziom Polski system.
SIEĆ LLL Uniwersytet gdański,
I.Sagan, Proces Boloński, REA, Leźno Gdańsk, 28 listopada 2008 tworzenie wspólnego Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego przygotowanie włączenia uczelni.
Konkurs 01/POKL/7.2.1/2008 (Ogłoszony w dniu 31 stycznia 2008 r.) Typy projektów. w ramach podziałania możliwa będzie realizacja następujących projektów:
Polityka anty-plagiatowa w szkolnictwie wyższym w Europie
ERASMUS MUNDUS Istotą programu ERASMUS MUNDUS jest prowadzenie przez europejskie konsorcja uczelni wspólnych studiów magisterskich (studia magisterskie.
Dr Mariusz Maciejczak Pełnomocnik Rektora ds. Jakości Kształcenia
Jakość kształcenia zawodowego w Unii Europejskiej
Podstawowe terminy. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. wraz z późniejszymi zmianami Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 5 października.
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY GIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 2, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
Proces Boloński Życie i twórczość.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Odnowiona Strategia Lizbońska jako podstawa założeń Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Polskie biblioteki akademickie w Unii Europejskiej - Łódź, Rola biblioteki uczelnianej w procesie internacjonalizacji kształcenia Tomasz Saryusz-Wolski.
Prezentacja Programu Leonardo da Vinci
Polityka edukacyjna Unii Europejskiej
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
Najlepsze wykorzystanie Europejskich Ram Odniesienia na rzecz Zapewniania Jakości w Kształceniu i Szkoleniu Zawodowym Drogowskazy Jolanta Podłowska MIĘTNE,
Polskie biblioteki akademickie w Europie opartej na wiedzy Dagmara Sawicka Biblioteka Główna Akademii Rolniczej w Lublinie ŁÓDŹ czerwca 2004.
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
Erasmus+ KA 2 cechy projektów: elastyczność różnorodność innowacja, rozwój i modernizacja działania: innowacja - programy, materiały, narzędzia, metody.
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
EFEKTY UCZENIA SIĘ Krajowe Ramy Kwalifikacji, standardy kształcenia, ocena programów, umiędzynarodowienie.
PROGRAM WSPIERAJĄCY EDUKACJĘ, SZKOLENIA, MŁODZIEŻ I SPORT NA LATA
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Podstawowe informacje na temat programu
Wnioski z warsztatu Wprowadzenie na uczelnie Recognition of Prior Learning (RPL) – podejście praktyczne (III konferencja w ramach Programu doskonalenia.
Priorytety w kadencji Materiały na spotkanie 24 marca 2015 roku dr hab. prof. UW Robert Małecki.
Fundusze UE na badania i rozwój w latach Bartosz Kozicki Departament Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego UMWP Konferencja końcowa projektu.
NIE TYLKO KOMPETENCJE JĘZYKOWE
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
PROF. WITOLD T. BIELECKI REKTOR ALK Maciej Madziński – Dyrektor Operacyjny Akademia Leona Koźmińskiego.
ZARZĄDZANIE NIEPUBLICZNYM UNIWERSYTETEM PRZYMIOTNIKOWYM W POLSCE Małgorzata Wróblewska.
CENTRUM NAUCZANIA W JĘZYKU ANGIELSKIM UNIWERSYTETU MEDYCZNEGO W POZNANIU – JAKOŚĆ KSZTAŁCENIA, WSPÓŁPRACA MIĘDZYNARODOWA, PROMOCJA UCZELNI I MIASTA Prof.
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Stan wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki listopada 2008 r.
Projekt „Opracowanie założeń merytorycznych i instytucjonalnych wdrażania KRK oraz Krajowego Rejestru Kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie” Polska.
Proces boloński z perspektywy biur karier – nowe wyzwania i możliwości, Monika Domańska. Politechnika Krakowska.
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Konkursy dla ABK - podsumowanie
47 LAT HISTORII UCZELNI. 47 LAT HISTORII UCZELNI.
Do you Erasmus? Praktyczne informacje dotyczące Programu „uczenie się przez całe życie” – Erasmus we WSAP dla studentów na rok akademicki 2008/2009.
Zapis prezentacji:

Deklaracja Polityki Uczelni Erasmusa – strategia internacjonalizacji Co to jest umiędzynarodowienie Uczelni Z jakimi sferami dzialalności uczelni i podmniotami należy je wiązac Jolanta Urbanikowa - Uniwersytet Warszawski, ekspert boloński

Erasmus University Charter Sine qua non dla uczestniczenia w programach mobilności studentów, nauczycieli akademickich, administracji programach wielostronnych sieciach działaniach towarzyszących Programu Uczenie Się Przez Całe Życie 2007 - 2013 Jolanta Urbanikowa - Uniwersytet Warszawski, ekspert boloński

Karta Uczelni Erasmusowej Wyznacza fundamentalne zasady Minimalne wymagania uczestnictwa w projektach w ramach Programu Uczenie się przez całe życie Jolanta Urbanikowa - Uniwersytet Warszawski, ekspert boloński

Karta Uczelni Erasmusowej Karta Standardowa E1 Karta Rozszerzona E2 – tylko praktyki Karta Rozszerzona E3 – mobilność akademicka i praktyki Jolanta Urbanikowa - Uniwersytet Warszawski, ekspert boloński

Jolanta Urbanikowa - Uniwersytet Warszawski, ekspert boloński Karta Rozszerzona E3 Pozwala na mobilność akademicką praktyki Wymaga uznania wszystkich fundamentalnych zasad Erasmusa (część B wniosku) udzielenia odpowiedzi dot. organizacji mobilności (C) sformułowania Deklaracji Polityki Uczelni Erasmusa (D) Jolanta Urbanikowa - Uniwersytet Warszawski, ekspert boloński

Jolanta Urbanikowa - Uniwersytet Warszawski, ekspert boloński Wniosek – część B Fundamentalne zasady deklaracja uznania zasad należy zaznaczyć wszystkie elementy podać należyte uzasadnienie niemożności uznania którejś z zasad Jolanta Urbanikowa - Uniwersytet Warszawski, ekspert boloński

Jolanta Urbanikowa - Uniwersytet Warszawski, ekspert boloński Fundamentalne zasady Podpisanie umów z uczelniami partnerskimi Niepobieranie opłat od studentów przyjeżdżających Pełne uznanie osiągnięć studentów mobilnych Najwyższa jakość mobilności akademickiej i praktyk Informacja o programach aktualna, rzetelna i dostępna (ECTS) Równe traktowanie studentów przyjeżdżających i własnych Integracja studentów przyjeżdżających zapewniona Terminowe zapewnienie potwierdzenia zaliczeń i innych informacji dla studentów i ich uczelni Zapewnione wsparcie i uznanie dla dydaktyki w ramach Erasmusa Promowanie i upowszechnienie działań w ramach Erasmusa EUC i EPS opublikowane i dostępne dla studentów Przeciwdziałanie dyskryminacji zgodnie z LLP Jolanta Urbanikowa - Uniwersytet Warszawski, ekspert boloński

Jolanta Urbanikowa - Uniwersytet Warszawski, ekspert boloński Wniosek – część C Organizacja mobilności długofalowy plan strategiczna perspektywa organizacji mobilności na cały okres ważności Karty – do roku 2013/14 Jolanta Urbanikowa - Uniwersytet Warszawski, ekspert boloński

Organizacja mobilności Uznawanie osiągnięć ECTS Suplement do dyplomu Wsparcie mobilności nauczycieli akademickich finansowe organizacyjne i praktyczne uwzględnienie w awansowaniu Wsparcie dla studentów i nauczycieli niepełnosprawnych Jolanta Urbanikowa - Uniwersytet Warszawski, ekspert boloński

Jolanta Urbanikowa - Uniwersytet Warszawski, ekspert boloński Wniosek – część D Deklaracja Polityki Uczelni Erasmusa publikowana na www uczelni strategia współpracy europejskiej dotyczącej wszystkich działań w ramach komponentu Eramus programu Uczenie się przez całe życie mobilności projektów wielostronnych sieci działań towarzyszących Jolanta Urbanikowa - Uniwersytet Warszawski, ekspert boloński

Deklaracja Polityki Uczelni Erasmusa I. Jaka jest strategia, cele i priorytety? Jakie działania wdrożono celem upowszechnienia Karty i Polityki uczelni Erasmusa? Jakie działania wdrożono by przeciwdziałać dyskryminacji (integracja, spójność społeczna, zwalczanie ksenofobii i rasizmu)? Jolanta Urbanikowa - Uniwersytet Warszawski, ekspert boloński

Deklaracja Polityki Uczelni Erasmusa - 2 II. Jakie działania wdrożono aby zapewnić najwyższą jakość mobilności akademickiej? uznawanie osiagnięć system punktów zaliczeniowych informacja dot. programu studiów informacja i poradnictwo dla studentów mobilnych integracja i tutoring dla studentów przyjeżdżających obsługa studentów (zakwaterowanie) przygotowanie językowe wsparcie i uznanie mobilności nauczycieli akademickich Jolanta Urbanikowa - Uniwersytet Warszawski, ekspert boloński

Deklaracja Polityki Uczelni Erasmusa III. Jakie działania wdrożono aby zapewnić najwyższą jakość praktyk studenckich? przygotowanie i wdrożenie programu pracy i organizacja praktyki (umowa trójstronna) praktyczne uzgodnienia monitoring i ewaluacja praktyki (efekty) uznawanie praktyk Jolanta Urbanikowa - Uniwersytet Warszawski, ekspert boloński

EPS a internacjonalizacja EPS jako element szerszej strategii Uzasadnienie pragmatyczne – by uczestniczyć w LLP Pytanie: jak się wpisuje w strategię internacjonalizacji dopasowanie do celu profil instytucji kontekst krajowy i regionalny Jolanta Urbanikowa - Uniwersytet Warszawski, ekspert boloński

EPS a strategia internacjonalizacji „internationalisation is the process of integrating an international, intercultural or global dimension into the purpose, functions or delivery of higher education” Knight 2004 Process – on-going evoplution,, odpowiada priorytetom krajowym, regioonalnym, instytucjonalnym, interesariuszy Integracja – wymiar międzynarodowy i międzykulturowy uwzgledniony w propgramach i polityce uczelni aby zapewnic trwałość i powiazanie z misją i wartościami instytucji Internationa, intercultural, global – odzwierciedlaja głębie internacjonalizacji Purpose etc – cele szkolnictwa ana poziomie wyższym, ale przede wszystkim misja uczelni Dydaktykka, program dydaktyczny, oferta dydaktyczna Jolanta Urbanikowa - Uniwersytet Warszawski, ekspert boloński

Jolanta Urbanikowa - Uniwersytet Warszawski, ekspert boloński Internacjonalizacja Nic nowego, w zasadzie Tradycyjnie związana ze studiami zagranicą indywidualna działalność (nauczycieli, naukowców) dotyczy niewielkiej liczby studentów obsługiwana przez wyspecjalizowaną jednostkę nieistotna dla głównego nurtu działalności uczelni Jolanta Urbanikowa - Uniwersytet Warszawski, ekspert boloński

Jolanta Urbanikowa - Uniwersytet Warszawski, ekspert boloński Internacjonalizacja Mobilność Uznawanie Transfer wiedzy Dydaktyka i badania Postawy Systemy krajowe Reforma OBECNIE Internacjonalizacja – termin – pojawia się w tych kontekstach Mobilność – najbardziej oczywisty przejaw internacjonalizacji Uznwanie – połaczony z tynm pierwszym, daleko wazniejszy jeśli się wexmie pod uwagę kariery akademickie i zawodowe Transfer – poza mobilnościa, studentów i nauczycieli, takze4 publikacje, i inne nowoczesne media, virtualna komunikacja, patenty, wlasnopścv inteklektualnma, edukacvja ponadnarodowa Postawy – różne postawy łówny problem intrenacjonalizacji Systems – Bologna – rożnorodnośc systemów, konwergencja dla ułatwienia mobilności Reforma – internacjonalizacji argumentem za reforma systemow Jolanta Urbanikowa - Uniwersytet Warszawski, ekspert boloński

Jolanta Urbanikowa - Uniwersytet Warszawski, ekspert boloński Internacjonalizacja Zarządzanie uczelnią Uznawanie dyplomów i kwalifikacji Zapewnienie zatrudnialności Kształcenie interkulturowe i wielojęzykowe Jolanta Urbanikowa - Uniwersytet Warszawski, ekspert boloński

Nadrzędny cel strategiczny Osiągnięcie doskonałości w wymiarze międzynarodowym wpływ takich czynników jak Strategia Lizbońska Proces Boloński (społeczeństwo wiedzy, innowacje, ICT, kapitał ludzki, wzrost gospodarczy, konkurencyjność, społeczeństwo obywatelskie…) jakość (przejrzystość i porównywalność i odpowiedzialność) Jolanta Urbanikowa - Uniwersytet Warszawski, ekspert boloński

Jolanta Urbanikowa - Uniwersytet Warszawski, ekspert boloński Internacjonalizacja Związana z działaniami „w domu” Programy kształcenia, zajęcia po angielsku, kształcenie językowe i międzykulturowe, kadra zagraniczna, przygotowanie administracji, uznawanie dyplomów Związana z działaniami zagranicą Strategiczni partnerzy, rekrutacja zagranicznych studentów, mobilność, wspólne programy i dyplomy, publikacje, QA, wspólne projekty, Jolanta Urbanikowa - Uniwersytet Warszawski, ekspert boloński

Jolanta Urbanikowa - Uniwersytet Warszawski, ekspert boloński Internacjonalizacja Analiza SWOT Określenie profilu i pozycji Uczelni uwzględniając innych graczy na rynku edukacyjnym krajowym, EHEA misję aspiracje strukturę organizacyjną uczelni potencjał fundusze politykę krajową (regulacje krajowe) Tu zacytować ze strategii umiędzynarodowienia UW Jolanta Urbanikowa - Uniwersytet Warszawski, ekspert boloński

Jolanta Urbanikowa - Uniwersytet Warszawski, ekspert boloński Wdrażanie strategii Wizja odzwierciedlająca kulturę instytucji oraz rolę internacjonalizacji w realizacji celów Wyznaczenie strategicznych priorytetów (celów) Określenie wskaźników odpowiedzialni terminy koszt ocena ryzyka Przyklady wspólnej oferty dyudaktycznej Joint programmes, Erasmus Mundus, joint degrees, Intesive courses under Erasmus Jolanta Urbanikowa - Uniwersytet Warszawski, ekspert boloński

Jolanta Urbanikowa - Uniwersytet Warszawski, ekspert boloński Internacjonalizacja Jest kluczowym czynnikiem i wyzwaniem kształtującym instytucje szkolnictwa wyższego w Europie i na świecie; jest motorem zmian, czego dowodem są Nowe sieci i konsorcja międzynarodowe Rosnąca liczba mobilnych studentów i nauczycieli i naukowców Wzrost liczby kursów, programów, które dotycząc tematyki porównawczej i międzynarodowej Rosnąca liczba wspólnych programów kształcenia Wspólne dyplomy Rekrutacja studentów zagranicznych Kształcenie ponadgraniczne Krajowe, regionalne, międzynarodowe instytucje zajmujące się kształceniem Jolanta Urbanikowa - Uniwersytet Warszawski, ekspert boloński

Jolanta Urbanikowa - Uniwersytet Warszawski, ekspert boloński Wskaźniki Liczba studentów studiujących zagranicą w danym roku Liczba podpisanych umów partnerskich Liczba funkcjonujących partnerstw Procent studentów zagranicznych Procent kadry międzynarodowej Liczba wspólnych programów Liczba wspólnie nadanych dyplomów Liczba zaproszeń wystosowanych do kadry do podjęcia współpracy lub wygłoszenia wykładów Pozycja w rankingach międzynarodowych Jolanta Urbanikowa - Uniwersytet Warszawski, ekspert boloński

Jolanta Urbanikowa - Uniwersytet Warszawski, ekspert boloński Internacjonalizacja Niezbędne Zrozumienie i wsparcie najwyższych władz uczelni Zapewnienie odpowiednich środków Zakorzenienie procesu w „normalnych działaniach” uczelni Zapewnienie przejrzystości Zapewnienie jakości i doskonalenie Top-down i bottom-up Upełnomocnienie i uczynienie odpowiedzialnymi wszystkich Jolanta Urbanikowa - Uniwersytet Warszawski, ekspert boloński

Jolanta Urbanikowa - Uniwersytet Warszawski, ekspert boloński Dziękuję za uwagę  Jolanta Urbanikowa - Uniwersytet Warszawski, ekspert boloński