Wprowadzanie opisu przedmiotu po stronie USOSweb (według sylabusa zgodnego z załącznikiem 1 do Zarządzenia nr 11 Rektora UW z dnia 19 lutego 2010) DAK UW, maj 2010
2 Podstawowe informacje o przedmiocie są wprowadzane po stronie USOS. Są to: Nazwa przedmiotu Kod przedmiotu Cykl realizacji przedmiotu Forma/ typ zajęć (czyli wszystkie komponenty, np. wykład i ćwiczenia oraz liczba godzin) Liczba punktów ECTS Imię i nazwisko koordynatora przedmiotu oraz prowadzących grupy zajęciowe Rodzaj przedmiotu, np. kierunkowy, realizowany na III roku studiów stacjonarnych, czyli przydział do odpowiedniej grupy przedmiotów Sposób zaliczenia, np. egzamin, zaliczenie na ocenę (tu chodzi o końcowe zaliczenie całego przedmiotu, złożonego z kilku komponentów)
3 Przedmiot jest definiowany na kilku poziomach Część A załącznika 1 Przedmiot - tu należy wprowadzać stałe elementy opisu przedmiotu, niezależnie od cyklu Przedmiot cyklu – tu należy wpisywać tylko te informacje, które zmieniają się w danym cyklu dydaktycznym Część B załącznika 1 Zajęcia – tu należy wpisywać informacje wspólne dla wszystkich grup danej formy zajęć, np. dla ćwiczeń Grupa – tu należy wpisywać tylko informacje charakterystyczne dla konkretnej grupy
4 Reguły dotyczące uprawnień do edycji przedmiotu po stronie USOSweb Koordynator przedmiotu ma uprawnienia do wprowadzania i modyfikacji opisu przedmiotu na wszystkich poziomach. Prowadzący grupę zajęciową ma dostęp do wprowadzania i modyfikowania informacji wyłącznie na poziomie jego grupy. Kierownictwo jednostki może wystąpić o zmianę tych uprawnień
5 Sposoby dotarcia do edycji przedmiotu w USOSweb 1.Po zalogowaniu użytkownik trafia na kartę MÓJ USOSWEB, na której wyświetlają się m.in. wszystkie jego przedmioty. Po wybraniu właściwego przechodzi na stronę prezentującą ten przedmiot, skąd może przejść do jego edycji.
6 Sposoby dotarcia cd. 2. Po zalogowaniu wybrać z górnego menu pozycję DLA PRACOWNIKÓW, a następnie z bocznego menu EDYCJA PRZEDMIOTÓW, która prowadzi do...
7 Sposoby dotarcia cd....następnego ekranu. Tu wyświetlana jest lista wszystkich przedmiotów użytkownika. Po wybraniu właściwej pozycji użytkownik przechodzi do strony edycji przedmiotu
8 Różne uprawnienia do edycji przedmiotu Wybranie przedmiotu do edycji (niezależnie od sposobu dotarcia) prowadzi do strony z widokiem dla: 1. koordynatora przedmiotu (uprawnienia do całego przedmiotu) lub 2. prowadzącego grupę zajęciową (uprawnienia tylko do grupy realizowanej w cyklu ) 1 2
9 Uwagi różne Nie należy powielać tych samych treści na różnych poziomach edycji przedmiotu Nazwy pól do edycji po stronie USOSweb odpowiadają nazwom z załącznika nr 1 do Zarządzenia nr 11 Zachęcamy do czytania i stosowania się do zaleceń umieszczonych w ramkach i ukrytych pod ikonami informacyjnymi przy polach do edycji Zgodnie z zaleceniem P. Rektor Kicińskiej-Habior pola będą dostępne do edycji tylko do określonej daty (prawdopodobnie ). Obowiązuje wypełnianie również wersji angielskiej Zaleca się korzystanie z przeglądarki Mozilla Firefox
10 Edycja na poziomie przedmiotu Na tym poziomie edycji należy wpisywać tylko te informacje, które nie zmieniają się z roku na rok. Jeśli zmiany są duże, np. dotyczące literatury, to pole należy zostawić puste.
11 Edycja na poziomie przedmiotu c.d.
12 Edycja na poziomie przedmiotu c.d.
13 Przedmiot cyklu i jego komponenty (pojęcia stosowane w USOS) Dopiero do przedmiotu cyklu można przypisać prowadzącego, studentów, czas i miejsce zajęć itp. W istocie studenci realizują i zaliczają przedmioty cykli, nie przedmioty jako takie Z jednym przedmiotem danego cyklu najczęściej wiąże się kilka zajęć różnego rodzaju, np. wykład i ćwiczenia
14 Poziomy edycji przedmiotu cyklu Graficzna prezentacja poziomów edycji przedmiotu cyklu realizowanego w formie różnych zajęć: wykładu i ćwiczeń. Utworzono jedną grupę wykładową i cztery grupy ćwiczeń
15 Edycja na poziomie przedmiotu cyklu Na tym poziomie edycji należy wpisywać konkretne informacje dotyczące prowadzenia przedmiotu w danym cyklu dydaktycznym. Prosimy unikać ponownego wpisywania tych informacji, które już zostały wprowadzone na wyższym poziomie edycji przedmiotu.
16 Edycja na poziomie przedmiotu cyklu c.d..
17 Edycja na poziomie przedmiotu cyklu c.d..
18 Edycja na poziomie zajęć Na tym poziomie należy wprowadzać jedynie informacje wspólne dla wszystkich grup danej formy zajęć. Jeśli nie można takich zdefiniować dla wszystkich grup, pola powinny zostać puste. Zaleca się wypełniać głównie wtedy, gdy przedmiot składa się z kilku zajęć
19 Edycja na poziomie zajęć c.d.
20 Edycja na poziomie zajęć c.d.
21 Edycja na poziomie grupy zajęć Pola: literatura, metody dydaktyczne i zakres tematów należy wypełniać tylko wtedy, gdy ich treść będzie różna od treści wpisanej w odpowiadające im pola na wyższym poziomie edycji
22 Edycja na poziomie grupy zajęć c.d.
23 Edycja na poziomie grupy zajęć c.d.